Skocz do zawartości

zloty_2000

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    30
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana zloty_2000 w dniu 5 Listopad 2019

Użytkownicy przyznają zloty_2000 punkty reputacji!

Reputacja

9

O zloty_2000

Informacje o profilu

  • Lokalizacja
    Gdzieś lecz nie wiadomo gdzie
  • Model
    Opel Meriva B
  • Silnik
    B14NEL
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

883 wyświetleń profilu
  1. Ja w swojej Merivie oklejałem progi (bo dzieci, bo moja kula z którą chodzę w starej Merivce obtłukła lekko progi). Podjechałem do firmy oklejającej auta i zapytałem co by mi poradzili. Za 100 okleili wszystkie progi grubą transparentną folią na której drukują reklamy do oklejania aut. Od 2016r całość się ładnie trzyma.
  2. To nie do końca tak jak piszesz. Ogólnie już powyżej 25W musisz mieć system samo-poziomowania i spryskiwacze ciśnieniowe, bo wychodzisz poza ustalone w przepisach parametry. Jest też jeden dodatkowy, że strumień świetlny może mieć max 2000 lumenów. Zgodnie z przepisami każde źródło światła emitujące powyżej 2000 lumenów muszą mieć układ oczyszczania i sam-poziomowania. I też jak to z żarnikami LED jest - problemem, że nie można ich u nas stosować jest nie tyle sama ilość światła ale brak homologacji na linii lampa-źródło światła. Po prostu klosze lamp są homologowane dla żarników tradycyjnych i innych zgodnie z prawem nie wolno stosować.
  3. Co do oleju - to mając wersję A z silnikiem 1.8 niestety musiałem się polubić z dolewkami oleju, ot tak lubi. Zwłaszcza na autostradzie i prędkościach powyżej 120 km/h. Co do temperatury silnika - (też jeszcze ze starej Merivki A), to jak padł mi oryginalny termostat, to po wymianie na nowy okazało się, że nie wiedzieć czemu nie chciał on działać (feler fabryczny?). Wymieniony został na coś innej firmy (nie wiem jaki, tyle tylko mi powiedziano) i działało. Natomiast grzanie to mogą być dwie sprawy albo faktycznie silnik się nie nagrzewa albo jest drugi problem pojawiający się w Merivie A i który też mnie trafił. Jak przełączasz (miałem klimę automatyczną) temperaturę od max ciepłej do max zimnej to jest tam takie ustrojstwo podobno napędzane silniczkiem, które zmienia położenie klapek by wiało ciepło/zimno. Wyrabia się tam trzpień i w pewnym momencie klapki przestają działać i zostają w jednej pozycji. U mnie zablokowały się akurat w zimie na położeniu "zimno"... Oddałem do człowieka, niedaleko mnie, który znał problem (specjalizuje się w Oplach) i on to rozwiązał (wg jego słów) tak, że po rozebraniu pokleił wszystko i dodatkowo zabezpieczył opaskami. Sam nie wiem jak to wyglądało, ale po tej naprawie nawiewy działały jak złoto.
  4. Musiałbyś poczytać jak do tego dodać centralkę do zdalnego sterowania. Pewnie jest ich do wyboru do koloru i tylko trzeba wiedzieć gdzie to wpiąć. Co do instrukcji napisz do producenta, namiary na polski oddział znajdziesz na wujku G, może mają przetłumaczoną instrukcję i Ci prześlą (albo angielską będą mieli).
  5. Wydaje mi się, że masz dokładnie ten model Mini Uhr 06 (link do instrukcji niemieckiej): Eberspächer pozostaje Ci tylko kwestia nalezienia w necie instrukcji w bardziej "ludzkim" języku jeśli nie władasz niemieckim...
  6. Na coś takiego się natknąłem: https://www.antaraownersclub.com/forum/25-ice-electronics/304-speed-limit-audible-warning-signal.html Nie wiem jakie masz multimedia, ale może jest opcja uruchomienia menu diagnostycznego i tam wyłączenia tego - musisz poszukać.
  7. Dzięki Adam :-). Poczekam jeszcze trochę może fachowcy się odezwą.
  8. Adamie - dzięki, to przeglądałem. Bardziej interesuje mnie czy masz/ktoś ma doświadczenie z jakimś konkretnym producentem by kupić/nie kupić. I zastanawia mnie czy (teraz przykładowo) warto wydać więcej na Hella czy pójść po cenie i kupić Bosch'a bo w obecnej technologii będzie to "jeden pies" a szaty można rozdzierać dopiero porównując np Bosch'a do jakiejś marki super premium.
  9. Witajcie, jako że powoli zbliża mi się czas aby wymienić świece w silniku B14NEL 120KM zastanawiam się na jakie wymienić. Pytałem w ASO ile liczą sobie za sztukę i "zaśpiewali" mi coś koło 80PLN... co wydaje mi się dość sporą kwotą za sztukę. I pytanie do Was - jakie świece "zanabyć drogą kupna"? Macie jakieś typy dobrych świec, w które warto zainwestować?
  10. Poczytaj też sobie ten wątek: https://forum.opel24.com/topic/87824-opel-meriva-b-kontrolka-nie-zamkniętych-drzwi/#comments
  11. U mnie zamyka normalnie - tyle, że chyba podłączyli mi auto po wymianie pod kompa w serwisie (nie pytałem o to). Przy okazji powiem, że bardzo miło mi się zrobiło, jak za wymianę policzyli sobie 50PLN :-).
