Skocz do zawartości

ispw

Użytkownik
  • Zawartość

    11
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O ispw

  • Urodziny 29 Kwiecień

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Kętrzyn
  • Model
    Opel Meriva B
  • Inna marka
    Renault Scenic
  • Silnik
    1.4 A14NET
  • Nadwozie
    Cosmo
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. Dzięki wielkie za spostrzeżenia. W moim przypadku z tyłu podróżuje 1 osoba, czyli w zasadzie większość przytoczonych argumentów mi nie przeszkadza. Przy większych wyprawach z bagażem można przecież ten podłokietnik odpiąć i bagażnik będzie jak wcześniej. Na razie interesuje mnie ten podłokietnik, choć zdaję sobie sprawę że pewnie jak bym go posiadał to może też tak krytycznie na niego bym patrzył (jak na wiele gadżetów które są w aucie). Zakładam że kolega ma taki podłokietnik. Może coś jeszcze zwróciło uwagę. W jaki sposób kolega stał się "szczęśliwym" posiadaczem tego rozwiązania. O ile nie było na wyposażeniu, to jaka była cena zakupu i gdzie to można kupić.
  2. Witam. Zainteresowałem się rozwiązaniem tylnego podłokietnika w Meivie B. Wg. instrukcji po złożeniu środkowego fotela (chyba z tym fotelem to lekka przesada) można do niego przyczepić adapter podłokietnika i do niego schowek lub inne akcesoria. Na stronie opla prezentuje się to całkiem ciekawie (w załączeniu poniżej zdjęcie ze strony opel.pl). Może ktoś z forumowiczów ma jakieś doświadczenia z tym rozwiązaniem. Może ktoś spotkał się z kosztami tego wynalazku. Na allegro występują schowki z wcześniejszych meriv w cenie ok 100 zł. Może taki schowek będzie pasował do mocowania w wersji B i sprawdzi się.
  3. Witam. Dziś przy okazji wymiany oleju, "fachowiec" zajmujący się w tym zakładzie min. klimami sprawdził mi gdzieś w jakimś systemie temat filtru. Wyszło mu że takowego tam niema i ponoć to zdarza się w wielu samochodach. Mi to się wydaje cokolwiek dziwne zwłaszcza że we wcześniejszych postach odnośniki do filtrów Manna jak również na stronie Filtrona taki filtr przewidują. Aby nie ta konieczność rozbierania tego schowka, sprawdziłbym to sam. A może faktycznie były takie modele bez filtra. A jeśli założyć że ten filtr tam jest. To np. Filtron czy Mann przewidują dwie opcje. Zwykły lub węglowy. Czy te rodzaje były/są sztywno przypisane do modelu, czy można je dowolnie stosować. Zakłam że ten węglowy będzie lepszy, a ceny na np. allegro są zbliżone.
  4. W mojej merivie z 2010 czyli nieco starszej, klima również wydaje się że jest jakoś mniej wydajna. Ale mimo tego obecnie przy wysokich temperaturach, w samochodzie jest dość przyzwoicie. Wydaje mi się że "ten typ" tak chyba ma
  5. Radio CD 300. Instrukcję wydaje mi się że przejrzałem, ale z uwagi na jej uniwersalny charakter (opisane wszystkie modele)- mogłem coś przeoczyć. O głośnikach wiem tylko namacalnie. W wyniku rozkodowania vin dowiedziałem się że mam 4 głośniki, które bez większego problemu można zlokalizować. Te kratki w drzwiach tylnych są po prostu ciche. W menu radia jest regulacja "środka"- sprowadza się to do tego że efekt stereo jest słyszany bardziej po bokach, czy ewentualnie w środku (swoją drogą to taka dziwna i chyba zbędna funkcja gdyż jak pisałem raczej melomanem nie jestem).
  6. Witam. Posiadam w mojej Merivie system 4 głośników. Co mnie bardzo zdziwiło wszystkie w przedniej części. Chciałbym zamontować 2 dodatkowe głośniki z tyłu. Z uwagi na to iż nie jestem specjalnie melomanem, a jedynie chodzi mi o nagłośnienie dla pasażerów, optymalnym miejscem wydają się otwory w drzwiach tylnych. I tu kilka pytań. 1. Jak w sposób jak najmniej inwazyjny dostać się do tych "oryginalnych" kratek w tylnych drzwiach. Czy należy demontować tapicerkę, albo jest jakiś sposób by je otworzyć. 2. Jak już tam się dostanę czy można oczekiwać tam wyprowadzonych przewodów głośnikowych? 3. I o ile przerobimy te 2 wcześniejsze punkt, to czy podłączone tam głośniki będą pracowały. Posiadam radio cd300 i w opcjach, balans można regulować L-P. Brak tam jest opcji przód - tył. Może te głośniki będą działały w parze z przednimi w drzwiach. A może z chwilą ich podłączenia dojdzie taka opcja w menu (być może trzeba ja aktywować w ASO). Bardzo proszę o wskazówki.
  7. Miałem całkiem niedawno ten sam problem. Zamieniałem stronami żarówki do jazdy dziennej i pojawił się kod 22. Problem został wyeliminowany poprzez wymianę żarówki, a przy okazji połamanych uchwytów (bardzo słaby dostęp i próba posługiwania się kombinerkami). Kod ten pojawił się przy działającej lampie. Myślę że może to dotyczyć słabszych parametrów żarówki w wyniku eksploatacji. I komputer sygnalizuję konieczność jej wymiany.
  8. ispw

