Skocz do zawartości

wojz

Użytkownik
  • Zawartość

    21
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O wojz

Informacje o profilu

  • Płeć
    Nie powiem
  • Lokalizacja
    Dąbrowa Górnicza
  • Model
    Opel Meriva A
  • Inna marka
    Opel Corsa B
  • Silnik
    Z16XE
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. wojz

    Z16XE musi brać olej

    Ja mam 138 tysięcy i oleju nie bierze, chociaż oczywiście uważam to za ewenemet niż oczywistośc. Jakieś 20k temu musiałem robić dolewki, zrobiłem przy najbliższej wymianie oleju płukankę silnika i od tego czasu znowu spokój. Taką miałem koncepcję, że może osady zbierają się na pierścieniach i je blokują. No i chyba wcale nie taka chybiona ta koncepcja się okazała.
  2. Rok temu okazało się, że mam nieszczelny skraplacz, co prawda w mercedesie, ale to bez znaczenia. Serwisant, ale taki trzeba przyznać, że ogarnięty, od razu mi powiedział żeby żadnego chłamu nie wkładać, tylko porządne - Behr, NRF. Od razu zapytałem o Nissensa, bo pamiętam, że kiedyś oferował niezłą jakość za rozsądne pieniądze. Powiedział, że to kicha - ile ostatnio założył, tyle mu wróciło na gwarancji. Tak się składa, że w Merivie mam Nissensa (bo obie fabryczne załatwiła mała sarenka ). Założona w maju 2012, w ubiegłym roku w czerwcu musiałem podjechać do nabicia. Wygląda tak sobie, w lamelkach ma dziurę ale jest szczelna. Może nie ma reguły, jak się trafi, tak jest, ale przy dzisiejszych cenach czynnika lepiej, żeby jednak trafiać dobrze...
  3. wojz

    jaka temepratura

    U mnie bez sensu, nie mam już oryginalnego termostatu, tylko badziewne febi - jest dość niechlujnie wykonany. Przy samochodam większość rzeczy robię sam i teraz już zakładam porządne części, bo nie chce mi się za chwilę robić tego samego. Termostat, jak bede wymieniał, kupię Behr, ale póki co zostawię go w spokoju. Po perwsze, jak pisałem, sprawdzałem go i wydaje się w porządku, po drugie, dzisiaj obserwowałem nagrzewanie się: temperatura na zewnątrz -9, ciepłe powietrze z kratek zaczęło lecieć po przejechaniu 3km, z uwalonym termostatem IMO zajęłoby to dłużej. Także, jak zrobi się cieplej, zacznę od sprawdzenia czujnika temperatury. Szkoda zachodu na ELMa. Opcoma muszę sobie sprawić, ale najpierw skołuję odpowiednie oprogramowanie.
  4. wojz

    jaka temepratura

    Oczywiście, że sprawdzałem z termometrem. Podpinalem się elmem, ale coś nie bardzo mi działa w czasie rzeczywistym i akurat pomiary temperatury są do niczego. A jeżdżę tak, i to więcej niż pół roku, bo to tylko gówniany opel do kręcenia się po mieście, nie ma się nad czym rozwodzić. Nawet go nie myję. Z drugiej strony, jak coś nie działa jak powinno, to mnie jednak irytuje, więc w końcu się za to wezmę. Najgorzej jak coś jest nie(do końca)sprawne, ale mimo tego można normalnie jeździć - żadnej motywacji do roboty
  5. wojz

    jaka temepratura

    A u mnie wskazówka w ogóle się nie podnosi, taką temperaturę jak u Ciebie pokazuje tylko latem. Ostatnio, jeszcze przed tymi mrozami, przejechałem ponad 40km i wskazówka temperatury w ogóle się nie ruszyła. Podejrzewałem termostat już od dawna, i jakiś czas temu go gotowałem dla sprawdzenia bo strasznie nie lubię wymieniać sprawnych części, ale wydawał się działać prawidłowo. Zwłaszcza, że uspokoiły mnie informacje o tym, że nasze wskaźniki przekłamują, ale to co jest u mnie, to jednak przesada. Poświęcę tę stówkę jak się troche ociepli.
  6. Moja też tyle, ale benzyny
  7. wojz

