Skocz do zawartości

bolo75

Użytkownik
  • Zawartość

    27
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O bolo75

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Corsa B
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. bolo75

    Corsa b x12sz błędy sondy lambda

    Pomiary robiłem multimetrem DT830B na aliexspress kosztuje 8,7zł i przy pomiarze na biegu jałowym pokazywał zmiany napięcia w zakresie 0.43-0.47V (narastanie i spadanie napięcia). Na zimnym robiąc pomiar też pokazywał narastanie napięcia od 0,14 do 0,2V tak więc da się i takim chińczykiem za 8,7zł.
  2. bolo75

    Corsa b x12sz błędy sondy lambda

    Sonda w tym silniku jest jednoprzewodowa więc raczej bez grzałki. Wydaje mi się że odpięcie sondy a więc jednego z czujników zmienia parametry wysyłane przez sterownik. Grzałka chyba ma za zadanie podnieść temperaturę sondy przy zimnym silniku żeby pracowała ona od początku pracy silnika. Przy jednoprzewodowej sondzie zakładam że sterownik ma ustaloną stałą wartość napięcia (na zimnym silniku) jakie podaje do momentu aż silnik osiągnie określoną temp. którą sterownik otrzymuje z czujnika temperatury i wtedy kiedy silnik osiągnie temperaturę roboczą zaczyna się oscylowanie napięcia na sondzie. Pewnie nie bez powodu u mnie błąd sondy uboga mieszanka (tej uszkodzonej) pojawiał się dopiero powyżej 90stopni czyli kiedy sonda miała zacząć pracować bo silnik nagrzał się do temp. roboczej. Gdyby błąd pojawiał się na zimnym silniku to znaczyłoby że jej praca zaczyna się jeszcze przed osiągnięciem przez silnik temp. roboczej i że pracuje ona mimo że silnik nie osiągnał temp. roboczej. Zakładam że tak jest właśnie w silnikach gdzie sondy są z grzałkami i tam pewnie błędy sondy pojawiają się zanim silnik osiągnie temp. roboczą. Chyba też nie bez powodu pisałeś żeby napięcie na sondzie mierzyć po rogrzaniu silnika do temperatury roboczej Z ciekawości sprawdzę jakie napięcie jest na włączonej wtyczce do sondy kiedy silnik jest zimny. Więc sprawdziłem i na zimnym silniku od startu napięcie zaczyna rosnąć od 0,14V i wzrasta. Ja mierzyłem przez ok 30sek. i napięcie wzrosło do 0,20V.
  3. bolo75

    12 L / 100 km ? Uszczelka pod głowicą?

    Jeżeli to silnik x12sz to wymiana uszczelki pod łowicą to banał. Kup sobie klucz dynamometryczny (nic drogiego coś z castoramy) , WD40 (do odkręcania śrub), smar miedziowy (do śrub na kolektor wydechowy), uszczelkę pod głowicę, uszczelkę pod kolektor wydechowy i ssący do tego jak zdejmiesz głowicę wymień uszczelniacze zaworowe. Jak sam włożysz swoją pracę to zamkniesz się może w 400zł a zdjęcie głowicy w tym silniku to nic trudnego. Objawy były takie że przy odkręcaniu korka zbiornika wyrównawczego było zasysanie powietrza (podciśnienie) kopcił na biało do oleju dostawało się więcej wody przez cylinder, ubywało płynu, i po zapaleniu i przejechaniu może z 4 km było takie lekkie szarpnięcie jakby jeden gar się wyłączył ale potem po rogrzaniu wchodził na obroty i nie było problemu. Nigdy tego wcześniej nie robiłem (zdjęcie głowicy) ale w zeszłym roku w styczniu zabrałem się za to i też się trochę stresowałem szczególnie odkręcając śruby kolektora wydechowego. Cała reszta to już pestka. Nie robiłem żadnego planowania głowicy nie dawałem nowych śrub skręcających głowicę. Wszystko poszło na starych chęściach. To planowanie głowicy to bez sensu akurat w mojej bardziej przydało by się planowanie bloku bo był zrobiony "dziadowsko" ale przejechałem go lekko papierem ściernym. Rok już jeżdżę i nie ma żadnych wycieków czy pocenia się uszczelki. Jak masz gdzie to zrób to sam a zobaczysz że to nic trudnego a do tego można się czegoś nauczyć no i zaoszczędzić. Jeszcze jedna rada na sprawdzenie czy uszczelka tak jak u mnie ma przedmuch do cylindra. Tego akurat nie robiłem u siebie ale jeżeli spaliny dostają się do układu chłodzenia to jest to przede wszystkim CO2. CO2 jest cięższe od powietrza więc po odkręceniu korka nie uleci on. Zapal zapałkę i zbliż ją do zbiorniczka lub szybko ją tam włóż jak zgaśnie znaczy że w układzie jest CO2 i na pewno jest przedmuch kanału chłodzenia do cylindra. Zakładam że ten przedmuch będzie na 4 cylindrze.
  4. bolo75

