Skocz do zawartości

Pakman1981

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Pakman1981

Informacje o profilu

  • Płeć
    Nie powiem
  • Model
    Opel Astra II
  • Silnik
    X20XER
  • Nadwozie
    Hatchback
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. Linkę zmieniłem i opiszę jak to wygląda, ale łatwo nie jest. Samochód Opel Astra II 2,0 OPC 160KM, 2000r skrzynia biegów F23 1. Najpierw zdejmujemy cały tunel w środku w kabinie dwie śrubki po bokach przy stopach jedna w środku koło gniazda gdzie kompa się wpina i dwie po bokach na wysokości ręcznego z lewej i prawej strony i po odkręceniu tych śrubek odkręcamy jeszcze popielniczkę i wyciągamy, podnosimy do góry mieszek lewarka do biegów dwie śrubki z tym plastikiem i mieszek hamulca ręcznego i cały tunel do góry podnosimy i wyciągamy i kładziemy np. tylnej kanapie. 2.Blokujemy lewarek zmiany biegów zawleczką, odpinamy zatrzaski linek lewej i prawej wkładamy mały śrubokręt w takie małe otworki płaskie i odginamy je do siebie i ciągniemy do góry aż kliknie i wyskoczy trochę do góry. 3.Udajemy się pod maskę i wyciągamy akumulator i podstawę akumulatora wyciągamy i wtedy ukaże się nam końcówki linki jak są przymocowane do skrzyni. 4.Wcześniej przed wybierakiem skrzyni linki są przymocowane na wcisk włożone takie dwie tulejki plastikowe są włożone w taki uchwyt on jest przykręcony śrubą torx, najlepiej jest odkręcić tą śrubę i wyciągnąć potem z linkami ten uchwyt na zewnątrz i przełożyć sobie te linki w ten uchwyt na stole bo tam przy skrzyni nie ma dostępu żeby przełożyć. 5.Jak już odkręciliśmy ten uchwyt to musimy odczepić takie białe plastiki co są na końcówkach linek i do skrzyni zaczepione one są na wcisk musisz podważyć np. śrubokrętem i poruszać na boki to one wyskoczą i zejdę tylko na wyczucie żeby wybieraka przy skrzyni nie ugiąć. 6.Jak już mamy odczepione linki przy skrzyni i tam przy lewarku poluzowane to wchodzimy do kanału, bez kanału jest przerąbane ja mam kanał więc poszło fajnie wchodzimy do kanału i na ścianie grodziowej na wysokości katalizatora widać jak na dłoni jak wychodzą linki więc je wyciągamy i przesuwamy do góry po kawałku i co jakiś czas wychodzimy z kanału i pod maskę i wyciągamy dalej potem znowu do kanału wyciągamy ze ściany grodziowej i z powrotem pod maskę i ciągniemy dalej aż wyjdzie ja tak chyba z pięć razy wchodziłem i wychodziłem ale linka wyszła i miałem ją na stole a była urwana i dlatego wymieniałem. 7.Nową linkę wkładamy od góry od strony skrzyni biegów, ale wcześniej przekładamy sobie ten uchwyt ze starej linki, ten uchwyt ma 3 tulejki gumowe takie małe i dwie metalowe nie zapomnijmy ich włożyć i patrzmy aby nie wypadły podczas zdejmowanie , mi wypadły i chyba straciłem 1godzinę żeby je znaleźć bo w takie miejsca powpadały że masakra ale znalazłem założyłem na linkę te plastiki wcisnąłem i całą linkę włożyłem i dopiero uchwyt przykręciłem, potem trzeba trafić linki w otwór w ścianie grodziowej, wchodzimy do kanału i wkładamy je, potem idziemy do auta do środka do kabiny i trzeba rękę wcisnąć pod kokpit pod samą ścianę grodziową i złapać te linki i pociągnąć je do środka, przerąbane dla kogoś kto ma duże ręce np.ja , polecam małe osoby z małymi dłońmi. jak już wyciągniemy te linki to idziemy z powrotem do kanału i tam je dalej wciskamy i zakładamy gumę uszczelniającą która jest na linkach ona jest na zatrzaski to ją wciskamy i idziemy znowu pod maskę i popychamy linki i potem do kabiny i pociągamy aż wejdą w zatrzaski, potem pod maskę i zakładamy je wciskamy na wybierak do skrzyni, czarna