Skocz do zawartości

gipad

Użytkownik
  • Zawartość

    11
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O gipad

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Agila
  • Silnik
    1.2 16V 75KM
  • Nadwozie
    microvan
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. Cześć, bak będziesz musiał zdjąć od dołu jeśli chcesz z niego wyjąć pompę, ja to robiłem przed domem na podnośniku i zabezpieczylem auto kobyłką, przyda się osoba do pomocy aby trzymała bak jak jedna osoba odkręca, 30 min roboty, od środka pod siedzeniem jest ala kapsuła Ale pod taką masą bitumiczna coś podobnego do niej i przez nią nie da się wyjąć nic, dziura jest ale bak już nie jest z tym zgrany, projektanci mieli taki cel ale chyba to pomineli, kiedyś w internecie dorwałem pełną dokumentacje techniczna auta, polecam poszukać
  2. http://ecat.autodevel.com/opel/catalog/models/1/znajdz go tutaj i będziesz wiedział co od czego i dlaczego, a mokry miałem tylko ten z prawej strony nad skrzynią miedzy silnikiem a akumulatorem, ale nic się nie dzieje i jeździ
  3. to na pewno nie przekaźnik od pompy, tylko jakiś z czujników, jak nie posiadasz jakiegoś komputera diagnostycznego aby odczytać napięcia na każdym z czujników polecam odpinać po kolei każdy czujnik i próbować odpalić, ( a co do immo, jeśli byłby zły,wadliwy, kontrolka migała by cały czas jak głupia, a jeśli się świeci to znaczy że jest problem z elektroniką w aucie(czujnik któryś) a jeśli nic ci się nie świeci żaden check to znaczy że komputer nie zdołał wyłapać jeszcze usterki albo odpinałeś akumulator i błędy się zresetowały, w pierwszej kolejności powinieneś sprawdzić - Bezpieczniki(jedne pod pokrywą silnika wraz z przekaźnikami, sprawdz je miernikiem elektrycznym, drugą skrzynkę masz pod nogami kierowcy z lewej strony taka mała brązowa puszeczka, opisany jest każdy z bezpieczników na tej puszce(tam też masz bezpiecznik od immo w razie czego). - odepnij przepustnicę, spróbuj odpalić, potem czujnik temperatury, czujnik halla obok czujnika temperatury, itd itd, czujnik lambda, teoretycznie czujniki takie(nie wszystkie powinny nie blokować dawki paliwa, ale różnie to bywa) przepustnica też jest ważna przy niektórych czujnikach iż komputer też z niej bierze pomiary o dawce paliwa. jak będę w domu, wyślę ci cały rozkład agili taką szczegółową instrukcję, plany techniczne tego auta, na coś się przyda. - najważniejszą i najszybszą diagnozę zrobisz tak jak pisałem wyżej, kogokolwiek znajdź z silnikiem tego modelu, lub podobnym(3 cylindrowym, czujniki są te same) w innej agili bądź corsie, a następnie podmieniaj każdy z czujników krok po kroku, u mnie taką diagnozą wykrycie problemu trwało 10 minut, a i pieniędzy zaoszczędziłem na kupowaniu czujników po kolei. moim zdaniem jest u ciebie winny albo czujnik temperatury,(nie włącza ssania,dawka na starcie za mała i nie odpala, możesz jeszcze sprawdzić go nagrzewając go do temperatury około 80 stopni i wmontować szybko w auto i odpalić, jeśli to jego wina powinien odpalić, a jeśli odłączysz go i włączy ci się chłodnica to też prawdopodobnie on, silnik wykrywa że jest gorący i włącza wiatrak od chłodnicy,) jeśli to nie czujnik temperatury, pozostaje do sprawdzenia czujnik położenia wału korbowego, z wadliwym czujnikiem nie powinieneś mieć iskry, więc sprawdź zdejmując cewkę i na jakiś metalowy element auta, oczyszczony postaraj się przez rękawice z osobą do pomocy sprawdzić czy masz iskrę), albo weź łatwo palny dezodorant np plak do czyszczenia kokpitu i psiknij w dolot zdejmując filtr jeśli auto odpali to dawka paliwa jest zła a iskra jest, winą wtedy na 100% będzie czujnik temperatury. Dziękuję , prawię książkę napisałem, może i ciężko się w tym zorientować ale mam nadzieję że pomogłem
  4. Sprawdź czy masz jakiś błąd na komputerze, wsiadasz do auta i wciskasz gaz i hamulec, włączając zaplon liczysz migniecia kontrolki immobilisera 10 mignieć to 0
