Skocz do zawartości

mathis99

Użytkownik
  • Zawartość

    36
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O mathis99

Informacje o profilu

  • Płeć
    Nie powiem
  • Model
    Opel Astra IV
  • Silnik
    1.7 110KM
  • Nadwozie
    hatchback
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. Kolego, nie wiem czy Ci za wiele pomogę ale powiem tylko tyle że mam dokładnie ten sam dźwięk w swojej J-tce (ten sam silnik). U mnie co prawda pojawia się sporadycznie i tylko przez kilka sekund - z tego co mi się wydaje to tylko wtedy gdy mam już tak ok 1/4 paliwa w baku lub mniej, ale nie sugeruj się tym akurat za bardzo bo może to tylko takie moje złudne wrażenie. W moim przypadku ten dźwięk zaczął się pojawiać po wymianie filtra paliwa i wlaniu dodatku czyszczącego do paliwa LiquiMoly, także twój mechanik chyba dobrze podejrzewał że przyczyna jest gdzieś w układzie paliwowym. Ja jeżdżę z tym już ponad rok i póki co nic się nie dzieje, ale tak jak już wspominałem, u mnie pojawia się to tylko co jakiś czas. Jeśli rozwiążesz swój problem, daj znać na forum, będę wiedział czemu się przyglądać na przyszłość
  2. Kacper, mam jeszcze jedno pytanko. Ponieważ pobawiłem się w weekend trochę opcomem i nie mogę znaleźć w programie opcji do tego programowania kierownicy multifunkcyjnej. Możesz mi powiedzieć gdzie po kolei muszę wejść? To jest w sekcji "Body Control Module"?
  3. mathis99

    Nie działa parktronik

    A kierunkowskazy przednie działają? Może wypięła się główna wiązka w przednim zderzaku - jej odłączenie powoduje że nie działa cały zestaw czujników parkowania.
  4. mathis99

    Delikatny zgrzyt po wrzuceniu 2 biegu

    Tak jak opisałem wcześniej jest to dźwięk podobny do początkowego odczytu płyty CD w starym napędzie. Puknięciem tego bym nie nazwał - dźwięk dość nietypowy, taki trochę stłumiony. Wydaje mi się że tak jak pisał rafalgrzegorz może to być właśnie ten ABS. Dźwięk pojawia się zawsze przy pierwszym ruszaniu i zawsze przy 20km/h. Mam też Opla Insignię (też skrzynia M32) i tam taki dźwięk się nie pojawia, dlatego sądziłem że może coś dzieje się niedobrego. Najwyraźniej ten typ tak ma.
  5. Odkopię temat, ale tylko w celu odpowiedzi na postawione w pierwszym poście pytanie, bo być może ktoś też chciałby sobie włożyć dywaniki z Insigni do Astry. Niestety dywaniki nie pasują - są za duże - zwłaszcza na szerokość. I faktycznie te w Astrze są zdecydowanie cieńsze - trochę słabiej wykonane.
  6. mathis99

    Delikatny zgrzyt po wrzuceniu 2 biegu

    Ja u siebie jeszcze problemu nie rozwiązałem, ale muszę zrobić mały update w temacie bo trochę źle oceniłem moment w których ten zgrzyt występuje. Myślałem że może on mieć coś wspólnego z wrzucaniem 2-giego biegu, ale okazuje się że po prostu gdy po uruchomieniu silnika ruszę i osiągnę dokładnie 20km/h to pojawia się ten dźwięk. I nie ma znaczenia czy prędkość zrobię na 1-szym czy drugim biegu. Na ogół zanim osiągnę te 20km/h to już mam dawno "dwójkę" wbitą, dlatego myślałem że to ma coś wspólnego z drugim biegiem. Znalazłem też przed chwilą informację w sieci, że w Astrach H występowało podobne zjawisko, i że może to być związane z systemem ABS lub nagrzewnicą. Ale czy to prawda? Też tak w kwestii doprecyzowania tego dźwięku, bo wcześniej wydaje mi się że nie do końca dokładnie go opisałem. To nie jest taki typowy zgrzyt jak np. przy źle wrzuconym biegu. Jest zdecydowanie wytłumiony, delikatniejszy - trzeba się trochę wsłuchać żeby go usłyszeć. Na jednym z forów jeden z internautów dość dobrze określił go jako podobny do tego który występował w starych odtwarzaczach CD, które zanim odczytały płytę tak charakterystycznie zawerkotały.
  7. Witam, Wymieniłem sobie wczoraj kierownicę w Astrze J. Ponieważ wcześniej miałem kierownicę bez przycisków multimedialnych, wymianie podlegała też taśma. Niestety przyciski w kierownicy nie działają. Podświetlają się, ale radio nie reaguje na żaden z nich. Moje pytanie jest następujące: Czy w Astrze J / Insigni i generalnie w Oplach z tej generacji przy wymianie na kierownicę multifunkcyjną potrzebne jest jakieś programowanie radia pod te przyciski? A może coś jeszcze jest potrzebne?
  8. mathis99

