Skocz do zawartości

Micchalek

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    41
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana Micchalek w dniu 6 Październik

Użytkownicy przyznają Micchalek punkty reputacji!

Reputacja

1

O Micchalek

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Model
    Opel Astra IV
  • Silnik
    1.7 CDTI 131km
  • Nadwozie
    Kombi
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

1863 wyświetleń profilu
  1. Ostatnio brakuje mi czasu na grzebanie. Czy może ktoś polecić kogoś ze śląska, kto byłby w stanie to komputerowo ogarnąć?
  2. Wiesz, może nie zgadujmy. Pytanie do tego co ta skrzynie kupil. Mokka rozbita z Francji. Sprzedawali ją ludzie, którzy głównie handlują francuzami i wzięli opla bo pewnie była bardzo niska cena. Mokke widziałem rozbitą i jeszcze dwumase mi z niej sprzedali więc jestem pewien, że taki przebieg. Na okładzinach sprzęgła widać jeszcze było nawet napisy. W sumie lepiej mi się to opłacało niż regeneracja (chociaż to się okaże). Ogólnie to bardziej fart, że trafiłem na tą skrzynię. Jedyny minus to brak tego otworu na czujnik światła i teraz przy cofaniu jest lipa (szczególnie się boję o żonę bo się przyzwyczaiła), ale zamierzam to w przyszłym tygodniu jakoś na razie obejść a później się zobaczy. Przy warunkach jakie mieliśmy te 20h to w sumie wydaje mi się, że nie tak dużo. W godzinach bardziej wieczornych i przy średnim świetle zmęczeni po pracach. W pierwszym dniu ze względu na zmęczenie nie udało się jej wyciągnąć o czym świadczy 15min w drugim dni gdy już wyszła :). Ogólnie teraz bym liczył z 5-6h na wyjęcie i 5-6h na poskładanie. Wydaje mi się, ze szybciej się nie dało by tego zrobić. Ponadto walory estetyczne etc się też dla mnie liczą, przy okazji co mogłem to poczyściłem. Na pewno większość mechaników by tego nie uczyniła z oczywistych względów. Wysprzęglik w skrzyni daliśmy nowy co by pare razy nie rozbierać.
  3. Wiercenia się trochę boję bo opiłki tam wejdą czy coś i będzie lipa, zapewne trzeba by rozebrać skrzynię/wyczyścić itd.. Poza tym skrzynia siedzi już w samochodzie więc nie bardzo chce mi się to demontować. Obecnie mam plan aby wrzucić ( o ile się da) przełącznik (który zakupię w elektronicznym) pod przycisk w lewarku zmiany biegów (o ile się tam zmieści) i po jego wciśnięciu aby dawał zwarcie do oryginalnego przewodu. Nie wiem czy to dobry pomysł, ale jutro zamierzam lewarek rozebrać i zobaczyć czy jest tam miejsce. Wówczas bym pociągnął kabel po tych cięgienkach i do czujnika. To co napisał kolega ArKos to w sumie to o czym myślałem. Kwestia tylko, czy czujnik działa na zasadzie komunikat do komputera i komputer wybiera odpowiednie procedury do uruchomienia (światło + czujniki parkowani) czy też jest to bardziej sterowane na poziomie jakichś tranzystorów/przełączników. Zapewne jakiś dobry tuner byłby w pierwszej opcji w stanie to zrobić.
  4. Bardzo dziękuję za zainteresowanie. W załączniku dodaje zdjęcie (skrzyni o tych samych symbolach), która wygląda identycznie jak ta którą kupiłem od mokki. W czerwonym kwadracie powinien być owy czujnik. Tymczasem nie ma. Gdyby tam był jeszcze np nimbus lub coś takiego to pewnie bym spróbował to odkręcić. Tymczasem jest tam okrągła dziura. W drugim zdjęciu jest to lepiej widoczne. Spróbuję to jeszcze jutro jakoś złapać i odkręcić, ale jak na to patrzyłem to wydawał mi się to jednolity element skrzyni. Poza tym powinien być chyba jakiś uchwyt do odkręcenia czy to ścięcie czy to nimbus. Poza tym skoro te skrzynie są tak wyjmowane z silnika to tam tego czujnika na pewno nie ma. Dlatego też musi być to rozwiązane jakoś inaczej.
  5. No właśnie kurczę nie ma. Ze skrzyni (starej) wychodzą dwa przewody (elektroniczne) jeden na wtyczkę jakby 3 pin (jeszcze nie wiem do czego on jest) i drugi na 2 pin (czujnik światła cofania). W nowej skrzyni natomiast jest jedynie ten na 3 piny. Zakładam jeżeli przekazuje on informację do sterownika o wybranym biegu wówczas można to pewnie zrobić w sterowniku silnika, ale stąd ten post. Jak to jest rozwiązane w tych nowych modelach 16-17.
