Skocz do zawartości

sebasp

Użytkownik
  • Zawartość

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O sebasp

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Meriva A
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. sebasp

    Z14XEP p300 p304

    Witajcie. Mam ten sam problem. Meriva 1.6 8V. Błąd P0304 P0300. Silnik pracuje jakby na 3 cylindry. Ściągnąłem przewód nr na cewce nr 4, zrobiła się przerwa pomiędzy zapłonem a cewką widać iskrę a silnik pracuje idealnie. Gdy wcisnę przewód silnik zaczyna skakać. Co może być? Zacznę od świec. Świece wymienione silnik chodzi równiutko.
  2. Witam. Ostatnio zabrałem się za naprawę klimy. A dokładnie mechanik wymontował mi cewkę a ja sam wymieniłem zabezpieczenie termiczne. Klima raz chodzi okej a raz na wolnych obrotach słychać cyknięcie przekaźnika chyba tego w podszybiu za akumulatorem a następnie spadają obroty i tak wkoło. Wymieniłem samo zabezpieczenie termiczne 10A i 216 stopni C. Wypadałoby chyba sprawdzić najpierw ten przekaźnik. Być może jakieś odległości się zwiększyły między cewką a sprzęgłem i prąd płynie większy zabezpieczenie wytrzymuje a przekaźnik już nie. Czy ktoś może miał do czynienia z taka sytuacją? pozdrawiam
  3. Dzięki Adam. Miałeś rację. Bezpieczniki 15A wyglądał niby okej ale tylko tak wyglądał. Jeszcze raz dzięki
  4. witam Was serdecznie. Kolejny miesiąc kolejne błędy w mojej Merivie. Żeby nudno nie było . Po ostatniej naprawie sterownika (błąd P0135) przyszedł czas na nową usterkę. To co udało mi się znaleźć w sieci to: błąd sondy P0135 - Podgrzewacz czujnika lambda P0141 - Podgrzewacz czujnika lambda P0443 - usterka zaworu przewietrzającego w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa Czy do tych układów są jakieś bezpieczniki? Gdzie znajduję się ta sonda chciałbym sprawdzić przewody? Czy to może być znowu sterownik ? Dzięki dzisiaj rano niespodzianka dodatkowa. Obie żarówki H7 (od mijania) przepalone. w piątek mechanik klimę naprawiał tzn sam bezpiecznik termiczny w cewce klimy.
  5. sebasp

    Zapaliła się pomarańczowa kontrolka oleju

    Dzięki za podpowiedz. Zamawiam ten Olej Opel 0w30. Będę go dolewał a przed zimą wymienię całkowicie na 0W30. Jednoczesnie zrobię tak jak pisał Adam z naftą. Dam znać jaki efekt.
  6. sebasp

    Zapaliła się pomarańczowa kontrolka oleju

    Dzięki Tomek Ten olej co proponujesz to pełen syntetyk ? Nie mogę znaleźć takiego oplowskiego GM 0W30.
  7. sebasp

    Zapaliła się pomarańczowa kontrolka oleju

    Tak czytałem. Zrobię tak jak opisaliście z naftą ale to chciałbym za jakieś trzy miesiące. Skończył mi się syntetyk i chciałby się Was poradzić czy dolewać mogę już półsyntetyk aby tylko utrzymać poziom oleju. Na cuda ze mnie spali nie liczę.
  8. sebasp

    Zapaliła się pomarańczowa kontrolka oleju

    cześć Zalałem po zakupie auta w listopadzie OLEJ Syntetyczny LIQUI MOLY TOP TEC 4100 5W-40(mój błąd) . Bierze go sporo. Można dolewać teraz jakiś półsyntetyk i do celowo przejść na półsyntetyk?
  9. Jak w Merivie dostać się do rezystora wentylatora? Mało miejsca jest. Patrząc na wprost auta w prawym dolnym rogu są dwie wtyczki. Jedna wyżej druga ciut niżej. W której wtyczce się znajduje ? Da się bez kanału go wykręcić? Dobrałem się do niej. To ta wtyczka wyżej. Stara jest uszkodzona a nowa już zamówiona.
  10. sebasp

    jaka temepratura

    Wymieniłem termostat jeszcze raz na Wahlera i efekt jest taki sam. Silnik nagrzewa się ładnie do 89 stopni, termostat otwiera się i temperatura spada poniżej 80 po czym wraca w okolice 80 i tak już zostaje. Wydaje mi się ze taka jest jego charakterystyka pracy i tak ma być. Poczekam do wymiany rozrządu i wymienię wtedy ten główny. Adam1954 widocznie u Twojego kolegi stary termostat zatrzymał się w innej pozycji. Dodatkowo z nowym tym dołożonym układ cały pracuje tak jak piszesz wyżej.
  11. Przy jakiej minimalnej temperaturze zewnętrznej (tej na wyświetlaczu w samochodzie) załączy się climatronic ?
  12. sebasp

    jaka temepratura

    Wymieniłem termostat (Z16SE) dzięki podpowiedzi kolegi Adam1954 i jest lepiej. Silnik rozgrzewa się do około 87C po czym następuje otwarcie termostatu i temperatura spada poniżej 80C. Po kilku kilometrach wraca do 80 C i tak już pozostaje. Wydaje mi się że chyba trafiłem za uszkodzony termostat.
  13. Dzięki za podpowiedź. Zestawy naprawcze dotyczą pająka który jest przy skrzyni biegów a nie samego mechanizmu, gałki zmiany biegów. Czy da się zregenerować mechanizm wybieraka bez kanału?
  14. Jak sprawdzić jaką mam skrzynie biegów? Gałka zmiany biegów nie jest podłączona do linek. Zamiast ich idzie popychacz aluminiowy podłączony przegubem z gałką zmiany biegów. Mam problem szczególnie z dwójką (ciężko wchodzi albo wogóle) oraz dźwignia zmiany biegów jest jakby odchylona do tyłu. Zestaw naprawczy zaprezentowany w tym wątku nie dotyczą chyba mojej skrzyni. Meriva 1,6 8V.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.