Skocz do zawartości

leszek 398

Forumowicz
  • Zawartość

    438
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana leszek 398 w dniu 15 Listopad 2013

Użytkownicy przyznają leszek 398 punkty reputacji!

Reputacja

8

O leszek 398

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Model
    Opel Vectra B
  • Silnik
    X16SZR
  • Nadwozie
    sedan
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. leszek 398

    Wyciek oleju z simeringu wału korbowego

    Jestem bardzo ciekaw jak zakończyła się ta historia? Już miałem zakładać nowy temat .... Ten sam model i ten sam silnik u znajomego i po raz 4 (!!!) w ciągu kilku miesięcy dosłownie wywaliło-wycisnęło mu to uszczelnienie na wale korbowym za rozrządem i olej "siura" jak z rozwalonej miski. Doświadczony mechanik (kolejny) twierdzi, że jeśli chodzi o sam simering i montaż, to nie widzi tu żadnego problemu, nowy "siada" idealnie w swoje miejsce. Też pomyślałem o tej pompie, zaworku i ciśnieniu.......
  2. leszek 398

    Okazanie dowodu Policji

    Ale chyba USA, to nie najlepszy przykład do porównań Co prawda tą wspaniałą "Hamerykę" znam tylko z obrazka, ale po tym co można zobaczyć 'w internetach' wniosek jest prosty... Tam pan policjant zawsze ma racje i jakakolwiek próba "przekomarzania się" z "szeryfem" z reguły kończy się z twarzą na ziemi i skutymi z tyłu rękoma, a jeśli pan policjant poczuje się zagrożony i to i całym magazynkiem ołowianych kulek w ciele i kostnicą No, ale tam obowiązują troszkę inne zasady, w niektórych rejonach tej oazy wolności większość ludzi ma wręcz pier...dolca na punkcie broni palnej
  3. leszek 398

    Różna szerokość opon.

    Będzie pan zadowolony:) W Vectrze B też tak kombinowałem, tylko właśnie szersze/wyższe zawsze z tyłu. Kontrolka od ABS się nie zapalała. Dziś się zapala:) ale to już inna historia, a rozmiar opon identyczny.
  4. Ile da się przejechać na rozrządzie? U mnie niespełna 150tys. km przez ostatnie 8lat i jeszcze jeździ No, ale chyba w końcu trzeba będzie tam zajrzeć.
  5. Już nie raz słyszałem opowieści, że jak kupować, to tylko bezpośrednio z Niemiec, z pełną historią w niemieckim ASO od "prawdziwego Niemca" prosto z posesji/garażu , a nie od jakiegoś polskiego dziada, oszusta bez kultury technicznej, który naprawia samochód u szwagra-kowala-druciarza w warsztacie- stodole Tylko, że jak przychodzi zrobić coś 'grubszego', niż podstawowy serwis w tym samochodzie z Raju, taki ktoś sam zaczyna "dziadować" .... kasa, kasa, kasa. Wiadomo, po gwarancji, w mniej lub bardziej (z naciskiem na bardziej) używanych/zużytych samochodach wszystko rozbija się o rachunek ekonomiczny, a ten mityczny, prawdziwy Niemiec też potrafi liczyć Na marginesie..... z moich doświadczeń "firmowych" z paroma markami aut, nawet jeśli przedsiębiorstwo XXXX wstawia regularnie samochody tylko i wyłącznie do ASO z poleceniem "zrobić to co trzeba" i bez szemrania przyjmuje za to faktury na gruuuube tysiące złoty, to wcale nie oznacza, że coś się nagle w takim samochodzie nie rozsypie. I jakich dziadów za to winić? Użytkowników, czyli np. mnie, dziadów z polskiego ASO, czy dziadów, którzy ten samochód zaprojektowali i ulepili z części od setek dostawców i poddostawców z całego Świata.
  6. leszek 398

    Praca silnika

    Wg mojej wiedzy o olejach smarowych i zaleceń serwisowych dla tego typu silnika.... Przy temperaturze zewnętrznej jaką mamy obecnie, czyli oscylującej wokół 0 stopni, lepkość oleju odpowiednio 5W/40, 10W/40, czy nawet 15W/40 nie powinna zauważalnie wpływać na odgłos/prace silnika Mówiąc obrazowo, gdy nie ma silnych mrozów, nawet ten 15W/40 nie będzie "za gęsty" na zimno, a przy mocno rozgrzanym silniku oleje 0W/40, 5W/40, 10W/40, 15W/40, 20W/40 będą tak samo "rzadkie".
  7. leszek 398

    1.7 CDTI Dolewki oleju - jaka dopuszczalna norma ?

    Wątpię, a wręcz ma pewność, aby wlanie oleju innej marki o podobnej klasie lepkości/jakości uczyniło "cuda" Na pewno nie przy zużyciu 0,2l/1000km To raczej metoda wyrzucania pieniędzy w błoto.
  8. leszek 398

    SIlnik 1.7 Diesla

    A jaką wpisali dokładną pojemność silnika? 1686cm to ISUZU.
  9. http://quest-serwis.pl/?p=392 Lektura obowiązkowa. ( nie mam nic wspólnego z tym serwisem, po wpisaniu w Google "uszczelka pompy oleju opel insignia", to pierwszy wynik) Co do gwizdu? Może turbina się zaciera..... nie chce krakać. Tak z ciekawości, od kiedy jesteś właścicielem tej Igi?
  10. leszek 398

    Delikatny zgrzyt po wrzuceniu 2 biegu

    Raczej objawy wyeksploatowanej skrzyni, a konkretnie synchronizatora 2 biegu. Czy wlanie nowego oleju pomoże? Być może.
  11. leszek 398

    Jaki płyn do chłodnicy?

