Skocz do zawartości

A_FLY

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    85
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana A_FLY w dniu 14 Czerwiec 2016

Użytkownicy przyznają A_FLY punkty reputacji!

Reputacja

4

O A_FLY

Informacje o profilu

  • Płeć
    Nie powiem
  • Lokalizacja
    Gdańsk
  • Model
    Opel Meriva B
  • Silnik
    1.4 NEL
  • Posiadasz LPG
    TAK

Ostatnie wizyty

2184 wyświetleń profilu
  1. Cześć :), powoli przymierzam się do wymiany przednich tarcz razem z klockami w samochodzie Meriva B FL, 1.4 120KM. Fabrycznie samochód ma tarcze 280 mm. Ponieważ planuję chip-tuning i chciałbym zakręcić się w okolicy 160KM, mechanik zwrócił mi uwagę, na to że wersje 140KM mają większe tarcze hamulcowe. Nie do końca mu wierzyłem, ale rzeczywiście, Meriva B z silnikiem 1.4 140KM miała tarcze o średnicy 308 mm. Patrząc w katalogi wystarczy wymienić jarzmo (mocowanie zacisku do zwrotnicy) i powinno działać, pytanie jaki numer katalogowy ma to jarzmo, ponieważ nic nie mogę znaleźć. Patrzyłem również, czy w dobie globalizacji nie dopasuję tego jarzma od Astry J lub Insigni, ale tam są inne tarcze hamulcowe i ciężko to stwierdzić, bez żadnego numeru. Na portalach aukcyjnych nikt nie sprzedaje obecnie zacisków z jarzmem do Merivy 1.4T 140KM. Pomocy :D. Prawdopodobne rozwiązanie: Jarzmo zacisku hamulcowego ATE 11.8170-0758.1 Dodatkowo tarcze 308 mm, były montowane w Merivie B z silnikami 1.6 CDTI 95-136KM oraz 1.7 CDTI 100-131KM.
  2. ArKos - po cichu liczyłem na Ciebie, ponieważ w Oplach "siedzisz", możesz sprecyzować: "STARCZY POWYPINAĆ I POPRZEPINAĆ. Potem wymogiem niezbędnym jest przeprogramowanie sterownika silnika. Wykonać da się tylko w ASO (lub w warsztacie mającym dostęp do serwera GM czyli mającym wykupiony abonament GM)." Bylem w ASO, wycenili jakąś usługę na 650zł, ale nie mogli/chcieli mi dać gwarancji, że sterownik przestanie widzieć LPG, aby była możliwość tylko pracy na PB. Jak to określili, za tą cenę mogą odblokować sterownik.
  3. Witajcie. Fabryczna instalacja gazowa podziękowała za współpracę - padły wtryskiwacze. Zdecydowany jestem na jej usunięcie z samochodu. Najważniejsze pytanie jak to zrobić? Jak sprawić aby komputer miał możliwość tylko jazdy na PB, bez możliwości wciśnięcia guzika od LPG? W ASO usłyszałem, że trzeba przeprogramować komputer, że tego się nie da zrobić łatwo. Nie do końca w to wierzę, ponieważ pamiętam, że gdzieś w internecie przeczytałem, iż można dezaktywować LPG. Pomożecie? Jak się pozbyć fabrycznej instalacji LPG z Opel Meriva B, komputer LC03. Pozdrawiam.
  4. Chyba, że robił to dobry znajomy i skasował za części Chętnie zobaczę zdjęcia tej instalacji LPG.
  5. Z jakiego miasta jesteś? Na pewno masz w okolicy ogarniętego gazownika. Jeżeli zakład nie stroi w trasie lub na hamowni to nie ma opcji ustawić prawidłowo instalacji lpg.
  6. I mamy 95k+ km na liczniku, chociaż bardziej się ciesze, że to już ostatni rok z tym samochodem :). Chwilę nie pisałem, ponieważ nie chciałem się za bardzo denerwować. Skuteczność usuwania usterek przez ASO uważam na 20%. Żadna poważna usterka nie została usunięta w ASO, robił to serwis niezależny. Problemem dla ASO było nawet znalezienie przyczyny znacznych ubytków płynu chłodzącego. Wyjeżdżam autem zaraz po przeglądzie w ASO - niby wszystko ok, a 800km później brakuje mi 1,5l płynu chłodzącego.... Wracamy do ASO, diagnoza, że to wina zbiorniczka wyrównawczego, ponieważ już na gwarancji sygnalizowałem, że na zgrzewach widać zacieki po odparowanym płynie chłodzącym, koszt naprawy wyniósł mnie = koszt nowego zbiornika w ASO. Odbieram auto, jadę w trasę 600km. Na miejscu sprawdzam, zbiorniczek pusty... Poziom wkur***nia maksymalny, ale nie dzwonię od razu do ASO, jadę do innego serwisu i tam Panowie pokazują uszkodzone kolanka od reduktora... W innym ASO kolanek nie chcieli wymienić, jedyna opcja nowy reduktor. Ostatecznie usterka kolanek przy reduktorze usunięta za 150zł (poza ASO) i jak na razie autem jeżdżę. Niestety znaczny ubytek płynu chłodzącego, to nie tylko ryzyko przytarcia/uszkodzenia silnika. Płyn lejący uszkodził moduł od ESP/ABS...... W ASO zaśpiewali 8tyś zł :(. Usterka objawia się wyłączeniem ESP, po ponownym odpaleniu silnika ESP działa, ale nie wiadomo kiedy znów się wyłączy. Szukam modułu z jakiegoś rozbitka. Na razie to tyle ;).
