Skocz do zawartości

Kaalith

Użytkownik
  • Zawartość

    18
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Kaalith

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Bartoszyce
  • Model
    Opel Astra III
  • Silnik
    Z17DTH 101 KM
  • Nadwozie
    Kombi
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. Wracam do tematu. Po wymianie klocków hamulcowych i dokładnym wyczyszczeniu tarcz hamulcowych i jażm - drgania ustąpiły w 90 %. polecam sprawdzić ten trop.
  2. Jeżeli masz oryginalne felgi GM to pierścienie centrujące nie są potrzebne.
  3. Jednak to nie półoś, ani luzy w zawieszeniu - to wina opon. Postanowiłem przydusić oponiarza ażeby zrobił mi test rolki czyli test pod obciążeniem. Okazało się, że bicie było 9-14 kg. Musiał obracać jedną i drugą oponę kilka razy ( oponiarze tego nie lubią bo to strata czasu i pieniędzy ), aż bicie nie przekraczało 7 kg, wtedy wyważył ciężarkami. Po tym przejechałem się na równej drodze i muszę stwierdzić, że do 150 km/h drgań nie było. Dopiero przy 160 km/h pojawiły się lekkie drgania, ale więcej nie cisnęłem, bo ograniczenie do 90 km/h. Także według mnie to jest powód tych drgań.
  4. Kaalith

    Stuki w silniku

    To pukanie na zimnym silniku pochodzi prawdopodobnie od rozrządu. Zmieniłem ostatnio rozrząd ( pasek i rolki ) na markowy INA i silnik od razu zaczął ładniej pracować. Pukanie ucichło, lepiej pali i ładnie wkręca się na obroty - zupełnie inaczej.
  5. Opel zaleca do silnika Z17DTH zarówno 5W/30 jak i 5W/40 ( patrz instrukcja obsługi ), tylko że w swojej ofercie ma olej DEXOS 2 5W/30, który można stosować zarówno do benzyny i diesla, do zaworów z regulacją na płytkach jak i hydrauliczną, do DPF-a jak i bez niego. Moim zdaniem olej do wszystkich typów silników nie jest najlepszym rozwiązaniem. Ja zostaję przy swoim.
  6. Ostatnio zmieniłem rozrząd na markowy INA - poprawiła się kultura pracy silnika. Zaczął pracować ciszej, dotychczasowe pukanie na zimnym ucichło, aż chce się wkręcać na wyższe obroty. Także uważam, że dobór oleju nie ma większego znaczenia, oby był zgodny ze specyfikacją producenta silnika i oleju. Obecnie jeżdżę na Valvoline SynPower 5W/40 ( zgodny z GM LL-B-025 ).
  7. Prawdopodobnie te drgania są wynikiem luzu półosi napędowej prawej. Jest to półoś złożona z wałka pośredniego i półosi z przegubami. W silnikach diesla ( duży moment obrotowy ) następuje wybicie frezów na tym wałku. Można to wyczuć ręką łapiąc za wałek pośredni i sprawdzając luz obwodowy. Prawdopodobnie efektem tego są drgania przy 120 km/h. Znajomy mechanik powiedział mi , że miał przypadek ścięcia tych frezów. U mnie właśnie występuje ten luz ( przebieg 186 000 km ), jednak koszt zakupu nowego wałka pośredniego to ok. 700 zł. Na razie sobie daruję.
  8. Kaalith

    Silnik dziwnie pracuje na wolnych obrotach

    Masz rację. Silnik jest inny ale objawy podobne.
  9. Kaalith

    Silnik dziwnie pracuje na wolnych obrotach

    Czytamy ze zrozumieniem. Ja posiadam silnik Z17DTH - 74kW / 101KM ( prod. marzec 2005 ).
  10. Kaalith

    Silnik dziwnie pracuje na wolnych obrotach

    Wcześniej pisałem, że na ciepłym silniku i wolnych obrotach - silnik dziwnie i nierówno pracuje ( słychać jakby obcieranie, niższe obroty silnika, falowanie obrotów ). Okazało się, że to początkowe zużycie dwumasy.
  11. Felgi posiadam oryginalne GM. Nie potrzebują pierścieni centrujących. Być może diagnosta nie potrafi znaleźć delikatnego luzu w zawieszeniu.
  12. Felgi są w porządku sam widziałem na maszynie. Przeguby drążków kierowniczych ( przy kołach ) wymieniłem dwa lata temu na nowe oryginalne ( po 165 zł za szt. ), okresowe badania techniczne co roku - bez uwag. Sam już nie wiem.
  13. Letnie Continental Premium Contact 2 205x55x16, zimowe Uniroyal MS66 195x65x15.
  14. Kaalith

    Stuki w silniku

    Wtryskiwacze BOSCH zostały sprawdzone na stole probierczym BOSCH ( po wymianie końcówek parametry OK, oczywiście posiadam wydruk ). Ponadto ciśnienie na szynie CR w normie i porównanie dawki paliwa ( czynnik korekty ) też w normie.
  15. U mnie też kierownica drży przy 120 km/h pomimo wyważenia kół ( opony Continental alufelgi 16" ), luzów w zawieszeniu nie mam . Tylko ciekawe bo na felgach stalowych 15" z oponami zimowymi tego drżenia nie ma.
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.