Skocz do zawartości

noels

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana noels w dniu 20 Październik 2019

Użytkownicy przyznają noels punkty reputacji!

Reputacja

2

O noels

  • Urodziny 20.07.1982

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Sosnowiec
  • Model
    Opel Meriva B
  • Inna marka
    Ford
  • Silnik
    1.4T 120 KM, A14NEL
  • Nadwozie
    MPV
  • Posiadasz LPG
    TAK

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Wiedza czerpana z forum jest dla mnie ważniejsza niż zwracanie uwagi na drobną upierdliwość. Zapewniam Cię że nie mam kłopotów ze swoimi pięcioma urządzeniami. Dostałem, odpisałem, dziękuję za reakcję i przepraszam za późną odpowiedź z mojej strony.
  2. Witajcie, od około roku korzystam z niniejszego forum i nigdy nie udało mi się zalogować do niego bez wcześniejszego resetu hasła. Zawsze podczas próby logowania po wpisaniu prawidłowych danych logowania otrzymuje komunikat o błędnych danych logowania i muszę wykonać reset hasła - zmieniam na to samo co było lub na inne i loguje się prawidłowo. Zamknę stronę czy też przeglądarkę -przy następnym logowaniu powtórka z rozrywki. Próbowałem na różnych przeglądarkach oraz pięciu innych komputerach w różnych lokalizacjach - co jest nie tak ? czy to jakaś znana usterka na tym forum czy jest to problem tylko z moim kontem ?
  3. Witajcie Szanowni forumowicze, Podczas oględzin cewki zapłonowej w samochodzie Opel Meriva B 2011 r. z silnikiem A14NEL o mocy 120 KM po ściągnięciu gumowej osłony świecy dostrzegłem że występująca w niej sprężynka z rezystorem jest skorodowana, zaśniedziała i po zmierzeniu rezystancji okazało się że ma uszkodzony wspomniany rezystor. Prawidłowa wartość sprawnego rezystora powinna wynosić 1 Kilo Om. Znalazłem już na serwisie aukcyjnym gumową osłonę świecy wraz ze sprężynką oraz rezystorem i oczywiście zamawiam. Mam natomiast pytanie jaką funkcje pełni wspomniany rezystor - czy ma on działanie przeciwzakłóceniowe czy też jakieś inne ? Samochód po założeniu cewki z powrotem z tą oczyszczoną sprężynką oraz uszkodzonym rezystorem który ma przerwę pracuję normalnie - i tu moje pytanie: nie jeździć samochodem do czasu dostarczenia sprawnej fajki, zmostkować rezystor i jeździć te dwa - trzy dni /nie mostkować (zostawić z przerwą) i jeździć te dwa - trzy dni ?
  4. Co do samego dźwięku - nie wiem skąd może pochodzić natomiast wypowiem się co do innej kwestii. Wyciągnięcie bagnetu na dłuższy czas może spowodować wywalenie błędu P0171 - mieszanka zbyt uboga - dlatego że po wyciągnięciu bagnetu lub odkręceniu korka oleju do silnika zaczyna dostawać się lewe powietrze co skutkuje powyższym błędem. Membranę odmy jest bardzo łatwo zdiagnozować - pod pokrywą cewki zapłonowej na samym wierzchu silnika po prawej stronie jest okrągły, czarny element na którego krawędzi jest otwór o rozmiarze około 5 mm x 3 mm - weź przyłóż palca i sprawdź czy zasysa powietrze, palca możesz poślinić aby lepiej było widać lub weź odpalonego papierosa / kadzidło i sprawdź czy zasysa dym - jeśli zasysa to membrana jest uszkodzona ale zazwyczaj gdy membrana jest uszkodzona = błąd P0171 - mieszkanka zbyt uboga Podobny błąd powoduje wszelka nieszczelność układu dolotowego i silnika, np: uszkodzona plastikowa karbowana rurka odmy, zawór zwrotny par paliwa EVAP, uszkodzona pokrywa zaworów (wraz z membraną odmy), grzybek w kolektorze ssącym - to niestety bardzo częste przypadłości tego silnika. Ty natomiast nie piszesz nic o błędach więc raczej to nic z tych rzeczy ale tak napisałem abyś wiedział że wyciąganie bagnetu może spowodować powyższy błąd - abyś się nie przestraszył.
