Skocz do zawartości

marek_m71

Użytkownik
  • Zawartość

    40
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O marek_m71

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Astra II
  • Silnik
    X16XEL
  • Posiadasz LPG
    TAK

Ostatnie wizyty

946 wyświetleń profilu
  1. marek_m71

    Długie kręcenie przy odpalaniu

    Jeździłem chwilę na benzynie i testowałem odpalania, na benzynie za każdym razem odpala dobrze, w takim razie co moze być przyczyną, regulacja gazu czy może cos innego?
  2. marek_m71

    Długie kręcenie przy odpalaniu

    Ok, tak zrobię.
  3. Witam, samochód to Astra G 1.6 16V 101km LPG, 1999r, przebieg 489tyś km. Mój problem dotyczy odpalania, sprawa wygląda tak, że jeśli auto jest rozgrzane, odpala bardzo dobrze, jeśli przy pełnym rozgrzaniu go zgaszę rano odpala idealnie, problem jest wtedy, kiedy odpalę go rano, przejadę 2-3km, tak że auto nie zdąży się rozgrzać i je zgaszę, to wtedy po 1h/2h jak chcę go odpalić to kręci ok. 3sekundy (zawsze zapali). Co może być nie tak? Jak na razie wymieniłem świece na nowe, ale to nic nie zmieniło.
  4. marek_m71

    EGR - odczyty opcom

    Kolektor jest czysty, i teraz zaślepiłem EGR i włożyłem sprawny EGR z innego samochodu. Teraz sytuacja wygląda następująco, check nie pali się w ogóle a na komputerze widzę że EGR pracuje poprawnie, check zapala się w jednym określonym momencie, jak jade z prędkością 100-110 i nagle puszcze całkowicie gaz, wtedy pojawia się błąd P0400, który znika po zgaszeniu samochodu, pojawienie się tego błędu powoduje zablokowanie EGR w pozycji zamkniętej i pojawienie się błędu P1405, co jest w sumie logiczne. Jestem ciekawy dlaczego błąd pojawia się tylko wtedy? Jeśli nie odpowiada mu skład mieszanki powietrza, to dlaczego błąd nie pojawia się od razu.
  5. marek_m71

    EGR - odczyty opcom

    Dzisiaj jeszcze zauważyłem że pierwszy zapala się błąd P0400, wtedy egr przestaje działać i zostaje w pozycji zamkniętej, po 30 sekund zapala się błąd P1405, i wystarczy że usunę błędy, nawet bez gaszenia samochodu, i po usunięciu jak spojrzę na położenie egr w opcom, to on od razu zaczyna działać. To dlatego że nie odpowiada skład powietrza przez zatkany kanał?
  6. marek_m71

    EGR - odczyty opcom

    Ok, w takim razie pójdę w kierunku usunięcia EGR z komputera. Dzisiaj dodatkowo po godzinie jazdy razem z błędem P1405, zapalił mi się błąd P0400, który też nie miał żadnego wpływu na działanie samochodu, rozumiem że błąd wyskoczył dlatego ponieważ egr zablokował się w pozycji otwartej i komputer myślał że będzie dopuszczał spaliny, a tak się nie działo ponieważ kanał jest zatkany, tak?
  7. marek_m71