  7. też mnie to zaciekawiło, do Merivy 1.4 120KM, filtron sprzedaje wkład filtra powietrza z wełną.
  8. Na szczęście w przypadku OPLA, komputer przeważnie zaprasza wcześniej na wymianę oleju, niż maksymalny teoretyczny przebieg 30k km. Jest szansa kupić z rynku wtórnego niezarżnięte auto.........
  9. U mnie również przy odbiorze auta, salon nie dołączył świadectwa homologacji. Na szczęście dealer je po roku u siebie odszukał i mi przekazał.
  10. 20*C? Jak długo wtryskiwacze dają radę? U mnie było na początku 25*C, podniosłem na 27*C. Obecnie instalacja 82k km na fabrycznych gratach (prawie 3 lata). Wtryskiwacze Hana 2000 Black, reduktor Magic Jet. (piszę o drugim aucie Renault Clio III)
  11. Przebieg 75k km+. Serwis w ASO podstawowy, wymiana filtrów od LPG (komplet) + olej z filtrem. Kilka danych statystycznych (od początku użytkowania pojazdu): średnie spalanie PB: 0,14l/100km średnie spalanie LPG: 8,69l/100km Koszt przejechania 100km = 16,52zł Stan klocków hamulcowych według ASO - 60%, niestety prawdopodobnie przy ewentualnej wymianie tylko komplet klocki + tarcze ze względu na widoczny i mierzalny rant na tarczach. Pod koniec zimy zaczęły się problemy ze stycznikiem w tylnej klapie - zrobiło się cieplej i problem ustał, prawdopodobnie trzeba będzie wymienić przed następną zimą. Instalacja fabryczna LPG działa, nie wiem czy ASO przeprowadza aktualizacje oprogramowania bez informowania mnie o tym.
  12. Nie widzę żadnego technicznego uzasadnienia dla stopniowej zmiany lepkości. Bierz od razu 5w30. Pamiętaj, że olej jest kluczowy w tym silniku, nie tylko ze względu na jego ochronę i redukcję tarcia, ale również miej na uwadze prawidłowość pracy hydraulicznych popychaczy i napinaczy łańcucha rozrządu. Valvoline Max Life 5w30 C3 - bardzo "fajny" olej, sam lałem Valvoline (max life 5w40 do Fiata 1.2) dopóki nie kupiłem podróbki . W przypadku Specola olej trzyma parametry i nie jest raczej na liście olejów podrabianych. Przy tak korzystnej cenie oleju, można pozwolić sobie dodatkowo na dodatek Archoil 9100. Specol u mnie w Merivie 1.4 120KM jeździ prawie od początku, zmieniany przy 15k, 30k, 45k, 60k i teraz zalany przy 75k km. Jak na razie, zużycie oleju przez silnik cały czas na stałym poziomie w zakresie 0,4-0,6l/15 000km. Póki auta nie sprzedam, będę "testował" ten olej, w drugim aucie też od 55k km jeżdzone na Specolu 5w40 Gold (Meriva na 5w30 C3).
  13. Zmieniaj jak najszybciej na 5w30 - osobiście leję olej Specol 5w30 C3.
  14. Ponieważ wydajność zamontowanych fabrycznie wtryskiwaczy to 100KM, (MED pomarańczowe). Siłą rzeczy nie są wstanie obsłużyc całej dostępnej mocy silnika, w całym zakresie obrotów.
  15. Tyle mógł pójść, jeżeli kupiłeś Merive bez instalacji gazowej . 190km/h na liczniku, odjąć spore przekłamanie dla tego modelu 15km/h = 175km/h. Auto z fabryczną instalacją LPG waży 1486kg! Bez instalacji, producent podaje 1408kg. Tutaj już mamy 78kg różnicy + spora powierzchnia czołowa, może dać efekt braku tych 4km/h. P.S. Fordy z silnikami Ecoboost i 6 biegowymi manualami, V-Max osiągają na 5 biegu, można nawet sprawdzić po filmach na YT, na 6 biegu nie są wstanie utrzymać prędkości maksymalnej.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.