Skocz do zawartości

adison420

Forumowicz
  • Liczba zawartości

    158
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana adison420 w dniu 25 Listopada 2020

Użytkownicy przyznają adison420 punkty reputacji!

Reputacja

3

O adison420

  • Urodziny 06.06.1996

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Bydgoszcz
  • Model
    Opel Vectra C
  • Silnik
    Z18XE
  • Posiadasz LPG
    TAK

Ostatnie wizyty

2749 wyświetleń profilu
  1. No właśnie sęk w tym, że ja teraz na samej benzynie jeżdżę i te ostatnie 200km a i więcej zostało zrobione na benzynie (ewentualnie jakieś chwilowe przełączanie na lpg na wolnych) więc te korekty powinny być rzetelne. Ogólnie też sonda wtedy staje na "ubogo" przy przyspieszaniu. Dzisiaj jeździłem z odpiętą przepływką to po kilku km pokazał się ten sam błąd co przy LPG się pokazuje w sensie od zbyt bogatej dawki (no ale to raczej normalne skoro nie ma jednego elementu, który tą dawką steruje). Rzuciłem okiem na korekty przy przyspieszaniu to zachowywały się inaczej niż z podłączoną przepływką (
  2. Kurde, ten gaz gazem ale ciągle nie daje mi spokoju zachowanie przepływki i korekty. Chyba postaram się jeszcze dorwać jakąś przepływke używaną na podmiankę. Albo coś jest na rzeczy albo próbuję doszukać się na siłe... Chodzi o to, że o ile auto rozgrzeje na postoju to przepływ powietrza jest w okolicach 2,8g/s czasami 2,3g/s. Sprawa wygląda inaczej gdy jadę i stanę rozgrzanym autem. Wtedy po chwili ustabilizowania wskazania przepływki wahają się w zakresie 1,6-1,8g/s a to chyba już za mało. Chwilowe zwiększenie obrotów na postoju i po chwili przepływ powietrza stabilizuje się i oscyluje w
  3. Może i tak może i nie, tam miałem jakiś dziwny sterownik, że jedyne co szło zrobić to autokalibracje, nie było żadnych innych ustawień chociaż być powinny, bo sam program je posiadał. Przy valtekach to dużo znajomych narzeka, że wiecznie coś nie tak, ale wiadomo czasem potrzeba po prostu większej precyzji w strojeniu i wszystko będzie chodzić. A te bararacudy masz na myśli jakiś ich konkretny model? Bo skoro tak mówisz to bym wziął je pod uwagę przy wyborze
  4. No właśnie 150tys przebiegu, ale już też zmieniałeś :). Ja osobiście zrobiłem tym autem z 20tys przez 2 lata (więc jakiś dużych przebiegów nie robie) i w sumie ten błąd był prawie od zawsze, ale obwiniałem brak kata o to, ale skoro kat siedzi i nadal błąd jest to zacząłem szukać głębiej. W poprzednim aucie (w tej zielonej asterce z avatara) kupiłem z Valtekami i musiałem je zmieniać (falował na obrotach i gasł), a wg papierów miały dopiero jakieś 15tys przebiegu. Myślałem nad wtryskami staga AC W02, budżetowo nie najgorzej, zakładałem je też do Astry bo mi wtedy polecili na forum LPG i jeżel
  5. Po kablach patrząc to emulatora nie ma, był tylko kabel przy sondzie co podłączony był pod sterownik LPG zamiast pierwszej. To, że P0170 to standard to napisałem tak w sumie żartobliwie bo we wszystkich vectrach, które u mnie stoją/jeżdżą w rodzinie po prostu taki błąd był (chociaż nie w każdym przypadku w ogóle check się pojawiał). Tylko, że wiesz ta instalacja ma 7 lat i jakieś 100tys przebiegu, wtryski były po drodze wymieniane z Valteków na OMVL, ale z czego wiem to jedno i to samo badziewie, że tak powiem (w poprzednim aucie walczyłem z wtryskami valteków stąd taka opinia). Więc ni
  6. Trochę informacji na bieżąco: Przy sprawdzaniu i porównywaniu parametrów nie wziąłem pod uwagę zewnętrznych warunków atmosferycznych. W sensie jeżeli silnik rozgrzany a na dworze -15 to będą inne parametry przepływki niż przy rozgrzanym silniku a na dworze w okolicach 0. Tak więc ostatecznie wskazania przepływki w 3 vectrach są takie same. Oczywiście działam dalej, jeździłem ciągle na benzynie (żeby się korekty ustabilizowały), dzisiaj wziąłem się za regulacje LPG no i w sumie stanęło na autokalibracji po której mimo, że przebiegła poprawnie wyskoczył błąd zbyt dużych dysz wtryskiwacza!
  7. Odpiąłem, nie podpinałem żadnej pod LPG. Ostatecznie w programie LPG już nie pokazuje żadnej z sond, pokazuje jakieś stałe napięcie (nie wiem czy tak powinno być) równe dla obu teoretycznie sond (teoretycznie bo nie są podpięte). Są zmiany bo na benzynie już błąd nie zapisuje się w pamięci sterownika wcale, ale chwila pracy/jazdy na LPG i znowu przechodzi w otwartą pętle i wywala błąd. Co ciekawe pokusiłem się o podłączenie 2 pozostałych vectr jakie mam w domu pod elma (wszystkie z gazem) i: W pierwszej brak katalizatora, błąd p0170 i świecący się check tak jak u mnie, dodatkowo 2 błędy od d
