Skocz do zawartości

Micchalek

Użytkownik
  • Zawartość

    25
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Micchalek

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Model
    Opel Astra IV
  • Silnik
    1.7 CDTI 131km
  • Nadwozie
    Kombi
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. Dzięki za podpowiedzi, Spróbuje sobie to jakoś zdjąć tak jak tutaj jest to pokazane i zobaczę. http://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-j/body_hardware_and_trim/instrument_panel_and_console_trim/repair_instructions/roof_console_replacement_assembly/ Elektronikiem nie jestem, ale pewnie jak podepnę miernik pod przewody (pewnie czarny i czerwony) to powinno być zero a po przekręceniu kluczyka 12V ? Mógłbyś wrzucić linka z układem obniżającym napięcie? Znalazłem jedynie a to z usb a to z micro usb
  2. Witam serdecznie, Mam pytanie dotyczące montażu kamerki. Chciałbym zamocować kamerkę za lusterkiem z prawej strony, tak aby była nie widoczna dla kierowcy. Chciałbym jednak aby nie było zbędnych kabli oraz aby była podłączona gdzieś do instalacji tak aby po przekręceniu stacyjki miała prąd i aby kamera zaczęła działać. Wersja mojej astry posiada szyberdach elektryczny, jak wiadomo przyciski znajdują się u góry. Wstępnie myślałem sobie czy nie dało by się tam tego gdzieś podłączyć. Czy ktoś ma doświadczenie z tym oraz ewentualnie czy mógłby udzielić wskazówek (o ile się da to tam podłączyć) jak rozebrać cały ten element z podświetleniem oraz do których kabli to podpiąć? Chyba, że jest jakieś lepsze miejsce może w którymś słupku czy coś takiego?
  3. Tak jak już mówiłem wyżej w moim mieście Częstochowa nie ma kompetentnych mechaników. Mówiąc o moich objawach wszyscy wchodzą w osłupienie. Byłem w jednym serwisie, który wymienia głównie opony, ale robią również mechanikę. Sprawdzali koła, ciśnienie, zawieszenie. Wszystko sztywne i ok. Jedyne na co jeden z nich zwrócił uwagę to minimalne luzy półosi. Sprawdzenie polegało na tym, że jeden z "mechaników" delikatnie ruszał kołem (przód - tył) a drugi trzymał półoś aby wyczuć czy się rusza. Przy minimalnym ruchu przód tył półoś się nie obraca. Poza tym dziś to zjawisko nie występuje i każdy rozkłada ręce. Najlepiej przyjechać jak będzie się tak działo. No nic jak dojdę do tego co się dzieję dam znać dla potomnych. Tymczasem dziękuję za pomoc. Pomimo wszystko musze zadać wam pytanie bo dziś znów zrobiłem trasę 80 kilometrów i ta raza przez pierwsze 40 było wszystko ok. Później powtórka z rozrywki. Czy może być tak że przegub się wspina i doprowadza do takich objawów? Trochę podczas tego zjawiska udało mi się ustalić mianowicie: - Najgorzej jest jak przyspieszam w momencie kiedy się to dzieje - samochód zachowuje się jakby tracił zbieżność i ciągnie go w lewo - Podczas gdy występuje to trzęsienie na zakręcie ślimaku było słychać chrapanie lub przeskakiwanie. Chrupanie
  4. Są dwie opcje, albo ja nie potrafię po Polsku pisać, albo ty nie potrafisz z zainteresowaniem przeczytać. Więc jeszcze raz na skróty: - pierwsze 80 kilometrów przejechanych brak jakichkolwiek objaw - godzina przerwy - powrót 80 kilometrów po około 20 kilometrach zaczęły się najpierw drgania samochodu jakby był na koleinach, zwolniłem bo myślałem, że po prostu jest taka nierówna droga. Następnie zaczęło szarpać kierownicą tzn. pojawiały się samoistne ruchy kierownicą w lewo. Po tym zatrzymałem się i sprawdziłem to co już napisałem. Następnie pozostały dystans poza ostatnimi 10 kilometrami w kratkę (niezależnie od prędkości, biegu, hamowania, czy skręcania - co prawda w prawo skręcanie było łatwiejsze). - ostatni odcinek trasy 10 kilometrów bez różnicy biegu, prędkości, przyśpieszania, hamowania nic się nie działo. Nie wiem jak to można inaczej napisać... PS fakt kategorię źle dobrałem, proszę o przeniesienie do zawieszenia.
