Skocz do zawartości

menelki

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    73
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O menelki

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Meriva A
  • Posiadasz LPG
    TAK

Ostatnie wizyty

1427 wyświetleń profilu
  1. Witam. Od jakiegoś czasu mam problem ze stukami niewiadomego pochodzenia w aucie. jest to dość głuchy stuk, który występuje tylko w momencie przyspieszenia ( zaraz po naciśnięciu gazu, jak auto zaczyna przyspieszać) oraz po tym jak gwałtownie puszczę gaz i auto zaczyna "hamować" silnikiem. Słyszalne jest to gdzieś z okolic kierowcy, więc zastanawiam się czy to może być maglownica bądź kolumna kierownicza? Nie są to stuki z zawieszenia: zawieszenie sprawdzone podczas przeglądu i żadnych luzów tam nie ma. Stukotu nie ma przy jeździe po dziurach, czy podczas przejeżdżania przez progi zwalniające. Czy pomożecie mi zlokalizować co to w ogóle może być?
  2. Ja mam w Z14XEP z LPG zamontowane Denso K16TT. Jest OK. Wymiana co 25k km i "będzie Pan zadowolony".
  3. Podłączyłem ponownie Opcoma , aby sprawdzić działanie MAFu i wygląda, że wskazania przepływomierza są następujące: na biegu jałowym podczas rozgrzewania silnika ( temp. płynu chłodzącego ok 57 stopni), przepływka wskazywała przepływ ok 9-10kg/h. Przejechałem się także ok 35km n tylko na benzynie , aby wyresetowac mapy paliwowe i wygląda, że jest nieco lepiej. Wskazówka obrotów prawie nie drga, w programie obrotu falują w granicach 20 obrotów w gorę i w dół. Pytanie, czy zapobiegawczo przeczyścić przepływkę? Czy przy przebiegu 160k km przepływomierz może wyzionąć ducha, czy raczej do za mały przebieg?
  4. Tak, podpinałem interfejs LPG. Korekty są OK, odchyłki MAP są w granicach +/-5%. Korekty LFFT (wynikowe dla komputera benzynowego) przy pracy na LPG są w granicach +2%. Na benzynie jest podobnie.
  5. Witam. Zauważyłem delikatne falowanie obrotów na biegu jałowym: falowanie w przedziale około 800-850. Falowanie jest bardzo delikatne i tylko odczuwalne na biegu jałowym. Podpiąłem Opcoma i pokazuje jeden błąd (żaden CHECK nie wyskoczył): P0130, czyli sonda przed katem. Mam instalację gazową, ale tam wszystko wygląda OK. Czy ten błąd może mieć coś wspólnego z falowaniem obrotów, czy szukać gdzieś dalej?
  6. No właśnie mnie nauczyło. Tyle, że nie wiem co siedzi pod rozrządem, więc pytam co jeszcze wymienić przy okazji tej roboty, bo może trzeba dokupić jeszcze coś dodatkowego, oprócz komponentów z zestawu "premium".
  7. Mam podobne objawy z tym, że u mnie słychać klekot tylko przy uruchomieniu na zimnym. Klekot trwa 1-2sek, po czym ustaje i później jest OK. Bazując na powyższym poście, czeka mnie wymiana rozrządu. Oglądałem zestawy do Z14XEP i różnią się one zawartością: niektóre mają tylko łańcuch, szynę prowadzącą i jakieś dodatkowe drobne akcesoria, niektóre zawierają dodatkowo uszczelki, zębatki itd. Wymieniać profilaktycznie wszystko ( zestaw bogaty), czy wersję ekonomiczną? Co jeszcze wymienić przy okazji rozrządu? Nie chciałbym, aby za pół roku trzeba było ponownie demontować rozrządu, z powodu np. jakiejś uszczelki pod rozrządem, a taką sytuację miałem już kiedyś w mojej poprzedniej corolli.
  8. Chciałbym nawiązać do tego tematu. Potrzebuję takie korki do Merivy A, ale zauważyłem, że u mnie są 2 rodzaje tych zaślepek w progach: skrajne zaślepki są większe, środkowe (4szt) są mniejsze. Też tak macie? A dwa, czy te zaślepki można kupić gdzieś poza dixi-car?
  9. Jakim środkiem robiłeś tę konserwację profili w progach? Po zastosowaniu Bolla czuć zapach tego środka w kabinie ( czy to normalne)? Jak długo się utrzymywał ten zapach?
  10. Cześć. Chciałbym zakonserwować sobie progi od wewnątrz. Kupiłem środek do konserwacji profili zamkniętych BOLL w sprayu + rurka do aplikacji. Robię to pierwszy raz. Jak się do tego zabrać? Wystarczy ściągnąć te zaślepki znajdujące się od spodu progów i tam aplikować ten środek do konserwacji? Ile tego lać: oszczędnie, czy zalać aż do wypłynięcia?
  11. Pytaniem jest czy hydrokrak typu Mannol jest gorszy niż np. taki Shell, Elf czy GM dexos2.
  12. Ja obecnie testuję olej Mannol (Fanfaro) 5W30 dla Opla (ponoć zgodny z Dexos2). Mam go od tygodnia i zobaczymy jak będzie się sprawował.
  13. Pali tyle samo LPG co benzyny - bardzo źle, bo oznacza, że masz ubogą mieszankę ( jeśli faktycznie to jest tylko LPG a nie LPG z dotryskiem benzyny. W każdym razie - instalacja do gruntownego sprawdzenia.
  14. Opinie skrajnie różne. To co zamiast tego Fanfaro? Teraz mam GM Dexos2 i zmieniłbym na coś innego, tylko na co?
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty && budowlanka / nieruchomości / finansowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.