Skocz do zawartości

Tumak5

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    68
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Tumak5

  • Tytuł
    Rafał

Informacje o profilu

  • Płeć
    Nie powiem
  • Model
    Opel Sintra
  • Inna marka
    Combo B (71) Vectra A
  • Silnik
    X22XE
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. Pełen sukces. Sinterka zapiernicza jak trzeba. Dzięki za pomoc Te gniazdo o które pytałem ma być puste, bo wszystko działa
  2. Na tym schemacie nie ma tego. U mnie jest jeszcze wtyczka pomiędzy 2 a 3 ze schematu. Takie samo gniazdo jak 8 impulssensor. Widocznie ma być puste. Zobaczymy
  3. Kończę powoli zmagania, ale ... nie wiem co powinno być wpięte (jaki kabel) w gniazdo znajdujące się na plastikowej, czarnej szynie z czterema wtyczkami od wtryskiwaczy. Od strony rozrządu, między wtryskiwaczem 1 i 2 jest wtyczka od czujnika położenia wału, ale z drugiej strony czyli pomiędzy wtyczką 3 i 4 znajduje się gniazdo do którego nie mam pojęcia co podłączyć... raczej żaden kabelek nie wsi nigdzie samotnie... P.S. Kilka wskazówek dla następców. Głowicę można przykręcić samą, ale pod warunkiem, że mamy wykręcone szpilki od kolektora wydechowego, jeżeli nie to trzeba przykręcić najpierw kolektor wydechowy do głowicy. Kolektor ssący spokojnie da się wsadzić po przykręceniu głowicy, ale trzeba odkręcić od kolektora przepustnicę.
  4. Głowicę planowałem na magnesówce i żeby usunąć z niej wżery trzeba było 0,45mm zebrać, a szpilka od strony wydechu, była zerwana tylko połowa gwintu, głębiej gwint był dziewiczy Płaszczyznę bloku przydało by się oscylacyjną przelecieć... P.S. Wyciskałeś - opróżniałeś hydrauliczne popychacze? trzeba to robić? W 8 zaworowym silniku zawsze to robiłem. Ponoć trzeba.
  5. Dzięki dzięki, że piszesz. Faktycznie blok ma wżery które mnie troch wkurzają, ale papierem ściernym przeleciałem i będzie dobrze mam nadzieję. To nie pierwsza w życiu moja uszczelka pod głowicą, więc uszczelki wszystkie nowe i od Victora Śruby nowe i gwinty będą idealne, muszą wkręcać się bez oporu. Szpilki w głowicy sprawdziłem i było trochę do wymiany. Jedno gniazdo szpilki od wydechowego wydarte, ale wkręciłem głębiej i na kleju powinno trzymać. Wszystkie uszczelki silnika prawie wymieniłem oprócz simmeringu na wale od strony skrzyni i pompy oleju, ale wymieniałem uszczelkę miski nie dawno i nie chcę znowu się z dołem babrać. Jak bym miał to robić to za pierścienie i panewki też bym się brał... Taki już zboczony jestem
  6. dzięki. Najważniejsza dla mnie informacja to czy w ogóle się da postawić wszystko osobno, czy po zamontowaniu głowicy będę wstanie wsadzić i zamontować kolektor ssący i wydechowy. Np. Łapy silnika są blisko kolektora wydechowego i nie wiem czy nie trzeba wymontowywać szpilek z głowicy. Jak ty montowałeś osobno to znaczy że wejdą i tak bym też chciał zrobić
  7. Takie pytanko mam w związku z wymianą padniętej uszczelki pod głowicą. Jak montowaliście głowicę, z kolektorami ssącym i wydechowym od razu skręconym , czy najpierw montaż głowicy a dopiero później kolektory? Głowicę zdejmowałem z przykręconym wydechowym, ale wolał bym montować samą głowicę osobno, a dopiero później kolektory. Tylko nie wiem czy się tak da, czy one wejdą, bo miejsca jest malutko... A może ssący osobno ale bez przepustnicy?... Pytam, bo nie chcę zostać w d.pie. Pozdrawiam i dzięki
  8. ha ha W silniku C20XE na każdym tłoku są 4 nacięcia - wgłębienia na zawory, a w Sintrze X22XE są tylko dwa górne i tłok jest wklęsły. Albo głowica z C20XE jest niższa, albo wałek rozrządu ma większe krzywki i bardziej zawór otwiera... P.S. Rozebrałem głowiczkę i okazało się że silnik jest po przejściach... na wszystkich czterech tłokach odbite są dolne zawory. Doszło kiedyś do spotkania