  5. Teoretycznie nic nie zrobiłem, bo nie potrafię odtworzyć tego "zjawiska". Tak jak pisałem tydzień temu byłem na przeglądzie i wszystko wyszło bardzo dobrze. Ponadto niecały rok temu wymieniałem klocki hamulcowe i są starte w połowie ( po równo na obu kołach ) tarcze nie mają jakichś wielkich rantów (chociaż wiem, że nie oznacza to że nie biją). Nie mniej jednak wydaje mi się, że gdyby były krzywe wówczas ten problem występował by cały czas (a na hamulcu nie odczuwam drgań). W kółko jeździłem wcześniej, nie dziś. Ten problem wystąpił tak na prawdę drugi raz. Przy pierwszym razie dodając gazu zaczęło samochodowi brakować jak by mocy (lał jeden z wtrysków) - wymieniłem komplet, wówczas te jakby drgania występowały tylko przy przyśpieszaniu na biegu jałowym nic nie było ( ale też po przejechaniu około 80 km ). Teraz jednak jak już napisałem różnie, jak go złapie to na biegu jałowym i nie zależnie od prędkości. Poza tym tak jak napisałem w jedną stronę było bardzo dobrze a w drugą po przerwie około godziny już nie bardzo. Co jeszcze zrobiłem: - zatrzymałem się aby sprawdzić czy są śruby na miejscu i czy nie są polizowane - sprawdziłem czy są luzy na kole ( nie ma ) - sprawdziłem również ciśnienie w oponie wszystko ok to chyba tyle co mogłem zrobić o tej porze w drodze Mechanicy w moim mieście to porażka, więcej wyczytam na internecie niż ktoś kompetentny mi tu pomoże. Ot to cały problem.
  6. Witam serdecznie, Niestety mam kolejny bardzo dziwny problem. Mam nadzieję, że ktoś będzie wiedział co mi podpowiedzieć a może nawet spotkał się z takim przypadkiem. Otóż zrobiłem dziś trasę 80km w jedną stronę gdzie jechało się bardzo dobrze, prędkość była bardzo różna od 70 do 150km/h. Wracając jednak pojawiły się problemy, samochód zaczął się zachowywać jak jechałbym po jakichś koleinach. Występowało szarpanie od niewielkiego do bardzo mocnego. Na szarpanie nie wpływała prędkość tzn. jak poczułem szarpanie to oczywiście od razu zwolniłem nie ma również znaczenia czy samochód jedzie na biegu czy na luzie. Nie mniej jednak jechałem średnio 70km/h i raz szarpało raz się uspakajało. W pewnym momencie miałem wrażenie jak by zaraz miało odpaść koło. Jechałem wówczas po lekkim łuku w prawo a kierownica ciągnęła mnie w lewo. Póżniej usłyszałem również jakieś tam piski dochodzące z okolicy przedniego lewego koła (chociaż nie jestem pewien). Już pod samym domem jechałem sobie uliczką 20km/h i wyrywało mi mocno kierownicę w lewo. Najdziwniejsze jest to, że po tym mocnym wyrywaniu kierownicy w lewo i małej prędkości szarpania praktycznie ustały. Obecnie ostatnie 10km przejechałem przyśpieszając/hamując cały czas i nic zero szarpnięcia. Początkowo myślałem, że jest to tarcza hamulcowa + zacisk. Nie mniej jednak zdziwiło mnie bardzo to, że szarpanie ustało do 0!. Ktoś mi jeszcze podpowiedział, że podczas zmiany silnika ktoś mógł coś tam źle złożyć od napędu, ale czy nie powinno wówczas występować to stale? Ostatnio na przeglądnie diagnosta stwierdził, że tam te końcówki drążków sworznie i amortyzatory są w porządku. Na koniec dodam, że kiedyś na ślimaku na drodze szybkiego ruchu zaczęło mi tak jakby strzelać coś, ale po chwili ustało. Wówczas mój typ padł na przegub, ale przy robieniu kółek w prawo i lewo nie słychać żadnego strzelania. Bardzo was proszę o pomoc co i jak powinienem sprawdzić.
  7. Micchalek

