Skocz do zawartości

mxzptlk

Użytkownik
  • Zawartość

    45
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1

O mxzptlk

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Śląsk
  • Model
    Opel Meriva B
  • Silnik
    1.4, 120 KM
  • Nadwozie
    Mikrovan
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. Ktoś przetestuje? Ja boje się by mi nie dezaktywowało połowy auta
  2. mxzptlk

    Meriva B - alufelgi 16 czy 17"

    iMoCksUbieramy się często nie tak jak nam się podoba, tylko tak byśmy się innym podobali. Tak samo kwestia "o gustach się nie dyskutuje" nie sprawdza się w 100% dla samochodów. Statystycznie Merivy nie są dla ogółu ładnymi autami, więc niezrozumiałe jest tutaj usilne jej tuningowanie po to by podobała się innym. Wrzucanie kasy w super alusy do Merivy to minięcie się z przeznaczeniem tego auta, tym bardziej jeśli jest to wersja podstawowa, niestuningowana fabrycznie. Kogo chcecie tym "efektem" wizualnym oczarować na ulicy? Jeśli tak jak twierdzisz, twój portfel nie lubi by do niego zaglądać i zależy ci na efekcie "WOW" mijanych przechodniów to kup auto, które nawet w podstawowej wersji prezentuje się dużo lepiej niż podstawowa Meriva ale na błyszczących kołach z karocy. Kup np opla astrę na 18 calowych alusach, z chromami i przyciemnianymi szybami, a gwarantuję ci, że nawet ja się obrócę za takim autem idąc chodnikiem. Z kolei za pękatym vanem na kołach z karocy na ulicy mało kto się obróci. Pękaty van po to jest pękatym by być wygodnym autem w środku dla jadącej w nim rodziny. Reasumując, jako kolega z forum chcę was uchronić przed wydawaniem nadmiaru kasy w drogi tuning Merivy, jakiekolwiek przepastne wasze portfele by nie były. W porównaniu z innymi autami efekt wizualny, w przełożeniu na wydaną kasę, zawsze będzie minimalny. Pozdrawiam.
  3. mxzptlk

    Meriva B - alufelgi 16 czy 17"

    Poniżej kwestia wyglądu i rozmiaru Masz rację, ale 20" tez wejdzie: Tutaj dla jednej opony 18" bez tysiaka to nie podchodź, pomnóż to x4 i x2 jeśli chcesz i letnie i zimowe. Co do alufelg to średnio-tanie 18" idą od 2 tysięcy sztuka. Tak więc wyjdzie cię ten "super tuning" na kilkanaście kawałków.
  4. mxzptlk

    Meriva B - alufelgi 16 czy 17"

    Tutaj średnica koła niewiele zyskuje bo chociaż felga większa o cal to profil opony pomniejszony. Dodatkowo bardziej trzęsie na dziurach z racji niższego profilu. Co do spalania to większe jeśli opona jest szersza z powodu większych oporów toczenia. Meriva to nie jest auto sportowe i nie starajmy się z niego takie robić. Chcesz coś dla szpanu to kup sportowe auto, limuzynę, albo taniej by cię może wyszło dokupić dodatkowy pakiet wizualny Merivy, bo same alufelgi to nie wszystko. Po co alufelgi jak brak przeciwmgielnych w oprawce chromowej lub w ogóle ich brak, chromowanego grila i listwy okien oraz wiele innych? Opcjonalnie możesz kupić felgi kompozytowe z kołpakami, niejeden da się oszukać i mysli, że to alusy. Meriva to auto rodzinne, a skoro tak to pieniądze przeznaczył bym właśnie na rodzinę, a nie na wygląd auta
  5. Model 2015. Tu nie chodzi o światła dzienne, nocne, galaktyczne, gumisiowe itp - tu chodzi o NONSENS, to tak jakbym we własnym mieszkaniu nie mógł wyłączyć świateł i paliły by się zawsze kiedy w nim przebywam. Dla mnie istny DEBILIZM, który naraża mnie na dodatkowe koszty jakiekolwiek by one nie były. Równie dobrze NAĆPANY projektant mógł zaprojektować ciągle działające wycieraczki nie dające się wyłączyć. No nie ogarniam tego po prostu. Sory za moje nerwy ale zawsze tak reaguje jeśli coś jest nielogiczne, a dodatkowo kretyńskie.
  6. Sam zasugerowałeś, że w ASO mogą uruchamiać takie nonsensy.
  7. Ja miałem podobne problemy ale dodatkowo połączone ze spadkami "mocy" auta. Okazało się, że nie całkiem stykały kabelki przy akumulatorze
  8. Dla mnie skandal, dodatkowo, że nie poparty żadnym logicznym wytłumaczeniem. Dzisiaj dzwonie do tego ASO i polecą chyba wyzwiska.
  9. Nic tam się nie wciska. Sprawdziłem w instrukcji i ja mam wersje z automatyką oświetlenia. W wersji bez automatyki jest w pokrętle dodatkowa ikonka wyłączenia całkowitego oświetlenia. Ale to jest chore, dlaczego niby w aucie nie da się wyłączyć świateł przy odpalonym silniku?! I nadal nie wiem co to jest ta dolna ikonka słoneczka pod pokrętłem.
  10. Witam. Czekałem wczoraj na pasażera w aucie, miałem trochę czasu więc myślę sobie posiedzę w aucie, jest cieplej i nie pada na głowę. Ale co będę świecił ludziom w okna z reflektorów. No to zabieram się za wyłączanie świateł a tu ZONK - "gdzie jest qurFa ten jeb..... wyłącznik?". Jest tylko auto, mijania, do jazdy dziennej i jakiś znaczek na dole pokrętła, do którego gałki nijak nie da się przekręcić. Ale nigdzie nie ma całkowitego wyłączenia oświetlenia, jakaś patologia. Ktoś mnie oświeci?
  11. mxzptlk