    " W doborze płynu pomocna może być klasyfikacja stworzona na potrzeby samochodów marki VW: auta 1989-1996 płyn G11 auta 1996-2001 płyn G12 auta 2001-2004 płyn G12+ auta 2004-2008 płyn G12++ auta od 2008 r. płyn G13[1]. Płyny chłodnicze są barwione w celu łatwiejszej lokalizacji przecieków i uniknięcia przypadkowego spożycia. Czasami spotykane jest stwierdzenie, że barwa pozwala łatwo zidentyfikować typ płynu (IAT — zielona i niebieska, OAT — jasnoczerwona lub pomarańczowa, HOAT — ciemnoczerwona lub fioletowa), które obecnie nie jest już prawdziwe (np. płyny POAT z glikolem polipropylenowym są także barwione na zielono). Podział ze względu na zawartość krzemianówpłyn typu G11, zawartość krzemianów 500-680 mg/l płyn typu G12/G12+, nie zawiera krzemianów płyn typu G12++/G13, zawartość krzemianów 400-500 mg/l[2]. Nie zalecane jest mieszanie płynów zawierających krzemiany, z płynami nie zawierającymi krzemianów. Nie wolno mieszać płynów starszej generacji G11 (kolor niebieski, zielony) z płynami klasy G12 (czerwony, pomarańczowy) i G12+ (fioletowo-czerwony, fioletowo-różowy)[3]." Źródło: Wikipedia https://pl.wikipedia.org/wiki/Samochodowe_p%C5%82yny_ch%C5%82odz%C4%85ce
  12. leszek 398

    Filtr oleju A14XER

    Do Vectry B kabinówka i filtr powietrza pasują idealnie i nie mam zastrzeżeń co do jakości wykonania. Co wcale nie jest tak oczywiste, bo miałem już w swoich łapkach inne tanie filtry- firmy "kogucik" jakiś tam "pakowaczy" typu "MaxGear", tak usilnie wciskane i polecane klientom w okolicznym sklepie moto, jako alternatywa dla Filtrona. Nie wiem dlaczego.... pewnie mają na tym lepszy zarobek. Aaaa z "ciekawostek", sfinalizowano zapowiadane przejęcie amerykańsko-polskiego WIX-Filtrona przez niemieckiego MANNA (szczegóły transakcji utajniono) Teraz polska fabryka oficjalnie nazywa się "MANN+HUMMEL Filtration Technology Poland Sp. z o.o. ul. Wrocławska 145, 63-800 GOSTYŃ, POLAND"
  13. leszek 398

    Świece

    Pewnie, że jak już je wykręciłeś to wymień (komplet takich samych dwuelektrodowych dedykowanych do Opla to jakieś +/- 80zł ) Widać, że któryś "gar" chyba już trochę utyka (jedna ze świec na więcej nagaru od pozostałych)
  14. leszek 398

    Dostawczak z jakim silnikiem?

    To chyba żaden wyczyn, ani znów taka trauma. Znałem takich co twierdzili, że regularnie mieszczą się w 8litrach/100km, omijając centra dużych miast i tocząc się "prędkością ekonomiczną";) Boxer I generacji po lifcie 2.8HDI 128KM (fiatowskie JTD) rocznik 2004, buda- ta krótsza. Też maiłem okazję trochę takim pośmigać. W mojej ocenie idealny silnik do auta typowo użytkowego. Bardzo płynne i równomierne rozwijanie mocy. Brak irytującej tzw. turbo-dziury, silny jak TUR. Na Twoim miejscu jednak w pierwszej kolejność przymierzałbym się do Vito drugiej generacji ( ten produkowany od 2003, czy 2004roku) Nie wiem jak to tam cenowo wygląda. Silnik? Właściwie jeden- popularne 2.2 CDI (dokładnie 2148cm) w 3, czy 4 wariantach mocy. W takim Vito nawet nie siedziałem, ale Sprinterem z tym silnikiem jeździłem 3lata (313CDI) i o awaryjności złego słowa nie powiem. Co prawda gdzieś pomiędzy 400 a 500tys. km trzeba było zrobić pompę CR, wymienić któryś tam wtryskiwacz i zregenerować turbosprężarkę, ale to auto naprawdę nie miało lekko, było wręcz "katowane" (czas, czas, czas) na stosunkowo krótkich jak na dostawczaka odcinkach i to przez kilku zmieniających się "szoferów". Naprawdę fajna dynamika jazdy- miłe kopnięcie, dobre fotele i pozycja za kółkiem, wygoda, manewrowość, widoczność. Z auta z gwiazdą na masce jakoś nigdy nie wysiadałem specjalnie umęczony, czego raczej nie mogę powiedzieć np. o Masterze.
  15. Tu już chyba tylko pan Edzio złomiarz może pomóc Ciekawe w jakim stanie są podłużnice. Oglądałem niedawno 3-drzwiową Corsę B od znajomej, niby z zewnątrz i w środku całkiem oki, zważywszy na wiek tych naszych wozidełek. Ale od spodu "masakra", ja chyba bałbym się wsiadać...
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.