    Astra J kody błędów P02D0 i P155A

    Można tak powiedzieć, chociaż ciekawe gdzie odnalazłeś ten P155A.
  8. Dzień dobry, Proszę o pomoc w odkodowaniu błędów: P02D0 - co to oznacza i co warto sprawdzić P155A - co to oznacza i co warto sprawdzić Kody z astry J silnik A17DTS 13rok
  9. Micchalek

    Wymiana DPF/FAP czy wycięcie?

    Ok to jeszcze jedno pytanie aby trochę wrócić do mojego pytania. Czy opłaca się wyczyścić FAP-a chemicznie? Da się to jakoś porównać do nowego zamiennika? Fakt ze obecne rządy i akcja na pilnowanie ludzi jest niedorzeczna zatem lepiej faktycznie pozostać przy dpfie i spać spokojnie. Tak jak napisałem mnie na tym nie zależy byle by samochód był sprawny i dobrze się eksploatował chociaż to chyba sprzeczne z Dpfem.
  10. Micchalek

    Wymiana DPF/FAP czy wycięcie?

    Nie wiem czy to istotne, ale ostatnio jak byłem z samochodem teścia na przeglądzie to właśnie pytałem o DPF i gość mówił, że urządzenia które posiadają nie zweryfikują czy jest wycięty czy nie. Z tego co mówił to DPF nie zmniejsza emisji spalin a jedynie wyłapuje cząsteczki sadzy czy coś takiego a oni tego nie sprawdzają. Ja się na tym nie znam więc nie wiem. Mnie generalnie w sumie nie zależy czy będę miał DPF-a czy też nie byle by się nie zapychał i nie śmierdziało jak teraz. Bo popsuty DPF to chyba gorzej niż jego brak.
  11. Witam wszystkich, W poprzednim temacie skarżyłem się na "chyba" DPF/FAP, który obecnie wypala się co jakieś 100 kilometrów i bardzo śmierdzi podczas i chwilę po wypalaniu. Mam tego już trochę dosyć więc muszę coś z tym zrobić. Na allegro koszt nowego filtra to około 1320zł ( przy czym to chyba zamiennik ). Moje pytanie jak w temacie, czy opłaca się wymieniać na zamiennik czy lepiej zrobić wycinkę? Koszty bardzo podobne.
  12. Micchalek

