Skocz do zawartości

A_FLY

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    80
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana A_FLY w dniu 14 Czerwiec 2016

Użytkownicy przyznają A_FLY punkty reputacji!

Reputacja

4

O A_FLY

Informacje o profilu

  • Płeć
    Nie powiem
  • Model
    Opel Meriva B
  • Silnik
    1.4 NEL
  • Posiadasz LPG
    TAK

Ostatnie wizyty

1928 wyświetleń profilu
  1. I mamy 95k+ km na liczniku, chociaż bardziej się ciesze, że to już ostatni rok z tym samochodem :). Chwilę nie pisałem, ponieważ nie chciałem się za bardzo denerwować. Skuteczność usuwania usterek przez ASO uważam na 20%. Żadna poważna usterka nie została usunięta w ASO, robił to serwis niezależny. Problemem dla ASO było nawet znalezienie przyczyny znacznych ubytków płynu chłodzącego. Wyjeżdżam autem zaraz po przeglądzie w ASO - niby wszystko ok, a 800km później brakuje mi 1,5l płynu chłodzącego.... Wracamy do ASO, diagnoza, że to wina zbiorniczka wyrównawczego, ponieważ już na gwarancji sygnalizowałem, że na zgrzewach widać zacieki po odparowanym płynie chłodzącym, koszt naprawy wyniósł mnie = koszt nowego zbiornika w ASO. Odbieram auto, jadę w trasę 600km. Na miejscu sprawdzam, zbiorniczek pusty... Poziom wkur***nia maksymalny, ale nie dzwonię od razu do ASO, jadę do innego serwisu i tam Panowie pokazują uszkodzone kolanka od reduktora... W innym ASO kolanek nie chcieli wymienić, jedyna opcja nowy reduktor. Ostatecznie usterka kolanek przy reduktorze usunięta za 150zł (poza ASO) i jak na razie autem jeżdżę. Niestety znaczny ubytek płynu chłodzącego, to nie tylko ryzyko przytarcia/uszkodzenia silnika. Płyn lejący uszkodził moduł od ESP/ABS...... W ASO zaśpiewali 8tyś zł :(. Usterka objawia się wyłączeniem ESP, po ponownym odpaleniu silnika ESP działa, ale nie wiadomo kiedy znów się wyłączy. Szukam modułu z jakiegoś rozbitka. Na razie to tyle ;).
  2. też mnie to zaciekawiło, do Merivy 1.4 120KM, filtron sprzedaje wkład filtra powietrza z wełną.
  3. Na szczęście w przypadku OPLA, komputer przeważnie zaprasza wcześniej na wymianę oleju, niż maksymalny teoretyczny przebieg 30k km. Jest szansa kupić z rynku wtórnego niezarżnięte auto.........
  4. U mnie również przy odbiorze auta, salon nie dołączył świadectwa homologacji. Na szczęście dealer je po roku u siebie odszukał i mi przekazał.
  5. 20*C? Jak długo wtryskiwacze dają radę? U mnie było na początku 25*C, podniosłem na 27*C. Obecnie instalacja 82k km na fabrycznych gratach (prawie 3 lata). Wtryskiwacze Hana 2000 Black, reduktor Magic Jet. (piszę o drugim aucie Renault Clio III)
  6. Przebieg 75k km+. Serwis w ASO podstawowy, wymiana filtrów od LPG (komplet) + olej z filtrem. Kilka danych statystycznych (od początku użytkowania pojazdu): średnie spalanie PB: 0,14l/100km średnie spalanie LPG: 8,69l/100km Koszt przejechania 100km = 16,52zł Stan klocków hamulcowych według ASO - 60%, niestety prawdopodobnie przy ewentualnej wymianie tylko komplet klocki + tarcze ze względu na widoczny i mierzalny rant na tarczach. Pod koniec zimy zaczęły się problemy ze stycznikiem w tylnej klapie - zrobiło się cieplej i problem ustał, prawdopodobnie trzeba będzie wymienić przed następną zimą. Instalacja fabryczna LPG działa, nie wiem czy ASO przeprowadza aktualizacje oprogramowania bez informowania mnie o tym.
