Skocz do zawartości

Dawid_Wawa

Użytkownik
  • Zawartość

    8
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1

O Dawid_Wawa

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Agila
  • Silnik
    1.0 (973 ccm) 58 KM
  • Nadwozie
    Agila A, rocznik 2001
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. Panowie i Panie odkopuję temat, ponieważ akurat mam taką Agilę 1.0 z roku 2001, która nie ma ABSu i zastanawia mnie czy trudne, możliwe, opłacalne byłoby domontowanie takiego ABSu. Ponoć te Agile były w różnych opcjach wtedy nowe dostępne. Moja ma elektryczne szyby, relingi, centralny zamek, ale nie ma ABSu, poduchy pasażera, ani klimy. Trochę szkoda i zastanawiam się tak hobbystycznie czy trudno by było te systemy podokładać. Wiadomo, że to trochę nieopłacalne, ale hobby i nauka/doświadczenie z tego płynące, byłyby jakąś tam dodatkową korzyścią/frajdą.
  2. Czy ktoś ma obyczajone dobre miejsce na przeciągnięcie dodatkowego kabla zasilania z komory silnika do kabiny w Oplu Agili?
  3. Wydawało mi się, że jednak są to bezpieczniki na tylne pozycyjne. Dwa bezpieczniki, bo owszem rozdzielone na strony prawa i lewą. Sprawdzę to jutro. Te warunki już dawno mam przestudiowane, zanim zabrałem się do instalowania dziennych. Dlatego wiem, że będę w zgodzie z prawem umożliwiając świecenie tylnej pozycji z dziennymi. 1. Element wykonawczy sterujący tylnymi pozycyjnymi to nie włącznik świateł na desce rozdzielczej. Przez ten włącznik na desce rozdzielczej bezpośrednio idzie tylko prąd na światła mijania. Natomiast światła pozycyjne oraz podświetlenie deski rozdzielczej są załączane przez przekaźnik, a włącznik na desce rozdzielczej tylko tym przekaźnikiem steruje.2. Prawo mówi, że światła pozycyjne przednie nie mogą świecić się z dziennymi. 3. Muszę przyznać, że LEDówki, które mam z tyłu w pozycyjnych, są niezgodne z prawem, ale ich nie widać, więc raczej nie zostaną zauważone, a także moim zdaniem poprawiają bezpieczeństwo, bo mniejsze jest prawdopodobieństwo że spali się taka LEDówka, niż żarówka, zatem unikam potencjalnej jazdy z niedoświetlonym tyłem. Z przoduna pozycyjnych też mam LEDówki, ale rzucają się w oczy, bo kontrastują zimną barwą z ciepłą bielą/żółcią świateł mijania.
  4. Dawid_Wawa

    Nie łapie stacji radiowych

    Pozwólcie, że się wtrącę do dyskusji z moim problemem z zasięgiem radia. Co prawda w Agili, ale to chyba jest nieistotne. Otóż gdy normalnie wtykam kabel antenowy do radia, to zasięgu radio prawie nie ma. Tylko jedna stacja odbiera słabiutko. Natomiast gdy tylko odłączę masę w kablu antenowym (np. zdejmę z wtyczki ten pierścień, walec ekranujący, aby nie stykał się z masą radia), to zaczyna normalnie łapać wszystkie stacje. Na pewno nie jest to sprawa radia, bo testowałem na fabrycznym oraz nowo zakupionym radiu i jest to samo. Omomierzem również sprawdzałem czy nie ma zwarcia między żyłą centralną kabla antenowego, a masą (oplotem) i nie ma tego zwarcia, ale wręcz jest całkowita izolacja, a czy tak powinno być, czy może jednak antena powinna stawiać opór iluś tam omów między masą, a żyłą centralną? Może winna jest antena, ale nie mogę jej odkręcić, bo w cholerę mocno siedzi. A ta antena w ogóle to taki 10 cm, chyba seryjny "kutasik" metalowy na dachu Agili: http://www.ebay.pl/itm/Radio-Auto-Dach-Stab-Alu-Sport-Tuning-Ersatz-AM-FM-Universal-16V-Antenne-Poliert-/140887119834?pt=DE_Autoteile&hash=item20cd86d7da&_uhb=1 Na razie jeżdżę z odłączoną masą kabla antenowego, ale raczej coś jest nie tak, więc wolałbym to namierzyć. Mierzył ktoś w swoim samochodzie opór elektryczny między żyłą centralną, a masą (oplotem) kabla antenowego?
  5. Chciałbym trochę nietypowo podłączyć światła do jazdy dziennej i w związku z tym potrzebuję Waszej pomocy w zidentyfikowaniu który z elementów instalacji elektrycznej w oplu agili 1.0 z roku 2001 odpowiada za sterowanie włączeniem samych tylnych świateł pozycyjnych. oczywiście znam zasady prawidłowego założenia świateł dziennych wiem że zasada jest taka że światła do jazdy dziennej nie mogą być podpięte po prostu do świateł pozycyjnych ponieważ przednie pozycyjne nie mogą świecić razem z dziennymi. Jednak ze względów bezpieczeństwa (widoczności) chciałbym aby razem ze światłami do jazdy dziennej świeciły się u mnie również światła pozycyjne tylne szczególnie że z tyłu zastosowałem już od jakiegoś czasu żarówki led czerwone, także konsumpcja prądu na światła tylne pozycyjne jest znikoma. Problem jaki napotkałem nie do przeskoczenia przeze mnie samodzielnie jest niemożność zlokalizowania elementu elektrycznego który w instalacji odpowiada za włączanie tylko obwodu świateł pozycyjnych tylnych. Ale mam podejrzenie że taki element istnieje ponieważ skrzynka bezpieczników zawiera oddzielne bezpieczniki do tylko tylnich pozycyjnych oddzielnie nawet lewego oraz prawego. Potrzebuję zatem informacji w jaki sposób podłączyć się do tych obwodów świateł wyłącznie pozycyjnych tylnych. Oczywiście istniałaby możliwość ciągnięcia kabli od tylnych lamp ale po co mam robić tak na okrętkę skoro prawdopodobnie można podłączyć się gdzieś w okolicach skrzynki bezpieczników i przekaźników. Dodatkowo informuję że wiem o istnieniu przekaźnika włączającego wszystkie światła pozycyjne oraz oświetlenie deski rozdzielczej ale nie mogę po prostu wykorzystać tego przekaźnika ponieważ nie chcę aby załączamły się wszystkie pozycyjne i oświetlenie deski rozdzielczej tylko chcę aby wyłącznie sterować światłami pozycyjnymi tylnymi. Myślę że schemat instalacji elektrycznej tego opla agili w suzuki wagon r plus pomogłyby w rozwiązaniu tej zagadki ale są trudności w zdobyciu takiego schematu. Dlatego zdaję się na wasze doświadczenie może zdobyte przez okazji rozbierania agile na części albo przyokazji grzebaniea w elektryce. Możliwe też że w innych oplach jest podobnie.
  6. Dawid_Wawa

