Skocz do zawartości

menelki

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    82
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O menelki

Informacje o profilu

  • Lokalizacja
    Tarnowskie Góry
  • Model
    Opel Meriva A
  • Posiadasz LPG
    TAK

Ostatnie wizyty

1616 wyświetleń profilu
  1. @adam1954 Muszę sprawdzić, bo wydaje mi się, że mam węże z LPG wpięte równolegle z nagrzewnicą, a nie szeregowo. Sprawdzę, zanim dam sobie głowę uciąć Nagrzewnica i reduktor w szeregu nie jest najszczęśliwszym połączeniem, właśnie z tego względu, że nagrzewnica odbiera bardzo dużo ciepła, więc teoretycznie lepiej byłoby wpiąć najpierw reduktor, a później nagrzewnicę (lepiej dla LPG, ale ograniczamy komfort), niż najpierw nagrzewnicę a później reduktor ( większy komfort dla użytkownika, bo szybciej się nagrzewa wnętrze auta, później przełącza się na LPG). Przy reduktorze wpięcie równoległe i temperatura ustawiona na 30 stopni jest możliwa do osiągnięcia zimą. Oczywiście znaczenie ma temperatura na zewnątrz. Przy dużych mrozach oczywiście, że 2km nie wystarczą, ale przy temperaturze lekko poniżej 0 stopni, jest to jak najbardziej możliwe. Po drugie nie rozumiem rozbieżności w czujnikach na LPG i PB: czujnik temperatury wody dla LPG masz przecież w reduktorze. Czujnik pokazuje tyle ile mu daje płyn chłodzący. Czujnik LPG nie ma przekłamania, tylko pokazuje inną temperaturę, co jest prawidłowe. Dobrze zrozumiałem twój tok myślenia?
  2. 10km to przesada. Nawet zimą silnik przełącza się na LPG po 1-2km. Nie zdarzyło mi się, aby przełączał się dłużej, nawet z włączonym ogrzewaniem.
  3. Wskazówka w Merivie nie działa liniowo. Do około 80 stopni wskazówka się nie porusza, a później szybko leci do 90 stopni. Sprawdź węże od chłodnicy - to podstawa.
  4. Cześć. Będę za niedługo wymieniał rozrząd w mojej Mery 1.4 Z14XEP, ponieważ zaczyna już głośno chodzić zarówno na zimno jak i na ciepłym silniku. Przebieg 175 000km. Myślałem nad zestawem SKF: https://www.vsm.skf.com/pl/pl/products/VKML85000 Czy oprócz tego coś jeszcze trzeba dokupić? Chciałbym aby mechanik wymienił wszystkie uszczelki, które znajdują się pod rozrządem tak, aby później nie trzeba było tego demontować przy ewentualnej awarii. Czy pompę wody wymienić przy jednej robocie? Obecna pompa ma najechane 175 000km i ma 12 lat, więc chyba zbliża się koniec żywotności? Na co jeszcze zwrócić uwagę?
  5. Witajcie. Zauważyłem u siebie w Mery A 1,4 (Z14XEP), że ciągnięciu przyczepki mój silnik się nagrzewa nieco ponad normę ( wskazówka przechodzi ledwo poza 90 stopni). Wiem, że wskazówka na desce jest tylko "orientacyjna", ale podejrzewałem uszkodzony rezystor wentylatora, bo przy włączonej klimie wentylator kręci. Po wymianie na nowy rezystor uruchomiłem Opcoma i zrobiłem test wentylatora: bieg 1 - działa ( cyka przekaźnik, włącza się wentylator) bieg 2 - nie działa ( cyka przekaźnik, wentylator się nie włącza) bieg 3 - działa - ( cyka przekaźnik, włącza się wentylator) Nie dobierałem się jeszcze do skrzynki przekaźników, ale mam kilka teoretycznych pytań: 1. Czy jak przekaźnik cyka, to można wnioskować, że jest sprawny? 2. Jakie są przekaźniki od wentylatorów ( bieg 2)? Chciałbym kupić zapas, zanim rozkręcę podszybie. 3. Czy jeśli przekaźnik będzie OK, a na 2 biegu wentylator nie kręci - co może być przyczyną? 4. Przy jakich temperaturach powinny włączać się poszczególne biegi wentylatora? Szczerze powiem, nie zauważyłem nigdy, aby wentylator włączał się na 1 biegu, zawsze jak się załącza to na maxa ( 3 bieg?)
  6. Tyle, że centralny działa prawidłowo: zamyka razem z innymi zamkami i otwiera, wtedy, gdy inne zamki są otwierane. Mi to wygląda tak, że klapa jest jakoś szeregowo podłączona z krańcówkami drzwi. Otwarcie drzwi powoduje otwarcie obwodu i zamek tylnej klapy jest nieaktywny. Stąd moja prośba o schemat elektryczny. Bo zastanawiam się jaka to musi być rzeźba, aby tak to podłączyć, bo jest to mało logiczne.