    EGR - odczyty opcom

    Na podstawie wartości z opcom, jest tam przecież położenie żądane i wartosc rzeczywista w procentach i voltach, jeśli egr się zawiesi wywala blad p1405, chce mieć sprawny egr żeby nie miec błędu, nie wiem czy bede czyścil kanaly, moze tak zostawie albo zaslepie egra, ale nie chce miec błędu czyli chce żeby egr pracowal poprawnie. Samochód chodzi bardzo dobrze na tych zatkanych kanalach, także nie wiem po co to zmieniać, chodzi mi glownie o to żeby pozbyć się checka związanego z zacinajacym sie egrem. W takim razie co oznaczaja wartości w opcom, które w zależności od otwarcia egr wahają się od ok 0,73V do 2V?
  8. Witam, Mój samochód to astra g, 1.6 16V 101km 1999r. silnik X16XEL, z LPG. Wymieniłem ostatnio egr na inny, używany, ponieważ stary sie zaciął, wyczyszczenie nic nie dalo, ponieważ tloczek w ogole sie nie ruszal, wlozylem inny egr i mam problem, egr potrafi chodzic przez 10/15 a nawet godzinę bez problemu, i w pewnym momencie wyskakuje błąd i egr jest zacięty, w różnych pozycjach, samochod chwilę postoi, i pozniej znowu chwile jest ok, na komputerze widze ze pozycja egr wyrażona w voltach i procentach po prostu sie zaciela, teraz sie zastanawiam czy wartość wyrażona w voltach jest wartoscia ktora przychodzi do egra? Bo jeśli tak, bede wiedzial ze problem nie lezy w samym egr. Nie mam problemu z działaniem samochodu poniewaz otwór w samochodzie do którego powinny wracac spaliny z egr jest zawalony nagarem, na razie go nie czyscilem, chcialem miec najpierw pewność ze wymieniam na dobry egr i czy to na pewno tylko on jest zepsuty, no i wlasnie mam taki problem.
  9. marek_m71

    Kabel Opel Tech 2

    https://pl.aliexpress.com/item/Newest-High-Quality-OPCOM-V1-59-For-Opel-Diagnostic-Scanner-OP-COM-CANBUSOBD2-super-scanner-In/32690148853.html?spm=a2g17.search0104.3.1.rtpm3Q&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2_10152_10065_10151_10344_10068_10345_10342_10343_10340_10341_10171_10541_10084_10083_10304_10307_10301_5640015_10060_10155_10154_10056_10055_10539_10538_5370015_10537_10312_10536_10059_10313_10314_10534_10533_100031_10103_10073_10102_5720013_10142_10107,searchweb201603_25,ppcSwitch_5&btsid=a5de8d06-9cbc-4878-851a-6ad95da94502&algo_expid=37cf11bd-f1bf-405d-8e1d-cb2b57c400ee-0&algo_pvid=37cf11bd-f1bf-405d-8e1d-cb2b57c400ee a ten kabel będzie ok?
  10. marek_m71

    Kabel Opel Tech 2

    A przez przejściówkę USB na COM, kabel z wejściem COM działa ?
  11. http://allegro.pl/interfejs-2w1-opel-tech-2-pl-vag-kkl-usb-cd-i4985878568.html Chciałbym się dowiedzieć czy ten kabel wystarczy do odczytaniu błędów?
  12. W lewo jest bardziej odczuwalne, pojechałem na geometrie, oto co wyszło: https://zapodaj.net/4ec878bdbf861.jpg.htmli jak na razie mam wrażenie że te objawy zniknęły.
  13. Raczej nie, na oko nic nie widać, ale wiadomo jak to jest z diagnostyką na oko
  14. No może trochę to wyolbrzymiłem, bo jak dałem koledze się przejechać to też nic nie słyszał, dokładnie wszystko sprawdziliśmy i nie ma żadnych luzów, na trasie nic nie słychać, jeszcze jednym objawem który zauważyłem to że jak mam skręconą kierownice maksymalnie to nie oddaje, tylko trochę muszę jej pomóc, nie wiem czy to jest normalne, tylko że nikt oprócz mnie nie zauważa tych usterek, nawet mechanik, a byłem u dwóch, także czekam co wyjdzie u Ciebie na geometrii, jak to Ci pomoże to też pojadę drugi raz a na razie będę jeździł póki nic się bardziej nie odezwie.
  15. ciśnienie po 2,2 czyli w porządku, opony 190/65/15, jakiś czas po wymianie końcówek drążka zaczęło się tak dziać, tylko że byłem ostatnio na przeglądzie i powiedziano mi że wszystko gra, nie wiem czy miałem zrobioną pełną geometrie, kolumnę macphersona czyli co konkretnie?
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.