Skocz do zawartości

schalker

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    47
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana schalker w dniu 6 Kwiecień

Użytkownicy przyznają schalker punkty reputacji!

Reputacja

1

O schalker

  • Urodziny 17.12.1984

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Katowice
  • Model
    Opel Zafira Tourer
  • Silnik
    A14NET
  • Nadwozie
    Van
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. Hej, postanowiłem napisać bo jestem już po wymianie uszczelnień chłodniczki oleju. Jak się okazało w Zafirze C 1.4 140 km A14NET dało się wymienić uszczelki bez demontażu turbiny. Było ciężko bo dostęp nie jest łatwy ale dało się to zrobić - także kilkaset złotych na części i robociznę zaoszczędzone. Być może w Merivie lub Astrze jest mniej miejsca i dlatego też nie dało sie tego wykonać. Dla innych - bo pewnie prędzej czy później i was też to będze czekać - jeśli ktoś jest ze Śląska potwierdzam, że w ASO Kanclerz na hasło forum opel24 możecie otrzymać 15% rabatu na te uszczelki - wtedy koszt tych 3 uszczelek wychodzi około 290 zł. Odnośnie samych części nasunęła mi się pewna refleksja jak my europejczycy jesteśmy ładnie kantowani przez GM. Te same uszczelki (oryginał GM) w Stanach Zjednoczonych kosztują ponad połowe mniej (tam używane m.in. w Buick Encore, Chevroletach Trax). Przykład: GM 55568539 - USA 12 dolarów - Polska 98 zł GM 55565385 - USA 18 dolarów - Polska 154 zł GM 55568536 - USA 8 dolarów - Polska 50 zł Już nie wspomnę o chińczykach u których na aliexpress komplet uszczelnień razem z wysyłką kosztuje razem z dostawą 6 dolarów - jednak tam prawo patentowe nie istnieje więc mogą sobie produkować co chcą , natomiast ciężko powiedzieć czy jakość tych uszczelek jest zbliżona do oryginału.
  2. O masz ... to wymyślili ... możesz zdradzić mniej więcej koszt robocizny takiej operacji (uszczelnienie chłodniczki oleju) ? jak już wszystko trzeba wywalić to warto wymienić coś jeszcze przy okazji z uszczelnień co i tak z czasem lubi puścić ...
  3. Witam. Mam wyciek z chłodniczka oleju. Olej kapie na wydech. Czy wystarczy wymiana 3 uszczelek ? Czy trzeba demontować turbinę czy wystarczy wydech i katslizator. Z góry dziękuję za odpowiedź .
  4. Dziękuje za odpowiedź. Jako, że istnieje już ten wątek pozwoliłem sobie dodać materiały jakie znalazłem w necie dotyczące skrzyni 6T40 / 6T45 Link 1 - tutaj własnie pisze o spuszczenie oleju do temperatury max 60 stopni, napełnienia skrzyni, kontrola poziomu oleju przy temp. 85-95 http://www.furitech.com.au/index.php/category/general-motors/6t4045/ Link 2 - procedura sprawdzenia poziomu oleju http://www.atra.com/Bulletins/2016/Feb/atb1725.pdf Link 3 - filmik - wymiana oleju https://www.youtube.com/watch?v=ipdcU24uXxU Link 4 - duży plik pdf o budowie skrzyni i rozwiązywaniu problemów i błądów - po angielsku http://www.atra.com/Webinars/GM/6T40_45_Diag_Fixes.pdf Teoria wymiany oleju w miarę opracowana - problemem pozostaje jedynie odczytanie temperatury oleju skrzyni biegów - ani aplikacje typu Torque, ani porządny komputer diagnostyczny TEXA za kilka tysiecy nie mają parametru dotyczącego temperatury olej. Podjadę jeszcze przy okazji do znajomego mechanik - być może w OpComie będzie on dostępny.
  5. Informację o tym mam z tej strony http://www.furitech.com.au/index.php/holden-chevrolet-cruze-6spd-6t40-automatic-transmission-service/ Nie wiem czy jest to sprawdzone info - jest to jakiś blog /poradnik. Z innego forum amerykańskiego - wyczytałem, że stary olej spuszczają w temperaturze pokojowej, odmierzaja ilość spuszczonego oleju i mniej więcej tyle samo wlewają nowego. Oczywiscie potem na rozgrzanym oleju (85-95 stopni) - tak jak potwierdził ArKos - dokładnie sprawdzają poziom oleju. Im wiecej czytam tym więcej mam wątpliwości. Czy ty ArKos spuszczałeś stary olej na rozgrzanej skrzyni czy na zimnej ? Myślę ze bez względu na temperature spuszczanego oleju w obu opcjach poprawnie wymienimy olej, wszak potem kontrolujemy jego poziom Natomiast z tego co zrozumiałem jesli spuscimy go przy niższej temperaturze (max 60 stopni - zawór otwarty) to powinno się udać go więcej wymienić.
