Skocz do zawartości

olomonolo

Użytkownik
  • Zawartość

    25
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O olomonolo

Informacje o profilu

  • Płeć
    Nie powiem
  • Model
    Opel Meriva A
  • Silnik
    1.6 105KM
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. olomonolo

    Wierzyć czy nie wpisowi z ksiązki serwisowej?

    Dzięki za opinie ... potwierdzające moje obawy. Trzeba wymienić pasek.
  2. Temat wielokrotnie powtarzany ale w książce serwisowej mam wpis o wymianie paska rozrządu przy przebiegu 113 tyś. km. (jak kupowałem przebieg był 119 tyś. km) Wysłałem e-mail do zakładu z pieczątki i Niemiec właściciel zakładu potwierdza autentycznośc wpisu. Zaniepokoiło mnie to że pojazd serwisowany cały czas był tam gdzie mieszkał własciciel (okolice Drezna) a pasek wymieniano w okolicach Bremy jednocześnie jest to ostatni wpis w książce. Wśród rachunków akurat tych za wymianę paska nie ma a wiadomo (rozważam hipotetyczną sytuację że właściciel wybrał się w dalszą trase i miał awarię) co będzie jak się urwie pasek w kolizyjnej konstrukcji no i chyba remont bebechów powinien być oddnotowany w książce serwisowej a nie tylko wymiana paska bo takie zawory też polecą. Patrzyłem na zakład z satelitki i odniosłem takie wrażenie (kilkadziesiąt samochodów zaparkowanych tak że klienci raczej ich nie postawili) że tam jest remont ale samochodów do sprzedaży na wschód za Odrę.
  3. Padła cewka (nie ma obwodu więc TF albo uzwojenie), na sprzęgle nie widać śladów wysokiej temp (niebieskiej poświaty), troszkę bliżej środka osi wypolerowane a docisk odpowiednio w tym miejscu ma ciemny brud. Sprzęgiełko kompletne wymienione klima działa, tylko po jej wyłączeniu (i tylko jeżeli jechałem więc kręciłem silnik na obroty) słychać tak jakby coś delikatnie (cicho) tarło. Po włączeniu silnika tego dźwięku już nie ma.Tracza nie che całkowicie powrócić, dać mu czas na ułożenie, pasek za mocno naciągnięty czy co? No właśnie jaki jest zakres dla szczeliny dla spręzarki Delphi 13124750. 0.5mm mieści się w zakresie dla większości kompresorów. Chyba wszystko jasne miało być odstępu 0.5mm a jest 0.3mm a nawet mniej w niektórych miejscach na obwodzie. Na starym to miałem 0.55mm.
  4. A więc wlazłem pod samochód napięcie na kablu jest czyli wychodzi że sprzęgiełko.
  5. Witam, Jak w temacie jest tam 7.5A przedni sezon na nim przechodziła. Uzupełniana była 9 miesięcy temu. Wymieniłem bezpiecznik pochodziła tydzień i znowu padł bezpiecznik. Gdy jest włączona nie widzę żadnej różnicy w odgłosach, wydajności w chłodzeniu. Dać mocniejszy chyba nie ma sensu żeby jaki dym z tego nie wyszedł czy próbować 8A.
  6. olomonolo

    Opel Meriva I autoreset małego licznika

    Bo te oszczędności w pamięci jako osobie w temacie te max 2000 km z podziałką co 100 metrów mi tu nie pasuje do czegokolwiek w dzisiejszych czasach (gdzieś tam nawet kluczyki czy wentylki opon pamiętają przebieg). Ok temat zamykamy bo ten model tak ma i tego nie zmienimy. Pozdro
  7. olomonolo

    Opel Meriva I autoreset małego licznika

    A co ty myślisz że stan licznika to utrzymywany jest na koralach liczydła? do Irek Wiesz może faktycznie że przy 2 tys. po prostu koncentruję się na jeździe i wiem że było 1700 z kawałkiem i za chwilę 0 a ile kilosów zrobiłem ... no waśnie nie wiem przez to absurdalne ograniczenie.
  8. olomonolo

