Skocz do zawartości

menelki

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    76
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O menelki

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Meriva A
  • Posiadasz LPG
    TAK

Ostatnie wizyty

1558 wyświetleń profilu
  1. Tyle, że centralny działa prawidłowo: zamyka razem z innymi zamkami i otwiera, wtedy, gdy inne zamki są otwierane. Mi to wygląda tak, że klapa jest jakoś szeregowo podłączona z krańcówkami drzwi. Otwarcie drzwi powoduje otwarcie obwodu i zamek tylnej klapy jest nieaktywny. Stąd moja prośba o schemat elektryczny. Bo zastanawiam się jaka to musi być rzeźba, aby tak to podłączyć, bo jest to mało logiczne.
  2. Witam. Chciałbym rozwiązać problem, który mam z zamkiem tylnej klapy w Merivie A 1,4 benzyna, rocznik 2007. Jeśli mam zamknięte wszystkie drzwi - klapę mogę otworzyć przyciskiem. Jeśli którekolwiek drzwi są otwarte, przycisk w tylnej klapie przestaje być aktywny i nie mogę otworzyć klapy. Nie jest to raczej sprawa wiązki, bo uszkodzona wiązka nie pozwalałaby na jakiekolwiek otwarcie klapy. Ma to coś wspólnego z krańcówkami zamontowanymi w drzwiach, gdyż jeden z nich mam nie działający, i jeśli te drzwi są akurat otwarte, to klapę można otworzyć. Stąd moje pytania: 1. Czy takie działanie można programować za pomocą OPcoma? Mam interfejs, więc może da się to zmienić? Jeśli tak, to gdzie tego szukać? 2. Ma ktoś schemat elektryczny Merivy A, benzyna? Może tam bym coś znalazł, jeśli to sprawa typowo elektryczna? Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc, bo chciałbym rozwiązać ten denerwujący problem.
  3. Cześć. Wymieniłem sobie ostatnio świece z mojej merivie 1,4 z LPG. Stare świece: Denso K16TT (przerwa 1,1mm) Nowe świece: Denso K16 TT ( przerwa 0,81mm - zgodnie z sugestiami z forum LPG dla tego silnika) Zauważyłem, że na nowych świecach auto na benzynie zapala znacznie ciężej oraz nierówno pracuje na wolnych obrotach. Na gazie jest OK. Poprzednie świece wymieniłem bo miały już przejechane 30 000km oraz miałem delikatne falowanie obrotów na gazie. Po wymianie świec falowanie na LPG się skończyło. Zastanawia mnie, czy dla K16TT należało zostawić fabryczną przerwę, czyli 1,1mm? Czy może być tak, że przerwa 0,81mm jest za mała dla PB?
  4. Witam. Od jakiegoś czasu mam problem ze stukami niewiadomego pochodzenia w aucie. jest to dość głuchy stuk, który występuje tylko w momencie przyspieszenia ( zaraz po naciśnięciu gazu, jak auto zaczyna przyspieszać) oraz po tym jak gwałtownie puszczę gaz i auto zaczyna "hamować" silnikiem. Słyszalne jest to gdzieś z okolic kierowcy, więc zastanawiam się czy to może być maglownica bądź kolumna kierownicza? Nie są to stuki z zawieszenia: zawieszenie sprawdzone podczas przeglądu i żadnych luzów tam nie ma. Stukotu nie ma przy jeździe po dziurach, czy podczas przejeżdżania przez progi zwalniające. Czy pomożecie mi zlokalizować co to w ogóle może być?
  5. Ja mam w Z14XEP z LPG zamontowane Denso K16TT. Jest OK. Wymiana co 25k km i "będzie Pan zadowolony".
  6. Podłączyłem ponownie Opcoma , aby sprawdzić działanie MAFu i wygląda, że wskazania przepływomierza są następujące: na biegu jałowym podczas rozgrzewania silnika ( temp. płynu chłodzącego ok 57 stopni), przepływka wskazywała przepływ ok 9-10kg/h. Przejechałem się także ok 35km n tylko na benzynie , aby wyresetowac mapy paliwowe i wygląda, że jest nieco lepiej. Wskazówka obrotów prawie nie drga, w programie obrotu falują w granicach 20 obrotów w gorę i w dół. Pytanie, czy zapobiegawczo przeczyścić przepływkę? Czy przy przebiegu 160k km przepływomierz może wyzionąć ducha, czy raczej do za mały przebieg?
  7. Tak, podpinałem interfejs LPG. Korekty są OK, odchyłki MAP są w granicach +/-5%. Korekty LFFT (wynikowe dla komputera benzynowego) przy pracy na LPG są w granicach +2%. Na benzynie jest podobnie.
  8. Witam. Zauważyłem delikatne falowanie obrotów na biegu jałowym: falowanie w przedziale około 800-850. Falowanie jest bardzo delikatne i tylko odczuwalne na biegu jałowym. Podpiąłem Opcoma i pokazuje jeden błąd (żaden CHECK nie wyskoczył): P0130, czyli sonda przed katem. Mam instalację gazową, ale tam wszystko wygląda OK. Czy ten błąd może mieć coś wspólnego z falowaniem obrotów, czy szukać gdzieś dalej?
  9. No właśnie mnie nauczyło. Tyle, że nie wiem co siedzi pod rozrządem, więc pytam co jeszcze wymienić przy okazji tej roboty, bo może trzeba dokupić jeszcze coś dodatkowego, oprócz komponentów z zestawu "premium".
  10. Mam podobne objawy z tym, że u mnie słychać klekot tylko przy uruchomieniu na zimnym. Klekot trwa 1-2sek, po czym ustaje i później jest OK. Bazując na powyższym poście, czeka mnie wymiana rozrządu. Oglądałem zestawy do Z14XEP i różnią się one zawartością: niektóre mają tylko łańcuch, szynę prowadzącą i jakieś dodatkowe drobne akcesoria, niektóre zawierają dodatkowo uszczelki, zębatki itd. Wymieniać profilaktycznie wszystko ( zestaw bogaty), czy wersję ekonomiczną? Co jeszcze wymienić przy okazji rozrządu? Nie chciałbym, aby za pół roku trzeba było ponownie demontować rozrządu, z powodu np. jakiejś uszczelki pod rozrządem, a taką sytuację miałem już kiedyś w mojej poprzedniej corolli.
  11. Chciałbym nawiązać do tego tematu. Potrzebuję takie korki do Merivy A, ale zauważyłem, że u mnie są 2 rodzaje tych zaślepek w progach: skrajne zaślepki są większe, środkowe (4szt) są mniejsze. Też tak macie? A dwa, czy te zaślepki można kupić gdzieś poza dixi-car?
  12. Jakim środkiem robiłeś tę konserwację profili w progach? Po zastosowaniu Bolla czuć zapach tego środka w kabinie ( czy to normalne)? Jak długo się utrzymywał ten zapach?
  13. Cześć. Chciałbym zakonserwować sobie progi od wewnątrz. Kupiłem środek do konserwacji profili zamkniętych BOLL w sprayu + rurka do aplikacji. Robię to pierwszy raz. Jak się do tego zabrać? Wystarczy ściągnąć te zaślepki znajdujące się od spodu progów i tam aplikować ten środek do konserwacji? Ile tego lać: oszczędnie, czy zalać aż do wypłynięcia?
  14. Pytaniem jest czy hydrokrak typu Mannol jest gorszy niż np. taki Shell, Elf czy GM dexos2.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.