Skocz do zawartości

kolasek

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    73
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O kolasek

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Astra III
  • Silnik
    1.6 16V 116KM
  • Nadwozie
    GTC
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. A jeżeli chodzi o termostat i cały obieg? w interecie czytam: "Można też zbadać temperaturę dwóch najgrubszych przewodów podłączonych do chłodnicy z obydwu stron. Jeśli dotykając ich, wyczujemy, że mają zbliżoną temperaturę, to również jest to sygnał, że z układem chłodniczym dzieje się coś niedobrego i najprawdopodobniej winę za to ponosi termostat." Czyli u mnie wąż nr 2 powinien być zimniejszy niż wąż nr 2, a tak nie jest u mnie temperatura tych węży jest dokładnie taka sama i niby winny temu jest termostat? moim zdaniem chłodnica. Czy jak to wygląda wg. Was?
  2. Czyli rozumiem, że stawiacie na czujnik na obudowie termostatu... najgorzej, że już zamówiłem termostat, bo tak mi mechanik powiedział przez telefon... coś czułem, że to nie od razu termostat... typek kiedyś mi powiedział, że była jakaś kampania naprawcza w tych astra h dotycząca właśnie jakiejś części z tego układu. Termostat do xer-a kosztuje 340 pln firmy Wahler i niby jest bardzo dobry tak mi typek w ASO powiedział, że niczym nie różni się od GM (nie było przy nim kierownika :-)) Nie mogę nigdzie znaleźć takiego czujnika, pomożecie?
  3. Witam, Od jakiegoś czasu w mojej Astrze H GTC wyskakuje mi kontrolka "żółty samochód z kluczykiem" byłem na komputerze tech2 wykazało błąd "czujnik temperatury płynu chłodzącego", mechanik powiedział mi, że są jakieś dwa czujniki i te dwa czujniki mierzą temperaturę czegoś tam i jakoś wyśredniają czy coś podobnego wynik i przekazują gdzieś tam i jeden z tych czujników jest uszkodzony i trzeba go wymienić. Jak wejdę w komputerze pokładowym w TEST MODE przytrzymując settings to pokazuje mi tempetature płynu chłodzącego pozycja "coolant" to ta temperatura rośnie do około 93 stopni następnie spada (po otworzeniu termostatu) ze 3-4 stopnie i tak mniej więcej utrzymuje się przy 90 stopniach, czyli to błąd tego drugiego czujnika mechanik mówił, że w tech2 widzi, że ten drugi raz pokazał tem minus 60, wiec trzeba go wymienic. Postanowiłem, że wymienie ten czujnik za kilka dni. Oczywiście ogrzewanie grzeje w kabienie na maxa i jest mega gorąco. Ne drugi dzień jadę do pracy i śłedzę temperaturę w TEST MODE i jak zawsze było tak jak napisałem wyżej to teraz urosła temperatura tylko do 58 i spadła do 53 i tak się trzyma, nie leci ciepłe powietrze z nawiewów, takie ledwo ciepłe, czyli nie grzeje, na trzeci dzień to samo, na moje termostat był otwary cały czas, dlatego tak się działo, tak mi ludzie mówili, na czwarty to samo. Po dwóch dniach wsiadam do samochodu i wszystko jest OK grzeje elegancko do 90 ciepełko leci z nawiewów. Poczytałem w internecie jak sprawdzić czy termostat jest OK. Umieszczam zdjęcie z opisem i opiszę dokładnie co u mnie występuje. Rozumiem, że: 1 - termostat (trochę zasłonięty) 2 - wąż który wyprowadza ciecz chłodzącą do chłodnicy jak termostat się otworzy 3 - wąż który wyprowadza ciecz z chłodnicy już ochłodzoną przez chłodnicę, zaznaczyłem ten wąż gruby pod tym cienkim, wyjaśniam, bo słabo widać. 4 - wąż jakiś tam, chyba też odprowadzajacy, przedłużenie grubego Sprawa wygląda tak: Jeżeli jest układ chłodzenia sprawny to powinno być tak, że wąż nr 2 jest zimny i miękki (bo nie ma cieczy w środku) jak termostat jest zamknięty, oczywiście logicznie myśląc wąż nr 3 to samo, jak termostat otworzy się to wąż nr 2 robi się gorący i twardy, bo płynie ciecz i teraz pytanie! Czy wąż nr 3 też ma być gorący tak samo jak wąż nr 2? bo u mnie jest tak samo gorący, a według mnie powinien być zimny albo letni, u mnie jeszcze jest chłodnica mocno gorąca jak się dotnie tych żeberek to aż parzy i wąż nr 4 też jest gorący tak samo jak wszystkie, czy to jest normalne? Jak nie grzało to od razu nawet przy 55 stopniach płyneła ciecz w tych wężach dlatego wnioskuje, że temrostat był otwarty. Boję się, że sytuacja będzie sie powtarzała, co mam zrobić? czy możliwe, że po wymianie czujnika będzie OK? mechanik mówił że ten czujnik nic nie ma do termostatu, bo termostat otwiera się mechanicznie, co by to w ogóle miało znaczyć, może wymienić czujnik na termostatcie jak takowy jest? może przeczyścić? o to chodzi, że do mojego modelu jest tylko opcja wstawienia termostatu razem z obudową, nie można wymienić samego wkładu, koszt termostatu 360 pln plus wymiana, a może coś z chłodnicą nie tak? może coś żle rozumuje? Co o tym wszystkim sądzić? Z góry wielkie dzięki za pomoc. Pozdrawiam