  9. Ale zostałem pojechany... Znalazłem dwa wątki w których panowie przerabiali silnik C20XE na 2.2 właśnie na naszym bloku z X22Xe. Ja myślałem "głośno" żeby zrobić na odwrót i zmienić głowicę, a nie blok silnika. Napisali, że jest problem z rozrządem (kształt zęba na pasku, ale myślałem że może da się przełożyć koła wałków rozrządu z mojej głowicy, albo całe wałki?), trzeba wyrzeźbić miejsce na tłoku na dwa dodatkowe zawory, dopasować kanały wodne między blokiem, a głowicą (ale ponoć nic wielkiego, tylko lekko doszlifować,,,), no i problem by był z kolektorem ssącym właśnie i elektroniką (czujnik położenia wałków rozrządu) i ECU?. Blok silnika jest wyższy o 7 mm tylko. http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=125180 http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=66295&st=20 Jeżeli miał bym trochę więcej czasu, faktycznie wiedzy i samochód mógł by trochę postać to ogarnął bym to myślę... Jak kupowałem Sintrę i zastanawiałem się nad 3.0, ale zniechęciłem się niepotrzebnie tą skrzynią automatyczną... Z drugiej strony słyszałem też że 3.0 lubi paść na panewkach na wale...? no ale V-ka i 210 KM było by piękne Nauczyć się jeździć z takim silnikiem?... chyba się pogodzić?... Przejechałem już ok 50tyś. km i jest ok, ale mocy jest zawsze mało Otwarte umysły Na weekend zapoznaje się ostro z silnikiem... Wymieniam rozrząd i uszczelkę pod głowicą. P.S. O czym nie zapomnieć? i co warto zrobić przy tzw. okazji? Dzięki
  10. Na 100% mam padniętą uszczelkę pod głowicą. Zobaczymy jaka będzie reakcja po wymianie...
  11. Witam wszystkich serdecznie. Posiadam Opla Sintrę z silnikiem X22XE właśnie i nieuchronnie dochodzi do wymiany uszczelki pod głowicą. Jak wiadomo taki silnik w Sintrze to straszny muł bagienny i przyszedł mi pomysł by wymienić głowicę na tę z C20XE. Mogło by to poprawić moje samopoczucie za kierownicą, bo wyprzedzanie taką kolubryną z 140KM na pokładzie to czasem niezły wyczyn... Trochę poczytałem na ten temat, ale we wszystkich sytuacjach to wymieniany był blok silnika na ten z pojemnością 2.2, a ja chcę wymienić głowicę, a w związku z tym mam kilka pytań: 1. Czy jest możliwość przypasowania kolektorów i to głównie ssącego do głowicy z C20XE?, 2. Czy obowiązkowo trzeba szlifować tłoki pod dodatkowe 2 zawory? 3. Czy można przełożyć bez przeróbek koła zębate z wałków rozrządu? bo ponoć profil zębów na pasku jest inny. 4. Czy jest potrzeba wymiany elektroniki np. ECU itp.? 5. Czy ewentualna wymiana głowicy na tę z X20XEV (Jeżeli podjął bym decyzję że wymiana głowicy z C20Xe to za dużo pracy) jest możliwa w sposób P&P i czy poprawiła by nieco osiągi w stosunku do seryjnego X22XE, czy to te same głowice? Na co jeszcze powinienem zwrócić jeszcze ewentualnie uwagę? Założyłem temat też na innym forum, gdzie już podobne modyfikacje robili, ale bez odzewu... Pomysł jest niezły. Mogło by wyjść może nawet 170KM...
  12. No właśnie jest tak że po odpaleniu są wysokie obroty, a po chwili spadają czyli jest normalnie. Chwilowo odłączyłem wentyle z wtyczek...
  13. Rafale, a wiesz może jaki opór powinien taki czujnik posiadać w spoczynku? Jak możesz to sprawdź omomierzem. Dziś odłączyłem ten kabel od czujnika i wentylatory dalej pracowały. P.S. Poprawię się ten bezpiecznik który po chwilowym rozłączeniu powoduje wyłączenie wentylatorów to nr 7, 60 amper czyli główny.
  14. Kochani gdy trwoga to do Boga... Ostatnio zauważyłem, że po zgaszeniu silnika pracują obydwa wentylatory. Schłodziły płyn chłodniczy i się wyłączyły. No niby normalne, ale... Dzieję się tak za każdym razem, nawet gdy silnik jest zupełnie zimny i przekręcę kluczyk w stacyjce to wentylatory uruchamiają się i pracują przez chwilę(minutę czy dwie). Zauważyłem jeszcze,że wentylatory pracują przez cały czas podczas jazdy... Zbadałem że wentylatory wyłączają się gdy wyciągnę na sekundę ten duży bezpiecznik nr 6 ze skrzynki pod maską. Miał ktoś takie schorzenie? Od czego zacząć. Przekaźniki ? czujniki temperatury? Ratunku?
  15. Nie robiłem, ale... Wszystko jest jeszcze w częściach pierwszych. Zobaczymy co da się zrobić...
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.