Skocz do zawartości

schalker

Użytkownik
  • Zawartość

    46
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O schalker

  • Urodziny 17.12.1984

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Katowice
  • Model
    Opel Zafira Tourer
  • Silnik
    A14NET
  • Nadwozie
    Van
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. Dziękuje za odpowiedź. Jako, że istnieje już ten wątek pozwoliłem sobie dodać materiały jakie znalazłem w necie dotyczące skrzyni 6T40 / 6T45 Link 1 - tutaj własnie pisze o spuszczenie oleju do temperatury max 60 stopni, napełnienia skrzyni, kontrola poziomu oleju przy temp. 85-95 http://www.furitech.com.au/index.php/category/general-motors/6t4045/ Link 2 - procedura sprawdzenia poziomu oleju http://www.atra.com/Bulletins/2016/Feb/atb1725.pdf Link 3 - filmik - wymiana oleju https://www.youtube.com/watch?v=ipdcU24uXxU Link 4 - duży plik pdf o budowie skrzyni i rozwiązywaniu problemów i błądów - po angielsku http://www.atra.com/Webinars/GM/6T40_45_Diag_Fixes.pdf Teoria wymiany oleju w miarę opracowana - problemem pozostaje jedynie odczytanie temperatury oleju skrzyni biegów - ani aplikacje typu Torque, ani porządny komputer diagnostyczny TEXA za kilka tysiecy nie mają parametru dotyczącego temperatury olej. Podjadę jeszcze przy okazji do znajomego mechanik - być może w OpComie będzie on dostępny.
  2. Informację o tym mam z tej strony http://www.furitech.com.au/index.php/holden-chevrolet-cruze-6spd-6t40-automatic-transmission-service/ Nie wiem czy jest to sprawdzone info - jest to jakiś blog /poradnik. Z innego forum amerykańskiego - wyczytałem, że stary olej spuszczają w temperaturze pokojowej, odmierzaja ilość spuszczonego oleju i mniej więcej tyle samo wlewają nowego. Oczywiscie potem na rozgrzanym oleju (85-95 stopni) - tak jak potwierdził ArKos - dokładnie sprawdzają poziom oleju. Im wiecej czytam tym więcej mam wątpliwości. Czy ty ArKos spuszczałeś stary olej na rozgrzanej skrzyni czy na zimnej ? Myślę ze bez względu na temperature spuszczanego oleju w obu opcjach poprawnie wymienimy olej, wszak potem kontrolujemy jego poziom Natomiast z tego co zrozumiałem jesli spuscimy go przy niższej temperaturze (max 60 stopni - zawór otwarty) to powinno się udać go więcej wymienić.
  3. Witaj ArKos ... mam jeszcze pytanie... ze stron www i poradników z USA, gdzie skrzynia 6T40 montowana jest w Chevroletach i Holdenach wyczytałem, że prawidłowy poziom oleju sprawdzamy na rozgrzanej skrzyni: Uwaga: Poziom płynu przekładniowego należy sprawdzić, gdy temperatura płynu przekładniowego (TFT) wynosi 85-95 ° C (185-203 ° F). Natomiast jak jest z opróżnianiem skrzyni ze starego oleju ? Do tej pory myślałem, że również spuszczamy go na rozgrzanej skrzyni .. natomiast na stronie http://www.furitech.com.au/index.php/holden-chevrolet-cruze-6spd-6t40-automatic-transmission-service/ wyczytałem tak: Opróżnianie przekładni ...W dolnej części przekładni znajduje się bardzo mały korek spustowy 7/16 "Hex. Pamiętaj, aby spuścić płyn, gdy jest zimny, i jeśli spłukujesz, spróbuj utrzymać temperaturę poniżej 60 ° C. (Moment dokręcania 11 Nm). Przekładnia 6T40 / 45 jest wyposażona w wewnętrzny zawór kontroli poziomu płynu umieszczony w pokrywie korpusu zaworu. Zawór jest otwarty poniżej 60 ° C, umożliwiając przepływ płynu wokół obszaru korpusu zaworu.Powyżej 60 ° C zawór zamyka się, umożliwiając wypełnienie obszaru pokrywy zaworu płynem, który może pomieścić około 2 litry. Zatem z tego co czytam opróżniam olej w skrzyni w temperaturze poniżej 60 stopnia, aby zawór był otwarty i olej znajdował się na samym dole ?
  4. a czy znajdę gdzieś manual dotyczący wymiany oleju w skrzyni 6T40 ? w necie niestety nic nie znalazłem, a ew. manuale na forum insigni dotyczą innych modeli skrzyń ...
  5. schalker

