Skocz do zawartości

Stalylor

Użytkownik
  • Zawartość

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Stalylor

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Model
    Opel Astra II
  • Silnik
    X16SZR
  • Nadwozie
    Hatchback
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. Witam, rok temu jak i teraz napotykam się na ten sam problem w mojej Astrze 2, 1.6 8V. W zeszłe lato jak i teraz już na wiosnę zdarza się, że jadąc autem nie załącza mi się nawiew - niezależnie od siły nawiewu (1-4). Nie zauważyłem żadnej zależności względem tego czy działa on jak ponownie odpalę auto itd. Bywa tak, że uruchamiam auto, przekręcam sobie nawiew na poziom 2 i zostawiam tak przekręcone. Następnie przejadę kilka minut autem i nagle nawiew zaczyna sam z siebie działać. Dodam że w tegoroczną zimę ani razu nie miałem problemu z nawiewem, zaczyna się to dziać jak jest wysoka temperatura na zewnątrz (tak na oko powyżej 20'C). Co to może być? Coś się nagrzewa i nie styka?
  2. Stalylor

    Przewód / wtyczka przepływomierza przepustnicy

    Tak to jest chyba to! Później to odepnę i porównam wymiary dla pewności.
  3. Stalylor

    Przewód / wtyczka przepływomierza przepustnicy

    Mogę gdzieś zadzwonić do ASO i spytać, ale ma ta wiązka jakąś specjalną nazwę? Nawet obrazy google nie pomagają.
  4. Na biegu jałowym auto stoi na 1500-2000 obrotach. Został u mnie zdiagnozowany problem, mianowicie na komputerze odczyt wskazuje 3-5% wciśnięcia pedału gazu. Doszedłem do tego i okazało się, że coś jest źle z wtyczką idącą do przepływomierza - jak się ją ustawi bokiem to odczyt jest prawidłowy i obroty są na 900. Chciałbym ją wymienić, ale nie mogę tego nigdzie znaleźć na allegro ani nigdzie indziej. Wiecie jak się ta wtyczka (3-pin) fachowo nazywa lub gdzie takie coś mogę zamówić? Szukałem po różnych nazwach (przepustnica, przepływomierz, wtyczka, kabel, wiązka, przewód), ale nic nie mogę znaleźć. Na zdjęciu na dole przepływomierz do którego ta wtyczka wchodzi. Astra 2 1.6 8V 55kW.
  5. Stalylor

    X16SZR - brak ikony Check Engine i wentylatory

    Cześć, nie poradziłem sobie i oddałem auto do elektromechanika. Okazało się, że gaz jest źle wpięty w instalację elektr. (mechanik mówił, że żeby brać + bezpośrednio z akumulatora to został wpięty gdzieś w obieg, przekaźnik od gazu robi zwarcie i to powodowało że komputer nie dostawał prądu). Gaz mi mechanik odpiął i kazał poszukać porządnego gazownika do poprawienia tego gazu, sam naprawił mi jeszcze pare rzeczy na benzynie.
  6. Stalylor

    X16SZR - brak ikony Check Engine i wentylatory

    Zgadza się, mam taki jak nr 12 bo już kiedyś go wymieniałem (szukając kiedyś innej usterki). Dzięki za pomoc, będę próbować i jeśli coś się uda to na pewno opiszę tutaj.
  7. Stalylor

    X16SZR - brak ikony Check Engine i wentylatory

    Jutro wezmę kompa i kabel i sprawdzę. Ale bardziej pytam gdzie jest ta wiązka przy tym silniku, że jeśli jutro się za to wezmę to żebym wiedział gdzie i co sprawdzić.
  8. Stalylor