    Corsa b x12sz błędy sondy lambda

    Na dwa lata mam gwarancje jak nie wytrzyma i padnie będzie reklamacja tak jak tej którą kupiłem rok temu. To co napiszę nie odbierz jako umniejszanie twojej wiedzy. W poście nr 2 napisałeś : "Sprawdź sobie po zagrzaniu silnika do temp. roboczej zasilanie sondy. Odepnij wtyczkę i zmierz napięcie między wtyczką ( od strony sterownika) a masą i ma być 0.43-0.47V na włączonym zapłonie." Tak zrobiłem odpiąłem wtyczkę na włączonym zapłonie jednak z ciekawości dziś zrobiłem to samo co napisałeś w poście nr 2 jednak przy dobrej sondzie. Najpierw na rozgrzanym silniku bez rozpinania wtyczki wpiąłem się we wtyczkę miernikiem i pokazał 0,43-0,47V. Potem rozpiąłem wtyczkę od sondy i znów zmierzyłem miernikiem i miernik pokazał stałą wartość 0,16V. Tak jak w poście nr 24 przytaczałem post gościa który zrobił dokładnie to samo co ja teraz a więc raz mierzył na zapiętej wtyczce i miał odczyty prawidłowe a potem rozpiął wtyczkę i miernik wskazał 0,16V. Reasumując rozpięcie wtyczki od sondy powoduje spadek napięcia wysyłanego ze sterownika co może sugerować że nagle sonda jest zepsuta a jak jest nowa to że problemy są na połączeniu sterownika z sondą lub w samym sterowniku. Tak więc sprawdzenie sondy dokonujemy przy wpiętej wtyczce do sondy. Jeszcze jedno bo przeglądałem też i na YT filmiki że mierniki cyfrowe nie potrafią pokazać zmian na sondzie i uśredniają wartości. To co dziś mierzyłem zrobiłem multimetrem jakimś tanim chińczykiem i zmiany pokazywał. Owszem nie były to płynne wskazania jednak multimetr potrafi je zarejestrować.
  5. bolo75

    Corsa b x12sz błędy sondy lambda

    No i problem rozwiązany. Przyczyną była sonda lambda która od samego początku stopniowo padała. Po wymianie sondy na droższą w założeniu lepszą silnik pracuje równo, nie ma błędu ubogiej mieszanki. Tak więc wszystkie założenia o złych napięciach gdzieś na sterowniku czy połączeniu sterownik-sonda okazały się błędne.
  6. bolo75

    Corsa b x12sz błędy sondy lambda

    Zmierzone na wpiętym czujniku 0,16-0,23V. Coś mi się wydaje że ta sonda jest uszkodzona tym bardziej że po wykręceniu były w niej łupiny powłoki ceramicznej tak jakby odpadła. Z jednej strony jest a z drugiej całkiem zeszła. Tak z ciekawości bo zanim wymieniłem sondę był błąd 13 "sonda lambda lub jej obwód, brak zmian napięcia/rozwarty obwód" Pytanie co może być przyczyną takiego błędu czy tylko sonda czy może coś jeszcze?
  7. bolo75

