Skocz do zawartości

sever

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    13
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O sever

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    pow. bełchatowski
  • Model
    Opel Corsa E
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. Wygląda na to, że instalacja w Mervia B jest inna niż w Corsie E. Jak rozmawiałem ostatnio z mechanikiem z ASO, to powiedział mi, że u mnie wtryskiwacze wymienia się na nowe (Plug&Play) i niczego się nie reguluje, tak jak to napisał wyżej @ArKos. Mapa w Corsie E jest stała i instalacja działa w zadanym zakresie parametrów. Jeżeli jakiś parametr wychodzi poza zakres to komputer zgłasza błąd. W ASO odczytują co powoduje błąd i wymieniają część odpowiedzialną za generowanie błędu na nową. Nie bawią się w żadną regulację instalacji gazowej, bo sterowniki są zablokowane. Moim zdaniem kup dokładnie takie same wtryskiwacze i je wymień. Jak nie chcesz wymieniać wtrysków samemu, to zrobi Ci to każdy lekko ogarnięty gazownik.
  2. @aniqwerty a jakie dokładnie wtryski masz w swojej instalacji fabrycznej? Zanim kupisz nowe wtryskiwacze możesz spróbować ich czyszczenia własnoręcznie albo wysłać do firmy zajmującej się profesjonalnym czyszczeniem wtryskiwaczy.
  3. Witam. Czy jest możliwość dołożenia oryginalnej kamery cofania do Corsa E w wersji Cosmo z 2016r. jeżeli mam już czujniki parkowania z tyłu wraz z systemem martwego pola i radiem Intellilink? Ostatnio jak wymieniałem filtr kabinowy to zauważyłem, że po prawej stronie od dmuchawy jest taki moduł elektroniczny (sterownik), do którego wpięta jest jedna duża kostka od radia i jest tam jeszcze jedno dosyć duże gniazdo wolne i pomyślałem, że może to właśnie miejsce gdzie powinna zostać wpięta dodatkowa instalacja odpowiadająca za kamerę cofania. Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć na ten temat? Czy osoby posiadające fabryczną kamerkę cofania mają również czujniki parkowania wraz z systemem martwego pola czy system martwego pola eliminuje możliwość zamontowania fabrycznej kamery cofania?
  4. Czy ktoś z Was drodzy forumowicze zna kogoś, kto zajmuje się rozszerzaniem komputerów pokładowych w Oplach o dodatkowe informacje, takie jak: temperatura płynu, napięcie akumulatora, itp. Chodzi oczywiście o model Corsa E. Czy orientuje się ktoś czy w łódzkiem (okolice Bełchatowa, Łasku, Wielunia) jest ktoś kto zrobiłby takie rozszerzenie? Oczywiście nie za darmo
  5. Witam. Chciałbym rozszerzyć komputer pokładowy w swojej Corsie E o dodatkowe informacje, takie jak: temperatura płynu, napięcie akumulatora, itp. Czy orientuje się ktoś czy w łódzkiem (okolice Bełchatowa, Łasku, Wielunia) jest ktoś kto zrobiłby takie rozszerzenie? Oczywiście nic za darmo
  6. @mojo333 nie chodzi mi o to, że auto przejedzie dłuższy odcinek w zimie na benzynie, bo w poprzednich samochodach, w których również miałem instalację LPG, auta przełączały się nawet później niż obecnie moja Corsa. Tam głównym parametrem odpowiedzialnym za przełączenie była temperatura płynu i zawsze prosiłem warsztat, by była ustawiona tak jak zaleca producent instalacji LPG albo nawet ciut wyżej. Mnie chodzi o to, że z instalacjami w Oplach ewidentnie jest coś nie tak, ponieważ działają w sposób losowy. Jeżeli auto wskazuje od dłuższego czasu , że temperatura płynu osiągnęła odpowiednią wartość, a auto nadal nie przełącza się automatycznie na lpg, to znaczy, że gdzieś tkwi przyczyna takie stanu rzeczy.
  7. Jak dłużej postoi na zewnątrz , to przełącza się po długim czasie. Ostatnio potrzebowałem 20km ( stał na zewnątrz przez kilka godzin przy -12 st.C ) , aby przełączył się automatycznie, więc to zdecydowanie za długo. Tak jak napisałem wcześniej, po wyczyszczeniu solenoidu, tak jakby sytuacja z nieprzełączaniem automatycznym się poprawiła i zdarza się zdecydowanie rzadziej, no ale się jednak zdarza. Generalnie problemy pojawiały się przy bardzo dużych mrozach, poniżej -10 st.C. Powyżej -4 st.C wszystko raczej pracuje prawidłowo i gaz przełączy się automatycznie, szybciej lub wolniej, ale przełączy się. A czy była to zmiana na odblokowany sterownik, taki pod który może podłączyć się większość zakładów zajmujących się lpg? U mnie sytuacja jest chyba bardziej skomplikowana, bo na załączonym zdjęciu w pierwszym poście, moja jednostka ECU od LPG jest od Mitsubishi. Nie wiem co to za wynalazek, może to tylko producent inny, a reszta to samo co w standardowych sterownikach Landi, ale jak porównuję sobie sterownik od landirenzo z Corsy D z fabrycznym gazem (na Allegro), to wygląda inaczej niż mój. Być może nawet te szerokie wtyczki są inne, ale tego już nie sprawdzałem, bo nie mam dostępu do Corsy D z fabrycznym LPG, by porównać sobie to wszystko na żywo.