    CB - Meriva

    Aby nie zakładać nowego wątku, po raz kolejny odgrzewam ten wątek . Może na forum jest jakiś użytkownik Merivy B użytkujący CB i ma ciekawy pomysł na montaż. Wstępnie przymierzam się do montażu na konsoli środkowej w nogach pasażera (te same okolice w których widziałem tu na forum fotki Merivy A) na rzepy. fajne miejsce byłoby między fortelami kierowcy i pasażera, ale wstępnie niezbyt się mi tam mieścił mój prezydent johnny (mam go jeszcze w wer. 1). Z uwagi na brak odpowiedzi pozwolę sobie opisać to co zrobiłem. Zamontowałem ja planowałem w nogach pasażera. Montażu dokonałem na rzepy. Przy okazji, nie polecam rzepów z allegro, sprzedawanych jak 3 paski. Po południu zamontowałem (przykleiłem) - rano radio na podłodze (auto w garażu). Za to śmiało mogę polecić sprzedawane w Lidlu rzepy firmy 3M.
  9. ispw

    Meriva 1.4 2010r

    Dzięki wszystkim za informacje. Jestem już przekonany do wizyty w ASO. Niestety również duchowo nastawiam się na tego tysiaka w plecy, oby tylko tyle mam nadzieję (wg. informacji z ASO przegląd po 60 tys dla silnika benzynowego kosztuje ok. 650 zł - w cenę wchodzi wymiana oleju z filtrem, płynu hamulcowego, filtr powietrza i filtr kabiny i filtr paliwa). A może jeszcze jedno pytanie jak złącze diagnostyczne jest w tym samochodzie i ewentualnie jaki interfejs do niego byście polecali. Na allegro jest wiele różnego rodzaju. Mnie interesowałby jakiś niezbyt zaawansowany, gdyż mam świadomość skutków błędnego działania.
  10. ispw

    Meriva 1.4 2010r

    Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Jeśli faktycznie jest łańcuch to mam trochę spokoju przynajmniej w temacie rozrządu. Do serwisu się wybieram, jednak mam wątpliwości czy wszystko się dowiem. Rozważam wybrać się na jakiś przegląd w aso. W lipcu przypadałaby rocznica, ale trochę chyba to za długo czekać. Może ktoś się orientuje jakie koszty wchodziły by w rachubę przy tych moich parametrach (4 lata ok 61 tyś. km). Kacper dzięki za link ale jak poczytałem to o ile mój poprzednik nie skorzystał z tej oferty to już raczej po temacie. Chyba że skorzystał - czy aso mi to powie?
  11. Witam. Zakupiłem auto jak z tematu. Auto sprowadzone z Niemiec, z książką w której do ubiegłego roku były przeglądy. Chciałbym się dowiedzieć czy takie auto (prawie 4 letnie) jest jeszcze na gwarancji na cokolwiek. Kolejne pytanie to o ewentualny harmonogram wymian, w tej chwili mam około 61000 km. Oraz o sprawy rozrządu czy jest tu pasek czy łańcuch (silnik a14net)
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.