    Corsa b x12sz błędy sondy lambda

    Też czytałem że zakres który podajesz czyli 0,43-0,47V to skład mieszanki prawidłowy. Wyższe napięcia to mieszanka bogata niższe to uboga http://corsa-b.cba.pl/sonda.htm Jutro sprawdzę. Z ciekawości wykręciłem sonde i w jej wnętrzu były łupiny chyba tej ceramicznej powłoki ochronnej. Tak jakby część powłoki skruszała i odpadła. To tylko oględziny wizualne pomiary jutro.
  8. bolo75

    Corsa b x12sz błędy sondy lambda

    Jutro zmierzę jeszcze raz sondę bo czytałem inny wątek : http://forum.opel24.com/topic/20658-sonda-lambda-uboga-mieszanka/ "Pomierzyłem dzisiaj sonde, wykorzystując metodę "na szpilke". Była ona podłączona do przewodu zasilającego. I tak...po ok 2 min. pracy silnika na biegu jałowym pomiar wyniósł ok. 0,5 V a po dodaniu gazu dochodziło do 0,8 V, wartości te rosły i spadały dosyć płynnie, bez "wariowania". Rozłączyłem później sonde i zmierzyłem wartość między zasilaniem a masą, wyszło 0,16 V. Co sądzicie o takich wynikach...czy to sonda jest przyczyną usterki" Po odpięciu wtyczki z sondy też miał takie samo napięcie jak u mnie. Jutro zmierzę na wpiętej sondzie.
  9. bolo75

    Corsa b x12sz błędy sondy lambda

    ok Pomierzyłem z tym że PIN B11 jest raczej po lewej stronie złącza sterownika. Sprawdziłem podpinając kabel od sondy z wtyczką która idzie do sterownika na ciągłość. Więc PIN B11 po lewej na wyjściu ze sterownika pokazuje 0,87V. Ten po prawej który mi podałeś pokazywał na wyjściu ze sterownika10V.
  10. bolo75

    Corsa b x12sz błędy sondy lambda

    Czyli nie mogę wypinać tej wtyczki od sterownika tylko muszę wpiąć się z miernikiem w pin który idzie na sondę. Jak okaże się że przy sterowniku na wtyczce jest 0,43-0,47V a na sondzie jest 0,17V to znaczy że przebicie jest gdzieś za sterownikiem. TAK? Ewentualnie musiałbym wypiąć wtyczkę i wpiąć się miernikiem w pin sterownika sprawdzając jaki podaje prąd na sonde.
  11. bolo75

    Corsa b x12sz błędy sondy lambda

    Raczej podałeś dobrze patrzę na kable które wchodzą do wtyczki i jeden z nich to kabel który idzie od sondy w moim przypadku czarny gruby a wewnątrz zielony. Po drugiej stronie którą podajesz są cienkie kable. Poza tym co ja miałem zmierzyć? Jak wypiąłem tą wtyczkę od sterownika a do niej dochodzi kabel od sondy to niczego nie zmierzę bo tak jakbym przykładał miernik do kawałka kabla. Tam nie ma podawanego prądu na sondę.
  12. bolo75

    Corsa b x12sz błędy sondy lambda

    Na tym pinie jest 0V. Na sondzie cały czas 0,17.
  13. bolo75

    Corsa b x12sz błędy sondy lambda

    Tak dla pewności czy to jest ten PIN B11 patrząc na wtyczkę?
  14. bolo75

    Corsa b x12sz błędy sondy lambda

    Jeszcze raz. Mam odpiąć wtyczkę od sterownika włączyć stacyjkę i sprawdzić napięcie między PIN B11 a masą? Ma być 0,43-047V
  15. bolo75

    Corsa b x12sz błędy sondy lambda

    Tak sonda jest ok pomierzona
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.