Skocz do zawartości

A_FLY

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    88
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana A_FLY w dniu 14 Czerwiec 2016

Użytkownicy przyznają A_FLY punkty reputacji!

Reputacja

4

O A_FLY

Informacje o profilu

  • Płeć
    Nie powiem
  • Lokalizacja
    Gdańsk
  • Model
    Opel Meriva B
  • Silnik
    1.4 NEL
  • Posiadasz LPG
    TAK

Ostatnie wizyty

2304 wyświetleń profilu
  1. Widzę w opisie Meriva B 1.4 NET (140KM) - tarcza 308 mm?
  2. Pamiętaj że tylko jedna marka z tych wyżej wymienionych testuje opony przy granicznym zużyciu bieżnika 2 mm - w moim przypadku zdecydowanie ułatwiła ta informacja wybór. Większość testów jest na oponach nowych, które z czasem zachowują się coraz gorzej. Obecnie dojeżdżam opony CrossClimate+ z przodu z bieżnikiem 2,5 mm - nie mogę narzekać na zachowanie się samochodu, ale w koleinach z wodą trzeba już bardzo uważać i przepisowo podróżować.
  3. Borykam się z podobnym problemem, gdzie został wysłany sterownik do naprawy? U mnie co jakiś czas pojawia się kontrolka ESP i informacja "skontroluj układ ESP" po czym wyłącza się ABS itp.
  4. Cześć :), powoli przymierzam się do wymiany przednich tarcz razem z klockami w samochodzie Meriva B FL, 1.4 120KM. Fabrycznie samochód ma tarcze 280 mm. Ponieważ planuję chip-tuning i chciałbym zakręcić się w okolicy 160KM, mechanik zwrócił mi uwagę, na to że wersje 140KM mają większe tarcze hamulcowe. Nie do końca mu wierzyłem, ale rzeczywiście, Meriva B z silnikiem 1.4 140KM miała tarcze o średnicy 308 mm. Patrząc w katalogi wystarczy wymienić jarzmo (mocowanie zacisku do zwrotnicy) i powinno działać, pytanie jaki numer katalogowy ma to jarzmo, ponieważ nic nie mogę znaleźć. P
  5. ArKos - po cichu liczyłem na Ciebie, ponieważ w Oplach "siedzisz", możesz sprecyzować: "STARCZY POWYPINAĆ I POPRZEPINAĆ. Potem wymogiem niezbędnym jest przeprogramowanie sterownika silnika. Wykonać da się tylko w ASO (lub w warsztacie mającym dostęp do serwera GM czyli mającym wykupiony abonament GM)." Bylem w ASO, wycenili jakąś usługę na 650zł, ale nie mogli/chcieli mi dać gwarancji, że sterownik przestanie widzieć LPG, aby była możliwość tylko pracy na PB. Jak to określili, za tą cenę mogą odblokować sterownik.
  6. Witajcie. Fabryczna instalacja gazowa podziękowała za współpracę - padły wtryskiwacze. Zdecydowany jestem na jej usunięcie z samochodu. Najważniejsze pytanie jak to zrobić? Jak sprawić aby komputer miał możliwość tylko jazdy na PB, bez możliwości wciśnięcia guzika od LPG? W ASO usłyszałem, że trzeba przeprogramować komputer, że tego się nie da zrobić łatwo. Nie do końca w to wierzę, ponieważ pamiętam, że gdzieś w internecie przeczytałem, iż można dezaktywować LPG. Pomożecie? Jak się pozbyć fabrycznej instalacji LPG z Opel Meriva B, komputer LC03.
  7. Chyba, że robił to dobry znajomy i skasował za części Chętnie zobaczę zdjęcia tej instalacji LPG.
  8. Z jakiego miasta jesteś? Na pewno masz w okolicy ogarniętego gazownika. Jeżeli zakład nie stroi w trasie lub na hamowni to nie ma opcji ustawić prawidłowo instalacji lpg.
  9. I mamy 95k+ km na liczniku, chociaż bardziej się ciesze, że to już ostatni rok z tym samochodem :). Chwilę nie pisałem, ponieważ nie chciałem się za bardzo denerwować. Skuteczność usuwania usterek przez ASO uważam na 20%. Żadna poważna usterka nie została usunięta w ASO, robił to serwis niezależny. Problemem dla ASO było nawet znalezienie przyczyny znacznych ubytków płynu chłodzącego. Wyjeżdżam autem zaraz po przeglądzie w ASO - niby wszystko ok, a 800km później brakuje mi 1,5l płynu chłodzącego.... Wracamy do ASO, diagnoza, że to wina zbiorniczka wyrównawczego, ponieważ
  10. też mnie to zaciekawiło, do Merivy 1.4 120KM, filtron sprzedaje wkład filtra powietrza z wełną.
  11. Na szczęście w przypadku OPLA, komputer przeważnie zaprasza wcześniej na wymianę oleju, niż maksymalny teoretyczny przebieg 30k km. Jest szansa kupić z rynku wtórnego niezarżnięte auto.........
  12. U mnie również przy odbiorze auta, salon nie dołączył świadectwa homologacji. Na szczęście dealer je po roku u siebie odszukał i mi przekazał.
  13. 20*C? Jak długo wtryskiwacze dają radę? U mnie było na początku 25*C, podniosłem na 27*C. Obecnie instalacja 82k km na fabrycznych gratach (prawie 3 lata). Wtryskiwacze Hana 2000 Black, reduktor Magic Jet. (piszę o drugim aucie Renault Clio III)
  14. Przebieg 75k km+. Serwis w ASO podstawowy, wymiana filtrów od LPG (komplet) + olej z filtrem. Kilka danych statystycznych (od początku użytkowania pojazdu): średnie spalanie PB: 0,14l/100km średnie spalanie LPG: 8,69l/100km Koszt przejechania 100km = 16,52zł Stan klocków hamulcowych według ASO - 60%, niestety prawdopodobnie przy ewentualnej wymianie tylko komplet klocki + tarcze ze względu na widoczny i mierzalny rant na tarczach. Pod koniec zimy zaczęły się problemy ze stycznikiem w tylnej klapie - zrobiło się cieplej i problem ustał, prawdopodobnie trzeba będzie wymien
  15. Nie widzę żadnego technicznego uzasadnienia dla stopniowej zmiany lepkości. Bierz od razu 5w30. Pamiętaj, że olej jest kluczowy w tym silniku, nie tylko ze względu na jego ochronę i redukcję tarcia, ale również miej na uwadze prawidłowość pracy hydraulicznych popychaczy i napinaczy łańcucha rozrządu. Valvoline Max Life 5w30 C3 - bardzo "fajny" olej, sam lałem Valvoline (max life 5w40 do Fiata 1.2) dopóki nie kupiłem podróbki . W przypadku Specola olej trzyma parametry i nie jest raczej na liście olejów podrabianych. Przy tak korzystnej cenie oleju, można pozwolić sobie dodatkowo na do
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.