    X16SZR - brak ikony Check Engine i wentylatory

    Nie wiem czy w przypadku uszkodzonej wiązki diagnostyka jest możliwa.
  9. Witam forumowicze, wczoraj podczas drogi do domu przy prędkości około 40 km/h samochód nagle mi zgasł, podczas wyhamowywania nie dało rady go odpalić ani z kluczyka ani na biegu + sprzęgle. Zatrzymałem się na poboczu i próbowałem go odpalić, wskazówki od obrotów, prędkości i temparatury latały jak szalone. Poszedłem zobaczyć pod maskę - okazało się że chodzą oba wentylatory i wyłączają się dopiero po wypięciu akumulatora. Po ponownym podpięciu akumulatora i przekręceniu kluczyka zapalają się na ekranie te ikony co zawsze prócz dwóch - ikonki silnika (check engine) i ikonki samochodu z kluczem. Auta nie idzie odpalić i po przekręceniu zapłonu znowu załączają się wentylatory. Podczas holowania mnie przez inne auto miałem przekręcony kluczyk oczywiście i na lekkich wybojach (przecinaliśmy torowisko) ikonka check engine zaczęła mrugać, jakby pod wpływem wybojów coś stykało i przestało stykać. Czytałem wiele tematów wczoraj wieczorem i jedyne na co się natknąłem to albo coś z kablami (przerwana wiązka połączenia z komputerem?) a jeśli chodzi o wentylatory to ludzie pisali o jakimś czujniku temperatury wody i czujniku klimatyzacji. Może mnie ktoś naprowadzić gdzie jest ta wiązka od silnika do komputera, żebym mógł popatrzeć czy jakieś kable się nie przetarły? Chyba że się mylę i to co innego. Auto Astra 2 1.6 8V 55kW (benzyna + gaz).
  10. Witam, poczyściłem co się dało, sprawdziłem szczelność. Teraz mam tylko jakiś inny błąd. P0130: 02. Wymieniłem sondę lambda, ale nic to nie dało.
  11. Dodam, że jak się silnik rozgrzeje i zaczyna falować, to podczas ruszania mam naprawdę mocnego kangura i muszę czasem przeciągnąć na sprzęgle lub dać dużo gazu.
  12. Pytanie czy to może mieć wpływ na to co się dzieje. Ja czytałem trochę w necie i wywnioskowałem 2 rzeczy: uszkodzony komputer lub coś z dwumasem. Biorąc pod uwagę to, że te parę lat temu było wszystko wymieniane jest chyba to możliwe, że komputer jest walnięty?
  13. Ja to czytałem to zwykłym OBDII pod Win 7, ten mechanik miał bardziej specjalistyczny sprzęt i szczerze mówiąc nie wiem czy wykazał mu to co mój. Co do kasowania błędów: już to robiłem, po skasowaniu zaraz były na nowo.
  14. Witam, mam problem z moją Astrą 2: - rok 1999 - benzyna + gaz, ale na gazie nie jeżdżę bo coś się zepsuło i nie mogę na niego przełączyć - 1.6 8V 75KM, kod silnika X16SZR - wersja wyposażenia "100" Jak wyżej napisałem jeżdżę tylko na benzynie, auto było już u kilku mechaników, ojciec też zrobił co mógł. Przy odpalaniu auta na zimnym silniku zawsze gaśnie, jeśli nie przycisnę pedału gazu jak to zrobię na krótko i puszczę to auto zgaśnie. Trzymanie ok. 2 min powoduje że obroty są przynajmniej na poziomie 500/min. Dziwna rzecz, bo jak odpalę go pierwszy raz na zimnym i od razu trzymając gaz i przejadę choćby 20 metrów to już nie gaśnie. Większy problem pojawia się jak silnik się rozgrzeje. Jadąc i dociskając gaz czuję jego dławienie, nierównomierne przyspieszanie niezależnie na ilu obrotach wduszam (czy 2000 czy 4000 - jest to samo). Kiedy stoję w korku to od momentu zatrzymania się w nim po kilku sekundach zaczyna się dziać to co na filmiku poniżej. Obroty schodzą na ok. 900 i zaczyna się falowanie 500-1300 aż w końcu zgaśnie. Czasem jak tak faluje to mam wrażenie trzymając nogę na hamulcu, że pedał delikatnie się zapada i podnosi - lecz nie zawsze. Link do filmiku (praca rozgrzanego silnika podczas postoju): https://youtu.be/bzKoLfQPOXI W celu rozwiązania problemu w aucie było robione to co daliśmy radę sami: - wymiana silniczka krokowego na nowy zamiennik czy też używany oryginał - zatykanie EGR blaszką - wymiana potencjometru przepustnicy - czyszczenie przepustnicy oraz wymiana na inną używaną - wymiana kabli, świec - nowe filtry, olej - sprawdzenie bezpieczników - tankowanie 98 zamiast 95 w celu testów - przepalanie auta na wysokich obrotach Nic z powyższych rzeczy nie pomogło. Dodam, że mechanik do którego go oddawałem sprawdził wszystkie czujniki - jego zdaniem żaden nie jest uszkodzony. Próbował też coś z komputerem, sam go podłączałem i czasem nie wyrzuci żadnego błędu, czasem wyrzuci następujące, chyba jednak niepokrywające się z rzeczywistością: Dump błędów z 09.10.2016r: - P0351 IGNITION 1 CONTROL CIRCUIT - P0443 Evaporative Emission Control System Purge Control Valve Circuit - P1405 EXHAUST GAS RECIRCULATION (EGR) - P0120 PEDAL POSITION SENSO CIRCUIT - P0170 FUEL TRIM (BANK 1) P. S. Auto mam od 3 lat, kupując je była wymieniana instalacja elektryczna, bo sprzedający mówił że akumulator dostał zwarcie i wszystko poszło, jednakże około 1,5 roku nie było problemu z autem, potem stopniowo było co raz gorzej aż do teraz. Za czasów jak jeździłem na gazie, to na gazie nie było takich rzeczy (w sensie falowania i braku mocy), jednak zdarzyło się autu na gazie zgasnąć na sprzęgle (być może dlatego, że reduktor jest ustawiony nie bokiem a w kierunku jazdy, bo pod maską nie ma miejsca na inne jego umiejscowienie). Mechanik też twierdził, że komputer od gazu oszukuje sondę lambda (podaje za duże napięcie) i przez to komputer pokładowy świruje, ale wcześniej wystarczyło odpiąć akumulator i podłączyć, wtedy na benzynie chodził dobrze. Teraz i to już nie pomaga mimo tego że z gazu już nie korzystam jakieś 1000 km. Wpakowałem zdecydowanie za dużo pieniędzy w ten samochód, nie wiem co robić. Ew. jeśli jest ktoś z okolic Poznania kto mógłby pomóc chętnie skorzystam z pomocy.
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.