Skocz do zawartości

Mashto

Użytkownik
  • Zawartość

    88
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana Mashto w dniu 28 Kwiecień 2016

Użytkownicy przyznają Mashto punkty reputacji!

Reputacja

6

O Mashto

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Model
    Opel Corsa C
  • Silnik
    Z12XE 75KM
  • Nadwozie
    5 drzwi
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. Witam, Musisz porównać obie skrzynie. Prawdopodobnie przekladka jest mozliwa. Niestety w epc niezbyt wiele widać. Ja przelożyłem "pająka" i u mnie smiga. Ale fakt, u mnie nie bylo linek.
  2. Witam, Jest to numer elelementu skladowego skrzyni. Oznaczenie skrzyni (data produkcji,symbol,przełożenie) powinno być jak w linkach ktore już były podesłane. Czasem oznaczenie skrzyni jest mało czytelne ze wzgledu na zabrudzenie. Jesli zakupiona skrzynia jest tego samego typu to, tzn.też F13 to powinno wszystko działać. Przegladałeś poniższą stronę? http://ecat24.com/opel/catalog/parts/1/16/346/3395/ Co prawda nie jest to najnowsza wersja, ale wiele mozesz zobaczyć.
  3. Witam, Ja u siebie odkrecałem sanki. Nie pamietam czy wystarczy je poluzowac czy trzeba zdjąć całkowicie. Niestety dużo odkręcania. Najlepiej skrzynie wymienić we 2 osoby.
  4. Witam, proponuję sczytać oznaczenie na skrzyni zamontowanej w aucie i je zdekodować: https://opel2015.wordpress.com/category/skrzynia-biegow-manualna/ http://www.opel-infos.de/getriebe/f13_5.html Tak w skrócie oznaczenia "F13 CR, F13 C 394" oznacza F13 - typ skrzyni, C=CR - oznacza krótkie przełożenia, 394- przełożenie główne=3,94 Zakładając używaną skrzynie, jest ryzyko, iż też coś może być z nią nie tak jak trzeba. Im skrzynia starsza tym ryzyko większe. Oznaczenia skrzyń fabrycznie montowanych w Corsa C możemy bez problemu zdekodować, dzięki czemu poznamy przełożenie główne oraz przełożenia poszczególnych biegów. Dokładając do tego rozmiar założonych felg oraz opon możemy wyliczyć dla aktualnie wrzuconego biegu przy określonej prędkości obrotowej silnika prędkość z jaką będzie poruszało się autko. Dzięki temu możemy poeksperymentować i sprawdzić jak pracowałaby skrzynia o innych przełożeniach. Przykład obliczenia prędkości pojazdu dla 5 biegu przy 3000 obr/min przełożenie główne=3,94, przełożenie biegu nr 5=0,89, koła 175 65 R14 R=(szerokość_opony*profil_opony)+rozmiar_felgi/2 v_silnika=w*R=2*pi*f*R=2*pi*(3000obr/min / 60s)*R=2*pi*50Hz*[(175mm x 65%)+14"/2]=2*pi*50Hz*[(113,75mm)+7"*2,54cm]=2*pi*50Hz*(11,375cm+17,78cm)=2*pi*50Hz*29,155cm=2*pi*50Hz*0,29155m= =91,5467m/s*3,6=329,56812km/h przełożenie skrzyni=przełożenie główne*przełożenie biegu v_pojazdu=v_silnika/przełożenie skrzyni v_pojazdu=329,56812km/h/(3,94*0,89)≈93,985 km/h Ja założyłem w moim aucie skrzynię F13+ z Corsa E (2015). Troszkę ryzykowałem, gdyż nie mogłem znaleźć jej przełożeń, ale wszystko skończyło się dobrze. Prawie wszystko spasowało: http://forum.opel24.com/topic/77987-nowsza-skrzynia/ Powodzenia.
  5. Witam, myślę, że problem ustał. Od kilku dni jeżdżę bez szarpnięć przy wrzucaniu 2 biegu. Jeśli jednak problem się pojawi, będę szukał dalej. Mimo wszystko jestem prawie pewny, że tak już zostanie. Przy przeglądaniu instalacji nie znalazłem zwarć. Przeczyściłem i zabezpieczyłem prawie wszystkie łączniki. Podejrzewałem nawet nalot na łącznikach w puszcze w podszybiu zwiększający rezystancję, gdyż autko kiedyś miało typową usterkę tego modelu- woda w puszce i mokro na dywaniku. Zatem prawie wszystkie łączniki, wtyczki, bezpieczniki i przekaźniki zostały potraktowane preparatami do czyszczenie i zabezpieczania styków elektrycznych. W przypadku bezpieczników było co czyścić - foto w załączniku. Następnie przyjrzałem się dołożonemu przez poprzedniego właściciela zabezpieczaniu antykradzieżowemu w postaci ukrytego przycisku. Prawdopodobnie to było przyczyną szarpnięć. Przycisk odcinał zasilanie pompy. Jednak nawet gdy obwód był zamknięty, jego styk nie był pewny. Podczas delikatnych wstrząsów nie do końca łączył, przez co pompa zapewne miała chwilowe spadki napięcia i mogła wytwarzać niewystarczające ciśnienie. Wniosek mam taki, że skoro fabryczna instalacja wygląda w porządku, to problemem może być właśnie ta dokładana instalacja.
  6. Mashto