  7. Nie widzę żadnego technicznego uzasadnienia dla stopniowej zmiany lepkości. Bierz od razu 5w30. Pamiętaj, że olej jest kluczowy w tym silniku, nie tylko ze względu na jego ochronę i redukcję tarcia, ale również miej na uwadze prawidłowość pracy hydraulicznych popychaczy i napinaczy łańcucha rozrządu. Valvoline Max Life 5w30 C3 - bardzo "fajny" olej, sam lałem Valvoline (max life 5w40 do Fiata 1.2) dopóki nie kupiłem podróbki . W przypadku Specola olej trzyma parametry i nie jest raczej na liście olejów podrabianych. Przy tak korzystnej cenie oleju, można pozwolić sobie dodatkowo na dodatek Archoil 9100. Specol u mnie w Merivie 1.4 120KM jeździ prawie od początku, zmieniany przy 15k, 30k, 45k, 60k i teraz zalany przy 75k km. Jak na razie, zużycie oleju przez silnik cały czas na stałym poziomie w zakresie 0,4-0,6l/15 000km. Póki auta nie sprzedam, będę "testował" ten olej, w drugim aucie też od 55k km jeżdzone na Specolu 5w40 Gold (Meriva na 5w30 C3).
  8. Zmieniaj jak najszybciej na 5w30 - osobiście leję olej Specol 5w30 C3.
  9. Ponieważ wydajność zamontowanych fabrycznie wtryskiwaczy to 100KM, (MED pomarańczowe). Siłą rzeczy nie są wstanie obsłużyc całej dostępnej mocy silnika, w całym zakresie obrotów.
  10. Tyle mógł pójść, jeżeli kupiłeś Merive bez instalacji gazowej . 190km/h na liczniku, odjąć spore przekłamanie dla tego modelu 15km/h = 175km/h. Auto z fabryczną instalacją LPG waży 1486kg! Bez instalacji, producent podaje 1408kg. Tutaj już mamy 78kg różnicy + spora powierzchnia czołowa, może dać efekt braku tych 4km/h. P.S. Fordy z silnikami Ecoboost i 6 biegowymi manualami, V-Max osiągają na 5 biegu, można nawet sprawdzić po filmach na YT, na 6 biegu nie są wstanie utrzymać prędkości maksymalnej.
  11. 1. V-Max określone przez producenta jako 188km/h, można osiągnąć na 4 biegu, wrzucając 5 bieg (który jest nadbiegiem), auto nie daje rady utrzymać tej prędkości, spada do wskazania GPS 171km/h (licznikowo 183km/h), dalej u mnie Meriva 1.4 120KM z fabrycznym LPG nie poszła, oczywiście przy takiej jeździe po chwili, komputer przerzuca tylko na benzynę.... 2. Obroty na 5 biegu przy licznikowych 183km/h to ponad 4600 obr/min, spalanie chwilowe 18-19l/100km PB95. P.S. z tego co zaobserwowałem to: Bieg 1: max 50km/h Bieg 2: max 95km/h Bieg 3: max 140km/h Bieg 4: ~ 185km/h Bieg 5: max 171km/h (GPS)
  12. Niestety, to ile fabryka dała można tylko na IV biegu - piszę o 1.4 120KM z 5 biegowym manualem.
  13. To mam trochę inne pytanie, zakup auta za gotówkę czy najem długoterminowy? Decydując się na najem, będziesz musiał umieścić stosowny wpis w dowodzie rejestracyjnym. Twój bank, który udzieli Ci finansowania, nie musi się na to zgodzić, bierzesz to pod uwagę?
  14. Wszystko mam już jasne . Zaskoczony jestem tylko jedną rzeczą, że instalacja fabryczna LPG nie pracuje w cały zakresie obrotów. Mamy dotryski benzyny przy wyższych obrotach . Jeżdżąc długie trasy po autostradach rzadko ustawiałem tempomat powyżej 4000 rpm/min, głównie z powodu niewielkiej butli LPG w bagażniku ... (gdyby chociaż 48l wchodziło). Nie zauważyłem, aby silnik wspomagał się benzyną. @ArKos - mając szeroką wiedzę o Oplach, czy ta instalacja LPG, wspomaga się dotryskami benzyny tylko powyżej określonych obrotów np. powyżej 4000 rpm/min? czy też uzależnione jest to od tego jak mocno wciskamy pedał gazu? Jeden z tunerów w Warszawie podkręcał Merivę B 1.4 120KM z fabrycznym LPG, uzyskał 158KM i 219Nm (fabryka 130KM i 193Nm).
  15. Mając fabryczny LPG, potrzebuję zmienić mapy w sterowniku LPG, aby był jakiś przyrost mocy, po zmianie softu w sterowniku silnika?
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.