Skocz do zawartości

koni2305

Forumowicz
  • Liczba zawartości

    421
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    8

Ostatnia wygrana koni2305 w dniu 7 Kwiecień 2018

Użytkownicy przyznają koni2305 punkty reputacji!

Reputacja

23

O koni2305

  • Urodziny 23.05.1984

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Wałbrzych
  • Model
    Opel Vivaro
  • Inna marka
    Dodge
  • Silnik
    2.0 CDTI 114KM (2013)
  • Nadwozie
    Van
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

6805 wyświetleń profilu
  1. Skoro do tej pory (przed usterką) była ta właśnie turbina wstawiona i wszystko dobrze działało, to dlaczego nagle chcą abyś ją zmieniał na większą? Tego nie rozumiem. Wszystkie te auta mają takie samo turbo tylko inne programy sterowania wgrane aby miały więcej lub mniej mocy np. 2,0 miał moc 90KM lub 114KM, a były na tych samych częściach. Usterka jaką opisujesz jest to "typowa" usterka w Vivaro/Traficu/Primasterze (jeżdżę tymi autami od dobrych 15 lat i większości sztuk ta usterka występowała, na firmie mieliśmy 1,9 CDTI oraz 2,0CDTI. Usterka wyglądała zawsze tak samo, czyli: Jedziesz sobie drogą, chcesz kogoś wyprzedzić i w połowie wyprzedzania zapala się kontrolka świec żarowych i auto traci moc (nie chce dalej przyśpieszać). Pomoc doraźna w trakcie jazdy: gasisz i odpalasz i nagle jedzie dalej. Nigdy się w sumie się nie dowiedziałem co jest tego przyczyną. Za to parę razy mogłem mieć spotkanie z autem jadącym z naprzeciwka. Samochody po takiej akcji szły na serwis, który trwał ok. godziny i wracały naprawione (więc nie mogli w takim czasie chyba turba wymieniać). Do poczytania taki sam temat: https://forum.opel24.com/topic/49319-kod-bledu-p0045-kontrolka-swiec-i-brak-mocy/?ct=1582894713 https://forum.opel24.com/topic/48188-brak-mocy-i-zapalająca-się-kontrolka-świec-żarowych/?ct=1582894815
  2. Jak już Ci zadziała, to przy każdej wymianie kół lub opon powiedz na wulkanizacji aby odkręcili kosz i nasmarowali śruby po później możesz ich już nie odkręcić (jak będzie potrzeba wymiany koła).
  3. 1. Auto musi być odpalone (długo trzymasz wciśniętą "kulkę" lub na liczniku jest "patyczek", zależy jaki masz tam wyświetlacz bo było ich trochę) 2. Podświetlania manetek nie ma. 3. Powinien się pokazać komunikat (w zależności od wyświetlacza "poziom oleju OK" lub "OIL OK") w czasie wyświetlania tego komunikatu jak naciśniesz "kulkę na manetce to pokazuje ile jest oleju (sześć kółek/kropek, każde kółko 100ml oleju)
  4. Witam wszystkich. Podłączę się do tematu. Kilka miesięcy temu miałem taką sytuację, że padł mi alternator (standardowo samochód z kluczykiem, informacja na wyświetlaczu "usterka ładowania akumulatora"). Został wymieniony alternator (na nowy/nowy). Wszystko działa zniknął komunikat z wyświetlacza i samochodzik z kluczykiem. Z dwa tygodnie temu usterce uległ czujnik temperatury spalin..., usterka nie związana z pierwszą sytuacją, jednak auto trafiło na diagnostykę komputerem. Zapisanych w pamięci kilka błędów zostało skasowanych jedyny błąd którego nie da się usunąć to P2502 - "Informacja - wydajność alternatora". Operator diagnosta powiedział, że nie może tego błędu wykasować, i że to jest błąd uszkodzonego alternatora. [Jak sprawdzić samemu, że są aktywne