Skocz do zawartości

zelmund

Użytkownik
  • Zawartość

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O zelmund

  1. Sprawdziłem jeszcze raz wszystkie napięcia, Do czujnika dochodzi równo 5V na wyjściu czujnika przy cisnieniu atmosferycznym 98kpa jest 1.8V. Szukałem na roznych forach w logach innych ludzi z tym silnikiem i też widzialem napiecie 1.8V przy podobnym cisnieniu. Czy mógłby ktoś z forumowiczów posiadający silnik Z17DTL sprawdzić jakie ma napięcie przy włączonym zapłonie oraz podczas jazdy przy maksymalnym doładowaniu ?
  2. Czyli napięcie map sensora przy 98kPa powinno byc w okolicach 3.5-4.5 V ?? mam na myśli sygnał do ECU
  3. Na włączonym samym zapłonie ciśnienie doładowania wynosi 98kPa (1,8V) tyle samo co ciśnienie barometryczne.
  4. Sprawdziłem to napięcie i jest w podanych granicach, około 5V. Ma ktoś może jeszcze jakiś pomysł ?
  5. Witam wszystkich forumowiczów, Borykam się już od 2 lat z błedęm P0105 w swoim oplu. Postaram się to jakoś zwięźle opisać, jakie są objawy i co zostało już zrobione. Z góry powiem że używam aplikacji ScanMyOpel do diagnostyki. Objawy: -P0105 check engine -silnik wchodzi w tryb awaryjny (nie zawsze, jest to totalna losowość) -błąd jest aktywny zazwyczaj przez około 5-10 sekund na biegu jałowym, jeśli zacznę jechać gdy błąd jest aktywny silnik jest zamulony, słabo się wkręca na obroty, ciśnienie doładowania nie rośnie (wg otwarty), przepustnica jest w pełni otwarta, silnik max predkość obrotowa 3100, ciśnienie w kolektorze na jałowym równe ciśnieniu atmosferycznemu -gdy błąd jest nieaktywny silnik pracuje normalnie, wkręca się na obroty, doładowanie rośnie ALE na biegu jałowym ciśnienie w kolektorze jest niższe niż ciśnienie atmosferyczne około 90-92 kpa, gdy hamuje silnikiem z wysokiej prędkości obrotowej ciśnienie jest równe atmosferycznemu, gdy podczas hamowania silnikiem obroty spadną do około 2700rpm ciśnienie w kolektorze leci na łeb na szyje do prawie 80-75kpa (podciśnienie się tworzy) Porównywałem to z inna astrą o tym samym silniku i na biegu jałowym i podczas hamowania silnikiem, nigdy nie tworzy się podciśnienie. Skąd to podciśnienie ? Zauważyłem że przepustnica na jałowym jest prawie przymknięta a po lekkim dodaniu gaz w pełni się otwiera. - po około roku od pierwszego pojawienia się błędu P0105 pojawiły się problemy z uruchomieniem silnika na ciepłym, dziwnym sposobem odpala zawsze za 1 razem gdy przekręce dwukrotnie kluczyk na pozycje zapłon. Co zostało sprawdzone/ zrobione - map sensor najpierw wyczyszczony potem podmieniony - ten sam rezultat - vacu pompa wymieniona - sztanga od turbo sprawna - dodana dodatkowa masa z aku na silnik Silnik nie spala oleju, cały czas jeździ na Valvoline Synpower MST C3 5w40, przebieg 310 tys km. W ASO rozłożyli ręce i jedynie co mi zaproponowali że zdejmą wszystko a potem złożą jeszcze raz, tak więc wg mnie mało fachowa diagnoza. Czy ktokolwiek borykał się z podobnym problem, ma jakieś rady co mógłbym zrobić lub widzi że wypisane wyżej zachowanie silnika (tworzące się podciśnienie w kolektorze) odpowiada usterce jakiegoś osprzętu ? Będę wdzięczny za każdą odpowiedź ponieważ poruszam sie autkiem na codzień i chciałbym nim jeszcze troche pojeździć. Witam, Dodaje screeny z parametrów pracy silnika, może ktoś zauważy jakąś zależność. Błąd aktywny Błąd nieaktywny Podczas hamowania silnikiem Kod błędu
  6. zelmund

    Astra G- 1.7 CDTI- jaka pompe wody wybrac

    a taka pompa zamiennik ile moze wytrzymac ?? No bo teraz mam 170 tys km przebiegu i pewnie od kupna nie była zmieniana pompa. Czy zamiennik tez bedzie miał taka wytrzymałośc ??
  7. zelmund

    Astra G- 1.7 CDTI- jaka pompe wody wybrac

    a bosch robi pompy wodne ??
  8. Witam! Mechanik powiedział mi że moja pompa wody juz przeszła swoje i nadaje sie do wymiany. Strasznie piszczy. Byłem w oplu i powiedzieli mi ze za pompe 400 zł musz im wyłozyc na lade. Czy znacie jakies dobre zamienniki tej pompy bo nie chciałby az tyle płacic za nia ponieważ czeka na mnie także wymiana uszczelki pod głowicą ponieważ płyn chłodzący dostaje mi sie do tłoka. Czy moglibyście podac linki do proponowanych przez was zamiennikow pomp no chyba że naprawde trzeba kupic oryginał.
  9. Witam ! Zaczne od poczatku. Posiadam Corse C z silnikiem 1.7 DI 75 KM (jesli sie nie myle) Problem zaczal sie w tamtym roku. Mialem olej w plynie chlodzacym. Mechanik powiedzial ze to wina uszczelki pod glowica. Wymienilem ja, wiec przy okazji pasek rozrzadu oraz wszystkie zwiazane z nim rzeczy. Przez 6 mc było dobrze. Lecz od Marca tego roku po troche dłuzszej jeździe autkiem zapala sie wspomniana lampka ktora nosi nazwe : Uklad elektroniczny silnika. Zwalniam czekam chwile lampka znika. Lecz to nie jest moj jedyny klopot. Przedwczoraj zauwazylem ze w plynie chlodzacym znow jest olej. To nie jest napewno olej ktory osadzil sie dawno temu poniewaz tego oleju jest doslownie masa a mechanik plukal uklad chlodzenia gdy robil uszczelke. Co moze byc przyczyna tego oleju i co z ta lampka. Takze z moca tego silnika na moj gust nie jest dobrze (tak uwazam) poniewaz moje drugie auto Astra II z silnikiem 1.7 CDTI 80KM jest bardzo dynamiczna w porownaniu z corsa. Bardzo bym prosil o odpowiedz bo juz sam nie wiem co robic z tym autem.
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.