  8. Tak, ale właśnie pisałem drugi post, uzupełniający co mi się udało mimo nie sprawdzania jakoś dogłębnie zauważyć. Dzisiaj sprawdziłem (na benzynie), w zasadzie potwierdziłem to co zauważyłem wcześniej (wcześniej nie byłem pewien jak powinna działać sonda 2). W sensie ciągle myślałem, że obie powinny pracować w pełnym zakresie, a już teraz wiem, że pierwsza owszem tak powinna działać, a druga powinna przyjmować jedną wartość i nie skakać. I w sumie do tego najpierw dociekam co jest nie tak, żeby mieć pewność, że z układem teoretycznie niezależnym od gazu jest wszystko okej. U mnie zanim auto w
  9. Dobra panowie, wybaczcie bo nie miałem czasu żeby przyjrzeć się autu. Adam, schematy połączeń to nie miałem na myśli LPG tylko chodziło o cewke zapłonową i o sonde żeby właśnie porównać ze schematami LPG czy gazownicy dobrze powpinali. Chodzi podglądowo jaki kabel za co w cewce odpowiada (do sondy już znalazłem schemat). Z czego wiem to katalizator został usunięty jakiś czas po montażu LPG, więc możliwe że już poprzedni właściciel walczył z tym błędem, nie wiem i już się nie dowiem bo za dawno auto kupiłem (teraz już jest zamontowany żeby nie było wątpliwości). Ogólnie dziwne bo przy pierw
  10. Dzisiaj podjechałem do znajomego od lpg, w zasadzie on podjechał do mnie. Posprawdzał i wyśmiał tego gazownika co mi powiedział, że jest okej, nie jest... W ogóle nie ustawione korekty po temperaturze ale z ich ustawienie jest problem bo jak gaz osiąga 30stopni to wtedy wchodzi na ten tryb awaryjny i nie można regulować. Ale i tak muszę ogarnąć kwestie poprawności działania sond. W opcomie pokazuje mi tylko jedna rubrykę "krótkoterminowa adaptacja paliwa" i podejrzewam, że to uśrednienie z 2 sond. Elm pokazuje osobno dla każdej sondy i dla 1 krótkoterminowa jest okej w sensie w okolicach 0 z n
  11. Adam jak skasuje błąd to obie pracują i obie pracują w pełnym zakresie na obu paliwach do momentu pojawienia się bledu, nie że pierwsza stoi. Stoją obie jak jest błąd w pamięci. Ale dzisiaj sprawdzę czy druga naśladuje pierwszą czy działa swoim życiem. Mi to wygląda jakby druga siadła, ale spróbuję odpiąć ten kabel od drugiej bo może jest on wpięty dla oszukania systemu. Chociaż jak sprawdzałem to szedł w rejon sterownika LPG
  12. Adam, raczej problemy elektryczne bym wykluczył (w sensie jakiś zwarć itd.). Dopiero co silnik robiłem to przy okazji miałem podgląd na kable. No ale rzucę okiem jeszcze raz. Już sam nie wiem czy ten błąd pojawia się na obu paliwach czy tylko na LPG (zaraz do tego przejdę). Już kiedyś robiłem w innym aucie regulacje gazu (na sterowniku innej firmy) i tam wyszło, tyle że tam wystarczyło by mapy się zgrywały. Mam interfejs od LPG to sobie przypomnę i postaram posprawdzać, jak się nie uda to podjadę do gazownika, ale będę musiał poszukać innego niż u niego byłem. W międzyczasie dzisiaj dalej ko
  13. Nie mam w zadku regulaminu. Po wpisaniu kodu błędu nie znalazło mi tego wątku, znajdowało inne, takie które w ogóle nie były pokrewne z moimi objawami. Proszę zauważyć, że wątek ma ponad 6 lat więc czasami takie ciężko odkopać spośród sterty innych. Ale to już na PW napisałem co i jak :). Wracając do mojego problemu to w sumie objawy mam całkiem inne niż tutaj w wątku, z którym został połączony mój, spójny jest tylko błąd. Auto nie traci na mocy, reaguje na dodanie gazu itd. No dosłownie tylko ten irytujący błąd i to zwiększone spalanie. Z tym LPG to chyba jednak nie tak do końca, że to on
  14. Cześć, kolejna część problemów z moim autem i jak zwykle liczę na Waszą pomoc w odnalezieniu przyczyny bo trochę razi w oczy ten check i nie chce szkodzić silnikowi, który jest po remoncie Pacjent to Vectra C z silnikiem 1.8 122km z18xe z LPG. Moje auto od kiedy je miałem nie miało kata, dlatego podczas remontu silnika stwierdziłem, że go założę ponieważ od jakiegoś czasu zaczął świecić błąd od błędnej dawki paliwa oraz od drugiej sondy lambda. Po założeniu katalizatora jest tylko błąd "p0170-11 bogata dawka paliwa" tylko i aż. Sondy miałem wyciągnięte obie. Pierwsza czyściutka, druga w c
  15. Dobra Panie i Panowie, dla potomnych, może ktoś to za jakiś czas będzie czytał szukając rozwiązania i wpadnie na ten wątek i mu pomoże. Podsumowując problemem błędów był najprawdopodobniej czujnik wałka rozrządu, zwarcie w jego okablowaniu. Po wymianie na nowy czujnik firmy delphi (dobra firma niby ale w przypadku tego czujnika odradzam, odradzam chyba jakichkolwiek zamienników w tym przypadku) błędy od przepustnicy i innych zniknęły, a został błąd od czujnika z innym indeksem niż wcześniej, auto pracowało w trybie awaryjnym (długo kręcił, nie wkręcał się powyżej 4 tys obrotów). Postanowi
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.