Skocz do zawartości

alien19999

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    22
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O alien19999

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Frontera
  • Silnik
    C24NE
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. Przypominam, że odpinałeś przepływomierz do sprawdzenia i mogła zapamiętać ten kod. Oczywiście jest możliwość, że przepływomierz jest uszkodzony. Proponuję kupić ci używaną przepływkę, ja tak zrobiłem, bo miałem uszkodzony czujnik temperatury w przepływomierzu. z jakiego województwa jesteś?
  2. Ja odczytuję błędy kodami błyskowymi. Mój tester tak starego auta też nie obsługuje.
  3. nr przepływomierza ok. Posprawdzam dzisiaj u mnie, co może jeszcze być przyczyną. Ogólnie zrób zdjęcia całego silnika z daleka w kilku miejscach. Spróbuj jeszcze obrócić aparat zapłonowy w którąś stronę. Ogólnie we fronterze zapłonu nie reguluje się aparatem zapłonowym, jednak przy skrajnych położeniach może zmieniać pracę silnika.
  4. Ten zaworek delco remy też może trochę broić. Łatwo go sprawdzić po podaniu napięcia, między tymi dwoma wyjściami musi być przelot powietrza. Gdy nie podajesz napięcia musi być zablokowane. U mnie jak ten zawór wysiadł, to przy wyższych obrotach samochód był słaby. Zapalała się również kontrolka silnika. Podaj nr twojego przepływomierza. Może ktoś założył jakiś od innego silnika.
  5. Nie pasuje mi to wchodzenie na obroty. Czy na gazie dzieje się to samo? Jaki gaz masz założony, znaczy która generacja? Czy rozrząd masz ustawiony dobrze? (w sensie czy jest na znakach?) To bardzo ważne, ja kupiłem fronterę i miała źle ustawiony rozrząd, po prawidłowym ustawieniu silnik zaraz lepiej pracował. Napisz jeszcze od kiedy zaczęło się to dziać? Od razu jak go kupiłeś? Czy chodził dobrze, a teraz chodzi źle?
  6. Odklej tą taśmę bo po wybuchu rozerwie ci przewód dolotowy. Możesz jeszcze spróbować odpiąć czujnik położenia przepustnicy i zobaczyć co się stanie. Więcej elektroniki tam nie ma(która mogła by wpływać na takie dziwne objawy). Czujnik temperatury płynu chłodzącego też może broić (nie trzymać parametrów) miałem już taki przypadek, że nowy czujnik pochodził 2 tygodnie i się zepsuł (silnik nie zgłaszał błędu ale ciepły silnik słabo odpalał) Jak możesz zrób parę zdjęć silnika może coś się rzuci w oczy.
  7. oszalałeś, nic nie wypinaj. Tam gdzie ten twój kabelek wychodzi z wiązki praktycznie w dół silnika powinien być taki cypek. tak wygląda czujnik. Pewnie nie raz go widziałeś ale pominąłeś.
  8. Odepnij przepływomierz i odpal. Powiedz co się dzieje. Pytałem czy ma gaz bo w profilu masz, że nie. Przy filtrze powietrza masz klapkę anty-wybuchową? Jak nie to mogło pogiąć klapkę przepływomierza, jak tak to musisz gdzieś mieć ujście oparów żeby przy strzale nie rozerwało gumowego przewodu dolotowego. Najczęściej jest to gumka po obwodzie i tam szukał bym nieszczelności.
  9. Sprawdź przepływomierz, i czujnik położenia przepustnicy. Tu do odczytu błędów nie trzeba kompa, wystarczy zworka. Poszukaj jest tego pełno w internecie. Czy w aucie jest zamontowane LPG? Sprawdź dokładnie szczelność rury dolotowej, między przepływomierzem a przepustnicą. Spróbuj napisać, kiedy zaczęło to się dziać?
  10. Kacper dobrze pisze. Na obudowie termostatu. Patrząc od przodu po lewej stronie silnika. Pod tymi wężami koło przepustnicy.
  11. Mogą być też inne przyczyny, czy auto ma gaz ? Której generacji? Nieszczelności na reduktorze też powodują problemy z odpaleniem silnika jak jest ciepły (nieszczelność doprowadza do zbyt bogatej mieszanki przy odpalaniu). Jak samochód jest zimny, to ta bogata mieszanka mu nie przeszkadza, oczywiście po dłuższym postoju gaz wywietrzeje. To takie uzupełnienie do tego co napisał Kacper.
  12. Cześć, ja to raczej stawiał bym na cewkę zapłonową. Wykręć ją i dokładnie obejrzyj czy nie ma pęknięć. Ogólnie typowym objawem psującej się cewki jest gasnący samochód przy wyższej temperaturze. Często sprawa wychodzi dopiero w korku jak pod maską zrobi się "piekło". O ile się nie mylę, to cewka znajduje się na głowicy jest więc duże prawdopodobieństwo, że to ona szwankuje. Ogólnie ten typ uszkodzeń cewek ciężko jest zdiagnozować. Ja sprawdzam to tak Mierzę oporności uzwojeń cewki jak silnik jest zimny zapisuję wyniki. To samo robię gdy silnik się nagrzeje. Porównuję wyniki. przy dużych rozbieżnościach w wynikach wiem że cewka jest popsuta. Aha ogólnie przy padniętej cewce komputer powinien wywalać błędy. Sprawdzałeś może czy komputer nie ma błędów. To jest podstawa. Zdarza się, że kontrolka od silnika nie świeci.
  13. Jeszcze dodał bym. 4. Wymienić filtr paliwa 5. Sprawdzić czy wtryski nie są brudne z góry jest siteczko we wtrysku. 6. Dokładnie obejrzeć cały układ dolotowy. Czy czasem nie jest gdzieś pęknięty. Przede wszystkim sprawdzić czujnik temperatury silnika. Jak jest możliwość to na komputerze zerknąć czy nie podaję błędnych odczytów. Najlepiej podmienić czujnik żeby być pewnym.
  14. Cześć kolego. Jak długo masz założoną instalacje gazową? Proponuję ci pojeździć jeden dzień tylko i wyłącznie na benzynie (nie włączaj wcale instalacji gazowej) i sprawdzenie jak będzie z odpalaniem. Jeżeli to nie pomoże będziemy myśleć dalej.
  15. Tak jak pisałem. Zdjęcia znaków na wale (kole pasowym) do frontery. Man nadzieję, że komuś się to przyda. Dziękuję wszystkim forumowiczom za pomoc. ps. Jak ktoś będzie szukał jakiś informacji na temat frontery, silnika C24NE proszę pisać na pw. Postaram się pomóc.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.