  6. Witaj ArKos ... mam jeszcze pytanie... ze stron www i poradników z USA, gdzie skrzynia 6T40 montowana jest w Chevroletach i Holdenach wyczytałem, że prawidłowy poziom oleju sprawdzamy na rozgrzanej skrzyni: Uwaga: Poziom płynu przekładniowego należy sprawdzić, gdy temperatura płynu przekładniowego (TFT) wynosi 85-95 ° C (185-203 ° F). Natomiast jak jest z opróżnianiem skrzyni ze starego oleju ? Do tej pory myślałem, że również spuszczamy go na rozgrzanej skrzyni .. natomiast na stronie http://www.furitech.com.au/index.php/holden-chevrolet-cruze-6spd-6t40-automatic-transmission-service/ wyczytałem tak: Opróżnianie przekładni ...W dolnej części przekładni znajduje się bardzo mały korek spustowy 7/16 "Hex. Pamiętaj, aby spuścić płyn, gdy jest zimny, i jeśli spłukujesz, spróbuj utrzymać temperaturę poniżej 60 ° C. (Moment dokręcania 11 Nm). Przekładnia 6T40 / 45 jest wyposażona w wewnętrzny zawór kontroli poziomu płynu umieszczony w pokrywie korpusu zaworu. Zawór jest otwarty poniżej 60 ° C, umożliwiając przepływ płynu wokół obszaru korpusu zaworu.Powyżej 60 ° C zawór zamyka się, umożliwiając wypełnienie obszaru pokrywy zaworu płynem, który może pomieścić około 2 litry. Zatem z tego co czytam opróżniam olej w skrzyni w temperaturze poniżej 60 stopnia, aby zawór był otwarty i olej znajdował się na samym dole ?
  7. a czy znajdę gdzieś manual dotyczący wymiany oleju w skrzyni 6T40 ? w necie niestety nic nie znalazłem, a ew. manuale na forum insigni dotyczą innych modeli skrzyń ...
  8. Witam, trochę odświeżam temat ... ktos zdecydował się na ogrzewanie DEFA i może podzielić się opiniami ? ja myślę nad taki ogrzewaniem lub o ogrzewaczu przepływowymi montowanym na wąż płynu chlodzącego ...
  9. A czy pamiętasz może ile litrów przy wymianie statycznej w skrzyni 6T40 udaje się wymienić oleju ?
  10. Skrzynia nie była naprawiona. W swoim profilu nie zdążyłem jeszcze zmienić samochodu - być może podpis pod moim profilem kogoś zmylił to dla pewności dodam - Opel Zafira 1.4 Turbo, rocznik 2013, przebieg 100 tyś km, ze skrzynią nic się nie dzieje. W takim wypadku ArKos polecasz wymianę statyczną ?
  11. Dziekuje za informację. Zadzwonię do wskazanego serwisu i popytam. Ale z Waszego doświadczenia warto wymieniać metoda dynamiczną czy statyczną ? Rozmawiałem ostatnio ze znajomym mechanikiem i powiedział, że w przypadku gdy filtr jest zabudowany i niewymienny to jak najbardziej warto zrobić wymianę dynamiczną. Czy ktoś to potwierdzi ?
  12. Witam, wyczytałem na forum, że dobrze jest wymienić olej w automatycznej skrzyni biegów po około 60 tys km (skrzynia 6T40). Niestety nie doczytałem czy wystarczy tradycyjna statyczna metoda wymiany czy raczej dynamiczna ? Ew. będę wdzięczny za jakiś namiar na terenie Śląska znający dobrze ten temat. Pozdrawiam
  13. Temperatura prawidłowa, przy staniu w korku przy 108 stopniach włącza sie wentylator, zbija temperaturę do 105 i tak w kółko
  14. Witajcie, czy ma ktos informację czy faktycznie w samochodach Opla stosują na pierwszy montaż barwę 4300 K ? U mnie mam do wymiany żarówkę, widzę na fakturze że poprzedni właściciel wymianiał żarówkę w ASO (bagatela 210 Euro), mam numer części ale niestety nigdzie nie ma informacji o barwie światła ...
  15. Albo coś przeoczyłem ... no ale właśnie w tym wątku piszę. Widzę, że koledzy piszą o Z16XEP, ja natomiast pytam czy w Z14XEP kolektor da się tak samo naprawić jak w 1.6. Bo gdzies czytałem ze kolektor jest inny i jest nierozbieralny ...
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.