Skocz do zawartości

Flinston

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    93
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana Flinston w dniu 8 Lipiec

Użytkownicy przyznają Flinston punkty reputacji!

Reputacja

3

O Flinston

  • Urodziny 14.04.1997

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Model
    Opel Corsa C
  • Inna marka
    Opel Astra F 1.6 75 KM
  • Silnik
    1.2 Twinport 80 KM
  • Nadwozie
    Hatchback
  • Posiadasz LPG
    TAK

Ostatnie wizyty

2526 wyświetleń profilu
  1. Dam znać na dniach jakie Dzisiaj jechałem tą samą trasą i znowu klepanie jak w ciągniku Aha, i na zimnym silniku też klepało. Na zimnym raczej nie ma problem z ciśnieniem.
  2. Tak jak mówię - to było ciśnienie przed zaglądaniem do silnika, gdy kanał olejowy był zatkany i olej nie dochodził do wałków w takim stopniu, jak trzeba (przez to się wytarły krzywki). W czerwcu to było mierzone. No i przez ten czas silnik pracował na złym oleju. Natomiast teraz ciśnienia nie mierzyłem
  3. To w czasie jazdy z prędkością 80 km/h też by nie było ciśnienia? Jak mechanik rozebrał silnik w zeszłym miesiącu to się okazało, że ktoś z oszczędności napchał silikonu do starych uszczelek zamiast je wymienić i ten silikon wszedł do układu smarowania, zapychając kanał olejowy. Z tym zapchanym kanałem ciśnienie wyniosło 3,5 bara przy 4000 obr/min i 0,8 na wolnych obrotach. Dodam, że w ostatnim czasie silnik raz pracuje cichuteńko, a raz klepie. Tak jakby raz było ciśnienie, a raz nie.
  4. Gdyby to był problem z ciśnieniem oleju, to po dodaniu gazu stukot by znikał... prawda?
  5. Dobry wieczór Od jakiegoś już czasu w czasie jazdy słyszałem okresowe dźwięki zaworów. Taki jakby szum połączony z ćwierkaniem. Na trasie, gdy silnik był rozgrzany, po zmianie biegu w czasie jazdy na 2 bądź po zatrzymaniu się i ruszeniu pojawiały się metaliczne odgłosy zaworów, jednak znikały po kilkuset metrach. Dzisiaj silnik chodził stosunkowo cicho, ale gdy wracałem z trasy te metaliczne odgłosy wydobywały się non stop Podczas jazdy na 5 biegu dźwięk pojawiał się i znikał na zmianę, na innych biegach był regularny. Do końca trasy dźwięk nie zniknął, tak jak to było wcześniej. Po dodaniu gazu metaliczny dźwięk nie znika, a przyspiesza wraz z obrotami silnika. Do tego słychać również pukanie, ale to wina wytartych krzywek na wałkach rozrządu. Poprzednio jeździł na oleju Mobil 10W40, mechanik przy wymianie rozrządu zmienił go na ELF 5W40. Poziom jest prawidłowy. Czy ewentualna jazda z walącymi popychaczami może zepsuć silnik?
  6. Wczoraj na benzynie jechałem przez 28 km i kontrolka przy hamowaniu nie świeciła się. Obroty trzymały się na poziomie tych 700/min. Dzisiaj zrobiłem 20 km na benzynie i kontrolka pod koniec trasy jak toczyłem się na sprzęgle zapaliła się, ale zgasła gdy się zatrzymałem. Dodam, że wczoraj na gazie jechałem i kontrolka paliła się. Później auto odpoczęło pół godziny, jechałem na gazie znów i się nie paliła. Niedługo idę na pomiar ciśnienia
  7. Witam :) Jakie obroty na biegu jałowym na rozgrzanym silniku są odpowiednie? Bo u mnie po rozgrzaniu obroty te wynoszą 600, góra 700 obrotów na minutę. Na zimnym są wyższe. Sytuacja występuje zarówno na gazie i benzynie. Pytam, ponieważ na rozgrzanym silniku zapala się kontrolka oleju, mimo że mechanik przeczyścił zapchany kanał olejowy i zmienił kompletny rozrząd. Powiedział, że zbyt niskie obroty mogą być przyczyną tej kontrolki. Zapala się podczas hamowania z wciśniętym sprzęgłem, po delikatnym dodaniu gazu gaśnie. Dodam, że nie pali się non stop - raz hamuję normalnie i się zapala, a innym razem hamuję nagle i nic się nie świeci.
  8. Witam W jakiej temperaturze w Corsie C 1.2 powinien załączyć się wentylator chłodnicy? W Astrze załącza się, gdy temperatura dochodzi do 100*C. U mnie dochodzi maksymalnie do 91*C, gdy stoję w korkach (przynajmniej wskazówka dalej nie idzie). Jednak wentylator się nie włącza. Sprawdzałem go ręcznie i lekko się obraca, więc wątpię, żeby był zatarty. I jednocześnie ta temperatura spada dopiero podczas jazdy, szczególnie z górki (nawet do 83*C). Przy okazji zajrzałem pod maskę na trasie, gdy silnik był rozgrzany do 90*C i zauważyłem, że okolice zbiorniczka są mokre i że płyn wyleciał korkiem. Po odkręceniu korka poziom się podniósł tak wysoko, że zaczęło się wylewać.
  9. Nie wiem, jeden znajomy naprawiacz powiedział, że w tych silnikach pompy są nietrwałe i wymienia się je razem z rozrządem. Na obrotach maksymalnych nie sprawdzałem ciśnienia. Ale chyba raczej to ciśnienie nie ma związku z brakiem mocy na ciepłym silniku.
  10. Na podniesionych (nieco ponad 4000).
  11. Tak, 1.2 Twinport. To oczywiście jest ciśnienie oleju. Podejrzewam, że pompa już nie wyrabia, bo np. gdy zatrzymam się na wzniesieniu bądź gwałtownie zahamuję, to zaczynają klepać popychacze.
  12. Witam wszystkich Tak jak w temacie. Na zimnym silniku dynamika jest super, przyspiesza jak trzeba. Ale po osiągnięciu temperatury około 80*C silnik jakby się dławił i przyspiesza powoli. Kiedy wciskam pedał gazu, auto przyspiesza bardzo powoli, jakby coś go trzymało. Check engine się nie świeci ani żadna inna kontrolka. Filtr powietrza oglądałem miesiąc temu i jeszcze był dobry (wtedy też był ten problem z przyspieszeniem). Poprzedni właściciel (podobno) wymieniał cewkę zapłonową, świece i rozrząd. Dodam, że na ciepłym silniku przy pomiarze ciśnienia pokazało tylko 3 atmosfery, obecnie jest ok (motodoktor). Pompa oleju nie była robiona od nowości.
  13. Już po problemie :) Dokręciłem prawe przednie koło i pukanie zniknęło...
  14. Oszczędź już se tych złośliwości. Więc to lewe przednie koło tak puka. Tak jak pisałem, podczas zmiany biegów i przy wolnej jeździe po nierównościach, czasem też podczas skrętu. Zwłaszcza podczas jazdy na półsprzęgle słychać wyraźne turkotanie i pukanie.
  15. Jak masz takie debilne teksty wypisywać to najlepiej nic nie pisz. :)
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.