  7. Witam. Chciałbym rozwiązać problem, który mam z zamkiem tylnej klapy w Merivie A 1,4 benzyna, rocznik 2007. Jeśli mam zamknięte wszystkie drzwi - klapę mogę otworzyć przyciskiem. Jeśli którekolwiek drzwi są otwarte, przycisk w tylnej klapie przestaje być aktywny i nie mogę otworzyć klapy. Nie jest to raczej sprawa wiązki, bo uszkodzona wiązka nie pozwalałaby na jakiekolwiek otwarcie klapy. Ma to coś wspólnego z krańcówkami zamontowanymi w drzwiach, gdyż jeden z nich mam nie działający, i jeśli te drzwi są akurat otwarte, to klapę można otworzyć. Stąd moje pytania: 1. Czy takie działanie można programować za pomocą OPcoma? Mam interfejs, więc może da się to zmienić? Jeśli tak, to gdzie tego szukać? 2. Ma ktoś schemat elektryczny Merivy A, benzyna? Może tam bym coś znalazł, jeśli to sprawa typowo elektryczna? Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc, bo chciałbym rozwiązać ten denerwujący problem.
  8. Cześć. Wymieniłem sobie ostatnio świece z mojej merivie 1,4 z LPG. Stare świece: Denso K16TT (przerwa 1,1mm) Nowe świece: Denso K16 TT ( przerwa 0,81mm - zgodnie z sugestiami z forum LPG dla tego silnika) Zauważyłem, że na nowych świecach auto na benzynie zapala znacznie ciężej oraz nierówno pracuje na wolnych obrotach. Na gazie jest OK. Poprzednie świece wymieniłem bo miały już przejechane 30 000km oraz miałem delikatne falowanie obrotów na gazie. Po wymianie świec falowanie na LPG się skończyło. Zastanawia mnie, czy dla K16TT należało zostawić fabryczną przerwę, czyli 1,1mm? Czy może być tak, że przerwa 0,81mm jest za mała dla PB?
  9. Witam. Od jakiegoś czasu mam problem ze stukami niewiadomego pochodzenia w aucie. jest to dość głuchy stuk, który występuje tylko w momencie przyspieszenia ( zaraz po naciśnięciu gazu, jak auto zaczyna przyspieszać) oraz po tym jak gwałtownie puszczę gaz i auto zaczyna "hamować" silnikiem. Słyszalne jest to gdzieś z okolic kierowcy, więc zastanawiam się czy to może być maglownica bądź kolumna kierownicza? Nie są to stuki z zawieszenia: zawieszenie sprawdzone podczas przeglądu i żadnych luzów tam nie ma. Stukotu nie ma przy jeździe po dziurach, czy podczas przejeżdżania przez progi zwalniające. Czy pomożecie mi zlokalizować co to w ogóle może być?
  10. Ja mam w Z14XEP z LPG zamontowane Denso K16TT. Jest OK. Wymiana co 25k km i "będzie Pan zadowolony".
  11. Podłączyłem ponownie Opcoma , aby sprawdzić działanie MAFu i wygląda, że wskazania przepływomierza są następujące: na biegu jałowym podczas rozgrzewania silnika ( temp. płynu chłodzącego ok 57 stopni), przepływka wskazywała przepływ ok 9-10kg/h. Przejechałem się także ok 35km n tylko na benzynie , aby wyresetowac mapy paliwowe i wygląda, że jest nieco lepiej. Wskazówka obrotów prawie nie drga, w programie obrotu falują w granicach 20 obrotów w gorę i w dół. Pytanie, czy zapobiegawczo przeczyścić przepływkę? Czy przy przebiegu 160k km przepływomierz może wyzionąć ducha, czy raczej do za mały przebieg?
  12. Tak, podpinałem interfejs LPG. Korekty są OK, odchyłki MAP są w granicach +/-5%. Korekty LFFT (wynikowe dla komputera benzynowego) przy pracy na LPG są w granicach +2%. Na benzynie jest podobnie.
  13. Witam. Zauważyłem delikatne falowanie obrotów na biegu jałowym: falowanie w przedziale około 800-850. Falowanie jest bardzo delikatne i tylko odczuwalne na biegu jałowym. Podpiąłem Opcoma i pokazuje jeden błąd (żaden CHECK nie wyskoczył): P0130, czyli sonda przed katem. Mam instalację gazową, ale tam wszystko wygląda OK. Czy ten błąd może mieć coś wspólnego z falowaniem obrotów, czy szukać gdzieś dalej?
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.