  5. Hmm... No to: a) trafiłem na uszkodzony rezystor b) uszkodzone jest coś jeszcze np.: jakiś przekaźnik, bezpiecznik c) jest jeszcze jakiś inny rezystor Jakieś sugestie co można sprawdzić ?
  6. Hej hej, dotyczy: meriva b 1.4 Turbo 120 km A14NEL Czy jest mi ktoś z Was w stanie podpowiedzieć jak powinien zachowywać się wentylator chłodnicy po załączeniu klimatyzacji a dokładniej jak sprawdzić na którym biegu aktualnie pracuje ? Już śpieszę z wyjaśnieniem o co dokładnie mi chodzi i dlaczego dopytuje. Obecnie gdy załączę klimatyzację po paru sekundach załącza się wentylator chłodnicy, pochodzi chwilę i się wyłączy i tak w koło. Spec od klimatyzacji zwrócił mi uwagę że ów wentylator nie korzysta z pierwszego biegu a załącza się na drugim biegu za co odpowiedzialny jest rezystor wentylatora (uszkodzony). Kupiłem nowy rezystor DELPHI 3 PINOWY, wymieniłem ale nie widzę żadnych zmian w pracy wentylatora. Stąd moje pytanie jak stwierdzić na którym biegu pracuje aktualnie wentylator ? Jak on powinien się zachowywać prawidłowo ?. Może podczas pracy klimatyzacji powinien pracować non stop ? Jak to jest u Was ?
  7. Szanowni forumowicze, Na zakończenie postanowiłem wyjaśnić Wam jeszcze z czego pochodził "dziwny hałas metalicznego ocierania" o którym wspominałem w tym poście. Hałas ten można usłyszeć w poniższych filmikach: Prezentacja dźwięku 1 Prezentacja dźwięku 2 Ma on charakter synchronicznego ocierania, szczególnie łatwy jest do usłyszenia na biegu jałowym w zakresie obrotów 800 - 2000, występuję tylko na WYŁĄCZONEJ klimatyzacji, na ciepłym silniku i ustaje w momencie gdy ZAŁĄCZYMY klimatyzację. To właśnie ten trop naprowadził mnie na poszukiwanie problemu w sprężarce klimatyzacji. Sprężarka jaka występuje u mnie to DELPHI ZL2. W internecie można znaleźć dwa rodzaje podpowiedzi: 1. Wymień łożysko na kole pasowym w sprężarce 2. Wymiana łożyska nic nie bo te kompresory niestety po pewnym czasie tak się zużywają i to zużycie objawia się właśnie takim hałasem. Temat przećwiczyłem dogłębnie, w pierwszym etapie wyciągnięty został kompresor, dokonane oględziny łożyska i koła pasowego i tu nie było widocznych żadnych niepokojących objawów, postanowiłem go rozebrać i zajrzeć do środka. Środek też wyglądał naprawę dobrze, jedyne co to na kole talerzowym po którym ślizgają się kamienie widoczne były bardzo drobniutkie rysy. Specjalista z 20 letnim doświadczeniem ocenił to na bardzo znikomy stopień zużycia niedający powodów do niepokoju. Składamy kompresor, zakładamy nowe koło z nowym łożyskiem .... i lipa ! Ten sam odgłos ! Podmiana na regenerowany kompresor i cisza. Pracuje bezszelestnie. Nie mogliśmy w to uwierzyć ale niestety tak to wyglądało. Moja sprężarka odesłana do regeneracji.