  4. Gawlak dla mnie jesteś zwykłym mechaniorem z podziemnego garażu... Jedna noge we wrotce a druga w lyzwach? jak to wylumaczysz logicznie? sprezyny tylko i wylacznie roznia sie wysokoscia a dokladniej 15mm wiec prosze cie wytlumacz mi dokładnie pojecie wplywu na jakos jazdy wg ciebie
  5. Byłem w salonie Opla i mechanik powiedział tak: "Gołym okiem praktycznie wysokość nie będzie widoczna, dodatkowo na polskie drogi lepiej mieć tą którą Panu wstawił, dodatkowo auto nie ma prawa być mniej stabilne czy coś podobnego, chyba, że przy predkosci 180 km/h na ostrym zakrecie, ale Pan tak pewnie nie jezdzi, dodatkowo auto opadnie lekko po msc, ale mimo wszystko powinien wstawić do sportowego zawieszenia" Problem rozwiązany. Mechanik dostaje w łeb.
  6. obniżone tylko i wyłącznie w wersji OPC o to chodziło jezeli chodzi o wyjazd z fabryki, tak to zrozumiałem
  7. Dostałem taką odpowiedź od typka ze sklepu Opla: "Każda astra L08(3-drzwiowa), ma takie zawieszenie, to jest normalne dla L08, może być jeszcze obniżone OPC, czego ta astra nie ma" Czyli chyba dobre wstawił Ale pewności dalej nie mam, bo wygląda po wymianie tragicznie jakby za małe koła miała.
  8. nie robie żadnej zadymy... nie sprawdzialem VIN-u dopiero po zamontowaniu bo cos mi nie pasowalo...Ty sądzisz ze ludzie którzy przyjezdzaja do mechanika muszą wiedziec o zawieszeniu w sensie jakie mają... jezdza kobety które sie kompletnie nie znaja... wiec tak jak napisałem 90% nie wie o takich rzeczach, wstawił mi mechanik złe sprezyny a Ty go jeszcze bronisz...
  9. Gawlak nie rozumiem dlaczego usunąłeś mój post? Napisałem tylko, że mechanik powinien wiedzieć co mi wstawić, ja się nie musze znać, 90% ludzi kompletnie się nie zna i co mechanicy mają złe wstawiać? to kto ma się na tym znać?
  10. Dokładnie są koloru czarnego, własnie próbowałem przeczytać wersję przednich sprężyn, ale nic nie widać... teraz jak się przyjrzałem to ewidentnie te spręzyny które mi założył są za wysokie w sensie samochód wygląda jakby spręzyna była za długo o co najmniej 5-10 cm, zawsze problem z tymi mechanikami... w poniedziałek zadyme robię... dodatkowo sportowe spręzyny są tańsze wiec 50 pln zaoszczędzone...
  11. Sytuacja wygląda tak, że wyjechałem od mechanika no i teraz jak sprawdzę czy są odpowiedniee będę mógł pojechać i coś zadziałać żeby wstawili odpwoiednie, ale nie wiem jak to sprawdzić? myślę, że 20mm nie zauważe gołym okiem, a nie pamietam jak siedział czy wyżej czy niżej, nr części gdzie znajdę? mam do dyspozycji tylko samochód i kawałek parkingu... nic więcej... jak to zweryfikować odpowiednio? jeżeli okaże się, że są złe wstawione to czym to grozi? są jakieś konsekwancje poważne?
  12. Witam, Wymieniałem dzisiaj tylne sprężyny w mojej Astrze ponieważ lewa pękła, mechanik pojechał do intercarsu i kupił takie sprężyny: http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3115303118140-KYBRX6232-O22680-sprezyna-zawieszenia-tyl.html Zamontował i niby jest OK, chociaż mam wątpliwości, moim zdaniem powinien kupić takie: http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3131343521150-KYBRX6766-O22680-sprezyna-zawieszenia-tyl.html Te drugie są dla pojazdów z zawieszeniem sportowym i wydaje mi się, że własnie takie powinienem mieć, bo jak mam odczytaną informację z VIN-u to mam taką opcję: Nr 64 Kod XJ2 Zawieszenie sportowe Mógłby ktoś to dokładnie sprawdzić? bo nie chcę robić awantury jeżeli nie mam racji... Mój nr VIN: W0L0AHL0885028007 Z góry wielkie dzięki za pomoc. Pozdrawiam
  13. Polecam serwis Opla w Sadowej obok Łomianek, nazywa się Autosadowa strona http://autosadowa.pl/ każda cena warta usługi, można być przy naprawie, 20 lat doświadczenia w ASO robi swoje, zna się na rzeczy facet
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.