    reczny

    Prawy zacisk, ten z pierwszej miniatury, miałeś już wcześniej wymieniany?
  8. Nic się nie powinno świecić, żadne przełaczniki, wskaźniki czy wyświetlacze. Podświetlenie wyłącznika świeci po włączeniu zapłonu albo włączeniu świateł, w pozostałych przypadkach jest ciemne.
  9. O widzisz, pomysł godny rozważenia i nawet dałoby się to wszystko schludnie w podszybiu poprowadzić, pytanie czy ta śmieszna cena odzwierciedla jakość i sprawność tego urządzenia. Następnym razem chyba sprawdzę Twoją propozycję, bo mniej inwazyjna i pracochłonna.
  10. Na ręcznej myjni jadę szczotką po podszybiu i wtedy urywam. Widocznie szczotka ma taką wielkość, że akurat uwala całą dyszę i zostaje tylko kawałek rurki. Przez kilka myć uważam na nie, ale w końcu się zapominam i znów prawa urwana. Zimą, przy odsnieżaniu tez mi się zdarzyło. Poza tym, one naprawdę są beznadziejne w działaniu. Leją albo pod wycieraczkę, co jest bez sensu bo płyn od razu zgarniany jest w dół, albo prosto w pióro i tym chętniej to przerobię. Oglądałem maskę, nie wydaje się to problematyczne, miejsce jest, trzeba przymierzyć na próbę i machnąć dwie dziurki. Albo trzy. Albo może tylko jedną, bo dysze z trzemia sikami też są. Normalne spryskiwacze powinny nawet lepiej działać, bo bedą dalej od szyby i kąt będzie lepszy. Nie wiem tylko jak wyglądałaby sprawa z dyszami mgłowymi - czy dałyby radę gdzieś z maski spryskać szybę w zadowalający sposób.
  11. Dysze w Merivie A to jest klęska, nie wiem co za baran je wymyśllił. Końcówki urywają się przy myciu notorycznie, wystarczy przejechać szczotką po podszybiu i po nich. Ze dwa tygodnie temu kolejny raz kupowalem i to był już raz ostatni. Następnym razem wiercę dziury w masce i montuję normalne dysze. P.S. Bez sensu kupować dyszę przez internety, bo w ASO też kosztuje dwudziestaka, chociaż... jakbym wiedział, że tak mi będą schodziły, kupiłbym w necie od razu większą ilość
  12. wojz

    wymiana pompy paliwa

    Sprawdzałeś i wyszło, że winna jest pompa, czy wymieniasz w ciemno? Bo do zbiornika nie zaglądałeś, skoro pytasz jak wymienić pompkę.. Np co? Warto do tego silnika włożyć od razu jakąś o większej wydajności? I jeśli tak, to jaką?
  13. wojz

    brak mocy na benzynie

    Nie wiem co przez to rozumiesz, jakby wypadające zapłony? To mam takie drgania, niespecjalnie częste, ale są i mnie irtyują bo nie wiem od czego.
  14. wojz

    brak mocy na benzynie

    Zajrzyj do zbiornika i zobacz w jakim stanie są sitka przy pompce paliwa. U mnie, jak w baku zostawało ok. 10l (rezerwa jeszcze nie świeciła) i postała kilka godzin, już nie odpaliła. Po dolalniu odpalała od razu. Wymiana filtrów nic nie dała, otworzyłem do baku i sitka były zaklejone warstwą szlamu. Pewnie przy okazji pompka też dostała, bo coś słabo mi jedzie i dalej odczuwam jakby silnik dostawał za mało paliwa.
  15. U mnie kilka ostatnich tankowań to 10,3-10,5... średnia z 30 tankowań wychodzi 9,61. Klimatyzacji nie używam, jeśli włączam to na kilka minut i musi być naprawdę bardzo gorąco. Niemało...
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.