Skocz do zawartości

pio2112

Użytkownik
  • Zawartość

    8
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O pio2112

  1. Kieydyś i ja się dowiem jak takie dane wyglądają i dam wtedy znać. Pozdrawiam [ Dodano: Sro Cze 16, 2010 09:41 ] Usunąłem ten błąd, ale nie przy pomocy ELM'a 327. Zrobiłem inetrface taki jak jest pokazany przy okazji prgamu OpelTech2 rozpowszechnionego na stronach sieciowych ( na układzie MAX232 i dwóch tranzystorach). Interface działa bez zarzutu, ale program OpelTech2 albo jest nie kompletny albo coś z nim nie tak bo obsłużył silnik w mojej Ailce a nie obsłużył poduchy. Wpadł mi w ręce inny program - ABcom. I ten zadziałał. Pozdrawaim forumowiczów - gdyby ktoś był ciekaw szczegółow to chętnie odpowiem.
  2. pio2112

    Brak mocy i przegrzewanie się silnika

    Trafna uwaga, bardzo dziękuję. Rozmawaiłem ze znajomym mechanorem. On obstaje przy uszczelce ze względu na tę temperaturę. [ Dodano: Pią Kwi 30, 2010 09:08 ] Jak w końcu dowiem się co to było to dam znać
  3. Pewnie, że można, tylko, że nie uśmiecha mi się wydawanie 3 tys. pln na opkoma. Wszystkie te programy posługują się standardem OBD2 - wysyłają sekwencję instrukcji czytelną dla sterownika samochodu. Ja tylko chcę iwedzieć co wysyłają. Znam strukturę protokołu - pytam o dane jakich mogę użyć w tym protokóle tzn. o adres sterownika AIRBAG i kod polecenia kasowania usterki. O tym cały czas piszę. Pozdrawaim.
  4. Wyjaśnię o co chodzi. Elm327 to interface z USB lub RS232 na OBD. Z dowolnego terminala znakowego wydajemy komenty w systemie AT, a Elm327 koduje je zgodnie z OBD i wysyła do ECU samochodu i tą samą drogą odbiera info z samochodu. Tak działają programy diagnostyczne w oparciu o układ ELM. Zaleta jest taka, że ELM można sterować porzez port USB - można użyć laptopa , nie trzeba targać stacjonarnego kompa w którym jest RS232. Programy typu OpelTech2 sterują bezpośrednio stanem portu wyjściowego. Z tego powodu nie można takiego programu zastosować do portu USB i konwertera na RS232. Dlatego też pytam jak dostać się do sterownika poduszki powietrznej - jaki jest adres fizyczny sterownika AIRBAG i jaki jest kod obsługi dla resetu. Nadmienię, że mam już ELMA pod USB i dlatego szukam rozwiązania. [ Dodano: Sro Kwi 28, 2010 14:38 ] Zerknąłem szybko na informację o OPCOMIe. Ze schematów elektronicznych można wywnioskować, że jest to implementacja ELM na procesorze i peryferiach. Cena u dostawców (interface + program ) to ok 3000 PLN. Nie prowadzę warsztatu, chcę się pozbyć przypadkowego błędu na bazie tego co już mam. Dlatego pytam o sekwencję kodów, jakie należy wysłać do ELM lub chociaż może ktoś wie jaki adres ma wewnątrz OBD2 sterownik AIRBAGA.
  5. Czy ktoś z forumowiczów może wie, jaką sekwencję kodów należy wysłać do ELM327 aby wywołać skasowanie usterki poduszki powietrznej?
  6. pio2112

    Brak mocy i przegrzewanie się silnika

    Wcześniej było tak, że wskazówka rzadko kiedy wchodziła ponad 80 st (chyba że w korku), a samochód reagował na naciśnięcie gazu. Teraz pracuje płynnie tylko przy pewnym niewielkim wciśnięciu gazu, później nie to że czka ale zaczyna chrapać i nie ciągnie. Po tym zachowaniu sądzę, że to nie musi jednak być uszczelka. Wtedy raczej nie miałby rzadnego miejsca wciśnięcia pedału gazu, przy którym pracowałby ładnie.
  7. pio2112

    Brak mocy i przegrzewanie się silnika

    Rzeczywiście, nie pomyślałem o uszczelce pod głowicą. To może być przyczyną i spadku mocy i przegrzewania. Ale w moim przypadku musiałaby przedmuchiwać na zewnątrz silnika, nie do układu chłodzenia bo nie rośnie w sposób nienormalny ciśnienie w chłodnicy, może to przedmuch między cylindrami.
  8. Mam Agilkę 2001r 1.2 silnik. Od jakiegoś czasu po w ciśniciu gazu nie przyspiesza lub przyspiesza bardzo wolno. Podpiąłęm Agilkę do kompa - ECU nie pokazuje żadego błędu. Wymieniłem świece i filtr powietrza ( i tak im się należało) - problem pozostał. Efekt jest podpobny do tego przy silnikach gaźnikowych kiedy wpadnie paproch do dyszy paliwowej. No ito przegrzewanie. Nigdy w czasie jazdy temperatura nie rosła ponad 80 st (chyba że w korku co jest normalne i włącza się wtedy wentylator). Instalacja chłodzenia jest pełna, chłodnica nagrzewa się (tak że działa termostat). Olej silnikowy jest uzupełniony. Moje podejrzenie pada na wtryskiwacze. Sądzę, że albo któryś jest przypchnięty, albo podwieszony. Zdarzyło się na krótko przed tymi niedomaganiami, że zatankowałem w innej stacji paliw. Czy może ktoś zetknął się z taką awarią.
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.