  8. @bad dzięki za info. Odezwę się do Tomek1976, zobaczymy co powie.
  9. @bad, znasz kogoś, kto mógłby się podjąć zmiany fabrycznej instalacji na "niefabryczną"? Najlepiej jakby to było łódzkie, ewentualnie śląskie.
  10. @bad czyli najlepiej pozbyć się tej instalacji jak zacznie sprawiać grubsze problemy i wrzucić coś co ogarnie prawie każdy gazownik, tak? Zakładam, że część "gratów" takich jak butla, reduktor, może listwa wtryskiwaczy są do ponownego zaadoptowania, a czy jest możliwe wykorzystanie fabrycznego przycisku LPG w kokpicie przy zmianie fabrycznej instalacji na inną czy jesteśmy skazani na oddzielny przełącznik? Chociaż pewnie to już zależy od indywidualnych umiejętności osoby zakładającej instalacje gazowe.
  11. Generalnie jestem zadowolony z tego jak działa ta instalacja, ale chciałbym w przyszłości mieć możliwość serwisowania instalacji LPG poza ASO, ponieważ niedaleko mam bardzo dobry zakład zajmujący się zakładaniem i serwisowaniem instalacji LPG, a do ASO mam spory kawałek. Blokada sterownika niestety uniemożliwia możliwość zmian w przyszłości poza ASO, więc zastanawiam się nad odblokowaniem sterownika bądź jego wymianą. Dodatkowo, pojawił mi się również znany już na forum przypadek nie przełączania się instalacji przy niskich temperaturach (poniżej 0 st. C). Czyściłem już elektrozawór przy reduktorze i faktycznie był dosyć mocno zabrudzony, więc wszystko ładnie wyczyściłem za pomocą benzyny ekstrakcyjnej, ale to nie przyniosło skutków. Obecnie nie mam możliwości sprawdzenia ciśnienia jakie wychodzi z reduktora, bo być może tutaj należałoby jeszcze je poprawnie ustawić zgodnie z tym, co napisał ArKos w temacie dla Astry.
  12. Witam wszystkich Założyłem ten temat, ponieważ chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej nt. instalacji gazowej zamontowanej fabrycznie w moim samochodzie Opel Corsa E z 2016r. z silnikiem A14XEL. Przekopałem sporo wątków dotyczących fabrycznej instalacji gazowej i nigdzie mnie mogłem znaleźć odniesienia do tego silnika, a w sumie to do mojego przypadku instalacji, ponieważ w większości przypadków jednostka sterująca ECU od gazu, o jakiej była mowa, była marki Landi Renzo. W moim przypadku większość elementów instalacji gazowej są od Landi Renzo, ale komputer od gazu ECU wydaje się być inny. Na końcu książeczki serwisowej mam wklejkę z najważniejszymi akcesoriami użytymi do instalacji gazowej i przy komputerze od gazu (Control Unit) mam Mitsubishi 12668099 i faktycznie jak wyciągnąłem jeden z komputerów znajdujących się obok akumulatora to na odwrocie była naklejka sugerująca, że nie jest to Landi Renzo. Jeżeli ktoś z obecnych na forum administratorów wie coś więcej nt. tej instalacji to bardzo proszę o podzielenie się ta wiedzą. Chodzi mi głównie o możliwość wymiany komputera od gazu na taki niezablokowany, aby można było serwisować instalację gazową poza ASO. W załączeniu zdjęcia modułu sterującego LPG, który znajduje się przed akumulatorem oraz sposób montażu listwy wtryskowej wraz ze wtryskiwaczami. Swoją drogą jak sprawdzałem po numerach, które są widoczne na wtryskiwaczach to wygląda na to, że w mojej Corsie zamontowane są wtryskiwacze firmy Kieihin, ale też jakieś nietypowe, inne niż normalnie dostępne Kieihiny. Z góry dziękuję za każdą informację w temacie i przepraszam za długi post.
  13. Witam, Mam Corse z 2016r. jeszcze sprzed przejęcia Opla przez PSA i zdarzało mi się nieprzełączanie na LPG, ale przy bardzo dużych mrozach w zimie, co według instrukcji jest jak najbardziej dopuszczalne. Poza tymi kilkoma przypadkami, ani razu nie miałem problemu z instalacją gazową. Ale dodam, że auto ma zamontowany jeszcze główny sterownik GM. Z tego co mi powiedzieli w serwisie, po przejęciu Opla przez PSA wiele układów, głównie elektronicznych, zaczęło być zamienianych na francuskie, a przynajmniej oprogramowanie w głównych sterownikach, bo serwis korzysta teraz z dwóch programów diagnostycznych (stary dla GM i nowy dla PSA). Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie dla działania instalacji LPG, ale obiektywna ocena pracowników ASO to na pewno wolniej działające sterowniki PSA i zdecydowanie dłuższy czas łączenia się do sterowników. Tak więc problem z nieprzełączaniem u mnie w Corsie występuje przy dużych mrozach (od -10 st.C), ale z tego co wyczytałem w instrukcji nie jest to "niestety" wada. Jak to wygląda obecnie po przejęciu Opla przez PSA nie mam pojęcia, ale pewnie nie jest lepiej :)
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.