Skocz do zawartości

jihn

Forumowicz
  • Zawartość

    104
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana jihn w dniu 11 Marzec 2014

Użytkownicy przyznają jihn punkty reputacji!

Reputacja

6

O jihn

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    WLKP
  • Model
    Opel Astra III
  • Silnik
    1.7 CDTI Z17DTL
  • Nadwozie
    hathback
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. Widzę, że się rozwinęła dyskusja na temat produkcji podzespołów. Dla przykładu ten czujnik wału korbowego BOSCH 0 281 002 717, które były montowane na 1 montaż X lat temu były MADE IN GERMANY (miały grawery na główce, na allegro wystarczy poszukać używek i zobaczyć). Ten, który zakupiłem dzisiaj nowy o tym samym numerze jest już MADE IN ROMANIA.
  2. Cześć, dowiedziałem się już o czujniku. Na 1 montaż szedł BOSCH o oznaczeniu 0 281 002 717, można go dostać w przedziale 230-270 złotych. Pozdrawiam.
  3. Nie chodzi o kupowanie najtańszego zamiennika za 60 złotych, bo nie ukrywam wymontować to dziadostwo z pozycji leżącej dysponując tylko kobyłkami i lewarkiem było trudno i nie zamierzam powtarzać tych czynności za miesiąc... Chodzi o to czy na 1 montaż robił Bosch czy ktoś inny, Boscha można kupić za 230-260złotych, oryginalny z ASO z logo GM 400 z groszami. Więc po co przepłacać skoro robi to np. Bosch... Co do zamiennika mojego to niestety ale nie ja go montowałem kupiłem już takie auto .
  4. Witam, padł mi czujnik wału korbowego tzn działa do czasu zagrzania się auta do 75 stopni, potem kaput auto gaśnie i nie idzie odpalić puki nie ostygnie. Komputer wywala wtedy błąd "P0335-29 czujnik pozycji wału korbowego "A" przerwany obwód" Teraz mam pytanie jaki czujnik markę polecacie? Wiem, że powinno się kupować oryginalny ale płacić 2 stówki więcej za logo GM mi nie odpowiada. Według ecat musi być czujnik o oznaczeniu 6235607, 97226992 . Ktoś się orientuje kto robił na 1 montaż te czujniki do Opla?. Aktualnie miałem zamontowany chyba jakiś "no-name", bo oprócz nabitego numeru 0326130 i napisu na wtyczce "made in Italy" nic więcej na nim nie ma, nie mogę znaleźć po tych oznaczeniach w internecie. Długość przewodu z wtyczką około 215 mm, wtyczka 3-pin. Działał 4 lata. Pozdrawiam.
  5. Nowe zaciski TRW LUCASA bo takie są montowane w astrze H, widzialem po okolo 300 złotych/sztuka brutto i nigdzie nie było napisane, że to sprzęt regenerowany. Chyba, że sam producent skupuje i regeneruje, no ale to wtedy przecież jest nowy zacisk bo jest gwarancja 24. Oznaczenie zacisków tylnych do astry H: TRW BHN315 (lewy) TRW BHN316 (prawy) W tych zaciskach jedyne co się psuje to gwint w korpusie zacisku do odpowietrznika i gumowa osłona przeciwpyłowa. Korpus jest aluminiowy, odpowietrznik stal, pod działaniem soli i innych czynników dochodzi tam do trwałego połączenia się obydwóch materiałów i żadne grzanie palnikiem itp nie pomaga, bo odpowietrznik się wykręca razem z aluminiowym gwintem z korpusu, już mi to się 2 razy zdarzyło na obydwóch stronach. Nie bawiłem się w regenerację, szybki skok na giełdę i po 50 złotych/sztuka są zaciski używane ale w pełni sprawne.
  6. Co ma piernik do wiatraka... Na przedstawiony przez ciebie filmie ewidentnie problem leży na linii stacyjka-akumulator-rozrusznik i tutaj trzeba szukać przyczyny. To, że masz walniętą UPG to na pewno nie jest winą zacinającego się rozrusznika/braku prądu, a jest kolejną usterką. Także wymiana uszczelki pod głowicą nie rozwiązuje twojego problemu z filmu.
  7. Mam to samo u siebie... jak się przyspiesza to raczej nie słyszalne, dopiero jak się odpuści gaz w przedziałe 1300-2000, najbardziej słyszalne w granicach 1500 to zaczyna wyć jak stary JELCZ . Dźwięk podobny do kończących się łożysk na skrzyni biegów, ale dochodzący od strony pasażera (schowka). Według mnie taki dźwięk wydaje jakaś rolka/łożysko. Skoro piszesz, że po zmianie rozrządu nic się nie zmieniło to pozostaje pasek osprzętu, na którym siedzi alternator i klimatyzacja. Trzeba ściągnąć pasek osprzętu i nasłuchiwać czy dalej jest tak samo czy nie. U siebie jeszcze nie robiłem takiego sprawdzianu, bo mi to nie przeszkadza jeżdzę już tak 3 rok i wszystko działa. Gorsza wersja to kończące się jakieś łożysko na jakimś wałku/wale wewnątrz silnika.
  8. Masz gdzieś przebicie w elektryce i temu są takie cyrki.
  9. jihn

