Skocz do zawartości

i-spy

Użytkownik
  • Zawartość

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O i-spy

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Corsa D
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. Super, dziękuję!
  2. Witam Problem dotyczy Corsa D '11 A14XER 1.4 benzyna. Po lewej stronie silnika (u góry) zauważyłem wyciek. Czy ktoś może wie co to jest? Czy tam są jakieś uszczelki? Zdjęcia w załączniku. Z góry dziękuję, Tomek
  3. Odkręciłem i otworzyłem zamek w klapie bagażnika. Jest tam mikrostyk który jest uszkodzony - puszcza na tyle wystarczający prąd, że komputer wie o otworzonej klapie, jednak na tyle mały, że światła nie zapala. Szukając - po kodzie - uszkodzonego przełącznika trafiłem na: http://forum.opel24.com/topic/78536-naprawa-oswietlenia-bagaznikawlacznika-w-zamku-corsa-d/ co potwierdza moją diagnozę. Mam nadzieję, że przyda się dla innych. Pozdrawiam, Tomek
  4. Czyli wbrew logice wygląda to jakby były jakieś dwa mikro styki w zamku. Pierwszy dla komputera, drugi dla oświetlenia... Sprawdzę i ten trop - dzięki za odpowiedź! Pozdrawiam, Tomek
  5. Szanowni użytkownicy forum, w mojej Corsie D (3 drzwiowa: 2011/2012) pojawiły się problemy z oświetleniem bagażnika. Początkowo oświetlenie zapalało się z coraz większym opóźnieniem od otwarcia klapy bagażnika aż w końcu zupełnie przestało się załączać. Żarówka - jest ok. Napięcie na żarówce - jest 12 V. Po podłączeniu żarówki płynie dziwnie mały prąd - ok 40 mA (tutaj pewno jest problem, bo żarówka ma 10W). Czy ma ktoś pomysł gdzie szukać problemu? W bagażniku przewody od żarówki wchodzą w wiązkę, która dalej idzie po lewej stronie gdzieś w kierunku przodu samochodu. Brak złączek, brak czegokolwiek do sprawdzenia. Dodam, że komputer poprawnie widzi otwarcie klapy bagażnika - na wyświetlaczu pojawia się komunikat "Open" oraz gra sygnał w kabinie. Z góry dzięki za sugestie, Tomek
  6. Witam ponieważ forum jest nie tylko aby brać, przesyłam wyniki z mojej diagnostyki. Okazało się, że w mojej Corsie przyczyną zbyt ubogiej mieszanki był uszkodzony zawór par spalin - cały czas był otwarty. Po wymianie wszystko wróciło do normy. Mam nadzieję, że ta informacja będzie przydatna dla innych. Brawo dla Auto-Center (ASO) w Krakowie za trafną i tanią diagnozę problemu. Zdecydowanie odradzam wizytę w ŁG Auto Serwis w Krakowie - błędnie zdiagnozowali rzekomo uszkodzoną sondę Lambda, świece itp. - zabawa w "będziemy zgadywać co jest nie tak za Twoje pieniądze". Po zgłoszeniu reklamacji otrzymuje się niemiłe telefony. Pozdrawiam
  7. Sprawdziłem szczelności jest ok. Wymieniona została sonda Lambda - czujnik 02. Czyli mam już komplet nowych sond (1 i 2) a błąd jak był tak jest. Generalnie to krótko terminowa oraz długo terminowa korekta na mieszance strasznie szaleje - oczywiście na plus - i podczas jazdy waha się od +5 do +32. Jak odepnę przepływomierz to - poza tym włącza się wentylator na chłodnicy - to nagle korekty spadają do ok 0 (zera). Czy to normalne? Zastanawiam się, że gdyby np to był przepływomierz uszkodzony, to czemu sonda 01 nie zgłasza nic, natomiast 02 na zbyt ubogą mieszankę? Pozdrawiam, Tomek
  8. Wielkie dzięki. Wracając do P0171 to mam taki błąd: https://drive.google.com/file/d/1I-v9OBlzeyX24gZdDTU_gHDUqry9lD3iuQ/view?usp=sharing z czujnika 02. Czy to jest dolna sonda Lambda? Jeśli tak, to dziura w wylocie by to wyjaśniała. Dopytuje bo na necie coś ciężko o jasną odp. Dzięki!
  9. A czy wie ktoś co to za element? https://ibb.co/m6H2wF
  10. Tak, u mnie EVAP na wolnych miał ok 8.2% - także mieści się w podanym zakresie. Wyciek jest na termostacie i jest to płyn chłodzący.
  11. Witam Dzisiaj udało mi się trochę posprawdzać Corsę. Niestety OpelScan nie działa u mnie (łapie chyba tylko do 2010). Inne wersje próbowałem i także nie bardzo. Kupiłem OBD Fusion i za jego pomocą udało mi się odczytać EVAPa - na wolnych mam ok 8.2 %. Generalnie to mam dużą korektę - krótkoterminową (SHRTF) i długoterminową (LONGFT1) - czasu wtrysku - na poziomie +30% - co wydaje się logiczne skoro lambda krzyczy, że mieszana zbyt uboga. Na wolnych obrotach SHRFT rośnie stopniowo od np 8% do 32% bum i dostaję P0171. Co do szczelności to zatykałem dolot - silnik nie zgasł. Przygasał do pewnego momentu, później jakiś zawór przeskoczył i na bardzo, bardzo wolnych obrotach silnik pracował. Poniżej zdjęcia tego "co przeskoczyło". https://goo.gl/photos/CuQWpC4MjtSFd8158 https://goo.gl/photos/ss4KiNJ8LoR7Q4Yq6 Jeżeli chodzi o wydech to zatkałem rurę wydechową, silnik także nie zgasł. Jest nieszczelność na wysokości przed tylnymi kołami - wydać po plamie na ziemi. https://goo.gl/photos/2eyKswNBakZ5u1CD7 https://goo.gl/photos/DcXW67LuhxnBi4bt9 Generalnie to martwi mnie jeszcze coś takiego - nie wiem czy dobrze rozpoznaje czy to ???termostat??? - nie wiem ale jest mokro, że ho ho: https://goo.gl/photos/zqZWeP9cfxDj9o1s5 https://goo.gl/photos/1R26bCGLd3zE1XJe7 Pozdrawiam, Tomek
  12. @adam1954 SDProga mam na Androida ale przy zakupie dostaje się licencję także na Windows. Czy wersja na Windowsa pokazuje więcej parametrów? @finerek123 Auto jeździ i trasy i miasto. Ostatnio jeżdżąc po Krakowie przyuważyłem na światłach, że pojawia się błąd. Później wracając już do domu (trasa około 50 km) błąd nie wystąpił. Pod domem zatrzymałem się i czekałem. 1, 2, 3 odczyt błędów nic... 4 - P0171. Sprawdzę szczelność tak jak poradziłeś. Przepustnica była już czyszczona 2 razy oraz była robiona adaptacja. Wymiany są robione regularnie - nie oszczędzam na na oleju ani filtrach. Pozdrawiam, Tomek
  13. Dziękuję za odpowiedź i wskazówki. Na podstawie filmu wnioskuję że mój termostat raczej jest ok. Parametrów, które podałeś nie jestem w stanie sprawdzić gdyż SDProg tego nie oferuje. Szczelność dolotu, wydechu - w garażu mogę spróbować sprawdzić - czy polecasz jakiś domowy sposób? Zastanawiam się czemu błąd wyskakuje tylko na postoju i dopiero po upływie chwili - tak jak pisałem 2-4 min? Pozdrawiam
  14. Witam Mam Corsę 1.4 A14XER benzyna. Mam taki problem, że od czasu do czasu pojawia mi się błąd P0171 zbyt uboga mieszanka. Jeżdżę cały czasz SDProg-iem i odczytuje błędy. Zauważyłem, że podczas jazdy błąd się nie pojawia. Błąd P0171 wyświetla się dopiero w momencie gdy się zatrzymam (silnik włączony) i czekam 2-4 minut. Temperatura płynu chłodzącego skacze wtedy do ~98 st. C. Zastanawiam się czy silnik się nie przegrzewa? W zeszłe lato wymieniałem czujnik temperatury płynu chłodzącego. Po wymianie czujnika i zalaniu płynu - zgodnie z rekomendacjami - zostawiłem silnik na wolnych obrotach aby się zagrzał aż do włączenia wentylatora. Wtedy gdy temperatura skoczyła do 105 a wentylator się nie włączał - trochę ze strachu - przestałem go grzać. Generalnie jest tak, że w 95% przypadków temperatura oscyluje w okolicach 90 st.C, jednak czasami skacze grubo powyżej 100, nawet do 105. Wiem, że przyczyn zbyt ubogiej mieszanki (P0171) może być wiele (sondę Lambda oraz świece już mi ŁG Auto Serwis w Krakowie wymieniło - eh). Czy może to być coś związanego z temperaturą? Pozdrawiam, Tomek
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.