Skocz do zawartości

asterix27

Forumowicz
  • Zawartość

    593
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

3

O asterix27

Informacje o profilu

  • Płeć
    Nie powiem
  • Model
    Opel Astra II
  • Silnik
    Z16XE
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. asterix27

    Z16XE bańka przy rurze powietrza

    Przecież wyraźnie napisałem że fałszywe powietrze przed przepustnicą nie będzie miało w tym przypadku wpływu na pracę silnika i wyraźnie też napisałem że trzeba zaślepić żeby nie ciągnęło tamtędy syfu do kolektora ssącego bo puszka jest za filtrem powietrza. Co tu jest niejasne?
  2. asterix27

    Z16XE bańka przy rurze powietrza

    To jest przed przepustnicą, więc powietrze ciągnięte z nieszczelności tej puszki nie będzie miało wpływu na pracę silnika. Zaślepić trzeba tylko ze względu na to aby nie ciągnęło tamtędy syfu do kolektora ssącego (bo ta pucha jest już za filtrem powietrza).
  3. asterix27

    Z16XE musi brać olej

    Jak nie wymieniłeś prowadnic to po ok. 20.000 km znowu Ci zacznie brać olej.
  4. Patrząc na to co się dzieje z nowymi samochodami, warto inwestować w AG jak najdłużej bo to dobre samochody. Jak buda bezwypadkowa, nigdzie nie gnije, to remontować silnik i jeździć jak najdłużej. Zawieszenie mają super, nie gniją. Akurat Z16XE to badziewne silniki. Uszczelniacze puszczają dość szybko a i pierścienie olejowe słabe, ale to jedyny minus. Mój też bierze trochę oleju, jeszcze poniżej tzw. "Norm". Jeszcze nie zamierzam remontować silnika. W kolejnym kroku zmienię olej na dobry półsyntetyk, a później się zobaczy. Jak dojdzie do momentu że będzie trzeba jednak ściągnąć głowicę i zrobić uszczelniacze i pierścienie to to zrobię, bo warto. Żebyś wiedział jakie są problemy z nowymi samochodami, to ja na takie problemy w AG się zgadzam z przyjemnością.
  5. Jeżeli to na pewno płyn chłodniczy tam widziałeś na tłoku to nie ma wątpliwości - UPG.
  6. asterix27

    Problem w czsie jazdy tryb awaryjny P0325

    Jeżeli: 1. Prawidłowym momentem dokręciłeś czujnik. 2. Drugi czujnik który założyłeś jest dobry (nowy i oryginalny). To sprawdź: 1. Okablowanie do czujnika. 2. Sterownik (choć nie słyszałem żeby padnięty sterownik pokazywał błąd tego czujnika). 3. Ewentualnie sprawdź czujnik wałka rozrządu (wprawdzie błąd na niego nie wskazuje, ale objawy podobne, może coś sterownik źle pokazuje) Przyszło mi jeszcze na myśl że może coś stuka w silniku i to ma wpływ na ten czujnik tak że aż wychodzi poza zakres pracy i wywala błąd.
  7. Taki przebieg i takie jaja ? Najpierw remont silnika, teraz skrzynia. Albo przebieg nie jest oryginalny, albo jest powypadkowy i coś źle poskładane, albo był katowany. Ja mam dokładnie Astrę z takim samym silnikiem, oryginalny przebieg zbliża się do 210 tys., nic jeszcze nie robione w silniku, wszystko jak z fabryki, olej pełny syntetyk.
  8. Nie mam pojęcia Przeguby ? Sprzęgło ?
  9. Coś w silniku czy w układzie jezdnym ?
  10. Pytałem o przebieg bo zdziwiło mnie że padła UPG przy tak niskim przebiegu. Jeżeli poprzedni właściciel nie dbał o wymianę oleju jak piszesz, to pewnie było sporo nagaru, a do tego te silniki lubią brać olej. Skoro jednak nagar był wyczyszczony to tu też ciężko czegoś szukać. Sprawdź tą kompresję jeszcze, to może wiele wyjaśnić. Wartość podciśnienia w kolektorze ssącym sprawdzisz w każdym najprostszym programie diagnostycznym.
  11. Silnik na pewno Z16XE ? Za przebieg dajesz sobie rękę uciąć ? Samochód jest twój od nowości ? Syczenie przy dodawaniu gazu mam takie samo, wiec tu bym nic nie szukał. To jest syk zasysanego powietrza przez przepustnicę podczas dodawania gazu (szczególnie to słychać jak gwałtownie dodajesz). Sprawdź podciśnienie w kolektorze ssącym na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku i napisz tutaj, to ci powiem czy nie ssie lewego.
  12. 1. Czy masz objawy typu szarpanie, czyli wciskasz gaz a on zamiast iść płynnie do przodu najpierw szarpnie a później dopiero idzie ale nie ma pełnej mocy ? 2. Ile Ci spala oleju na 1000 km ? 3. Jaką masz kompresję na rozgrzanym silniku ? 4. Jaki masz przebieg (oryginalny) ?
  13. asterix27

    1.6 74kW 16V Z16XE kłopoty z odpalaniem na ciepłym silniku

    Jakiś koszmar jest z tymi czujnikami. A jakie miałeś objawy ? Szarpanie, spadek mocy, pyrkanie z wydechu, "pływający zapłon", ujemne wartości kąta wyprzedzenia zapłonu ?
  14. asterix27

    1.6 74kW 16V Z16XE Silnik zgasł podczas jazdy 2x

    Ustawienie rozrządu ma Do znaczeń ustawiałeś "na oko" czy przyrządami ? Na Twoim miejscu dałbym komuś rozrząd do sprawdzenia.
  15. asterix27

    1.6 74kW 16V Z16XE Silnik zgasł podczas jazdy 2x

    Moim zdaniem jest coś nie tak z ustawieniem rozrządu, skoro wcześniej było w porządku a po wymianie są problemy. A czy są jakieś inne objawy typu szarpanie, spadek mocy ? Na komputerze są jakieś błędy ?
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.