    Co to jest

    Witam, od czego może być poniższa wtyczka? Złącze było niepodłączone, owinięte izolacją wraz z innymi przewodami w wiązce kabli odchodzącej od puszki w podszybiu.
  7. Witam, Może nie do końca sprecyzowałem. Mój błąd. Ale właśnie taki reset ustawień ECU pomaga na krótko. Sam reset sterownika robiłem podczas podmianki ECU. Musiałem również zrobić reset IPC oraz BCM, bo całość nie chciała współpracować. Zabieg resetu i podmianki ECU nic nie dał. Jeśli w tym modelu auta ECU psuło by się często, to znalazłbym pewnie info odnośnie tego na tym forum. Skoro mało jest tu wspomniane na ten temat, mogę przypuszczać iż awaryjność ECU tutaj jest mało prawdopodobna. Mimo wszystko, jak pisałem wcześniej, najpierw podmienię przepustnicę i sprawdzę efekt, a jeśli to nie pomoże to sprawdzę instalację w poszukiwaniu zwarć.
  8. Witam, wrzucam logi podczas drugiej, licząc od resetu ECU jazdy bez szarpnięć: "Livedata_2004_Corsa-C_Silnik__Z 12 XE_201706192002_jazda bez_szarpniec.xlsx" Plik excela znajduje się w archiwum ".zip", ponieważ nie mogę załączyć plików z rozszerzeniem ".xlsx". Mam taki oto komunikat: "Błąd Nie masz uprawnień do wysyłania tego typu plików". ECU zostało zresetowane poprzez odłączenie aku na 1 dzień. Po podłączeniu aku, bez dodawania gazu czekałem na załączenie się wentylatora chłodnicy. Chyba faktycznie gdzieś jest zwarcie, jak się dobrze przyjrzę, to widać co jakiś czas delikatnie mrugający wyświetlacz od radia, ale tylko podczas pracy silnika. Podejrzewam zwarcia w przepustnicy. Nie podoba mi się wartość parametru "Nieważny". Oczywiście mogę się mylić. W ciągu kilku dni będę miał na podmiankę do sprawdzenia. Jeśli to nie to, to czeka mnie sprawdzanie każdego obwodu wg schematu instalacji. Podejrzana jest też puszka z przekaźnikami i modułem komfortu znajdująca się w podszybiu. Autko miało chorobę typowa dla Cors, w puszce kiedyś stała woda ale zostało to osuszone i uszczelnione. Nie wiem czy to może mieć związek z tematem, ale po resecie ECU zauważyłem, że nie działa wentylator dmuchawy na biegach 1,2 i 3. Działa tylko na 4-ce. Zatem padł rezystor. Livedata_2004_Corsa-C_Silnik__Z 12 XE_201706192002_jazda bez_szarpniec.zip
  9. Witam, dzięki za zainteresowanie i wskazówki. Podmianka na oryginał Boscha nic nie dała. Tutaj podobnie, podmianka na oryginał Boscha i brak efektów. Pierwszą sondę mam nówkę Boscha, druga jest prawdopodobnie niezmieniana od wyjazdu auta z fabryki. ECU już było podejrzane jako winowajca całego zamieszania i zostało wymienione na inne używane o tych samych numerach i nadal to samo. Chyba wstawiona używka nie jest wadliwa? Mam na nią jeszcze gwarancję. W Corsach w benzynie usterka ECU chyba nie jest częstą usterka? Ale jak już wcześniej pisałem, gdy aku było na dłużej odłączone, to problemu szarpnięć nie ma. Problem niestety powraca po 2-3 dniach użytkowania. Wygląda to tak jak by autko się "źle uczyło" Adam1954, jakoś na tygodniu postaram się zresetować ECU poprzez odłącznie aku na noc i zrobię nowe logi. Mam do Ciebie jeszcze 2 pytania: 1. Orientujesz się może czy w parametrze "Położenie przepustnicy" (ang. Throttle Position) powinna występować wartość "Nieważny" (ang. Invalid)? 