  6. Koszta to 1000zł skrzynia używana (z samochodu o przebiegu 7000km). Sprzęgło (łożysko, tarcza, docisk) + dwumasa 2470zł. Razem na razie wydałem 3500zł. Dwumase postanowiłem dokupić zgodną z poprzednią, gdyż nie chciałoby mi się dwa razy tego rozbierać. Olejów i innych detali nie liczę bo dostałem je za darmo ( nawet nie wiem ile kosztują), ale są to między innymi: nowy smar na przeguby, olej do skrzyni biegów (zalałem 2,5 litra 75w80 olej total do ciężarówek), opaski plastikowe (zastosowaliśmy na gumy przegubów (gumy będą do wymiany przed zimą), dot 4, czyściwa. Pozostaje koszt modyfikacji czujnika cofania. Liczę, że w 500zł się wy-mieszczę. Obecnie rozważam dwie opcje: 1. Czujnik w skrzyni biegów (wychodzi na 3 bolce) nie wiem dokładnie co on oferuje (jeszcze) ale jeżeli jest w stanie rozpoznać bieg to pewnie wchodzi w grę modyfikacja sterownika silnika. 2. Podpięcie czujnika w sposób mechaniczny albo jakoś przy skrzyni, albo jakoś przy dźwigni zmiany biegów. Raczej innych opcji nie ma. Co do wymiany to z tego co widziałem w oryginalnym manualu spuszczają cały silnik, ja to zrobiłem opuszczając sanki z przodu maksymalnie a z tyłu były podparte tak aby łatwiejszy był później montaż. Skrzynia wyszła przez lewe nadkole. Dla osób które chciały by same to rozebrać to mogę powiedzieć, że: - w moim modelu po odkręceniu mocowań skrzyni silnik trzyma się na jednym uchwycie więc z mojego punktu widzenia konieczne jest podparcie silnika (od dołu) aby nie wyrwało jednego mocowania, ja zastosowałem podpórkę od dołu a także podpórki pod skosem z przodu i tyłu (tak aby silnik się nie ruszał), - trzeba opuścić sanki czyli trzeba dodatkowo: odłączyć kierownicę od maglownicy, odłączyć wydech od silnika oraz koniecznie trzeba podwiesić chłodnice bo trzyma się na sankach (i może powyrywać przewody) - rozpinanie zawieszenia: odpinanie sworzni od zwrotnicy, wyciągnięcie przegubów (całych osi), odłączanie końcówek od zwrotnicy oraz drążka stabilizatora od amortyzatora (nie jestem pewien czy wszystko jest konieczne, ale nie jest to jakoś problematyczne więc lepiej zrobić), - wyciągnięcie akumulatora, osłon oraz odłączanie wszelkich przewodów nad skrzynią,, - demontaż osłony silnika oraz osłony lewego nadkola (co jest chyba oczywiste). Przy montażu skrzyni (aby się zbędnie nie szarpać) dobrze jest ją ułożyć mniej więcej w docelowej pozycji na sankach i całe sanki z przodu pod-lewarować. Jak skrzynia jest na odpowiednim poziomie to wówczas bez większej siły można ją spokojnie sobie ułożyć na silniku. Montaż i demontaż (pierwszy raz jak dla mnie) zajął mi (nam) około 20h, podzielonych na 3 dni. Drugim razem pewnie szybciej, bo próbowaliśmy odkręcić jak najmniej (np. w pierwszym dniu nie odkręciliśmy kierownicy i sanki nie opuściły się odpowiednio nisko). Po przeczytaniu tego co wyżej powinno pójść dużo szybciej. Dużo czasu zajęło też czyszczenie, przygotowywanie części typu np. czyszczenie gum przegubów, usuwanie nadmiaru starego smaru, czyszczenie śrub.
  7. Witam serdecznie, Mam takie pytanie do znawców tego samochodu. Otóż wymieniałem ostatnio w swojej astrze j skrzynie biegów , która pochodziła właśnie od mokki(M32OMDE). Skrzynia z modelu z silnikiem 1.6 CDTI z 17 roku. Niestety ku memu zdziwieniu na skrzyni nie było miejsca na czujnik światła cofania stąd moje pytanie gdzie on się znajduje w nowych mokkach? Chciałbym może skopiować to rozwiązanie do mojej astry gdyż obecnie nie posiadam światła cofania a ponadto nie załączają się czujniki cofania.
  8. Witam serdecznie, Jestem po wymianie skrzyni biegów, dwumasy i sprzęgła. Te dwa ostatnie wykonałem z uwagi ma przebieg samochodu, natomiast wyglądały przyzwoicie. Sama skrzynia do regeneracji, natomiast ja zakupiłem ta z mokki i działa wszystko dobrze. Jedynie mam teraz problem z światłem cofania, ale pociągnę to w innym wątku.