    Meriva się dławi na zimnym silniku

    To czy ktoś coś wie albo tego nie wie to pojęcie względne, co do braku paliwa to od tego są stacje paliw.
  12. mxzptlk

    1.8 92kW 16V Z18XE kontrolka check engine

    Przede wszystkim największy błąd to mówić, że Orlen jest be albo Orlen jest cacy. Powinno się mówić o konkretnej stacji pod konkretnym adresem, a nie o całej flocie stacji
  13. mxzptlk

    Meriva się dławi na zimnym silniku

    Kultura jazdy czyli prowadzenie, dbanie o auto jak wolisz, więc nie łap za słowa, to nie forum polonistyczne. Jeździłem od 1998 r. na isntalacji starego typu, potem sekwencyjnej i znam wszystkie niuanse z tym związane. Pilnowanie minimalnego poziomu benzyny, warto mieć w baku PB98 dla lepszego smarowania. Jeśli dużo jeździmy tylko na gazie to warto czasami na kilka dni przegnać auto na samej benzynie z dodatkiem ulepszaczy, do kupienia na każdej stacji. Należy częściej niż w autach bez instalacji wymieniać filtry, kłaniają się coroczne wizyty u speców w ramach regulacji instalacji. Także samo usytuowanie i ZAMONTOWANIE instalacji elektrycznej podpiętej do akumulatora ma znaczenie. kiedyś auto mi gasło na zakrętach, okazało się, że kabelki nie stykały i rozłączały się pod wpływem siły odśrodkowej przy zakręcie. Warto sprawdzać takie rzeczy jeśli drogi po których jeździmy są dziurawe i wyboiste to może dojść do urwania jakiś łączeń lutów itp. I nie oszukujmy się, zgazowane auto to i więcej wody w wydechu, a co dzieje się z wodą na silnym mrozie? A i bez tego taka woda, która 2-3 lata chlupocze w tłumiku robi z niego istną miazgę, co widziałem na własne oczy przy jego demontażu. Te i wiele innych czynników sprawiają, że auto zgazowane wymaga poszerzenia wiedzy, której nie muszą mieć posiadacze aut niezgazowanych. Auta zgazowane to większe koszta eksploatacji, przeglądów i większa dbałość o te części auta, które są najbardziej narażone na uszkodzenia w zgazowanym aucie. Generalnie mnie to męczyło, a zajęcie schowka na koło dojazdowe przez zbiornik gazu, bulgotania rodziny (niesłuszne, bo z braku wiedzy), że jeżdżę na bombie sprawiły, że teraz z ulgą moje trzecie auto nie ma tej instalacji. Płacę więcej za paliwo ale przede wszystkim mam komfort psychiczny, amen
  14. u mnie zawsze na środku skali, auto ma parę miechów.
  15. mxzptlk

    Meriva się dławi na zimnym silniku

    Moje poprzednie auta były zgazowane i przede wszystkim zgazowane auto wymaga innej kultury jazdy. Nie wiem jaką instalację masz, starą czy już sekwencyjną ale na zimnym silniku zawsze ruszamy na benzynie, do tego musi jej być przynajmniej 1/4 baku by pompa zawsze była dosmarowana. Kiedy ostatnio wymieniałeś filtry gazu? Bo jeśli nigdy to auto będzie się zawsze dławić. Co do katalizatora to miałem wycinany w poprzednim aucie + wymiana całego wydechu bo się pozatykał i też się auto dławiło.
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.