    bezpiecznik główny

    Temat stary i może już nikomu nie pomoże, alemoże jednak ktoś będzie szukał odpowiedzi, więc napiszę. W ogóle to zastanawiam się czy ja czasami nie kupiłem rok temu Agili, którą miał właśnie rafal311, gdyż ten bezpiecznik 80A, był cały połamany bo ktoś go chciał wyciągać na siłę kombinerkami. Tymczasem nie tędy droga. Nóżki tego bezpiecznika, w odróżnieniu od sąsiednich podobnych bezpieczników, są zamocowane nie tylko na wcisk, ale są przekręcone śróbkami do kabli prowadzących do tego bezpiecznika. Odkręcić najpierw te śrubki, a potem wyciągnąć bezpiecznik.
  7. Jeśli masz kostkę w rodzaju "poszerzonego" ISO, to składa się ona z trzech "grup": Od góry: 1. cześć kostki do danych komunikacyjnych między radiem, a wyświetlaczem 2. cześć kostki do podłączenia czterech głośników 3. część kostki do zasilania radia, podtrzymanie pamięci radia oraz podania sygnału elektrycznego na znak załączenia radia. Trzecia część kostki zawiera wspomiany pin do podania sygnału elektrycznego w momencie (na znak) włączenia radia i to jest wykorzystywane do zgaszenia daty na wyświetlaczu w momencie włączenia radia. ten pin u ciebie kontaktuje ponieważ w momencie włączenia radia data na wyświetlaczu gaśnie. Natomiast problemem jest to że momencie zgłoszenia daty nie pojawia się u ciebie kanał danych wyrabia które prezentują informacje o stacji radiowej rds i tak dalej. W związku z tym typował potencjalnąe przyczyny: Albo nie kontaktuje pierwsza grupa kostki czyli połączenia odpowiedzialne za transmisję danych radia do wyświetlacza. Proponuję sprawdzić te styki, może przeczyścić za pomocą preparatu "Kontakt", sprawdzić kable. Albo, co wydanie mi się niestety może bardziej prawdopodobne, występuje problem z radiem. Dalej nie jestem pewien, ale z tego powodu nie jest wykluczone że problem też może być po stronie samochodu czyli gdzieś tam przy wyświetlaczu że jakoś nie odbiera tych danych z radia.
  8. Dawid_Wawa

