Skocz do zawartości

Andrzej.62

Forumowicz
  • Zawartość

    121
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Andrzej.62

  • Urodziny 07.10.1962

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Wlkp
  • Model
    Opel Corsa D
  • Silnik
    1,2 80KM
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. Andrzej.62

    Ciśnienie oleju silnika

    Raczej zacznę od sprawdzenia zaworu nadmiarowego bo z tym niema tak dużo roboty. ja37 i Adam dziękuję.
  2. Andrzej.62

    Ciśnienie oleju silnika

    Niestety starego napinacza nie mam. Na starym też było słuchać po odpaleniu grzechot poza tym zaczął szurać łańcuch dlatego wymieniłem komp.rozrząd.Zaraz po wymianie było wszystko ok ale nie za długo. Może ArKos coś doradzi.
  3. Andrzej.62

    Ciśnienie oleju silnika

    Jakieś 26tys.km temu był wymieniany kompletny rozrząd. Już od dłuższego czasu zaraz po odpaleniu słychać grzechot jak by napinacz zanim do niego nie dotrze olej nie napinał wystarczająco łańcucha.Im olej bardziej gorący (rzadszy) tym dłużej to słychać.Jak jest silnik dobrze zagrzany przy ponownym uruchomieniu kontrolka ciśnienia oleju gaśnie z zwłoką po ok 1 może 2sek. I próbuję ustalić czy nowy napinacz już jest do niczego czy coś nie tak z związku z tym nie trzymania ciśnienia zaraz po wyłączeniu silnika. Stąd moje dociekana.
  4. Andrzej.62

    Ciśnienie oleju silnika

    Czyli coś jest nie tak,po wyłączeniu silnika ciśnienie nie powinno momentalnie zniknąć? Oprócz nieszczelnego zawór nadmiarowy coś jeszcze może być powodem,coś jeszcze sprawdzić ?
  5. Sprawdziłem ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku. Na wolnych obrotach ok.1,5bara, do 2tys. wzrosło do ok.4,5bara, powyżej 2tys. również ok.4,5bara czyli raczej ok. Ale po wyłączeniu silnika ciśnienie momentalnie spada do 0barów i tu mam pytanie czy jest to normalne czy też przez jakiś czas jakieś ciśnienie powinno się otrzymywać? A nie utrzymuje się bo ucieka np. przez zawór nadmiarowy ?
  6. Andrzej.62

    Opel corsa d 1.2 Z12XEP Rozrząd

    Jak wiesz, to dlaczego przez 4 lata jeździłeś na 10W40 oleju o zbyt dużej lepkości do tego silnika ? Mógł, ale bardziej bym się martwił tym że wcześniej był eksploatowany i to przez 4 lata na 10W40.To mogło wyrządzić więcej zła, niż powrót do właściwego ojeju.
  7. Andrzej.62

    Opel corsa d 1.2 Z12XEP Rozrząd

    Zgodnie z instrukcją obsługi producent do tego silnika zaleca olej o lepkości 5W30.
  8. Andrzej.62

    car pass brak kodu do radia

    No tak can.Przepraszam, o tym starzec nie pomyślał.
  9. Andrzej.62

    car pass brak kodu do radia

    ArKos mylisz się. Od ponad 40lat naprawiam sprzęt RTV. Nie spotkałem się z radiem samochodowym kodowanym, który po zaniku napięcia podtrzymującego pamięć procesora (odłączeniu aku), nie wymagał by wpisania kodu cyfrowego i zatwierdzenia go,tylko dlatego że znajduje się nadal w tym samym samochodzie. To samo radio po poprawnym wpisaniu kodu będzie działać w każdym samochodzie i nie tylko w samochodzie, to jest jedyny wymóg. Odbiornik po odłączeniu zasilania nie wie czy znajduje się w nadal w samochodzie czy na np. półce,stole itp. nie ma połączenia GPS.
  10. 5W30 może go więcej spalać ponieważ ma mniejszą lepkość od 5W40, W moim silniku producent zaleca 5w30 ale zezwala 5W40.
  11. Witam po dłuższej przerwie. Powodem problemów z wskazaniem prędkościomierza są zimne luty, które gołym okiem ciężko zauważyć.Ja naprawiam sprzęt RTV więc sobie poradziłem.Po naprawie ponad rok temu działa bez problemu. Jest trochę zabawy z wyciągnięciem płyty z elektronikom z licznika.Po rozkręceniu licznika trzeba ostrożnie ściągnąć wszystkie wskazówki a następie odkleić skalę podgrzewając ją intensywnie suszarką do włosów.Ukarzą wam się wkręty po ich wykręceniu licznik macie rozpołowiony można wyciągnąć płytę elektroniczną i zanieść do kumatego i cierpliwego elektronika. Powodzenia.
  12. Andrzej.62

    Nie działa wentylator chłodnicy

    A kogo , kto Ci kazał zwierać wtyczkę wentylatora ?
  13. Andrzej.62

    Nie działa wentylator chłodnicy

    Zrobiłeś zwarcie!!! Nie nasz zielonego pojęcia nie psuj więcej jedź do elektryka.
  14. Andrzej.62

    Nie działa wentylator chłodnicy

    To jest prostu układ, tak jak włączasz włącznikiem w domu światło tak czujnik po osiągnięciu ponad 100 paru st. zwiera styki i załącza wentylator. Jeżeli chłodnica jest cała gorąca to: albo nie dochodzi prąd np. zaśniedziałe styki albo czujnik nie załącza lub silnik wentylatora to wszystko.Miernik lub zwykłą żarówkę ( kontrolkę) w łape i od nitki do kłębka.
  15. Andrzej.62

    Nie działa wentylator chłodnicy

    Nic nie odpinaj. Zlokalizowałeś czujnik który załącza wentylator ? Powinien byś wkręcony w chłodnicę.
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.