Skocz do zawartości

badypl

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    13
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O badypl

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Meriva A
  • Silnik
    1.4
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. Po dłuższej przerwie od tematu chciałbym napisać podsumowanie, aby ewentualnie komuś pomóc przy tego typu problemie. W październiku mimo poprzednich wymian w/w praca rozgrzanego silnika była głośniejsza. Postanowiliśmy wymienić rozrząd, aby być pewnym, że jest wszystko ok i merivka nam posłuży na kilka lat ( stąd też wymiana radia na 2 din nie seryjne- temat w pozostałych). Po wymianie rozrządu i tego długiego łańcucha hałas ustał całkowicie, teraz nawet po kilku godzinach jazdy z prędkością 120-140 (autostrada oczywiście ) słychać cichutki silnik jak przy odpaleniu. Wiem , że do pierwszego mechanika już nie podjadę, bo sugerowali mi, że tak chodzi Meriva i nic tego nie zmieni, bo łańcuch po nagrzaniu się rozciąga i dlatego głośniej chodzi samochód - nie prawda i moja merivka jest tego dobrym przykładem.
  2. Powstał problem ponieważ adapter nie uwzględnia podłączenia dwóch kabli,które mają już założone końcówki.A czy napewno to niewywoła spiecia? Podłączyłęm na próbę sam czerwony, radio nawet nie drgnęło przy i bez zapłonu.
  3. A ja wymyśliłem coś takiego. Złącze w aucie pod które podpinam ISO mają inne kolory, nie mówię o głośnikach, w ISO adapterze mam już wszystkie podłączone, pozostają 2 kolumny gdzie jest już podpięta masa, ale nie wiem gdzie podpiąć żółty i czerwony, mam schemat z mojego radia fabrycznego tylko nie rozumiem oznaczeń, i wtedy by było wszystko już jasne oto ten schemat http://obrazki.elektroda.net/38_1265987938.jpg GND masa, teraz pozostaje gdzieś upiąć zółty i czewony, zostanie tylko pomarańczowy, ale on z tego co widziałem w instrukcji jest do sterowania na kierwonicy, a tego nie posiadam. A i co do schematu zamiast AR mam AA. A w nowym radiu a tym samym adapterze ISO zółty battery , RED Ignition ACC, pomarańczowy/ biały DIMMER, tylko teraz które to jest w Radiu CD 30
  4. Niestety poległem, przyszła przejściówka, ale radio nawet nie odpala, czyli mam coś źle z zasilaniem podłączone, ogólnie w przejściówce są niepodłączone żółty, czerwony i pomarańczowy, ale tylko czerwony mam gdzie podłączyć, a pozostałe 2 kolory mi w oplu nie pasują pod żaden inny kabel, a boję się namieszać i spalić np. radio.
  5. I już wszystko jasne. Kieszeń jest, ale oplowskiej nie wykręcam bo zostaje oryginalne radio, chyba podjadę do speca, bo to mnie przerasta, komputery i konsole zawsze sam robiłem i nie było problemu, a tylko radio mam zmienić i już dostaje 2 lewe ręce. Nie mogę zakumać nawet jak antene podłączyć, bo nic nie pasi. Dali ISO ale bez adaptera nie pośmigam, nawet jego póki co nie mogę znaleźć, na ebayu są ale na oko mi żaden nie pasuje pod opla. Pod to muszę się podłączyć. A tak wygląda tył i kable od radia.: Znalazłem takie coś : http://www.mediamarkt.de/de/product/_aiv-410632-autoradio-adapter-opel-astra-seat-altea-vw-1115099.html lub http://www.mediamarkt.de/de/product/_aiv-410638-autoradio-adapter-set-opelastra-seat-altea-vw-1208372.html Niestety właśnie zwróciłem uwagę, że MM nie ma go na magazynach, zostaje wysyłka, więc zamówiłem http://www.amazon.de/gp/product/B009EONW76?psc=1&redirect=true&ref_=oh_aui_detailpage_o00_s00, będę musiał poczekać z tym do środy, a za montaż wezmę się w sobotę, chyba, że okaże się niewłaściwy zakup adaptera, to dam sobie spokój.
