Skocz do zawartości

Majkel1

Użytkownik
  • Zawartość

    54
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Majkel1

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Astra III
  • Silnik
    1.3 CDTI 90 KM
  • Nadwozie
    Coupe
  1. Majkel1

    Brak mocy - Astra GTC 1.3 CDTI

    Witam ponownie. Mechanik usunął mi błędy z komputera. Przejechałem się ponownie, zapaliło się na chwile "auto z kluczykiem" i samochód dalej nie miał mocy. Po zgaszeniu silnika narazie kontrolka się nie zapala, ale dalej powoli się rozpędzam. Błąd, który pozostał aktywny to 0107 od MAP Sensora, którego ostatnio wyczyściłem. Mechanik stwierdził, że czujnik jest uszkodzony i wymiana na nowy pomoże. Jutro ma mi wymienić na oryginalny Boscha (aktualnie mam jakiś zamiennik). Co o tym sądzicie? Vacum pompę mam nową, z turbiną nigdy nie miałem żadnych problemów, patrząc pod maskę nie widzę, zeby jakiś wężyk od podciśnienia spadł, bądź był dziurawy. Sprzęgło niedawno miałem sprawdzane i jest w połowie zużycia. Czekam na odp. Pozdrawiam
  2. Majkel1

    Brak mocy - Astra GTC 1.3 CDTI

    niestety jeszcze nie udalo mi się kupic op-coma. Narazie wyczyściłem MAP, ale kontrolka dalej się pali i samochód jest zamulony. Może przetarte są przewody od pompy lub turba, ale niestety nie widac ich dokładnie od góry, a to co widzę to wygląda ok...
  3. Majkel1

    Brak mocy - Astra GTC 1.3 CDTI

    A gdzie mogę dostać Op-Coma? Na Allegro nie mogę znaleźć. Adapter OBD 2 to chyba nie to samo?
  4. Majkel1

    Brak mocy - Astra GTC 1.3 CDTI

    Myślę kupić ELM'a, bo dość tani jest. Czy obsługa takich programów jest prosta i bez większej wiedzy można je obsługiwać?
  5. Witam, ostatnio pomiędzy biegiem 2, a 3 zauważyłem, że samochód słabo przyśpiesza. Wczoraj wcisnąłem i przytrzymałem na chwile gaz do podłogi i pojawiło się "auto z kluczykiem". Sprawdziłem błędy i wyszły następujące: - ECN 210870 - ECN 070406 - ECN 062108 - ECN 010703 Niektóre błędy mogą być stare i nieaktywne. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomienu, kontrolka "auta z kluczykiem" znikła, ale przy prędkości 80 km/h pojawiła się ponownie, a następnie znikła i zaświeciła się ta od silnika i już świeci cały czas, nawet po ponownym uruchomieniu. Dodam, że pękł mi jakiś czas temu pasek klinowy i kilka km przejechałem bez paska, więc błędy od alternatora, czy akumulatora raczej odrzucam (samochód normalnie odpala, nigdy nie było problemu, akumulator ma 2 lata, kupiony jako nowy GM, poza tym mam nowe świece i przekaźnik świec żarowych). Czujnik położenia sprzęgła też wymieniałem rok temu, więc raczej bym odrzucił ten problem, chociaż odkąd przerobiłem Easytronic na manual to nie działa tempomat, ale prawdopodobnie jest to spowodowane brakiem sterownika na skrzynii, który usunięto przy przeróbce. Turbina była regenerowana i zrobiłem nią zaledwie 20 tys. i nigdy nie było z nią problemów. EGR nie mam zaślepiony, ale jest wyłączony w komputerze i mam wycięty DPF, czyli te elementy też bym nie brał raczej pod uwagę. Dodam też, że jestem świeżo po wymiane klocków z przodu (błąd ABS?). Myślę spróbować od wyczyszczenia przepustnicy (2108 to błąd zarówno przepustnicy/pedału gazu, bądź też braku ABS) oraz MAP sensora (błąd 0107). Czy mieliście podobne błędy w swoich samochodach i mogli byście mi coś doradzić? P.S. Jak mogę usunąć błędy bez OP-COM'a? Czy wystarczy odpiąć na chwilę klemę od akumulatora? Czekam na odp. Pozdrawiam;)
  6. Majkel1