    Drgania i falujące obroty przy przyspieszaniu

    Problem rozwiązany. Przyczyną była przepalona uszczelka między 3-cim, a 4-tym cylindrem. Przy podobnych objawach warto sprawdzić autko u dobrego mechanika który postawi diagnozę, ponieważ testy na szczelność głowicy nie wykazały nieszczelności, nie było żadnych objawów usterki typu majonez pod korkiem, olej w układzie chłodzenia.
  9. Niestety rysa jest zbyt głęboka na usunięcie jej pastą tempo. Pasta tempo daje sobie radę tylko przy mocnych hologramach lub w skrajnych przypadkach bardzo płytkich rysach. Jeśli nie chcesz lakierować całego elementu, kup w lakierni lakier po kodzie lakieru (pisak o którym wspomina adam1954 będzie się rzucał potem w oczy) i pędzelkiem, a najlepiej czymś jeszcze drobniejszym nałóż cienką warstwę na rysę. Jak wyjdzie za gruba warstwa, możesz po kilku dniach przejechać kilka razy pastą tempo dla wyrównania powierzchni.
  10. Witam, Przed napisaniem postu pozwoliłem sobie przeczytać wszystkie 136 stron wątku licząc na znalezienie rozwiązania mojego problemu, ale ze zbliżonym problemem do mojego znalazłem tylko 3 osoby (bez rozwiązania). Mam OC 1.59 V6 i zainstalowany OP-COM 082010 (wersja angielska). Interfejs bez problemu przechodzi test, czyta wszystkie dane z zakładki 'Vehicle', czyli VIN, kod silnika itd. Niestety nie ma komunikacji z ECU. Próbowałem w ustawieniach zmieniać rodzaj interfejsu (VAUX Revision A, VAUX Revision B itd.) - bez efektu. W interfejsie słychać przekaźniki, nic się nie zawiesza. Interfejs sprawdziłem na Astrze J z 2010 roku i Insigni z 2009. W obu przypadkach ten sam problem. Czy ktoś miał do czynienia dokładnie z takim problemem i zna rozwiązanie? Czy zmiana OP-COMU na 082010 PL może pomóc? Zależy mi głównie na odblokowaniu dodatkowych funkcji komputera pokładowego. Jest jakiś inny sposób odblokowania komputera pokładowego? Da się to zrobić za pomocą GM MDI, czy służy on tylko do diagnostyki? A może jest ktoś z okolic Krakowa, Katowic kto dysponuje odpowiednim sprzętem do poradzenia sobie z moim autkiem? ASO ze swoją ceną na poziomie 150zł odpada.
  11. mathis99

    Drgania i falujące obroty przy przyspieszaniu

    Odświeżam temat ponieważ problemu nadal nie udało mi się rozwiązać. Diagnostyka komputerowa nie wykazała błędów. Wtryskiwacze sprawdzone - pracują jak nowe. Ktoś ma może jeszcze jakieś pomysły?
  12. mathis99

    jak dostac sie do nagrzewnicy

    Pewnie sobie już poradziłeś z tym problemem za tyle czasu, ale informacja dla tych których problem nagrzewnicy w Astrze H boryka w tej chwili - aby dostać się do nagrzewnicy wystarczy zdjąć tunel i konsolę środkową
  13. mathis99

    Delikatny zgrzyt po wrzuceniu 2 biegu

    Niestety kilkukrotne wciśnięcie sprzęgła przed ruszeniem nic nie zmienia. Nadal zaraz po ruszeniu, po ok. 1,5-2 sekundach jest ten zgrzyt. Chyba nie zostaje nic innego jak oddać autko na serwis i niech mechanicy szukają przyczyny
  14. mathis99

    Delikatny zgrzyt po wrzuceniu 2 biegu

    Tak zatem zrobię - uzupełnię olej i zobaczę czy jest poprawa. Jeszcze raz dzięki za wyjaśnienie
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.