jakieś błędy, przekręcamy kluczyk auta w pozycję zapłon, po chwili kontrolka "samochód z kluczykiem" powinna zgasnąć, jeśli świeci nadal, w pamięci są zapisane błędy] W moim przypadku ten jeden błąd P2502. Moje pytania brzmią: 1.Co może powodować taki błąd i brak możliwości wykasowania go? 2. Czy oryginalny alternator posiada jakąś pamięć i nowy trzeba zaadoptować do auta aby błędu nie generował? (Mówiąc "pamięć alternatora" mam na myśli jakąś płytkę, która sobie zapisuje dane auta tak jak to jest np. w radiach samochodowych gdzie bez wylogowania go z poprzedniego auta nie będzie działało w innym). Co do tematu przewodniego: Nie, to nie jest normalne. Jakiś pół roku temu miałem taki okres, że moje Vivaro stało ponad 3 miesiące wg. nie dotykane. Po tym czasie wsiadam do auta (podgrzałem świece na trzy razy) i odpaliło. Spodziewałem się że może już się rozładował więc aby na darmo prądu nie naciągać to otwierałem drzwi kluczykiem, nie centralnym zamkiem (aby na darmo prądu nie zabierać).
  5. Czarne krzywki = nawęglane = twardsze
  6. Lub po prostu standard we wszystkich autach z niedziałającym nawiewem czyli padnięty rezystor nawiewu/dmuchawy.
  7. Zadam głupie pytanie. Uwaga: - po kiego wkładacie tam licznik od Clio? - bo fajnie wygląda? A wiecie, że stare Vivaro takie od 2001r. do 2004r. miały ten licznik co w Clio ze wskazówkowym wskazaniem paliwa?
  8. Nie do końca wiem czy dobrze to odczytuję moim zdaniem to jest tak: P0301 - cylinder 1 wykryte wypadanie zapłonów P0380 - obwód grzałki (świecy żarowej), usterka P0571 - układ ster. prędkością (przełącznik A hamulca), usterka P0200 - obwód wtryskiwacza, usterka Tych innych nie wiem, ale ogólnie masz do wymiany włącznik świateł stop (on czymś tam jeszcze steruje niż tylko włączaniem świateł) i gdzieś nie dochodzi prąd na świecę żarową lub sama świeca do wymiany (trzeba wymieniać wszystkie)
  9. http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/27/280/4260/39244/ Czyli brak rury numer 4, ona jest taka jakby papierowa wzmocniona drutem. Z tego co przejrzałem kilka katalogów i aukcji to na razie brak, nikt nie ma. Jedyne opcje jak chcesz na już to ASO Opel lub na szrocie (szukając kto ma Mastera lub Movano 1998-2001)
  10. Którą puszkę filtra masz? http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/27/280/4260/39243/
  11. Witaj. No więc tak: 1) Rozrząd, jest na łańcuchu ogólnie powinien jeszcze polatać ale jak chcesz wymienić to może to być Febi 30639 2) Olej 5W30 najlepiej GM dexos2, filtry polecam Filtrona: OE666/2, PM815/3, AP137/3, K1121 3) Sprzęgło LUK 624 3476 34 to jest komplet z wysprzęglikiem, warto go od razu też wymienić bo one są zazwyczaj problematyczne, po wymianie nowy płyn hamulcowy i kogoś kto wie jak to odpowietrzyć. 4) Nie wiem gdzie z kodu to odczytać, na pewno jest nabite na skrzyni dużymi literami np. PF6 w ramkę wzięte (może być tak że jak nie ściągniesz skrzyni to nie będzie widać bo zawsze gdzieś z tyłu dają ten numer.
  12. Rozkręć tą obejmę, jeśli poleci z tej rury olej to znaczy że coś z turbiną jest nie tak.
  13. Nie wiem na co Ci ta osłona skoro jej nie było. Osłony zakładają w silnikach w których jest turbo, czyli w dieslach i uturbionych benzynach
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.