    Zawór EGR w 1.3 CDTI

    Pewnie składa się z dwóch części jak tak mówicie. Michalck a jakie mogą być skutki brudnego czujnika ciśnienia w kolektorze?
  7. Majkel1

    Zawór EGR w 1.3 CDTI

    Mechanik nie spuszczał żadnego płynu, wyciągnął EGR, ale byl praktycznie czysty, wiec trochę tylko przeczyścił go, a co do kolektora to się pomyliłem, bo go nie wyciągał tylko sam wlot do kolektora wyczyścił. Ale żeby wyciągnąc zawór nic nie musiał wykręcać. Może chodzi Wam o to, że do wyjęcia kolektora potrzeba spuszczać płyn? Czyszczenie nie było spowodowane żadnymi błędami itp. Po prostu czysta ciekawość, jak wygląda w środku, czy jest bardzo brudny po roku jazdy samochodem. Zawór działał bardzo luźno, nagaru było strasznie mało i nie był spieczony,dlatego zaglądanie do kolektora raczej nie powinno być potrzebne:)
  8. Majkel1

    Zawór EGR w 1.3 CDTI

    Jestem po czyszczeniu EGR'a. Mechanik odkręcił go w 15 minut i nic innego nie wyciągał, oprócz samego zaworu. Nagaru było tylko trochę, był bardzo miękki, więc wystarczyło go palcem wyciągnąć. Kolektor też wyczyścił. Całość trwała 40 min, więc nie wiem po co niektórzy wyciągają akumulator, czy zbiorniczek na płyn chłodzący;)
  9. Majkel1

    Zawór EGR w 1.3 CDTI

    Chodzi o to, żeby dostać się do EGR'a i go wykręcić podobno wyciąga się akumulator, bo jest za mało miejsca:) Ale może jest inny sposób, w tym temacie z tego co widziałem to tylko metoda z aku
  10. Majkel1

    Zawór EGR w 1.3 CDTI

    Witam, trochę odświeże temat, bo widzę, że ostatnie wpisy są z przed kilku lat. Czy wyciąganie akumulatora jest jedynym sposobem na wyczyszczenie EGR'a? Boję się, że moje CD 70 NAVI trzeba będzie od nowa programować, a prawdopodobnie nie mam nawet kodu do radia. Kiedyś słyszałem, że te radia mają wbudowaną pamięć, ale mogę się mylić. I czy doświadczony mechanik poradzi sobie bez problemu z czyszczeniem? Czy jest ryzyko, że coś uszkodzi itp? Z góry dzięki za odp. Pozdrawiam Nikt nie czyścił EGR w swoim Oplu?
  11. fajnie by było, możliwe, że tak samo jest. Dzisiaj na spokojnie popatrzyłem na to i całkiem możliwe, że od dołu wydobywają się te dźwięki. Bede probował WD40, może pomoże po prowadnicach itp, jak nie to spróbuje tak jak polecasz
  12. ok dzięki za informację tylko czy uda mi się dostać do wnętrza bez rozcinania tapicerki?
  13. Witam, od jakiegoś czasu borykam się z problemem skrzypienia w fotelu kierowcy. Na początku myślałem, że to jakiś element metalowy w drzwiach stuka, ale z czasem okazało się, że jest to prawdopodobnie sprężyna w okolicach łopatki w fotelu kierowcy. Gdy nacisnę palcem to słychać jakby sprężyna skrzypiała. Spotkał się ktoś z podobnym problemem? Czy można z tym coś zrobić? Z góry dziękuje. Pozdrawiam
  14. Pompa wymieniona, od dwóch dni jest ok, jak narazie hamulec nie twardnieje, więc to prawdopodobnie pompa vacum była przyczyną. Wymiana nie jest trudna, można spokojnie samemu sobie poradzić. Dzieki mk5 za pomoc:)
  15. o widzisz, czyli możliwe, ze to pompa skoro u Ciebie również występowało często przy cofaniu. No mój mechanik nie miał wakuometra, po prostu odpiął wężyk i powiedział, że nic praktycznie nie czuć, więc stwierdził, że na pewno jest to pompa. Jak tylko wymienię pompę to dam znać, czy pomogło
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.