    Wtryski/Wtrzyskiwacze Denso Astra J A17DTS

    Nie było żadnego tuningu. Dodam, że w serwisie twierdzą, ze skoro nie leją wtryski i parametry są w normie to całą winę ponosi uszczelka pod głowicą. Tak czy inaczej poniżej prezentuje to co od nich dostałem. Każdy wtrysk ma chyba 4 parametry testowe. Proszę o ocenę czy to może być wiarygodne? EPS 200
  13. Witam serdecznie, Na wstępie dodam, że przeczytałem tematy związane z wtryskami do Merivy oraz do Corsy. Wiele z nich się dowiedziałem etc. Mam jednak bardziej specyficzną sprawę, ponieważ wtryskiwacze w dni dzisiejszym wróciłem ze "sprawdzania". Serwisant dzwoniąc do mnie twierdził, że nie mają programu dedykowanego dla tych konkretnie wtryskiwaczy, ale mają dla modeli niższych też do silnika 1.7. Generalnie telefonicznie powiedział mi, dawki są zawyżone, ale równe ( może to wynikać z większej mocy pojazdu - u mnie moc jest wyższa więc by się zgadzało ), dodatkowo z wtrysków się nie leje. Serwisant stwierdził, że profilaktycznie mogę sobie wymienić końcówki po 450zł/sztuka, ale generalnie stwierdził że wtryski są dobre. Ogólnie wtryski oddałem do sprawdzania do serwisu bosh gdzie mają informację, że sprawdzają również wtryski DENSO. Sprawdzając na stronie denso polska, dokładnie tu serwis jest wyświetlony: http://www.denso-am.pl/gdzie-kupic/?category=diagnosticsrepairnetwork&country=poland Co do wtrysków, oddawałem je ponieważ miałem awarie samochodu, przy której wymieniam silnik. Wypalony został fragment głowicy a także na bloku silnika wydrążył się niewielki rowek łączący jeden otwór tłoka z drugi. Wtryski mają przebieg 120 tysięcy. Na ile mogę wierzyć, że te informację z ich serwisu są prawdziwe? Co mogło by być przyczyną poza wtryskami do wypalenia głowicy i bloku silnika? Jak jeszcze powinienem je zweryfikować/gdzie się ewentualnie z nimi udać?
  14. Witam wszystkich, Na zdjęciu wyżej faktycznie nie zwróciłem uwagi na wypalony fragment pomiędzy pierwszą a drugą grupą zaworów i jest jeszcze pare innych mankamentów na bloku. Ogólnie kupiłem już nowy silnik i we wtorek mam nadzieję będzie zamontowany. Aby nie tworzyć kolejnych tematów ani doczepiać się do już istniejących chciałem zapytać o wtryski DENSO ulubione przez wszystkich. Trochę już przeczytałem, ale sam nie wiem co z tą wiedzą mam zrobić. Generalnie mam trzy pytania: 1. Zawiozę je do serwisu bosha pewnie zrobią mi tam jakąś próbę, ale z tego co czytam nic mi to nie da. Jak zatem to jak kol-wiek zweryfikować? 2. Z uwagi na to, że silnik jest inny czy muszę udać się do salonu do zaprogramowania tych wtryskiwaczy czy co muszę zrobić? Zakładam, że mechanik kabel diagnostyczny, ale pewnie to jest na zasadzie OBD II i nie wiem czy sobie tam z tym poradzi? 3. Gość który sprzedawał mi silnik akurat ma również do niego wtryskiwacze, jeżeli jest tak jak silnik wygląda i mówi sprzedawca to te wtryski były by prawie nowe ( na pewno się opłaca tylko po co jeżeli te co mam są ok? ), pytanie czy bawić się w sprawdzanie czy zainwestować?
  15. Witam ponownie, Właśnie dostałem informacje od mechanika, że głowica szmelc, ponadto silnik też do zmiany. Zrobił mi nawet zdjęcie Nie jestem specem więc nie wiem co tu do końca widać(poza głowicą), ale ok. Nie opłaca się regenerować głowicy? Czy możecie mi powiedzieć jaki kod ma silnik do astry 1.7 130Kk? Chciałbym się jeszcze doradzić znawców tematu, ponieważ planuje już zakup tego silnika (słupka) tylko kurde nie wiem jak się za to zabrać. Znalazłem blisko atrakcyjną ofertę http://allegro.pl/silnik-opel-1-7-cdti-a-17-dts-2014r-i5869485387.html Tylko teraz jak to zweryfikować, ponieważ atrakcyjne oferty zawsze są podejrzane, ale jakiś cień szansy istnieje. Może ktoś coś doradzić, czy ten silnik jest godny uwagi?
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.