    Wzmacniasz chiński/niemiecki

    Z twojej wypowiedzi można zrozumieć że obawiasz się spalenia wzmacniacza w momencie gdy podłączysz do niego kolumny o większej mocy. pozwól że wyjaśnię ci podstawy funkcjonowanie elektrycznego takich zestawów wzmacniacz głośniki. Do każdego wzmacniacza możesz podłączyć głośniki o większej mocy i nie spowoduje to spalenia się wzmacniacza. Moc podawana dla głośników mówić o tym jaką maksymalną moc mogą wytrzymać głośniki zanim się spalą. jednak uwagę należy zwrócić szczególnie na trzy rzeczy: 1. Moc wzmacniacze i głośników jest podawana najczęściej "marketingowo" jako moc szczytowa, czyli maksymalna wnszczycie fali elektrycznej. Natomiast powinniśmy rozpatrywać również moc ciągłą - RMS, która jest kilkukrotnie niższa niż moc szczytowa. W przypadku Twojego wzmacniacza, moc podana jako 300 w jest nie tylko że mocą zsumowaną z obydwu kanałów, czyli po 150w na kanał, to jest to dodatkowo moc szczytowa. Natomiast moc RMS to dwa razy 30w według specyfikacji którą znalazłem w internecie po wpisaniu nazwy tego wzmacniacza: http://www.amazon.co.uk/Car-Amplifier-McFun-BlackStar-2-channel-150Watt/dp/B0046RXSVQ#productDetails Zatem do tego wzmacniacza powinieneś podłączyć głośniki o mocy rms co najmniej 30 w na jedną kolumnę/zestaw odseparowany lub jeśli nie jest to kolumna/zestaw odseparowany tylko pojedynczy głośnik, to głośnik minimum 30 w RMS. Uważaj tutaj bo jeśli pomylisz moc szczytową z mocą rms to źle się skończy podłączenie głośników pomocy szczytowej 30 w do wzmacniacza o mocy rms 30w. po prostu się przegrzeją gdy wzmacniacz będzie podawał moc blisko jego maksymalnej czyli jeśli na stanowisko na maksa lub prawie na maksa. 2. Drugim bardzo ważnym elementem który musisz uwzględnić jest impedancja głośników/zestawu odseparowanego który podłączasz do danego wzmacniacza. typowa impedancja dla systemów audio samochodach to 4 Ohm, ale powinieneś sprawdzić jakie faktycznie wartości występujące w elementach które chcesz połączyć ponieważbardzo ważne jest odpowiednie dobranie tych wartości. Impedancja jest jak oporność elektryczna danego odbiornika prądu, którym w tym przypadku jest głośnik. jest fabrycznie przystosowywany do pracy z odbiornikiem elektrycznym - głośnikiem o danej oporności czyli impedancji. Jeśli do danego wzmacniacza podłączysz głośniki o zbyt małej oporności elektrycznej to spowodujesz zbyt duże obciążenie elektryczne wzmacniacza co może spowodować uszkodzenie wzmacniacza. Natomiast bez obawy o uszkodzenie możesz podłączyć głośniki o "oporności" wyższej niż zalecana dla danego wzmacniacza ponieważ w takim przypadku odbiornik elektryczny będzie stawiał opór wyższy i spowoduje jedynie ograniczenie mocy produkowanej przez wzmacniacz we współpracy z toym właśnie głośnikiem. Czyli na przykład jeśli podłączysz głośniki 2 Ohm do wzmacniacza 4 om to możesz uszkodzić taki wzmacniacz, natomiast jeśli podłączysz głośniki 8 ohm do wzmacniacza 4 Ohm, to nie uszkodzisz wzmacniacza, ale produkowana moc będzie nieznacznie niższa od pełnego potencjału wzmacniacza. Proponuję zatem abyś sprawdził też jaką impedancję czyli "oporność" mają twoje głośniki i do jakiej impedancji został zaprojektowany ten wzmacniacz. impedancję głośnika możesz łatwo sprawdzić poprzez użycie omomierzajeśli nie dysponujesz opisem na głośniku. natomiast wzmacniacz samochodowy będzie miał prawdopodobnie impedancja wyjściową 4 Ohm, ale najlepiej sprawdź w jego specyfikacji. 3. Większość z wsmacniaczy nie powinna pracować z regulatoryem głośności przekręconym na maksimum ponieważ można to porównać do eksploatacji samochodu na maksymalnej prędkości. Wzmacniacze przy regulatorze podkręconym prawie na maksa i na maksa produkują dużo zniekształceń co objawia się zarówno w zniekształconym dźwięku, ale także może być niebezpieczne dla głośników wysokotonowych. Dlatego proponuję ustawiać regulator głośności w wzmacniaczu na maksimum dwie trzecie skali. ---------- Wzmacniacz który tutaj pokazałeś jako podarowany tobie przez znajomego mimo dysponowania nocą dwa razy 30 w jest i tak dużo mocniejszy elektrycznie niż jakiekolwiek radio samochodowe które faktycznie produkują moc rms o wartości jakieś 7-12 W (moc podawana jako 35-55 w jest mocą szczytową). Natomiast weź pod uwagę że radio samochodowe z reguły ma 4 wyjścia na 4 głośniki natomiast ten wzmacniacz który tu pokazujesz ma tylko dwa wyjścia. Jeśli masz zamiar ten wzmacniacz wykorzystać do zasilenia subwoofera lub dwóch głośników niskotonowych to ja na twoim miejscu przed zamontowaniem tego systemu w samochodzie podłączył gym w domu akumulator, wzmacniacz i głośniki aby sprawdzić brzmienie. Mam nadzieję że pomogłem w zrozumieniu tajników montażu nagłośnienia w samochodzie.
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.