2. Czy tak sporo odchyleń może powodować przytkany tłumik? Tam jeszcze nie zaglądałem. Nie sprawdzałem, ponieważ uwierzyłem Ci na słowo. Wierzę ludziom z dużo większym doświadczeniem. To jest moje pierwsze autko. Właśnie między innymi na tym forum, po przeczytaniu naprawdę sporej liczby postów, a także innych publikacji dostępnych w internecie poznałem zasadę funkcjonowania mojego pojazdu. Niektóre moje pytania mogą Was dziwić, bowiem nadal wszystkiego nie wiem. Autko to mnie jednak już sporo nauczyło. Mimo swej wady lubię je i wierzę, że kiedyś rozwiążę problem szarpnięć. Jak zrobię logi po resecie ECU to wrzucę na forum.
  10. Witam, ECU wykluczone. Nagrałem parametry pracy silnika i zapisałem do pliku excel. Co mnie zdziwiło? Co jakiś czas w położeniu przepustnicy występuje "Nieważny". Czy tak powinno być? Czy ktoś z Was dostrzega w tych parametrach coś nieprawidłowego? P.S. Plik excel wrzucam w zip, ponieważ nie chce załadować pliku z rozszerzeniem .xlsx Livedata_2004_Corsa-C_Silnik__Z 12 XE_201706102000.zip
  11. Witam, dodam coś od siebie. Prawdopodobnie czujnik poziomu paliwa jest sprawny. Myślę, że wężyk od pompy paliwa przeszkadza uniesieniu się pływaka w górę przez co masz błędny odczyt poziomu paliwa. Gdzieś od połowy w dół będzie wskazywał prawidłowo. Jednak by wskazywał poprawnie w cały zakresie, to trzeba pewnie znów dostać się do baku i skorygować ułożenie wężyka pompy. Proponuję wyjeździć zalane paliwo,a gdy będzie go mało zajrzeć jak porusza się pływak i spr czy któryś wężyk od pompy paliwa nie przeszkadza uniesieniu się pływaka na samą górę, tzn. na taka wysokość jak byś miał pełny bak. Prawdopodobnie twój mechanik nie zwrócił na to uwagi. Ja bym jechał do niego z reklamacją.
  12. Witam, mam w moim aucie jedną DEPO drugą VALEO. Depo jest bardziej zżółknięta. Co do wyposażenia lamp sprawdź w katalogu producenta. Na poniższej stronie kliknij u góry przycisk "Valeo Web Catalogue" i wypełnij dane swojego pojazdu: http://www.valeoservice.com/html/poland/pl/produits.catalogueproduits.php
  13. Witam ponownie Zauważyłem, że te chwilowe szarpnięcia po wrzuceniu 2 biegu (zwłaszcza na zimnym silniku zaraz po odpaleniu) zanikające po chwili nie występują, gdy akumulator zostanie odłączony na noc. Jednak radość nie trwa długo, ponieważ po kilku dniach wracają. Błędów brak. Zatem tym razem podejrzewam ECU. Czy moje podejrzenia mogą być słuszne?
  14. Ok, ale zatem do czego służy rurka odchodząca od "następcy" EGR-a do kolektora dolotowego?
  15. Witam ponownie, Dzięki za odp. Czy masz na myśli stronę http://ecat24.com/opel/catalog/models/1/ ? Po wpisaniu mojego nr VIN mam info,że jest EGR lub go nie ma. Mogę zamontować część z nr 1 jak i z nr 2. Dobrze rozumiem? Foto w załączniku. Dobrze wiedzieć, że były 2 wersje. Mam zatem nowe pytanie. Jak wygląda u mnie sprawa ze spalinami? Czy część z nich przedostaje się do kolektora dolotowego w ramach recyrkulacji? Jak jest EGR to wiadomo ,zaworek się otwiera i zamyka. Jak jest u mnie? Stale otwarte czy zamknięte?
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.