Skocz do zawartości

Bedżamin

Użytkownik
  • Zawartość

    59
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana Bedżamin w dniu 9 Lipiec 2017

Użytkownicy przyznają Bedżamin punkty reputacji!

Reputacja

2

O Bedżamin

Informacje o profilu

  • Płeć
    Nie powiem
  • Model
    Opel Meriva B
  • Silnik
    A14NEL
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. Bedżamin

    jaka temepratura

    Co do ogrzewania to w mojej w trybie auto nawiew startuje dopiero jak silnik złapie około 60 stopni, poniżej tej temperatury nawiew ledwo chodzi. Jak były duże mrozy(-20/-25) to czasami 20km było mało żeby nagrzać silnik i wnętrze. Przy mniejszych mrozach i jeździe w korku temperatura czasami trochę spada ale poniżej 60 nawiew maleje i silnik się dogrzewa znowu, gdy przekroczy te 60 to znowu grzeje mocniej. Najlepiej w duże mrozy manualnie dać mu wentylatory na minimum, dać nagrzać się silnikowi do 90 i jak już złapie temperaturę dać auto i nie ma problemu. Zauważyłem też że na wolnych obrotach wyraźnie słabiej grzeje niż podczas jazdy. Taki urok już tych malutkich aluminiowych silniczków, łatwo nagrzać i łatwo schłodzić, w duże mrozy po prostu nie dają rady nagrzać.
  2. Co do LPG to nie przełącza się sam na nie jeśli wcześniej zgasiłeś silnik zanim zdążył się przełączyć na gaz ew krótko po tym jak się przełączył. Co do wentylatora to w zimę nie zauważyłem żeby wgl się włączał ale jak już jest cieplej to nie zdążę podejść z samochodu do bramy i wentylator już jest włączony. Gdzieś w opcjach komputera widziałem że jest funkcja automatycznego odparowywania szyb, może jeśli masz tą funkcję aktywną to klima się odpala w jakiś określonych warunkach żeby pomóc odparować szyby.
  3. Bedżamin

    Popiskiwanie silnika

    Posiedziałem troche przy tym samochodzie i okazało się że pasek i wszystkie rolki są w dobrym stanie. Winna okazała się membrana w pokrywie zaworów. Żeby było śmieszniej jest ona po drugiej stronie silnika, spod osłony piszczy w taki sposób że byłem cały czas pewny że to z okolic paska. Wiem że idzie kupić samą membranę i ją wymienić przez rozcięcie i potem posklejanie pokrywy z nową membraną, idzie ją dać też do regeneracji za około 300zł ew wymienić całą pokrywę na nową za około 1000zł.
  4. Wystarczy wpisać termostat 1.4t meriva b i każdy ma temp otwarcia w okolicach 105 stopni. Jak chcesz mieć prawdziwy odczyt temperatury to możesz w złącze OBD wpiąć zwykłego ELM327 na bluetooth za ~15zł i w telefonie wyskoczą Ci wszystkie parametry pracy silnika w tym temperatura cieczy i poniżej tych 102-105 stopni co byś nie robił to nie spadnie a czasami dobije nawet do 120.
  5. W mojej merivie z fabrycznym lpg ubytki płynu to był początek końca reduktora gazu. Przy 70kkm miałem wymianę na nowy, koszt jak dobrze pamiętam to było coś ponad 1000zł. Dół reduktora był cały w różowym nalocie, wszystko kapało na wahacz i potem na ziemię, gdzie się nie stanęło to zostawiał ślad. Co do oleju to proponowałbym utrzymywanie jak najbliżej max bo w tym silniku olej dostaje ostro popalić. Silnik w rzeczywistości utrzymuje cały czas okolice 105-115 stopni, na liczniku pokazuje 90 żeby nie wystraszyć użytkownika. Olej powyżej 110 stopni bardzo szybko traci swoje właściwości i po prostu czym go więcej tym lepiej.
  6. Bedżamin

    Popiskiwanie silnika

    W takim razie zacznę od ściągnięcia paska i odpalenia silnika na chwilę bez niego. Z tego co widziałem silnik od strony paska jest zabudowany plastikami i chyba nadkolem. Jak wyciąga się te kołki z osłon?
  7. Bedżamin

