
Mario_80
Forumowicz-
Liczba zawartości
122 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O Mario_80

Informacje o profilu
-
Płeć
Mężczyzna
-
Lokalizacja
DE
-
Model
Opel Meriva A
-
Inna marka
VW Passat 1.8T tiptronic
-
Silnik
Z16EXP
-
Posiadasz LPG
TAK
Ostatnie wizyty
1347 wyświetleń profilu
-
Sterownik silnika OPEL - naprawa elektroniki
Mario_80 odpowiedział temat Warsztaty Samochodowe - Mazowieckie
Ktoś zna ww firmę i poleca/odradza? Lub inna która naprawia sterowniki opla? -
Astra G z16xe gaśnie po nagrzaniu
Mario_80 odpowiedział Sedit na temat - Opel Astra - Silnik Benzyna
Witam. Mnie chyba również dopadł problem z ECU, gdyż po zagrzaniu silnik gaśnie i nie idzie go odpalić ani na PB ani na LPG. Gdy ostygnie pochodzi chwile i znowu zgaśnie. Błędów brak. Gdzie jest te ECU i czy demontaż jest prosty. Może wyśle go d o jakiegoś magika od lutowania. Pacjent to Meriva A z16xe. -
Testował ktos rozmiar 195/65/R15? Roznica w średnicy to ok 3cm, czyli dystans do nadkola zmniejszy sie o ok 1,5cm.. Nie wiem czy nie beda obcierać pod obciążeniem. Aktualnie mam tez inne bo 185/65/R15 i jest ok, ale się koncza.
-
Tarcze i klocki do Merivy
Mario_80 odpowiedział gawon na temat - Opel Meriva - Zawieszenie, układ kierowniczy, jezdny, hamulcowy
Używal ktoś w Oplu zestawu tarcze Rotinger i klocki Steinhof lub Sieger? Mialem to w passku B5 FL 1.8T i oprocz nadmiernego pylenia zastrzeżeń do nich nie miałem. -
Piski w kole
Mario_80 odpowiedział domel22 na temat - Opel Meriva - Zawieszenie, układ kierowniczy, jezdny, hamulcowy
Pacjent Meriva A 2004 z16xe 101ps. W czasie jazdy metalicznie piszcza hamulce na przedniej osi, jakby blaszka tarla o tarcze. Po lekkim wciśnięciu hamulca dzwiek uataje. Klocek po zewnetrznej stronie kola jeszcze gruby, od wewnętrznej jeszcze nie sprawdzilem. Czasami podczas hamowania hamulce bucza jak w pociagu z wihrowana tarcza, a czasami jest ok. Dziwne. Ktos sie spotkal się z takimi objawami i wie co to może być? -
No to chyba odwrotne ustawienia pozytywnie wplyna na mniejsze zuzycie Pb W lecie nawet nie zauwazy sie kiedy sie przelaczy, a w zimie te 10C roznicy to moze byc i 1km jazdy. Dlatego mam jedna wartosc przez caly rok.
-
Mi hany 2000 w passku 1.8t padły po 50kkm, przełączanie przy 30c. Pozniej wsadziłem barracudy i przełączanie przy 17c. Jeździłem na nich bez problemu ok 30kkm az nadtapila niespodziewana kasacja auta. W mery tez mam barracudy,20c i 30kkm za nimi i nic sie nie dzieje. Niektórzy gazownicy mają ustawione u siebie nawet 10c, a znam jednego co dla testów jezdzi bez ffl, 70kkm za nim bez problemow. Ponadto kazdy silnik inaczej reaguje na gaz. Poczytajcie na temat zimnego vaga, jakie problemy nie raz występują. Ja ich nie mialem.
-
Ja mam ustawione 20C i jak jest powyzej 20C na dworze to przelacza mi się od razu po odpaleniu, a jeśli rano jezdzilem i stal pare godzin to odpala na lpg.
-
Jak juz wczesniej wspomniales, to Twoja Sintra byla wyjatkowo oszczednym autem patrzac na mase i pojemnosc silnika. A co do spalania zima/lato to znaczenie tez (ale tylko na krotkich odcinkach) ma ustawiona temp. przelaczania na gaz. Im wyzej ustawiona, tym mniej spali gazu, a wiecej benzyny. W lecie silnik sie szybciej nagrzewa wiec i mniej Pb wciagnie, a ciut wiecej LPG. Ale powtarzam, tylko na krotkich odcinkach ma to znaczenie.
-
Trzeba zaznaczyc, ze mniejsze bedzie na rozgrzanym silniku, bo jezdzac krotkie odcinkie w zimie, spalanie bedzie wieksze
-
Poza tym gaz letni jest mniej kaloryczny, wiec więcej będzie go palić przy rozgrzanym silniku. W zimie gaz jest lepszy i chlodne powietrze zasysane do silnika tez pozytywnie wplywa na spalanie.
-
Nie wiele to mówi, bo granica normy dla sondy to jest zakres +-25%, i jeśli mieszanka paliwa nie przekroczy tej wartości to checka nie wywali, a auto może być mocno zmulone lub bardziej zrywne ale i paliwożerne. Najlepiej jest gdy wartości sondy oscylują koło 0%, ale +-10% to też jeszcze nie tragedia.
-
Podziekuj gazownikowi za darmowego chipa, a tak naprawde na gazie auto z regułu ma pare PS mniej, ktore przy bardzo malych pojemnosciach silnikach moze byc troche odczuwalne, zas przy normalnych i wiekszych pojemnosciach na gazie auto nie ma wiekszej mocy, aczkolwiek zdarzaly sie przypadki ze na LPG auto polecialo pare km wiecej przy Vmax, ale to by moglo rowniez oznaczac niedomagania fabrycznego ukl. paliwowego w aucie - np. zuzyta pompa paliwa. Proponuje sprawdzic elastycznosc na danym biegu na Pb i LPG, zebys wiedzial czy faktycznie masz wieksza moc na LPG. W miedzyczasie podepnij sie jak
-
tez tak stwierdzam w z16xep. Ostatnio zrobilem trase Toruń - Szczecin, wieksza czesc na tempomacie 100km/h, spalanie 7,2l/100km, trasa w druga stronę, predkosci 110-120km/h, spalanie ok 9,5l. Nie uwzgledniam roznic w stacjach paliw,bo musiałbym czesciej te trasy robic.
-
To policz ile na mrozie spalil do tego Pb, i ile gdy sie cieplej zrobilo. Poza tym w zimie jest lepsza mieszanka LPG i auto duzo wiecej nie powinno palic, chyba ze sie dlugo nagrzewa. Nie tankuj co pare km tylko pelny zbiornik. Jesli spalanie LPG nie przekracza 20% wskazan Pb to sie nie ma czym martwic.
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe