Skocz do zawartości

Marian1977

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Marian1977

  • Urodziny 30.04.1977

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Łuków
  • Model
    Opel Combo
  • Inna marka
    Opel
  • Silnik
    1,7 CDTI (Z17DTH)
  • Nadwozie
    Tour
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. Ja w swoim mam opony 185/60R15 i pompuję wszystkie na 2,4.
  2. Byłem w warsztacie na diagnostyce komputerowej. Ciekawostka- w komputerze nie było zapisanych jakichkolwiek błędów, czy usterek. Czujnik temperatury sprawny, odczyty z komputera są prawidłowe. Coś się pochrzaniło na odcinku od komputera do wyświetlacza, ale zdecydowałem, że nie będę pruł instalacji. Zakupię sobie ELM327 do gniazda OBD i raz na jakiś czas posprawdzam sobie parametry silnika i czy nie pojawiają się jakieś błędy.
  3. Mierzyłem na kostce od czujnika, który jest wkręcony pod termostatem.
  4. No i próba znalezienia przyczyny nieudana. Napięcie we wtyczce do czujnika temperatury 5V. Próba pomiaru przejścia do masy: jeden kabel- brak zwarcia do masy, na drugim jest przejście do masy, ale na tyle co dało się "odkopać" pod maską nic podejrzanego nie znalazłem. Jednak wydaje mi się, że jeśli jest w kostce 5V to musi być plus i minus, nie jest tak, że minus jest brany z masy i będzie na nim przejście, np. do bloku silnika. Nie chciałbym niepotrzebnie zbytnio pruć instalacji, bo jest ładnie w peszelkach i trochę mi szkoda. Na wyświetlaczu jest cały czas - 39 C, czy jest podpięty czujnik, czy go nie ma. Trochę dziwne, bo wydaje mi się, że po odpięciu czujnika oprócz kontrolki auta z kluczykiem, które się pojawia to na wyświetlaczu powinno być jakieś inne wskazanie, np "----" sygnalizujące brak czujnika. A może jest jeszcze jakiś inny czujnik, który za to odpowiada?????
  5. Będę dzisiaj lub jutro walczył z tematem. Miernik w łapę i do roboty, może coś uda się namierzyć. Dam znać jak wyniki.
  6. Niestety nic to nie wnosi do mojego problemu, nie mam problemu z poziomem płynu w zbiorniczku, tylko z błędnym odczytem z czujnika temperatury płynu.
  7. Koledzy, może ktoś pokusi się o poradę. Pacjent Combo C rok 2008, silnik 1,7 CDTI (Z17DTH). Na zimno odpala "od strzała", nie dymi, jak się rozgrzeje i chwilę postoi, to już ma problem z odpaleniem, trzeba sporo kręcić rozrusznikiem. Zamieszczam zdjęcia z odczytu z wyświetlacza i wskaźnika temperatury. Zdziwiło mnie ciągłe wyświetlenie temperatury w ukrytym menu na poziomie -39 stopni. Sprawdziłem kostkę od czujnika, jak też przewody, wizualnie są w porządku, po odłączeniu czujnika i odpaleniu auta załącza się wentylator i wyświetla kontrolkę "auto z kluczykiem". Jak podłączę czujnik kontrolka gaśnie. Kupiłem drugi czujnik i podpiąłem go do wtyczki. Nie przyniosło to żadnego rezultatu, w menu nadal wyświetlało -39. Może Wy coś podpowiecie, gdzie wstępnie szukać przyczyny takiego stanu. Jakiś reset trzeba robić po wymianie czujnika temperatury?
  8. A widzisz, o tym przesunięciu sterownika nie pomyślałem, a może się to udać. Jeśli nie odsunąć, to może odchylić na tyle, że uda się dostać do świec. Będę kombinował.
  9. Filtr paliwa wymieniany jakieś 14000 km temu, robię przeglądy co 15000 km ( co drugi przegląd wymiana filtra paliwa). Przebieg mam 189600 km. Leszek: wiem o tym sposobie, ale chciałbym go uniknąć, żeby wyjąć wszystkie świece muszę zdemontować sterownik, który jest na silniku. Jeśli "dobrałbym się" już do tych świec i je wykręcał to raczej poszedłbym dalej i wymienił wszystkie na nowe bez względu czy te stare byłyby sprawne.
  10. Witam wszystkich. Proszę o poradę w temacie silnika Z17DTH. Problem pojawił się niedawno. Przy odpalaniu zimnego silnika mam wrażenie jakby ciężej "łapał", a po odpaleniu przez chwilę (ok. 1 minuty) trzęsie silnikiem, trochę bardziej dymi, a po chwili drgania i dymienie ustępują, Drgania czuć w kabinie. Jak silnik jest nagrzany ten objaw nie występuje. Próba odczytania błędów (poprzez "pedałowanie" nic nie pokazała). Druga sprawa, czy mogę bezproblemowo odpiąć sterownik ( zamontowany na silniku z dwoma wtyczkami) żeby dostać się do świec żarowych celem sprawdzenia. Dwie, do których jest dostęp sprawdziłem i wydają się w porządku (opór na mierniku ok. 1 oma).
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.