  9. Witam serdecznie, Można powiedzieć, że mój wątek (naprawy mojej astry) rozpoczął się w zawieszeniu, ale obecnie przeszedł do doboru skrzyni biegów. Z uwagi na to, że odnoszę wrażenie, że znalazłem interesującą mnie skrzynie nie mniej jednak nie jestem pewien czy będzie pasować. Numer GM niby się zgadza, ale silnik samochodu dawcy to 1.6 a ja mam 1.7. Konkretnie chodzi o tą skrzynię: https://allegro.pl/oferta/skrzynia-biegow-opel-mokka-x-1-6cdti-m320mde-8473791822 Zapewne chodzi tu o to, że opel w którymś tam roku zastąpił silniki 1.7 silnikami 1.6. Tylko czy skrzynia identyczna czy nie. Wolałbym kupić używaną z uwagi na to, że po 2012 roku te skrzynie M32 mają poprawione łożyska i rozprowadzenie oleju. Stad wydaje mi się, że regeneracja mojej wyjdzie gorzej.
  10. Witam serdecznie, Dziś udało nam się wyjąć lewe przeguby zew i wew. Oczywiście wyleciał olej ze skrzyni. Natomiast po odpaleniu i ruszeniu samochodem (oczywiście z podniesionymi kołami) bez lewych przegubów dalej słychać turkot. Niestety nadal nie jestem pewien że to skrzynia. Nie mniej jednak jutro ją wyciągniemy i włożymy drugą używaną lub tą oddam do regeneracji. Kurcze zastanawiam się jeszcze nad dwu masą i sprzęgłem. Czy macie jakieś może porady jak ocenić ich sprawność ? Jeszcze jedno ważne pytanie. Z uwagi na to, że zamiast regenerować zastanawiam się nad zakupem używanej. Czy skrzynia o tych samych numerach GM będzie pasować. Konkretnie numer mojej to 5569787 a na tej aukcji (oczywiście nie da się tego zweryfikować) jest z 17 roku i 7k przebiegu, ale z innego pojazdu https://allegro.pl/oferta/skrzynia-biegow-opel-mokka-x-1-6cdti-m320mde-8473791822 Widziałem gdzieś również artykuł, że M32 poprawili po 2012 roku więc mocno się zastanawiam czy się nie skusić.
  11. Wczoraj robiliśmy test przy podniesionym samochodzie. Konkretnie uniesione zostały przednie koła wrzucona 3 i puszczone sprzęgło, turkot było słychać z okolicy skrzyni (pręt przyłożony do skrzyni). Z bratem stwierdziliśmy zatem, że wyjmiemy ten przegub i również wymontujemy skrzynie. Mam nadzieję, że w trakcie tych prac uda się coś ustalić. Zapewne turkot może się przenosić z przegubu więc nadal tak na prawdę nic nie wiem. Dziś "zdiagnozowałem" nowy objaw mianowicie przy ruszaniu samochodem na 1 i 2 biegu słuchać jakby przeskakiwanie i delikatnie (można powiedzieć) szarpanie samochodem. Niestety kanał był zawalony więc nie udało się w pełni zweryfikować luzów ani poziomu oleju w skrzyni. Oczywiście dam znać co się udało zrobić. Na razie rozglądam się za lokalnymi firmami regenerującymi skrzynie). Ogólnie liczę na to, że to przegub bo jak skrzynia to pasuje wymienić od razu sprzęgło i dwu-masę.
  12. Samochodu 200tyś. Ja nie twierdzę, że jest w dobrej bo tego nie wiem. Nie mniej jednak podczas dodawaniu gazu nie ma chuczenia czy grzechotania. Przy większych prędkościach np 100/140 wszystko wydaje mi się być ok. Obecnie tak jak na początku napisałem problem jest przy hamowaniu silnikiem w przedziale prędkości 30-80 głównie na 3 i 4 biegu. Na luzie mniej słychać i częstotliwość zmienia się wraz z prędkością pojazdu. Jak np rozpędzę samochód do tych 50 i wrzucę luz to częstotliwość turkotu zwalnia razem z samochodem.
  13. W przyszłym tygodniu sprawdzę tym sposobem. Kurcze nie jestem mechanikiem więc nie wiem o skrzyni, ale ciężko mi sobie wyobrazić, że się kończy skrzynia jak biegi wchodzą normalnie i ogólnie komfort jazdy jest taki sam jak sprzed miesiąca. Dziś jeszcze jechałem i ten turkot jednak nabiegu jałowym również słuchać. Bardziej zależy on od prędkości. Z drugiej strony zastanawiam się dlaczego ten dźwięk jest taki głuchy tzn. bardziej jakby jakiś wiatrak uderzał cyklicznie o plastik. Co więcej jego (dźwięku) "intensywność" zależna jest od prędkości i biegu. Na biegu 5-6 nie słychać tego dźwięku wydaje mi się że z uwagi na właśnie niewielki opór ze strony skrzyni, natomiast na 3 i 4 ten opór jest chyba taki umiarkowany i pewnie tam coś jakby przeskakuje. Przyznam, że na razie się tym zestresowałem, ale tak na prawdę jeszcze nie zaglądałem pod samochód. Być może dziś się uda.
  14. Chyba udało mi się znaleźć całe Półosie: 13335155 (lewa) i 13335156 (prawa) gdyby ktoś szukał.
  15. Jeszcze jedna kwestia, która mnie bardzo zastanawia. Otóż zauważyłem, że ten "turkot" słychać lekko na 2 biegu i bardzo na 3-4. Natomiast na 1, 5 i 6 cisza. Czy to jest istotna informacja mówiąca o tym, że to może być skrzynia?
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.