  6. Dzięki wielkie za odpowiedź, jak już dokonam zakupu i zamontuje podzielę się foto i opinią
  7. Z tego co się orientuję nie ma nawigacji, ale navi mam osobno, poza tym widziałem, że ma wejście HDMI dzięki czemu można podłączyć smarfona, wtedy po przez apke na smarfonie odpala się połączenie z radiem i radio przejmuje kontrolę nad telefonem, pełni rolę drugiego wyświetlacza, a wtedy nie stoi nic na przeszkodzie, aby zainstalować sobie navi w telefonie i wyświetlać ją w radiu po podłączeniu http://www.redcoon.pl/B592100-Kenwood-Electronics-DDX7015BT_Radia-2-DIN?refId=ceneo, ma małe co prawda klawisze od dźwięku, ale aż 7 cali ekran, coś za coś hdmi-tel. Czyli wg. Ciebie nie licząc anteny, gdyby chciał cyfrowo radio odbierać, nie będe musiał nic prócz radia kupować ?? Bo nie ukrywam kupując chciałbym podsumować ile by łącznie zakup wyniósł, a nie po zakupie radia trzymać je w kartonie, bo nie będzie pasowało po wyjęciu fabrycznego, bądź nie będzie jakiś potrzebnych kabli-złączy do działania.Na pewno HDMI-z końcówką pod smarfona będzie potrzebne jęsli będę chciał bajer robić z telefonem jak na youtube. Jednak ten 7 calowy odpada, 30 euro więcej, tylko, ,ale jest haczyk, nie ma DAB , więc odpada,ale przy tym pierwszym na pewno zostanę, jeśli się nie okaże, że dodatki jakie bym musiał zakupić do jego montażu nie będą zbyt drogie. Swoją drogą tak jak pisałem w DE jest taniej większość odbiorników, a żeby było ciekawiej, to ten sam sklep sprzedaje w Polsce i Niemczech, tylko że cena w polsce to 2000 tys. z groszem, a w DE 332 euro ! Także wg mnie ogromna różnica, pewnie w dużej mierze podyktowana słabszym rynkiem, ale z drugiej strony, żeby przy naszych zarobkach sprzęt był droższy, hańba, fajki nam podnoszą bo UE, inne produkty chcą podwyższyć, bo u nas za tanio, ale to, że u nas sprzęt często jest droższy to nie ma problemu. Znalazłem tył radia http://www.kenwood-electronics.co.uk/car/nav_mm/mm/DDX5015DAB/?view=details, któe to by było ISO o ile jest ?? I czy ta kieszeń jest potrzebna, czy bez problemu pasuje "dziura" po wyjęciu oryginału.
  8. Witam serdecznie. Chciałbym sobie kupić radio na lata. W VW Polo i w Vectrze miałem radia fabryczne, teraz w mojej Merivie A 2005 mam także fabryczne, które w końcu chciałbym wymienić na inne,przykładowe: http://www.redcoon.pl/B592099-Kenwood-Electronics-DDX5015DAB_Radia-2-DIN?refId=ceneo Teraz moje pytanie brzmi następująco, co musiałbym zrobić, kupić, aby wymienić na takie radio, aby posiadać wszystkie funkcje dostępne w takim radiu m.in. BT, Czy jakieś adaptery , kieszeń itp. muszę zakupić, bo kierownica nie ma sterowania radiem, więc jeden problem z głowy, ale chciałbym, żeby radio po zakupie było w pełni funkcjonalne i pięknie grało Wydatek na radio tego typu, nawet na ten kontrekty model jest dość spore, ale w Polsce akurat ten model ma zawyżoną cenę a kupię takie samo znacznie taniej w DE.
  9. W poniedziałek rano zajechałem do mechanika , któy wymieniał popychacze i olej, okazało się, że iną za pracę głośną silnika była stara uszczelka, która zaczeła się rozpadać i kaawałki jej dostawać do obiegu, silnik cały do czyszczenia, nowy olej- już gratis, wymiana uszczelek i śrub. Niesety w ogólnym rozrachunku wyniosło mnie całą miesięczną wypłatę, vectra z 2003 kombi dała mi popalić, teraz poszedłem w merive i już na start dała mi po kieszeni, gdyby nie 2 szyberdachy to by chyba nie wynagrodziłą mi utraty pieniędzy. A co do oleju, dostałem radę, żadnych castroli itd. porządny 5w30 i ten silnik pracuje ślicznie. Poprzedni właściel miał jakieś gówno, bo był olej wodnisty przez co popychacze poszły i pojawiło się dzwonienie.
