Skocz do zawartości

MotoPatryk

Użytkownik
  • Zawartość

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1

O MotoPatryk

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Antara
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. MotoPatryk

    Jak odkrecic egr

    Od góry kolega się dostanie. Sam zawór trzyma 4 śrubach. Tylko musisz pozdejmować węże dolotowe i dostęp jest dobry.
  2. MotoPatryk

    Check engine - zawór EGR

    Od góry bez problemu się dostaniesz. Ciekawostka: Z kanału nie ma takiej możliwości, że dostaniesz się do wszystkich śrub. Trzeba zdjąć doloty powietrza, podpinać węże i będzie dobre dojście. Wymieniłem EGR na nowy i niestety problem ciągle jest aktualny.
  3. Witajcie, Jestem nowy na forum, ale obserwuj je od pewnego czasu. Mam problem z zaworem EGR. Zapala się check engine i po podłączeniu do komputera wskazuje na zawór EGR/AGR (komputer pokazał błąd z AGR - szczerze to nie mam pojęcia czy jest to to samo). Postanowiłem dobrać się do niego i rozebrać. Okazało się, że był dość mocno zabrudzony. Umyłem go w benzynie i sprawdziłem czy płynnie pracuje - otwiera się i zamyka bez przycienić. Membrana jest ok. Wszystkie przewody podciśnienia z zaworu do zaworu turbiny są całe. Dodatkowo podczas czyszczenia samego zaworu zostały wyczyszczone kanały doprowadzające spaliny do zawory oraz od zaworu. Czy problem może leżeć w zaworze turbiny EGR czy szukać w innym miejscu? Słyszałem, że te zawory turbiny pasują od innych marek samochodów ale wole się upewnić przed zamianą na próbę bo kilka części trzeba zdemontować przed przełożeniem. Dodatkowo zauważyłem, że podczas wypalania filtra cząstek stałych (jak już zapali się kontrolka od DPF) gasnął check. Ale był to efekt krótkotrwały tak jak po skasowaniu błędu przez komputer diagnostyczny. Dodam, że nie czuć spalin - wszystkie kanały są całe i wszystkie spaliny krążą w układzie. Jeśli nie znasz się na problemie, który opisałem to proszę nie komentuj. Nie chcę tu komentarzy tak jak w innym temacie, ktoś szukał zaworu EGR i zostało wklejone zdjęcie i to sobie poszukaj. Liczę na odpowiedzi fachowe i od osób z doświadczeniem. Zachęcam do dyskusji! EDIT: Silnik 2,0 cdti 150 KM
  4. MotoPatryk

    Spalanie w Antarze

    Witaj, Jeśli chodzi o spalanie to bardzo duże znaczenie ma styl jazdy. Mi z tym silnikiem co napisałeś w cyklu mieszanym wychodzi ok 9l/100km z DPF. Nie sądzę by wymiana filtra paliwa lub oleju miała znaczący wpływ na zużycie paliwa. Jeśli filtr powietrza jest zapchany to możesz zauważyć różnicę w zużyciu paliwa, ale może to być ok 0,5l na 100km. Jeśli sprzedawca czy jak go nazwałeś pośrednik nie dzielił CI informacji o wymianie w/w elementów to znaczy, że nie było to robione. Z resztą stara zasada mówi, że to jest zestaw startowy i co by CI sprzedawca nie mówił to należy to wymienić. No chyba, że da Ci faktury z ASO.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.