Skocz do zawartości

art1ek

Użytkownik
  • Zawartość

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O art1ek

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Model
    Opel Astra I
  • Silnik
    1.4 8v
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. Rozrządu i pompy nie zmieniam bo są nowe. Zmienie termostat i pasek. Termostat na 87 stopni. Auto już w domu. Winowajcą jak się okazało był głupi termostat za 30zł... Założony jest na 87 i jest o niebo lepiej. Temperatura w jeździe ma 90-91 stopni i nie rośnie. Dopiero przy dłuższym postoju wchodzi na 95. Problem rozwiązany :-) prawdziwy test będzie w leci przy 30 stopniach. Temat do zamknięcia. Dzięki wszystkim za rady.
  2. Jutro do gaziarza idzie i koniec, więcej nie robie nic... Auto u mechanika, ale mi nie dało to spokoju i szperałem po necie iii... Znalazłem identyczny przypadek jak mój-https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/410236-astra-f-termostat-i-przepustnica/ Najprawdopodobniej winowajcą w tym przypadku jest termostat. Kilku ludzi narzekało na te Vernet, a ja właśnie taki mam. Jutro wymieniam na Vahlera i zobaczymy.
  3. Chlodnica zmieniona. Nowa o 1cm grubsza. Jest mała poprawa, ale dalej to samo. Różnica jest taka, że wentylator włacza sie teraz nie przy 100 tylko gdzies 98 i chodzi krócej niż wcześniej Przestało też bulgotać w zbiorniczku wyrównawczym.
  4. Chłopaki, orientujecie się czy chłodnica z 1.6 16v będzie pasowała do 1.4 8v? Czujniki nie pomogły. Dzis zamówiłem nową chlodnice, tym razem nie chinczyka Za chwile zabieram się za wymiane chłodncy. Zauważyłem że na obecnej gdy termostat pusci chłodnicy w 2/3 od góry jest gorąca a dół zimny. Czyli wyglada ze uklad jest zapowietrzony?
  5. Czujnik wentylatora zmieniony i dalej to samo, włącza się przy 100 wyłącza przy 95-96. Drugiego nie mieli w sklepie więc spróbuję jutro. Auto w czwartek idzie do mechanika już ostatni raz, bo powoli tracę cierpliwość do "dziada"... Z drugiej strony trochę mi go szkoda, bo jest w stanie kolekcjonerskim i ma mały przebieg. Kupiony od dziadka.
  6. Więc jak sprawdzić ten duży obieg i kanały?
  7. No dobra niby ok, ale weźmy jeszcze pod uwagę, że dzisiaj było 7 stopni, a w lecie jak będzie 27 to wentylator potrafi chodzić przez kilka kilometrów. Jutro spróbuję ogarnąć jakąś inna chłodnicę i zobaczymy czy coś się zmieni.
  8. Zdjecie 1 tak jest normalnie Zdjecie 2 wtedy wlaczyl sie wentylator i szedl 1min i 50 sek zeby zbic na temperature na zdjeciu 3 http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/Km76ucOwH5NfBc5VeyGhoit2fTqctZ http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/h3~Xv10x6uqacxSXt_j2UooUWOq9g2 http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/WxMejGsPrgjX1d01SbCf4WTtxOsgKi
  9. Wentylator sprawdzony i jest ok. Co to korka to podmienie jutro, ale wydaje mi się, że jest ok bo przy odkreceniu słychać "psykniecie" czyli trzyma raczej dobrze.
  10. To w takim razie gdzie szukać przyczyny? Mi też się to wydawało nienormalne, ale jak kolega Mały napisał, że tak jeździ od 2009r to myślałem że tak ma być..
  11. Tak 1.4 8v i dokladnie mam jak napisałeś, tyle ze u mnie wentylator chodzi 1,5 a w lecie nawet 2 min. Ale to moze przez tą chłodnice. Troche mnie uspokoiłeś :-) skoro od 2009r tak jezdzisz to znaczy ze tak ma byc. Dziwne te ople....
  12. Wydaje mi się, że nie przekłamuje, bo przy 100 stopniach widać, że w wyrownawczym zaczyna bulgotać... Ale sprawdzę to, tylko znajdę kogos z kompem.
  13. Do gaziarza jestem umowiony na czwartek takze zobaczymy. Jesli chodzi o termostat to wydaje mi się, że jest ok, bi widać jak się otwiera przy ok 96 stopniach i odrazu spada do 90-92, chlodnica robi się gorąca. Czujnik temperatury ten w silniku czy na chlodnicy? A co do nagrzewnicy to jak sprawdzic czy zapchana? Aczkolwiek auto grzeje bardzo dobrze... Dodam, że u mnie normalna temperatura jest rowno 95 stopni i pracuje między 95-100. Ponizej 95 schodzi tylko w momencie otwarcia termostatu i zaraz wraca na 95. Nie jest to troche za duzo?
  14. Witam forumowiczów. Chciałbym opisać swój problem z asteroidem... Dodam, że przeczytałem już kilkanaście postów odnośnie temperatury w astrach i wiem, że jest dosyć wysoka, ale.... Problem pojawia się gdy jest ciepło na polu (powyżej 10stopni). Przy normalnej jeździe, wystarczy że zatrzymam się np na światłach 2min i jest jakieś większe wzniesienie to auto odrazu ma 100 stopni i włacza sie wentylator. Temp spada, ale moim zdaniem wolno. Nie wspominając w lecie jest katastrofa. Wentylator potrafi iść przez 15km. Wyminiłem pompe wody, termostat, chłodnicę, płyn, obieg drożny, ogrzewanie dobre. Ostatnio jakiś mechanik mi powiedział, że to może być wina źle zamontowanego parownika od gazu, ale nie chce mi się w to wierzyć. Macie jakieś pomysły? Dodam jeszcze, że jedyne co podejrzewam to chłodnica może być złom, bo nowa z allegro kosztowała 45zł i może ona jest za mało wydajna? Z drugiej strony na starej chlodnicy było tak samo z tego co pamietam, bo bylo to zaraz po kupnie auta. Żaden mechanik nie ogarnia tego tematu. Może ktoś na forum ma jakiś pomysł?
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.