Skocz do zawartości

Defix

Użytkownik
  • Zawartość

    49
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

2

O Defix

Informacje o profilu

  • Płeć
    Nie powiem
  • Model
    Opel Corsa C
  • Silnik
    Z12XE
  • Nadwozie
    3d
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. Defix

    Ścinanie paska klinowego

    Znalazłem trochę czasu i wyjąłem łapę i resztę gratów, żeby mieć dobry dostęp do wszystkich kół. Faktycznie napinacz poluzował się na głównej śrubie. Dokręciłem go na maks, zastanawiałem się, czy nie dać odrobiny kleju, ale nie chciało mi się już zdejmować paska. Przechodziło mi to przez głowę, bo podczas pracy sprężyna napinacza miała bardzo duże wibracje, ale nigdy się nie przyglądałem, więc nie byłem pewien, czy to niepożądane działanie. Po dokręceniu, sprężyna stoi w miejscu. Bardzo dziękuję za naprowadzenie. Pozdrawiam.
  2. Defix

    Ścinanie paska klinowego

    Przeglądając katalogi typ napinacza jest w sumie jeden. Odpowiada mu 8 kodów oe opla (nie liczę już pozostałych). Przemyślę sprawę. Dzięki za pomoc.
  3. Defix

    Ścinanie paska klinowego

    Spróbuję to zrobić za tydzień jak będę miał do tego warunki, bez odkręcania łapy się nie obejdzie jak przy wymianie. Edytowałem post zanim odpowiedziałeś, więc spytam jeszcze raz, bo widzę, że większość nowych posiada metalową rolkę. Chyba nie ma to wpływu na kompatybilność? Bo kusi mnie kupno jakiejś używki za grosze od corsy d czy e i zamontowanie na test...
  4. Defix

    Ścinanie paska klinowego

    Chyba nie ma sensu go wyciągać i oglądać, bo w jaki sposób sprawdzić czy pracuje poprawnie? Chyba kupię napinacz i go wymienię, szkoda, że jest tak drogi Zauważyłem, że w sklepach większość, o ile nie wszystkie napinacze posiadają metalowe koło. Czy to się czymś różni względem plastikowego? Myślałem, żeby testowo kupić używkę, np od corsy d czy e za grosze.
  5. Defix

    Ścinanie paska klinowego

    Przecież napisałem, że wymieniłem
  6. Witam, po 3 latach odkąd kupiłem corsę zerwało mi część paska klinowego, ale udało się doczłapać i wymienić pasek bez lawety. Tak wyglądał stary: https://i.imgur.com/6DVMjcG.jpg Po rozebraniu wszystkie rolki nie miały jakichś sporych luzów, przynajmniej takich, które mogłyby zaniepokoić. I teraz pojawia się problem, bo przyjrzałem się paskowi po ok 2k od zmiany i widać przetarcie od 'wewnętrznej' strony silnika tak samo jak wyglądało to na starym (lewa strona jest ok, po prostu miałem brudną rękawicę): https://i.imgur.com/Qhpct3s.jpg I teraz pytanie, co powoduje taki stan rzeczy, napinacz? W jaki sposób go sprawdzić(po zdjęciu paska na przykład)? Przypuszczam, że będę miał powtórkę z rozrywki.
  7. Defix

    Corsa D z fabrycznym LPG i rutynowa jazda na benzynie

    Przy sekwencji auto odpala na benzynie i jedzie jakiś czas w zależności od ustawionej temperatury przełączenia, więc zawsze układ paliwowy ma okazję popracować. Ja raz na jakiś czas przełączam sobie na benzynę i poprzeciągam na biegach, ot taki kaprys, ale czy trzeba tego pilnować? Nie sądzę. Jeździć i nie zaprzątać sobie głowy takimi szczegółami.
  8. Też o tym myślałem, jak będzie chwila czasu to zapiszę i wrzucę na forum. Generalnie już się przyzwyczaiłem do tych szarpań, nie chciało mi się już dochodzić co to może być, a widzę, że @Mashto walczy dalej. Zaciekawił mnie teraz reset ecu... Kiedyś już o tym czytałem i trafiłem na informację, że po resecie ecu trzeba dopisać go z powrotem do immo, bo nie będzie można odpalić silnika (?) Corsy potrzebuję 24/7, więc odpuszczę ten temat
  9. Robiłem reset wartości wyuczonych, po czyszczeniu przepustnicy i nie tylko, nie odczułem żadnych zmian. Pytam, bo reset ecu brzmi groźnie
  10. Chodzi o reset ecu czy reset wartości wyuczone w opcomie?
  11. Super, że piszesz na bieżąco. Chyba w tym temacie wspominałem o szarpaniach u mnie. Może cewka? Świece wymieniłem kupę czasu temu na denso k20tt i nic się nie zmieniło. Błędów żadnych, tracić pieniędzy, kupować części na podmiankę nie mam zamiaru. Generalnie pogodziłem się już z tymi 'cechami szczególnymi' corsy i wiem, że denerwujące szarpania miną... Jak kupię kiedyś inne auto
  12. W programowaniu, tylko pamiętam już którego modułu mam pozycję: światło wejściowe, z możliwością występuje/nie występuje. Ktoś wie za co to odpowiada? Druga sprawa to ciekawi mnie, że w CC jest opcja follow me home, w mojej światła zapalają się, gdy wyciągnę kluczyki, otworzę drzwi i pociągnę za manetkę od długich. Niektórzy jednak mają coś takiego, że po dłuższym naciśnięciu otwarcia na pilocie lub 2x naciśnięciu, również zapalają im się światła. To jakaś opcja, czy można to zaprogramować?
  13. Trzeba opuścić sanki, można sobie nawet poradzić na kobyłkach bez kanału . Na początku byłem sceptycznie nastawiony do zamienników z allegro, bo naczytałem się jakie to one są straszne, jednak warto wziąć pod uwagę, że jak ktoś wsadzi i nic się nie dzieje to nie pisze tego na forach, a nawet negatywnych opinii jest niewiele. Założyłem magiel dumnie brzmiącej nazwie gt-bergmann czy coś w tym stylu za 250 z wysyłką, przyszła błyskawicznie. Po ok 20tys (nie zapisałem sobie od kiedy ją mam) nic złego się z nią nie stało. Koszt regeneracji jest spory, co wybrać? To już indywidualna decyzja, oryginał walił po ok 100tys, ot oplowska jakość i jedna, nieprzemyślana, głupia tuleja stwarzająca tyle hałasu i roboty.
  14. Lepiej kupić nową za 250zł bo i tak trzeba wyciągać.
  15. Wyjmij tylne siedzenie, i postaraj się odgiąć wykładzinę, wsadzić rękę, cokolwiek. Może coś zauważysz. Dziwne, że masz wodę tylko z tyłu, może uszczelki w drzwiach.
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.