  8. I ja również mogę potwierdzić to co piszecie tzn. bardzo słaby komfort jazdy na niskich obrotach. Na początku myślałem, że mam takie odczucia ponieważ przesiadłem się z Astry F x14nz 60 KM na Merivę a14nel 120 KM Turbo więc jest to przestrzeń kosmiczna dzieląca te dwa samochody. Myślałem, że po prostu słabo wyczuwam nowe auto jednak po kilku tygodniach jazdy moje odczucia się nie zmieniły, uważam, że na wolnych obrotach auto ma gorszą kulturę pracy niż stara poczciwa Astra F, podobnie zauważyłem że ruszanie jest mało przyjemne z powodu wibracji. Ogólny komfort jazdy gdy auto już jest powyżej drugiego biegu jest fantastyczny, ma się wrażenie że samochód płynie - cicho, miękko - bardzo wygodnie jednym słowem. To co jeszcze zauważyłem, że silnik X14NZ 1.4 60KM ma jest bardziej elastyczny niż A14nel 1.4 120 KM ale to znowu sprowadza się do wspólnego mianownika - niskich obrotów. Pomimo tak kolosalnej różnicy w mocy i technologii tych dwóch silników w Astrze przy prędkości poniżej 70 km/h mogłem wrzucić piąty bieg i ten silnik normalnie pracował (nie wiem jakie miał obroty bo nie miałem obrotomierza) a w Merivie mogę o takim zabiegu zapomnieć. Ewidentnie widać że ten silnik lubi znacznie wyższe obroty.
  9. Kontynuując moją wypowiedź chcę jeszcze uzupełnić post aby pomóc innym i pokazać jak wiele rzeczy może mieć wpływ na pokazywanie się błędu P0171 i jakie zbiegi okoliczności występowały w moim samochodzie i jak długo zajęło ich namierzenie i usunięcie. Wasze porady w zasadzie od samego początku szły w dobrą stronę tylko niestety chyba rzadko się zdarza aby jednocześnie uszkodzonych było kilka elementów które powodują ten sam błąd. Do rzeczy ... Pozycja wałka rozrządu po stronie wylotu rząd 1 p0014 Pomogła wymiana łańcucha rozrządu + elektromagnesu vanosa - tutaj z całą pewnością przyczyną był elektromagnes Vanosa a łańcuch został już wymieniony w zasadzie dla spokojności i bezpieczeństwa bo i tak zważywszy na aktualny przebieg (163 kkm) pewnie niedługo by się rozciągnął i kwalifikował do wymiany. Mieszanka za uboga p0171 Przyczynami (jednoczesnymi) w moim aucie były: 1. Zawór zwrotny par paliwa 2. Pęknięta karbowana rurka od turbiny 3. Wężyk od instalacji gazowej który wypadł z jednego z urządzeń wchodzącego w skład instalacji gazowej (reduktor ? / parownik ?) - po wpięciu tego wężyka błąd samoistnie ustąpił. Między czasie zaopatrzyłem się w interfejs diagnostyczny ELM327 iCar2 Vgate OBD2 Bluetooth, mogę na nim obserwować między innymi długotrwałe korekty paliwowe które na biegu jałowym nie przekraczają obecnie +5% (zazwyczaj +2 - +3%). Tydzień jazdy tylko na PB nie spowodował wystąpienia błędu. Po tygodniu zdecydowałem się użyć LPG i po przejechanych około 50 km - błąd P0171, wpiąłem interfejs i zacząłem obserwować co się dzieje z długotrwałą korektą paliwową. Na PB tak jak pisałem nie przekracza +5% a po przełączeniu na LPG po paru sekundach szybuje bardzo mocno w górę bodaj że powyżej +25% Na podstawie tego domniemywam że trzeba wykonać regulację instalacji LPG gdyż pewnie jazda (nie wiadomo jak długa) z opisywanymi usterkami spowodowała jej rozregulowanie lub instalacja była wyregulowana z uwzględnieniem lewego powietrza które było zasysane. Panowie, dziękuję za wasze wskazówki i pomoc. Mam nadzieję, że regulacja instalacji gazowej rozwiąże problem definitywnie o czym też poinformuję. Korzystając z okazji chciałbym Was podpytać o jeszcze jedną rzecz ... zastanawia mnie dlaczego przy schodzeniu z obrotów wskazówka obrotomierza w momencie wartości około 1400 rpm na moment jakby zwalnia / zatrzymuje się na tej wartości - czy to jest objaw normalny ? Czy mógłby ktoś posiadający silnik A14NET spojrzeć jak wygląda to u niego ? Nie obserwuje żadnego falowania obrotów. Poniżej załączam film na którym jest to uwidocznione. LINK DO FILMU