  5. Napisz mi jeszcze jak to się stało że nie odpala ci auto, też ważne czy np na ciepłym silniku zgasł ci w czasie jazdy czy po postoju nie chce odpalić, jak masz kogoś znajomego z agilą lub corsą b postaraj się skontaktować z taką osobą niech do ciebie podjedzie i podmień czujnik położenia wału korbowego, znajduje się on obok sondy lambda pod autem, łatwy dostęp tylko autko lekko na podnośnik z jednej strony. (Opisz szerzej twój problem, co już sprawdzałeś, łatwiej będzie komukolwiek coś doradzić)
  6. check może się nie świecić w tym przypadku pompka sprawna, i też bez czujnika dobrego nie będzie się włączać tak jak powinna, bo nie daje większej dawki paliwa(ssania na zimnym silniku) aby sprawdzić czy to na pewno czujnik temperatury odepnij ten czujnik wtyczką, i odepnij przepustnicę, komputer powinien załapać i od razu odpalić auto jak będziesz miał jakiś problem pisz
  7. Nie wiem czy u mnie czujnik był oryginalny, ale był koloru jasno niebieskiego a teraz mam
  8. jutro prawdopodobnie go wymienię na nowy, zobaczymy co będzie dalej Usterka naprawiona, uszkodzony czujnik temperatury silnika, zmieniał dawkę rozruchową i w takim przypadku nie chciało auto odpalić na ciepłym pali, w poniedziałek zakładam nowy i zaczynam jazdę PS: Dziękuję za każdą pomoc.
  9. Napisałem dokładnie wyżej że na przepływomierz nie ma co patrzeć sprawdzony nie raz w tym tez wmontowany w dobrym, innym aucie, odpinany czyszczony, wraz ze stykami nie wykazywał żadnej wady,problemów.. wtyczki sprawdzałem wszystkie jakie się da, czyszcząc sprawdzając, z 3 razy przeglądałem bezpieczniki zamieniając każdy jeden na nowy bo stare były lekko zaśniedziałe, żadne piny nie były zagięte w nic nie było ingerowane, każda wtyczka czysta i sucha, nigdzie nic nie kapało nie zawilgło. Sprawdziłem dosłownie wszystko na moje umiejętności a przyczyny dalej nie znalazłem
  10. Alarmu brak, z drugiego kluczyka też nie pali więc jak już to odbiornik immo, znajduje się w stacyjce, jutro do niego zajrzę może coś się wypięło sprawdzę tak że miernikiem czujnik położenia wału czy jest sprawny. A w razie czego jak samemu sprawdzić immo? czy jednak trzeba znaleźć jakiegoś magika elektryka od immo? https://youtu.be/IxQXIm5oZVA A tak dokładnie wygląda próba odpalenia. Nagrane dziś rano, jak widać kontrolnka immobilisera działa poprawnie.
  11. Witam, walczę z problemem od zeszłej soboty, podjechałem z bratem pod sklep i jak zgasiłem silnik tak do dziś nie chce odpalić. Pierwsze co po ściągnięciu auta pod dom: - Sprawdziłem błędy na komputerze (Błąd P0170). - Przeczytałem wszystkie tematy na tym i na innych forach odnośnie tego błędu. - Wymontowałem bak, sprawdziłem pompę paliwa, kostkę od pompy i wszystko z tyłu pod samochodem, sprawne, paliwo pompuje - Sprawdziłem Cewkę, świece iskra jest - Sprawdziłem czy paliwo dochodzi do listwy, dochodzi, ciśnienie też w normie(badane metodą chałupniczą czy tryska, nie posiadam manometru) - Sprawdziłem czy auto zapali na sposób (plak w dolot) działa na plaku odpala po czym po chwili jak plak się skończy gaśnie. - Sprawdziłem czy jest odpowietrzenie baku, z otwartym korkiem taki sam problem. - Sprawdziłem czy masa jest dobrze zamocowana, nie skorodowana. - Znajomy podjechał corsą sprawdziliśmy przepływomierz zamieniając i przy okazji czyszcząc specjalnym środkiem ten mój, sprawny. - Sprawdziłem EGR odpinając kostkę (bez EGR auto powinno palić normalnie jeśli on byłby przyczyną usterki) - Odpinałem po kolei sondy, czujniki, brak poprawy auto jak nie paliło tak nie pali. Moja diagnoza wskazuje na czujnik wału korbowego, ale mogę się mylić nie jestem na tyle doświadczony. Prosił bym o pomoc może ktoś ma w tym temacie trochę więcej doświadczenia, każda propozycja się przyda wszystko jestem w szybki sposób sprawdzić i opisać z góry dziękuję za każdą pomoc i wraz z postępem moich prac będę opisywać je na forum PS: auto czasem ma jak by chęć odpalić załapie na 2 cykle pracy i gaśnie tyle. Moje auto to Opel Agila 1.2 16V 75KM Oryginalny( brak jakich kolwiek zamienników) 2001 rok, 130tyś przebiegu tankowane tylko i wyłącznie na dobrych stacjach Orlen,BP,Bliska.
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.