Skocz do zawartości

carlos73

Użytkownik
  • Zawartość

    34
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana carlos73 w dniu 16 Kwiecień 2016

Użytkownicy przyznają carlos73 punkty reputacji!

Reputacja

4

O carlos73

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Model
    Opel Astra II
  • Silnik
    Z16XEP
  • Nadwozie
    HB
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. Problem rozwiązany - przyczyną problemów były zatkane kanaliki doprowadzające spaliny z EGR w dolnej części kolektora ssącego. Po zdjęciu kolektora i oczyszczeniu wszystkie objawy ustały. Polecam taki zabieg posiadaczom 16XEP z podobnym problemem na sam początek - zamiast pchać się w niepotrzebne wymiany sprawnej elektroniki. W sumie 2-3h pracy + koszt nowych uszczelek. Poniżej foto zaraz po zdjęciu kolektora:
  2. Sprawdź czujnik położenia wału i jego okablowanie - potrafi dawać takie objawy.
  3. carlos73

    Silnik 1.0 b corsa b

    1.0 12V (X10XE) występował tylko w Corsie i prawdopodobnie w Agili i jest to dość marny silnik. Najlepszym wyborem, jeżeli auto się jeszcze trzyma blacharsko i chce Ci się w to bawić, będzie 1.4 8V z Astry/Corsy. Ale bez wymiany kompa, wiązki i skrzyni raczej się nie obędzie.
  4. Wczoraj odpiąłem na próbę kostkę od zaworu EGR - i normalnie nie ten samochód, nagle wszystkie problemy jak ręka odjął . Żadnego wypadania zapłonów, szarpania przy zmianie biegów i kangura przy wbijaniu dwójki (ostatnio się zdarzało, myślałem że to poduchy), poza tym stał się mocniejszy przy niższych obrotach (ok 1500 - 2000). Dziś zrobiłem ok 100km i wypadanie nie wystąpiło, jedynie błąd systemu EGR P1405 od odpiętej kostki. Da się w tym silniku zaślepić jakoś to ustrojstwo czy jedynie czyszczenie (wymiana) wchodzi w grę? BENY72 - też na początku podejrzewałem luzy zaworowe i głowice, jednak po zrobieniu ok 3tys km od wymiany, oleju na bagnecie praktycznie nie ubyło i silnik pracuje równo, dopóki nie załapie trybu awaryjnego. Dlatego podejrzenia padły na coś z elektroniką.
  5. Nie, wiązki są niestety za krótkie żeby przenieść go w sensowne miejsce, a ECU odwiedził kiedyś znany wysyłkowy warsztat w Redzie. Auto generalnie jeździ ok, dopóki unikam jazdy z obrotami rzędu 1900-2000 RPM. W tym zakresie po jakichś przejechanych 500m zaczyna poszarpywać, po czym próba przyspieszenia kończy checkiem(P0300 - P0304), trybem awaryjnym aż do zgaszenia i wyjęcia kluczyka ze stacyjki. Sprawdziłem klapki twinport'a( pracują ok w całym zakresie bez luzów), czujnik temperatury, sondy, termostat. Poniżej wklejam migawkę zapisanych parametrów pracy silnika podczas wystąpienia błedu. Warto brać się za czyszczenie dolotu i EGR'a?
  6. carlos73

    ASTRA G Co to jest?

    A to w takim razie sorry, moja pomyłka. : SMILE :
  7. carlos73

    ASTRA G Co to jest?

    Sterownik wentylatorów i klimy - tzw. moduł chłodzenia, powinien siedzieć w okolicach prawego przedniego nadkola.
  8. Jeszcze nic z nim nie robiłem - zajmę się nim jak jak wykluczę tańsze opcje usterki. Poprzedni właściciel walczył - ale czy regenerował to ustrojstwo czy tylko sprawdzał, tego nie wiem. Swoją drogą nie wydaje mi się żeby to ECU był przyczyną, raczej powodował by masę innych błędów a nie ciągle ten sam schemat od kasowania błędów do pracy na 3 cylindrach...
  9. carlos73

    Astra f 1.6 8v

    Problem z gaśnięciem/stukami występuje na benzynie czy LPG? Do obadania jeszcze kable WN i świece, ale nie sądze by miały one wpływ na takie zachowanie silnika, raczej rozrząd albo źle wyregulowany LPG.
  10. carlos73

    Astra f 1.6 8v

    No to możliwe że ktoś spartolił robotę, chociaż ciężko to schrzanić w 8V. A przed wymianą rozrządu też tak ciężko palił?
  11. Co do reklamacji cewki, raczej nie ma takiej opcji, bo w sumie jak im to udowodnić, że jest uszkodzona? Poprzedni właściciel też walczył... jak kupiłem auto to była założona jakaś szajsowata cewka MAXGEAR. Co do sterownika, z tego co wiem to MT35E w tym silniku nie jest hybrydą (jak w starszych rocznikach) tylko już na normalnej płytce więc też wątpię w jego uszkodzenie. Nie orientujesz się może czy ELM327 jest w stanie ogarnąć to auto? Przynajmniej błędy wykasować.
  12. carlos73

    Astra f 1.6 8v

    Musisz wyciągnąć filtr powietrza, pasek osprzętu i dobrać się do obudowy rozrządu. Po czym ustawiasz pierwszy cylinder w GMP (np kręcąc kołem na podnośniku na biegu) i sprawdzasz czy znaki na kole wałka rozrządu i kole wału korbowego pokrywają się ze znakami na obudowie. A kiedy w ogóle wymieniałeś pasek?
  13. Tak, zrobiłem po wymianie jakieś 300km i było ok, później wywaliło checka. Po każdym kasowaniu błędów jest ten sam scenariusz co po wymianie cewki. Oczywiście świece GM (Bosch FQR8LEU2) i cewka DELPHI (nie z ASO co prawda, ale z pewnego źródła), pisałem w pierwszym poście.
  14. Na wszystkich 4 cylindrach, (błędy P0301-P0304).
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.