    Opel Meriva I autoreset małego licznika

    To i tak jakis dziwoląg od "przyjaciół" zza Odry bo 2 tyś to nijak się ma do przepełnienia akumulatora liczb jakiejkolwiek wielkości (oczywiście nie mam na myśli 1 bajta).
  9. Witam, przy ok 1700 km na małym liczniku następuje samoczynny reset do 0. Za pierwszym razem nie możliwe żebym dotkną tego cycka do resetu bo cały czas byłem w długiej trasie. No ale po powrocie przestałem używać małego licznika do kontroli spalania zostawiłem co się będzie działo no i gdzies w okolicach ponad 1700km znowy wskoczyło mi na 0. Ach ta nowoczesność że jak się jedzi w trasę na kilka tys. km. trzeba zabierać kartkę i długopis. Czy ten model tak ma?
  10. Daj link do tego samostartu bo co znalazłem to do gaźnika, może chodzi o różne preparaty. W dawnych czasach używałem do tego denaturatu tj. do rozruchu na silnym mrozie, lało się w gardziel gaźnika i palił jak złoto.
  11. Podniosę temat bo mam podobnie z drobną różnicą ten pssssst pojawia się w momencie dodawania gazu z obrotów jałowych i znika obojętnie czy na postoju na luzie czy podczas zmiany biegów w trasie. Na samym początku odgłos pojawiał się tylko podczas jazdy na obciążonym silniku a na luzie przy dodawaniu gazu nie występował. Świst powstanie również podczas jazdy (obroty w okolicach 2 tys.) jeżeli delikatnie puszczę i dodam gaz. Nie odczułem spadku mocy silnika. Przy otwartych szybach słychać go dobrze inaczej trzeba się mocno wsłuchiwać. Jest podobny wątek gdzie powodem była przepustnica. Ten dźwięk zauważyłem po wymianie filtra powietrza. Rozkręciłem założyłem ponownie, podkręcałem wkręty w klapie pudła, opaski na rurze dolotu i dalej sobie psssssssytnie. Tak sobie myślę, czyżby stary filtr a nowy miał tak duże różnice w oporze powierza które by powodowały inne wartości początkowe ciśnienia w dolocie podczas dodawania gazu skąd ten świst bo mimo wszystko gdzieś wtedy zaczyna zasysać lew powietrze no i czy można z tym żyć. Meriva Z16XEP 1.6 105 KM Twinport
  12. Jak to co daje... tłumi rezonans. Przeczytaj dokładnie co napisałem w moim pierwszym wpisie, wszystko było nowe (oprócz zacisków) a huczenie zaczęło się po wymianie tłoczków. Skąd syf po kilku dniach jazdy? Nic nie blokowało bo tracze były zimne. Zresztą wielokrotnie klocki były wyciagane a zaciski czyszczone i nic aż do czasu posmarowania. Klocki które mam są z niższej półki praktycznie pozbawione są na zewnątrz warstwy która ma spełnić to co napisałem w pierwszym zdaniu. Zobacz jak wyciagniesz klocka to wytopione na niej jest odbicie cylinderka.
  13. olomonolo

    Obrotomierz zaniża obroty

    Dodam jeszcze że gdy wskazówka będzie zaniżać obroty to się w ogóle nie podnosi przy włączeniu zapłonu a powinna tak na milimetr. Natomiast gdy obrotomierz działa w trybie zaniżania wskazań przy wyłączaniu zapłonu wskazówka trzy razy uderza (skacze tak po 2-3 mm) o patyczek wspierający na pozycji 0.
  14. U mnie huczenie przy skręcaniu było spowodowane ... klockiem. Smar miedzy klocka i tłoczek załatwił sprawę ale fachowców się temu wcześniej naprzyglądało że ho ho.
  15. o ok. 1500 obr/min choć nie zawsze, czasem działa poprawnie tak pół na pół . Praca silnika jest prawidłowa. Z początku kilka razy to się wydarzyło po oblodzeniu kabiny z przodu wewnątrz (stał tyłem do słońca, cała wilgoć z bagażnika powędrowała na przód i zamarzła) ale teraz nie widzę już takiej zbieżności wręcz przeciwnie rano zimny odpalam i wskazania ok., popołudniu uruchamiam (stał przodem do słońca) zresztą temperatura jest plusowa i był dobrze wewnątrz przewietrzony. Obstawiam niełączenie/zwarcie na linii obrotomierz - no właśnie czego ECU? Jak namierzyć ten przewód (np. kolor) Czujnik poł. wał. korb. chyba sprawny skoro praca silnika ok. Z góry dzięki za pomoc.
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.