  10. Mam trop - znalazłem w piątek po południu dziurę w karbowanej rurce z turbiny. Może to właśnie to. Na dniach się okaże. Odpowiadając na pytanie: jeżdżę tylko na PB, błąd pojawia się po około 10 - 15 km, 3 - 4 odpaleniu auta. Do regulacji gazu nie podchodziłem póki nie zrobię porządku z PB. Nie używam gazu w ogóle. Mam wielką nadzieje że to właśnie ta karbowana rurka. Zawór par paliwa też był oczywiście uszkodzony. Ponownie dziękuję za informację. Poinformuję o wynikach.
  11. Witajcie ponownie, Minęło sporo czasu dotychczas uporałem się z błędem: Pozycja wałka rozrządu po stronie wylotu rząd 1 p0014 Pomogła wymiana łańcucha rozrządu + elektromagnesu vanosa. Po tym zabiegu auto pracuje równomierniej i płynniej przyśpiesza. Niestety nadal walczę z błędem: Mieszanka za uboga p0171 obecnie sprawdzony został grzybek w kolektorze - jest na miejscu założona jest nowa pokrywa zaworów oraz nowy zawór par paliwa, zaktualizowane oprogramowanie. Powyższe zabiegi nie przyniosły efektu, po około 10 - 15 km wywala błąd p0171 ponowie. Jakieś kolejne sugestie / pomysły ?
  12. @darkoln Bardzo dziękuję za zainteresowanie i wszelkie rady. Auto jest już u mechanika ale działam dwuetapowo, zbieram informację aby też wiedzieć o czym z mechanikiem rozmawiać i ewentualnie podsuwać pomysły i dopytywać co sprawdzał a czego nie. Dziękuję.
  13. @Darkoln Dziękuję za sugestię, Gdy wgłębiłem się w temat widzę że powodów tego błędu może być sporo. Obecnie jestem przerażony.
  14. Szanowni forumowicze, czy ktoś z Was przerabiał może temat związany z następującymi błędami: Mieszanka za uboga p0171 Pozycja wałka rozrządu po stronie wylotu rząd 1 p0014 Opel Meriva B, 2011 r. 163 kkm, silnik A14NEL, LPG Błędy pojawiają się zarówno przy jeździe na PB jak i LPG, nie włącza się tryb awaryjny, samochód zachowuje się normalnie. Nie słychać dzwonienia łańcucha. Dopiero rozpoczynam diagnostykę lecz wszelkie Wasze wskazówki miło widziane. Jest jeszcze jeden objaw który muszę wziąć pod uwagę mianowicie charakterystyczny dźwięk metalicznego ocierania, występujący na rozgrzanym silniku, częstotliwość wzrasta wraz ze wzrostem obrotów. Prezentacja dźwięku 1 Prezentacja dźwięku 2 I na innym forum znalazłem trzy tropy. Pierwszy: łożysko sprężarki klimatyzacji - to by mi nawet pasowało gdyż jak załączę klimatyzację odgłos znika. Drugi: łańcuch rozrządu ocierający o metalową uszczelkę Nie udało mi się ustalić czy w tych przypadkach występowały błędy, nie wiem też czy odgłos ma związek z błędami, jeśli pochodzi z łożyska klimatyzacji no to wiadomo, że nie ma to ze sobą nic wspólnego Trzeci trop pochodzi z krótkiego filmu na YT i tam mowa jest już o błędzie p0014, natomiast komentarze są w języku greckim i tłumacz bardzo słabo to tłumaczy, cytuję: Prezentacja dźwięku 3 Czy ktoś z Was przerabiał podobne problemy związane z powyższymi błędami ?
  15. Oczywiście, że patrze na daty drogi kolego, ale zawsze ktoś może mieć ustawione jakieś powiadomienia email i odpowiedzieć na zadane pytanie. Ps. czy na forum znajdę gdzieś jakieś wskazówki o warsztacie który specjalizuje się w Oplach (Meriva B 2011r. A14NEL 120 KM + LPG)w taki sposób aby był w stanie kompleksowo podejść do problemu w aucie zarówno pod względem mechanicznym jak i elektronicznym w pobliżu Sosnowca, Będzina, Dąbrowy Górniczej ?
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.