    1.7 74kW 16V Z17DTH ogrzewanie postojowe DEFA

    Witam, trochę odświeżam temat ... ktos zdecydował się na ogrzewanie DEFA i może podzielić się opiniami ? ja myślę nad taki ogrzewaniem lub o ogrzewaczu przepływowymi montowanym na wąż płynu chlodzącego ...
  6. A czy pamiętasz może ile litrów przy wymianie statycznej w skrzyni 6T40 udaje się wymienić oleju ?
  7. Skrzynia nie była naprawiona. W swoim profilu nie zdążyłem jeszcze zmienić samochodu - być może podpis pod moim profilem kogoś zmylił to dla pewności dodam - Opel Zafira 1.4 Turbo, rocznik 2013, przebieg 100 tyś km, ze skrzynią nic się nie dzieje. W takim wypadku ArKos polecasz wymianę statyczną ?
  8. Dziekuje za informację. Zadzwonię do wskazanego serwisu i popytam. Ale z Waszego doświadczenia warto wymieniać metoda dynamiczną czy statyczną ? Rozmawiałem ostatnio ze znajomym mechanikiem i powiedział, że w przypadku gdy filtr jest zabudowany i niewymienny to jak najbardziej warto zrobić wymianę dynamiczną. Czy ktoś to potwierdzi ?
  9. Witam, wyczytałem na forum, że dobrze jest wymienić olej w automatycznej skrzyni biegów po około 60 tys km (skrzynia 6T40). Niestety nie doczytałem czy wystarczy tradycyjna statyczna metoda wymiany czy raczej dynamiczna ? Ew. będę wdzięczny za jakiś namiar na terenie Śląska znający dobrze ten temat. Pozdrawiam
  10. schalker

    Zafira B z18xer wyskoka temperatura

    Temperatura prawidłowa, przy staniu w korku przy 108 stopniach włącza sie wentylator, zbija temperaturę do 105 i tak w kółko
  11. Witajcie, czy ma ktos informację czy faktycznie w samochodach Opla stosują na pierwszy montaż barwę 4300 K ? U mnie mam do wymiany żarówkę, widzę na fakturze że poprzedni właściciel wymianiał żarówkę w ASO (bagatela 210 Euro), mam numer części ale niestety nigdzie nie ma informacji o barwie światła ...
  12. schalker

    Stuki w kolektorze sącym

    Albo coś przeoczyłem ... no ale właśnie w tym wątku piszę. Widzę, że koledzy piszą o Z16XEP, ja natomiast pytam czy w Z14XEP kolektor da się tak samo naprawić jak w 1.6. Bo gdzies czytałem ze kolektor jest inny i jest nierozbieralny ...
  13. schalker

    Stuki w kolektorze sącym

    Witam Koledzy, piszecie tutaj o silniku Z16XEP. Czy w silniku Z14XEP kolektor również da się rozkręcił i naprawić ? U mnie przy przebiegu 80 tys również dochodzą stuki z okolic kolektora, żadnych błędów nie ma, ale chodzi jak diesel ... Bedę wdzieczny za informację.
  14. Witam, szukam na forum i na google i nigdzie nie umiem znaleźć. Przy ilu stopniach powinien włączyć się 1 bieg, a przy ilu 2 bieg wentylatora (bez włączonej klimy). Meriva A Z14XEP z 2008 roku. Bedę wdzięczny za pomoc.
  15. Dzięki za pocieszenie - zazwyczaj na forum ludzie lubią tylko krytykować ... autko trzeba zrobić bo nie ma wyjścia. Najgorsze jest to, że samochód znalazłem ja dla mojego ojca (starszego pana) któremu Pandę skasowali jak jechał na wszystkich świętych. Sprawdziłem wszystko co się da - kontrola lakieru czujnikiem - sprawdzenie autentyczności przeglądów w aso opla (przed i po zakupie) - kontrola samochodu w serwisie, podłączenie do komputera, kontrola podwozia, jazda próbna I po prostu szlag mnie trafia, że po tych wszystkich czynnościach po 2 dniach taki pech .. no ale cóż, trzeba żyć dalej
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.