    Popiskiwanie silnika

    Dzięki za odpowiedzi w tygodniu zamówię napinacz i pasek
  8. Bedżamin

    Popiskiwanie silnika

    Pasek ma nalatane 70kkm ale nie jest popękany jeszcze. Przy włączaniu świateł nie zauważyłem różnicy ale jak włączę już klimatyzację albo ogrzewanie tylnej szyby to pisk jest głośniejszy
  9. Od dłuższego czasu coś popiskuje pod maską, gdy silnik złapie chociaż odrobinkę ciepła podczas dodawania gazu albo postoju słychać piszczenie. Tak jakby piszczał pasek ale tylko na ułamek sekundy gdy następuje zapłon w cylindrze. Proporcjonalnie do wzrostu obrotów, wzrasta częstotliwość tego piszczenia. ASO powiedziało że to pokrywa zaworów ale nie ma to jakiegokolwiek wpływu na pracę silnika. Jakie jest wasze zdanie na ten temat, warto coś z tym robić czy rzeczywiście nie ma czego się bać? Idzie to jakoś tanio naprawić bo nie ukrywam że trochę irytujące jest te piszczenie. W aso powiedziano mi że tylko wymiana pokrywy na nową czyli ponad 1000zl. Nigdy nie słyszałem o tym żeby gdziekolwiek piszczała pokrywa zaworów.
  10. Bedżamin

    Meriva B 1.4 LPG - głośniejsza praca silnika

    Przy tych obrotach zaczyna turbo dmuchać, silnik dostaje dużo więcej mocy, oddaje dużo momentu obrotowego na koła przy względnie niskich obrotach a że to są 4 cylindry to przy takich obrotach i takim momencie na nich dostępnych to musi wibrować. Żeby przy LPG było 6 biegów i co za tym idzie dwumasa to by tego nie było albo by było dużo słabiej odczuwalne
  11. Bedżamin

    Meriva B 1.4 LPG - głośniejsza praca silnika

    5 biegów ma zwykłe koło zamachowe a 6 biegowa ze względu na strasznie słabe łożyska ma dwumas
  12. Bedżamin

    Meriva B 1.4 LPG - głośniejsza praca silnika

    Może warto to nagrać wstawić np na youtube i wstawić tu link. Ten silnik tak ma że przy 1500 tak do 1800-2000 podczas przyspieszania mocno wibruje. Najlepiej tak zmieniać biegi żeby po zmianie biegu było około 2000 jak już się rozpędzisz do założonej prędkości to wsadzić taki bieg żeby było co najmniej 1500 obrotów, jak pod górkę to większe
  13. Żeby w merivie b zamknąć drzwi które nie mają wejścia na kluczyk (czyli wszystkie poza drzwiami kierowcy ) musisz je otworzyć i od strony kabiny nad zamkiem w drzwiach jest dziura w którą wkładasz kluczyk/śrubokręt i popychasz taką plastikową zapadkę do góry i potem tylko trzaskasz drzwiami i tyle. Nw jak bagażnik i klapka wlewu paliwa ale myślę że będzie podobnie rozwiązane
  14. W mojej merivie tak długo jak serwisowałem auto w aso tak silnik wciągał olej. Między wymianami potrafił wciągnąć koło litra. Po tym jak się skończyła gwarancja zacząłem sam auto robić i zamiast lać 5w40 od GM kupuję Motula 5W40 8100 X-Clean i jak ręką odjął. Między wymianami nie ubywa ani mm z bagnetu, zwiększyłem też częstotliwość wymian. Nie zmieniam tak jak sugeruje producent co 30kkm lub rok tylko co 10kkm. Wg mnie aso ostro w kulki leci z wymianami czegokolwiek. Jak mogę Ci doradzić to wymieniaj sobie filtr powietrza tak raz do roku bo jak się okazało w aso nikt mi go nie wymieniał bo podobno był w dobrym stanie. Mam taki nawyk że przy wymianie oleju wymieniam dosłownie wszystkie filtry w samochodzie i ten od powietrza był czarny jak smoła gdzie nowy jest śnieżnobiały.
  15. Bedżamin

    Spadają obroty przy włączeniu wentylatora

    Może czujnik temperatury powietrza zasysanego przez silnik przekłamuje. Wystarczy sprawdzic nr czujnika, sprawdzić jaki ma mieć opór przy danej temperaturze i zmierzyć go miernikiem. Bedzie wiadomo czy to czujnik, kable albo sterownik
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.