linka ma być wyżej a biała niżej. jak już założymy to bawimy się biegami przy wybieraku przy skrzyni, włączamy wszystkie biegi po kolei a potem idziemy do kabiny i blokujemy zatrzaski przy linkach, odblokowujemy lewarek i składamy wszystko do kupy plastiki itp.. powiem tak wymiana linki nie jest skomplikowana ale trudna bo nie ma dostępu, trzeba się pogimnastykować, mieć małe ręce. Nie życzę nikomu wymieniać linki w skali od 1-10 ja daję 8. A jak ktoś nie ma kanału ani pojęcia co kol wiek o dłubaniu i naprawach to nawet niech się nie zabiera. Odradzam również ludziom z dużymi dłońmi. Czas pracy od A do Z to około 3,5 godziny ale po tych godzinach byłem urobiony jak bym cały dzień przy łopacie rów kopał.
  2. Nie wiem, okaże się jak będę robił czy trudne. Najpierw muszę linkę znaleźć bo nigdzie nie można kupić, a w serwisie tysiaka trzeba dać za samą linkę. ke.
  3. Ok.To poczekam na odpowiedź, jak ktoś znajdzie czas to niech mi napiszę jak się wymienia linkę zmiany biegów w oplu astrze G skrzynia F23 silnik 2.0 - OPC 160km , jak ją wyjąć , co trzeba zdemontować, na co zwrócić uwagę, jak ustawić biegi jeżeli jest taka konieczność i gdzie można taką linkę dostać bo w motoryzacyjnym sklepie mówili że jest nie dostępna. prosił bym o wskazówki od A do Z, albo link jakiś. Z góry dzięki i pozdrawiam
  4. Witam Panowie mam Astre 2.0 OPC 160 km, skrzynia biegów F23, jadę sobie dzisiaj i chcę zmienić bieg, a nagle zaczął latać lewarek na boki luźno i do przodu, zjechałem na parking zaglądnąłem pod maskę i okazało się że jedna linka od zmiany biegów była przerwana. I mam problem jak ją zmienić co trzeba zrobić krok po kroku, i czy trudne to jest i jak ustawić biegi. Proszę o pomoc jak to zrobić od początku do końca. Może ktoś już to robił i wie oraz podzieli się informacjami na co zwrócić uwagę itp. Nikomu nigdy nie urwała się linka zmiany biegów w skrzyni F23? Niewierze że w całej Polsce jestem jedyną osobą której się takie coś przytrafiło?
  5. Ja auto kupowałem w dzień i jak włączyłem światła mijania i wyszedłem na zewnątrz zobaczyć czy świecą to świeciły potem wsiadłem i pojechałem to nie wiedziałem że zgasły i jechałem bez dopiero jak do domu dojechałem prawie 150 km nastała noc postanowiłem sie przejechać odpaliłem auto włączyłem światła chwile poświeciły i zgasły i potem jak się chciało je włączyć to się już nie dało ale za to długie można włączyć ale też przez chwile potem już nie można było, ale jak sie kluczyk przekręciło na 0 i potem zapłon włączyło z powrotem to znowu wszystko działało przez chwile i gasło itd. bezpieczniki są ok, przełącznik świateł nie wiem czy dobry bo nie wiem jak go sprawdzić, światła widzę że są nowe założone te z ringami. Dodam że ringi świecą tylko po stronie kierowcy a po stronie pasażera nie świecą i nie wiem dlaczego?
  6. Witam Potrzebują pomocy, kupiłem dziś Vectrę C z 2003r silnik 2,2 - 147km. problem mam taki że jak włączę światła mijania to poświecą się ok. 5 sekund i same gasną i potem nie można ich włączyć ponownie. Trzeba zgasić silnik i ponownie odpalić to wtedy się znowu włącza na 5 sekund i z powrotem zgasną, jak również nie trzeba odpalać wystarczy zapłon przekręcić światła włączyć i świecą przez ok, 5 sekund i same gasną i jak się zapłon wyłączy i włączy z powrotem to znowu na 5 sekund się zaświecą i zgasną. Co to może być , jaka przyczyna jest tego. proszę o pomoc co mam zrobić. Chciałem dodać że nie świecą mi się też światła cofania choć żarówki są dobre, bezpieczniki sprawdzone o są ok.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.