Skocz do zawartości

Av3nida

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    65
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Av3nida

Informacje o profilu

  • Płeć
    Nie powiem
  • Lokalizacja
    mazowieckie
  • Model
    Opel Omega B
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. witam po dłuższej przerwie bez problemów pacjent: omega 2.2 16v 99r jak w tytule: mam problem z grzaniem się silnika jakiś czas temu wymieniałem chłodnice bo wyciekał z niej płyn, wszystko było okej do momentu gdy podczas cieplejszego dnia zauważyłem, że temperatura mimo, że wentylatory działały(klimatyzacja) nie spadała. Temperatura przy "umownych" 95 stopni nieznacznie spadała ale rosła 2 razy tyle ile spadła...Max temperaturę jaką miałem na wskaźnikach to troszkę ponad 95 stopni i wtedy aby dojechać do domu włączyłem gorący nawiew(nie chciałem ryzykować) i dopiero temperatura spadła do tych 92.5 na wskaźniku. Na drugi dzień wszystko z temperaturą było ok i znowu działało tak jak powinno przez jakiś czas, aż do wczoraj gdy temperatura doszła nieco ponad 95 stopni i za chiny wentylatory nie mogły jej zbić... Dziś zrobiłem "test" i zauważyłem, że jak temperatura nie przekroczy na wskaźniku pewnej wartości(nie zauważyłem jakiej) to wszystko jest okej, tzn. gdy jadąc przy włączonej klimie temp. dobije do tych 92 spada do 90 i znowu rośnie i tak w kółko ale gdy tylko przekroczy to nie daje rady jej zbić(tylko minimalnie spada wskazówka). Robiłem też "test" bez klimy i to samo wentylator się załączy(1bieg) temperatura nieznacznie spada i rośnie(wtedy wbija 2 bieg) i temperatura cały czas trzyma się na okolicach 95 lub rośnie... Dodam, że temperatura nigdy się tak nie zachowywała... Płynu chłodniczego nie ubywa i też go nie wyrzuca - stan jest ciągle taki sam. Niestety do mechanika jestem umówiony dopiero w połowie sierpnia... Rok temu był robiony "lekki" remont bo łykał mi 3litry oleju na 1k km - od tamtej pory zrobiłem 10k kilometrów Na pompie wody zrobiłem 19tysięcy kilometrów.
  2. jak używkę to kupię od znajomego który rozbiera ople(tylko akurat żadnej na stanie nie mają na szrocie ) więc pewnie będę mógł ją zwrócić tak samo cewkę mogłem zwrócić a jak nie będzie skąd kupić to oddam ją do uszczelnienia(rok gwarancji dają podobno) a czujnik ogarnąłem - w kablach był prąd a w samej kostce do wpięcia prądu nie było - kostka poszła na bok a zrobiłem na "krótko" i temperaturę pokazuje:) dzięki wielkie za szybką odpowiedź.
  3. jak w tytule. chciałem się zapytać czy sprężarka klimy z omegi b 2.5v6 będzie pasowała do 2.0 16v? Czy może od innego samochodu też będzie pasowała? bo czytałem na forum omegi, że powinna pasować od daewoo ale niestety nikt jednoznacznie nie powiedział czy napewno... i czy czujnik temperatury zewnętrznej(w zderzaku) ma wpływ na prace klimy? Z góry dzięki za odpowiedź..
  4. zanim zrobię taki myk z olejem to najpierw chcę wymienić uszczelkę od misy olejowej bo tam najbardziej mi się poci - chociaż może to być wina sprężarki od klimy bo wywala mi ten czynnik czy jak to się fachowo nazywa(gaz?) + zobaczyć czy nigdzie indziej nie trzeba uszczelniać (niby na obecnym oleju nigdzie go nie zostawiam). Dodatkowo wszędzie gdzie czytam o takiej zmianie olej to ludzie odradzają bo "aaaa wypłucze ci cały ten brud i rozszczelni silnik" I trochę się obawiam.
  5. ok to pokaż jakieś zdjęcie gdzie jest 3 śruba bo ja jej nie widzę.
  6. uszczelka była przepalona w 2 miejscach, została wymieniona i po hałasie nie ma śladu. przy naprawie jedynie osłona kolektora ucierpiała i muszę załatwić nową : )
  7. wiem wiem : Po prostu koledze wyżej pokazałem, bo uparcie twierdzi, że mam "zwykłe" I w tych mam 2 pokrętła Temat w sumie można zamknąć
  8. mam takie: http://d.allegroimg.com/s400/01ffb8/e85219e74a148bb4c4f33c2b6b2d ale po co ja Ci to piszę skoro wiesz lepiej co mam?
  9. jednak uszczelka pod kolektorem Dzięki wielkie wszystkim którzy chcieli mi pomóc
  10. mam soczewki depo...jak już pisałem: w dal świecą przyzwoicie ale w pole. dziwnym trafem zwykłe lampy z pseudo ksenonami(niebieska barwa) jeżdżą u mnie i oślepiają ludzi i nikt z tym nic nie robi... Policja ma na to wywalone - niestety.
  11. jednak ciśnienie oleju jest okey: z tym olejem spróbuje jak piszesz - jak coś się zadzieje będę Was informował A na chwilę obecną: wieczorem będę miał więcej info. Wyczytałem w necie i tu na forum, że dla tego silnika norma pobierania oleju to około 1l na 1000km - prawda to? Bo z tego co ja zauważyłem przez około 5tysięcy dolałem 1.5l...
  12. teraz raczej nie ma sensu zmieniać oleju na półsyntetyk ale przy następnej omedze(napewno będzie) będę bardziej rozważny. Tak jak pisałem, jutro z rana będę wiedział więcej i dam znać co i jak.
  13. zalałem go tym co lał poprzedni właściciel - jakbym zalał pół syntetyk po mineralnym zapewne bym narobił więcej szkód niż pożytku. wstępna diagnoza - słabe ciśnienie oleju Jutro z rana napiszę coś więcej
  14. kolektor był sprawdzony tak jak piszesz i nie było widać by gdzieś dmuchało - możliwe, że czegoś nie zauważyłem ma niby 273k przejechane a z ilu cofnięte?? Tego nie wiem. Ja sam jeżdżę na tym oleju(mineralnym) od czerwca 2013r Nie wiem czy płukanka to dobry pomysł - chociaż jak będzie taka konieczność...(silnik nie jest w tragicznej kondycji ale również nie jest prosto z fabryki. Oczywiście sam niczego nie dotykam bo się na tym nie znam
  15. wiem, że nie powinien jeździć no ale niestety... Wydech wygląda ok i nie widać nigdzie by uszczelki były wydmuchane.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.