Skocz do zawartości

asterix27

Forumowicz
  • Liczba zawartości

    593
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

3

O asterix27

Informacje o profilu

  • Płeć
    Nie powiem
  • Lokalizacja
    Gliwice
  • Model
    Opel Astra II
  • Silnik
    Z16XE
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Mało jeździsz. Od stycznia do lipca 2400 km. Tyle to ja robię w miesiąc. U mnie po remoncie też znikome spalanie oleju, ok. 0,8l/10000 km. Olej 5W-30, przebieg 310000 km. Jakieś spalanie oleju przez silnik Z16XE musi być. Spróbuj jeździć do odcinki to zobaczysz jak żre olej.
  2. Przecież wyraźnie napisałem że fałszywe powietrze przed przepustnicą nie będzie miało w tym przypadku wpływu na pracę silnika i wyraźnie też napisałem że trzeba zaślepić żeby nie ciągnęło tamtędy syfu do kolektora ssącego bo puszka jest za filtrem powietrza. Co tu jest niejasne?
  3. To jest przed przepustnicą, więc powietrze ciągnięte z nieszczelności tej puszki nie będzie miało wpływu na pracę silnika. Zaślepić trzeba tylko ze względu na to aby nie ciągnęło tamtędy syfu do kolektora ssącego (bo ta pucha jest już za filtrem powietrza).
  4. Jak nie wymieniłeś prowadnic to po ok. 20.000 km znowu Ci zacznie brać olej.
  5. Patrząc na to co się dzieje z nowymi samochodami, warto inwestować w AG jak najdłużej bo to dobre samochody. Jak buda bezwypadkowa, nigdzie nie gnije, to remontować silnik i jeździć jak najdłużej. Zawieszenie mają super, nie gniją. Akurat Z16XE to badziewne silniki. Uszczelniacze puszczają dość szybko a i pierścienie olejowe słabe, ale to jedyny minus. Mój też bierze trochę oleju, jeszcze poniżej tzw. "Norm". Jeszcze nie zamierzam remontować silnika. W kolejnym kroku zmienię olej na dobry półsyntetyk, a później się zobaczy. Jak dojdzie do momentu że będzie trzeba jednak ściągnąć głowicę i zrobić uszczelniacze i pierścienie to to zrobię, bo warto. Żebyś wiedział jakie są problemy z nowymi samochodami, to ja na takie problemy w AG się zgadzam z przyjemnością.
  6. Jeżeli to na pewno płyn chłodniczy tam widziałeś na tłoku to nie ma wątpliwości - UPG.
  7. Jeżeli: 1. Prawidłowym momentem dokręciłeś czujnik. 2. Drugi czujnik który założyłeś jest dobry (nowy i oryginalny). To sprawdź: 1. Okablowanie do czujnika. 2. Sterownik (choć nie słyszałem żeby padnięty sterownik pokazywał błąd tego czujnika). 3. Ewentualnie sprawdź czujnik wałka rozrządu (wprawdzie błąd na niego nie wskazuje, ale objawy podobne, może coś sterownik źle pokazuje) Przyszło mi jeszcze na myśl że może coś stuka w silniku i to ma wpływ na ten czujnik tak że aż wychodzi poza zakres pracy i wywala błąd.
  8. Taki przebieg i takie jaja ? Najpierw remont silnika, teraz skrzynia. Albo przebieg nie jest oryginalny, albo jest powypadkowy i coś źle poskładane, albo był katowany. Ja mam dokładnie Astrę z takim samym silnikiem, oryginalny przebieg zbliża się do 210 tys., nic jeszcze nie robione w silniku, wszystko jak z fabryki, olej pełny syntetyk.
  9. Pytałem o przebieg bo zdziwiło mnie że padła UPG przy tak niskim przebiegu. Jeżeli poprzedni właściciel nie dbał o wymianę oleju jak piszesz, to pewnie było sporo nagaru, a do tego te silniki lubią brać olej. Skoro jednak nagar był wyczyszczony to tu też ciężko czegoś szukać. Sprawdź tą kompresję jeszcze, to może wiele wyjaśnić. Wartość podciśnienia w kolektorze ssącym sprawdzisz w każdym najprostszym programie diagnostycznym.
  10. Silnik na pewno Z16XE ? Za przebieg dajesz sobie rękę uciąć ? Samochód jest twój od nowości ? Syczenie przy dodawaniu gazu mam takie samo, wiec tu bym nic nie szukał. To jest syk zasysanego powietrza przez przepustnicę podczas dodawania gazu (szczególnie to słychać jak gwałtownie dodajesz). Sprawdź podciśnienie w kolektorze ssącym na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku i napisz tutaj, to ci powiem czy nie ssie lewego.
  11. 1. Czy masz objawy typu szarpanie, czyli wciskasz gaz a on zamiast iść płynnie do przodu najpierw szarpnie a później dopiero idzie ale nie ma pełnej mocy ? 2. Ile Ci spala oleju na 1000 km ? 3. Jaką masz kompresję na rozgrzanym silniku ? 4. Jaki masz przebieg (oryginalny) ?
  12. Jakiś koszmar jest z tymi czujnikami. A jakie miałeś objawy ? Szarpanie, spadek mocy, pyrkanie z wydechu, "pływający zapłon", ujemne wartości kąta wyprzedzenia zapłonu ?
  13. Ustawienie rozrządu ma Do znaczeń ustawiałeś "na oko" czy przyrządami ? Na Twoim miejscu dałbym komuś rozrząd do sprawdzenia.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.