Skocz do zawartości

Fifok

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Fifok

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Astra II
  • Silnik
    y17dt
  • Nadwozie
    Hatchback
  1. Wczoraj było już późno dopiero dziś odczytałem wybacz. 0100 0105 0370 0335 0335 0216 1125
  2. Witam, Panowie mam znów problem z autkiem i jak zwykle pierwsze co pytam się was. Uchroniliście mnie już parę razy przed oskubaniem, za co serdecznie dziękuje. Do sedna, jakiś miesiąc temu jadę sobie 90km/h prosta drogą i nagle bach, coś w Astrze huknęło, chyba zgasła nie reaguje, zapaliła kontrolki. Ja luz, awaryjne i toczę się na bok, próbuje odpalić parę razy za 4-5 zapaliła i od tamtej pory nic. Myślałem że trochę wody się dostało do paliwa i ot cała afera. Jedynie coś ostro dudniło jakby rura się urwała i o coś biła(silnik jakby dzwonił), ale te dziwne dźwięki same znikały i zdarzały się sporadycznie na wybranych obrotach. Olałem (tłumik?) i jeździłem do wczoraj... Wczoraj taka sama sytuacja, jadę spokojnie ok 50-60km/h teren zabudowany, bęc zdechła. Kręcę i widzę w lusterku ostro dymi na szaro. Parę prób i zapaliła, o to jednak nie przelewki trzeba działać. Dziś pojechałem do pracy, szary dym to chyba turbina wiec nie przekraczałem 2000 obr./min wszystko gra. Daje w palnik pow 2k w okolicy 2.5/3k Check engine spadek mocy lekkie szarpniecie dymeczek, po chwili puszcza i jedzie normalnie. Gaszę silnik, po ponownym zapaleniu kontrolka znika. Zmieniam biegi w okolicy 1.5k/1.7k, na piątym biegu trzymam poniżej 2k. Przejechałem tak ok 200km autostrada max 85km/h śmiga bez problemów. Dodam historię napraw: - Grudzień 2015 Wymiana tulei dyszy wtryskiwaczy wraz z oringami. Miałem czarną maź w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego. Teoretycznie pomogło... zaszkodziło później gdzie indziej. - Luty 2016 Brak mocy, check engine, czyszczenie EGR. Pomogło. - Marzec 2016 Stan oleju silnikowego podnosi się, partacz mechanik z grudnia prawdopodobnie nie wymienił podkładek pod wtryskami... trochę z tym jeździłem turbina mogła ucierpieć. Oddałem do nowego mechanika wymienił podkładki. Pomogło. Na chwilę obecną stan oleju w normie, brak smoły w zbiorniczku płynu chłodniczego. Co jeszcze sprawdzić? Oddać do mechanika czy pojeździć trochę poniżej 2k obrotów i sprawdzać stan oleju? Co to może być? Żebym znów od tych #$**#@$ "mechaników" nie usłyszał czegoś w stylu wymień silnik, albo uszczelka pod głowica za 2k zrobię na jutro... Proszę o pomoc.
  3. Chodzę i pytam majstrów po okolicy i jeden mi pierdzielił że pompę trzeba dostroić do wtrysków inaczej kaplica. Nie znam się to pytam, nie chce żeby mnie wydymali. Moje pierwsze auto i p ierwsze spotkania bliskiego stopnia z mechanikami. Teraz będę szukał takiego co powie to co wy i oddam tego strupka jemu.
  4. Na bagnecie nie mam. Btw jak się wymienia końcówki wtrysków w tym autku trzeba przeprogramować pompę? Może ten magik tylko wymienił bez jakichkolwiek regulacji i tyle cacy. Ja tak jeździłem i mi rozdupcył silnik na cacy.
  5. Właśnie zmieniłem mechanika... z tamtego co wymieniał tuleje-uchwyty dyszy wtryskiwaczy, wtryski i podkładki które niby były niedogrzane. Wszystko nowe ceny z kosmosu. Tamten też niby sprawdzał rurkę pod pokrywą zaworów. Powiedział że rurka dostała 3bary + i nie puszcza, a dalej mam z tym problemy. Pójde do niego znów coś wymyśli... i zapłacę jak za złoto. Pojeździłem po okolicznych mechanikach i grubo twierdza ze pierscienie... Pomyślałem że może mają rację, dlatego wolałem zapytać was, zawsze służycie radą.