  12. Witajcie, w końcu udało mi się wykroić trochę czasu aby zająć się starym zamkiem i ... Oglądałem go dokładnie (i obejrzałem manuala rosyjskiego ) i po dłuższej chwili stwierdziłem, że nie będę go rozbierał. Miałem nadzieję, że uda się usunąć górną plastikową obudowę bez ingerencji w metalowe części zamka, jednak to jest (przynajmniej wg mnie i moich oczu) niemożliwe. Aby dostać się do środka należałoby usunąć nity (tak jak na tym rosyjskim filmie) tak by na początek zdjąć całe metalowe czoło zamka. Dla mnie jest to niedopuszczalne, bo nawet zakładając, że w jakiś sposób złożę całość do przysłowiowej kupy to niestety strukturalne części zamka (nie bez powodu zrobione z metalu) zostały naruszone i miałbym stracha wozić z tyłu syna mając w świadomości jednak chałupniczo rozłożony i złożony zamek (zakładając, że go da się naprawić). Natomiast jeśli ktoś z Was miałby rozpiskę pinów z zamka tylnego to poprosiłbym o jego wklejenie, mam pewien pomysł jednak chcę coś na początek sprawdzić. Napiszę jeszcze parę słów o zamku ściągniętym z ebay'a, bo w sumie trochę się obśmiałem - zaraz po zamówieniu i zapłaceniu okazało się, że magicznie naprawił się zamek w samochodzie i do momentu wymiany już ani razu się nie odezwał. Natomiast nowy zamek - jak to nowy, wstawiony i działa bez problemu. Wymieniali mi go w serwisie i sami byli zaskoczeni jak powiedziałem za ile kupiłem nowy zamek i z ciekawości sami pogrzebali w cenach znajdując (podobno potwierdzali), że w serwisie w Anglii zamek w przeliczeniu kosztuje też koło 1000PLN. Z mojego punktu widzenia - lepiej wydać na nowy zamek z gwarancją roczną (w moim przypadku - to zależy od przelicznika) około 460PLN niż kupować używkę i ryzykować, że po jakimś czasie znów pojawią się te same problemy.
  13. Postaram się zrobić jakąś relację. Co do blokowania o którym piszesz w Seacie Twojego Szwagra. Miałem taką samą w Merivie A - ona blokuje drzwi po ruszeniu, że nie otworzy ich nikt z zewnątrz (przynajmniej tak było u mnie) ale od wewnątrz normalnie otwierałeś drzwi. Natomiast wynalazek z Merivy B działa jak blokada przeciw dzieciom - do czasu zatrzymania auta nie możesz otworzyć drzwi od wewnątrz, natomiast jak się zatrzymasz to możesz już drzwi otworzyć. Mam wrażenie, że chcieli dobrze a skomplikowali tak, że są z tym problemy.
  14. WariatPSM ja będę rozbierał stary zamek, bo mnie wkurzyło dzwonienie i ściągnąłem nowy z Anglii. Nie mam niestety dostępu do garażu aby się pobawić w rozbieranie drzwi i wymianę zamka a i samochód potrzebuję codziennie. Co do zamka tylnych drzwi w Merivie - auto ma system samoczynnej blokady drzwi po przekroczeniu 5 km/h (żebyś kur nie nałapał albo ręki Ci nie urwało przy otwarciu) i jest tam podobno (bo sam jeszcze nie zaglądałem) sporo elektroniki sterującej tym zamykaniem, informowaniem komputera itp. Z tego co poczytałem i ze sporej liczby rozmów (łącznie z ludźmi z serwisów Opla) wychodzi, że dość częstym jest uszkodzenie przełącznika odpowiedzialnego za blokowanie drzwi (właśnie wtedy zamki szaleją, bo komputer chce na siłę je blokować i słychać klikania zamków z tyłu) i jest to jakiś mikro-styk, czy obwód który po otrzymaniu informacji o prędkości powyżej 5 km/h blokuje drzwi i odsyła informację do komputera, że drzwi są zablokowane i nie można ich otworzyć w trakcie jazdy. Samo blokowanie drzwi i zamykanie działa, ot po prostu nie działa opcja zabezpieczenia przed otwarciem w trakcie jazdy - taka trochę blokada na dzieci by Ci nie otwierały drzwi w trakcie jazdy, tylko elektroniczna. Niestety jest to podobno nienaprawialne. Z chęcią dorwałbym się do pełnego schematu budowy tego zamka, aby sprawdzić dokładnie co tam szwankuje. Na razie pozostaje mi w wolnej chwili rozebranie starego i przejście krok po kroku każdego miejsca aż coś znajdę.
  15. Na początek podepnij sobie auto pod kompa by Ci sprawdzili który zamek szaleje. U mnie było tak, że awaria się pojawiła i odczyt pokazuje takie dane jak w moim poście: AWARIA BLOKADY DRZWI Niestety ale problem jest dość powszechny - tutaj jeden z wątków podpowiadających, by zalewać zamek WD40 DOOR LOCK PROBLEM. Kolejne niestety, to że zamek nie jest hermetycznie zamknięty i wilgoć powoduje błąd mikro styku wysyłającego sygnał do komputera by zablokować drzwi po ruszeniu. Nie jest to niestety - z tego co sam wertowałem i się dowiadywałem - ani moduł komfortu ani wiązka czy jakieś podłączenia do zamka. Jak znajdę chwilę to rozbebeszę stary zamek, by dokładnie go obejrzeć, a jak przypomnę sobie czasy lat 80-tych i rosyjski to może coś z tego załapię: ROZBIERANIE ZAMKA ROSYJSKI chyba, że ktoś z Was pokrótce streści o co tam biega :-)
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.