  10. A od początku posiadania merivy tak masz ?? Bo by ogólnie mamy ją 2 tygodnie, metaliczny podźwięk zniknął z wymianą tych popychaczy, wg tego mechanika też wszystko gra w samym silniku, obejrzał wszystko dokładnie. Jedynie mnie zaczęło zastanawiać opisy, które żona znalazła na necie, że napinacz paska klinowego powodował głośną pracę, po jego wymianie z paskiem ustawał problem, ale jeśli miałbym znowu wydać kasę,a będzie identycznie to jest bez sensu.
  11. Filmik nagrałem ale dźwięku nie ma Nagram w poniedziałek i wrzuce drugim telefonem, bo już przez weekend nigdzie nie jadę, a jak wyjadę, to raczej miejsca nie znajdę pod blokiem. Byłem zrobić filmik z silnikiem, który pobył te kilka godzin bezczynnie, czyli ta wersja pracy znacznie cichsza A co pomogło w twoim przypadku, jeśli chodzi o rozgrzany silnik i "dieslowski" odgłos, bo tak wygląda właśnie u mnie. 20150926_184239.wmv
  12. Akurat mnie to najmniej martwi, bo ikonka silnika z kluczem wydaje mi się że pojawiłą się przez to, że oni rozkręcali silnik żeby wymienić te popychacze i komputer muszą zrestartować, miałem coś podobnego przy vectrze, że po serwisie paliłą mi się kontrolka i podpieli pod komputer - potem już grało. Tylko ta praca silnika mnie dalej niepokoi, czy ktoś kto ma taką samą merive ma głośność silnika identyczną po odpaleniu i po przejechaniu tych kilkudziesięciu kilometrów, czy też jak u mnie, chodzi po odpaleniu b. chicho by potem już na postoju chodzić znacznie głośniej.
  13. Witam serdecznie Zakupiliśmy z żoną opla merivę z 2005 z 150 tys. przebiegu w Niemczech. Jazda próna na nic nie wskazywałą, wszystko działało ok. Już po rejestracji jak wybrałem się do pracy usłyszałem głośniejszą pracę silnika. Mechanik powiedział, że to albo łańcuch albo popychacze tak działają, po otwarciu okazało się wg niego, że popychacze, wymienił cały komplet bo tamte były już poprzecierane i wlał nowy olej, bo uznał, że poprzedni był do niczego - bardzo wodnisty. Kazał mi kupować olej, byleby nie był korporacyjny jak castrol- wg niego tego typu oleje są do niczego i robią je tak, by auta były serwisowane częściej i aby nowe auta kupować. ALe wg mnie problem nie zniknął, po odpaleniu autko chodzi jak typowa benzynka, cichutko nic prawie nie słychać, jak przejadę ok 4-5 km zaczyna głośniej pracować, może nie w samej jeździe bo jest wg mnie w miarę ok, ale jak stane i jest na totalnym luzie to chodzi dla mnie jak diesel . Nie wiem czy to normalne , że silnik po jakieś pracy jest głośniejszy, żona wyczytała gdzieś, że minusem silników merivy jest właśnie głośna praca silnika, ale czy on nie powinien chodzić tak samo przy odpaleniu jak i po przejechaniu nawet tych 50 km Jeszcze na innym forum żona trafiłą na opinię, że to napinacz paska klinowego powoduje hałas- jest to możliwa opcja ?? Dodam, że po powrocie z warsztatu od razu do nich zadzwoniłem, że wg mnie jest dalej głośny, a wg mechanika chodzi prawidłowo, dzwonienia nie ma, a jak oglądał go przy montażu nowych popychaczy wszystko jest zupełnie ok. A i przy odpaleniu, jak przekręce kluczyk widnieje ikonka silnika z kluczem, po odpaleniu gaśnie. Dodam jeszcze, że podczas tej rozmowy telefonicznej powiedziano mi że to wtryski pracują. Muszę przyznać , że wymiana tych popychaczy totalnie mnie spłukałą z siana i jeśli mam coś dalej do zrobienia mimo zapewnień fachowca to będzie cholernie ciężko.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.