  6. Witam, Posiadam Astrę 1.7DTI 2000r. na liczniku 230tys. w rzeczywistości sam Bóg tylko wie. Ostatnio leje mi ON do miski olejowej, mocno przekroczony stan oleju na bagnecie, brak mleka na korku i pod pokrywą. Węże nie spuchnięte,płynu chłodniczego nie ubywa. Byłem u mechanika stwierdził bez oględzin: Pierścienie/cylindry puszczają, najlepiej kupić nowy silnik i przełożyć bo ten dogorywa, ew dziurkę ma w tłoku i puszcza. Trafna diagnoza? Nic tylko złomować i kupić nowe autko?
  7. Wszystko jasne, dziękuje ślicznie za konkretne odpowiedzi.
  8. Skoro tak... To kupie tego jenoxa. Mogę wsadzić do asterki golda 77Ah 770A? Czy trzymać się zaleceń GM/Opla z instrukcji i wsadzać max 70Ah? Np. Gold 63Ah 630a?
  9. Witam, Ostatnio aku mi słabo kręci, nadszedł czas na kupno nowego. Upatrzyłem sobie YUASA-e YBX3100 71Ah 650A za ok 430zł, warto tyle inwestować? Czy nie ma sensu i lepiej kupić tańszego Bosha, Exide, Varte, Centre, o podobnych parapetrach?
  10. Autko odebrałem tydzień temu, troche pojeździłem i niby wszystko jest ok. Majster powiedział że "Podkładki były niedogrzane...dogrzałem je na mieście i jest ok..." Raz przegrzane raz niedogrzane, ah te podkładki xD Mi to wygląda na kit, ale kto wie może i tak było nie znam się na tym. Dziękuję wszystkim za sugestię i pozdrawiam.
  11. Miedziane podkładki wymienił, podobno były "przegżane". Pokazywał mi je w worku, w cholere tego było wygladały mniejwiecej tak: http://img14.allegroimg.pl/photos/128x96/58/31/08/05/5831080517 Gość sam już nie wie, sprawdzał niby jakąś rurkę od paliwa co idzie pod pokrywą, dał w nią 4bary i trzymała. Autko u niego stoi, bawi się z nim zobaczymy co wykmini. Napisałem na forum bo powoli powątpiewam w jego umiejętności, długo się z tym babra. Tylko kurde facet jest uczciwy jak nikt i jako jedyny nie chciał mi odrazu robić UPG.
  12. Uchwyty dyszy wtriskiwaczy zostały wymienione na nowe miesiąc temu tak jak pisałem. To samo oringi dyszy wtryskiwacza, oringi były twarde jak skała, a te aluminiowe tuleje przeżarte i miały dziurki. Tylko jak one puszczają to w zbiorniczku wyrównawczym pojawia się smoła,a płyn czyściutki jak łza. Chłodniczka oleju zaślepiona, pierwsze co zrobił mój mechanik to właśnie ją wyeliminował jak w układzie chłodzenia miałem maź. Stawiał na chłodnicze, właśnie te aluminiowem uchwyty dysz i w ostateczności uszczelkę pod głowicą. Tylko że uszczelka mu nie pasowała "Bo silnik za równo pracuje, i węże nie są popuchniete". Dopiero wymiana oringów i tuleji pomogła, efekt; 0 smoły w zbiorniczku. Właśnie, zaślepił mi tą chłodniczkę ja tak jeżdżę, a może ona jest potrzebana? : SMILE : Płynu ubywa,ale zlokalizowałem nieszczelność. Jeden wąż puszcza, dosłownie z niego kapie, będę miał trochę czasu to go wymienie.
  13. Wtryski wymienione na nowe. Eh może bez potrzeby
  14. Witam, Mam ogromne problemy z moim autkiem, jakiś czas temu zauważyłem że poziom oleju przekroczył stan dwukrotnie. Samochodzik oddany do mechanika na korku i pokrywie zaworów biały osad + w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego, czarna jak smoła maź. Diagnoza tuleje dyszy wtryskiwaczy i oringi, wszystko wymienione. Pojeździłem z miesiąc stan oleju znów się podnosi, jednak białego osadu brak i płyn chłodniczy czyściutki, ma delikatne oczka jak w rosole, ale to pewnie pozostałości po starej awarii. Znów do mechanika, diagnoza wtryski. Wtryski wymienione miedziane podkłatki również i wszystkie pierdoły. Dziś zaglądam pod maske, sprawdzam stan oleju, a tam dwa razy za dużo i rzadziutki aż z bagnetu kapie. Jak myślicie panowie co jeszcze boli ten silniczek? Coś poza wtryskami może pluć ropą do oleju? Może mechanik dał ciała? To dobry znajomy, lecz mylić się jest rzeczą ludzką.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.