    Klima

    Zacierająca się sprężarka lub łożyska na wykończeniu.
  10. Mam to samo na szybie w miejsach gdzie wycieraczki nie dosięgają... Schodzi za pomocą płynu do okien ale trzeba się troche naszorowować, najpierw najlepiej namoczyć i zostawić na chwile ale nie dopuszczać do wysnięcia potem trzeba ostro pucować szmatką lub ręcznikiem papierowym. Schodzi ale jest ciężko.
  11. Z ładowaniem wszystko OK?. Miałem coś podobnego jak miałem zepsute ładowanie (regulator napięcia, napięcie skakało od 10 do 16 V) na biegu jałowym na wolnych obrotach odcinało mi na chwile jeden z wtryskiwaczy i właśnie wtedy miałem takie zgrzyty i trzęsło budą. Warto sprawdzić wtyczki od wtrysków może któraś nie kontaktuje i daje znaki podczas jazdy po nierównościach. Albo to może być także wentylator od klimatyzacji... jest on zaczepiany do chłodnicy od dołu na takie zaczepy metalowe , które trzeba zacisnąć zbić młotkiem i śrubokrętem w celu zaciśnięcia, jak się poluzowało to też może wydawać różne dźwięki i szarpie budą.
  12. Koszt sprawnej sprężarki bezsprzęgłowej DELPHI WC to przedział cenowy około 700-800PLN, Ta aukcja dotyczy regeneracji sprzęgła..., a nie sprężarki. Kompletna wygląda tak: Po drugie zastanowiłbym się nad zmianą elektryka i zaczerpnął opinii innego:). Problem leży gdzieś indziej. Skoro fabrycznie była WJ i taka sama siedzi w aucie obecnie, to wątpie, że ktoś coś przerabiał... Jak chcesz sam sprawdzić na szybko to weź multimetr i wepnij się w przewód (kostkę), którym idzie napięcie (sygnał) do sprężarki i załącz klimatyzacje z panelu w aucie. Jak na kablu będzie jakieś napięcie (impuls) to znak że prąd jest i coś nie gra ze kompresorem lub kostką (krzywy lub luźny PIN w kostce). Jak prądu brak to znaczy, że coś z panelem lub bezpiecznikami nie tak lub może ktoś grzebał w ECU i ustawił, że w aucie klimatyzacja nie występuje... Ogólnie multum możliwości ale po kolei trzeba dojść do źródła problemu : SMILE : niż kupować nową sprężarkę. Sam też kiedyś walczyłem z klimatyzacją (raz działała raz nie) i żaden spec nie dał rady... na końcu okazało się, że w kostce gniazdo PINU miało za duży luz i raz kontaktowało a raz nie i wystarczyło śrubokrętem docisnąć i problem się rozwiązał.
  13. Sam napisał, że "Pojechałem wiec do elektryka, który stwierdził ze jest założona niewłasciwa sprężarka klimatyzji ... podobno powinna byc włozona sprężarka o zmiennej pojemnosci z zaworem). Bez sprzęgła ma oznaczenie WC, ze sprzęgłem WJ. Najlepiej skontaktować się z ASO podać VIN i się zapytać.
  14. Kup sprężarkę bezsprzęgłową o oznaczeniu WC. Pozdrawiam.
  15. 1.Diagnostyka 2.Rok 3.Model 4.Informacje/Rozrywka 5.DIS 6.Programowanie 7.Konfiguracje wariantów programu Odszukaj tam pola "Informacje o usterkach" zaznacz "Nie występuje". Zapisz. Powinno śmigać.
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.