Skocz do zawartości

grezur

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    34
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana grezur w dniu 5 Maj

Użytkownicy przyznają grezur punkty reputacji!

Reputacja

4

O grezur

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Model
    Opel Corsa B
  • Silnik
    1.0 12V
  • Nadwozie
    3D
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. grezur

    Witamy

    A ja dla odmiany chciałbym się pożegnać ze wszystkimi. Sprzedałem mojego Opla Corsę, zostałem z Laguną ale ją także planuję sprzedać. Dziękuję wszystkim za udzieloną mi pomoc a także mam nadzieję że mój wkład w forum w postaci 2 manuali (naprawy elektrycznego wspomagania i czyszczenia zaworu EGR) jeszcze nie jednej osobie się przydadzą. Pozdrawiam wszystkich oplomaniaków i życzę bezawaryjności. Do widzenia P.S. Aha i takie pytanko do Admina: czy po usunięciu profilu moje posty także zostaną usunięte? Chciałbym aby pozostały bo na pewno pomogą wielu innym użytkownikom a z drugiej strony nie chciałbym blokować nicka i zaśmiecać Wam bazy danych nieużywanym kontem
  2. Bardzo chętnie bym wdał się z Tobą w jakąś głębszą konwersację, jednak mało wiem na ten temat - a właściwie to wszystko co wiem, to już napisałem. Akurat dzisiaj wraz z innymi członkami rodziny podjęliśmy decyzję o sprzedaży autka (myślę że jak dobrze pójdzie to w przyszłym miesiącu) więc wcześniej planowane grzebanie przy rozrządzie już nie ma sensu . Poza tym wszyscy mówią, że można z tym jeździć (ja z tym jeżdżę od 1,5 roku odkąd kupiłem auto), więc tym bardziej nie mam natchnienia na rozbieranie połowy silnika . Mimo to życzę Ci powodzenia i mam nadzieję że dojdziesz w końcu do rozwiązania problemu. Gdybyś miał jakieś inne pytania moje GG wysłałem Ci na PW. Nie ma mnie często, jednak czasem można mnie złapać. Pozdrawiam
  3. Pozwolę sobie odpowiedzieć na drugą część Twojego pytania, bo sam troszkę poszukałem przed chwilą: W moim silniku jest identycznie. Jaki masz przebieg? Mój ma 145 tys. Jedni mówią, że ten silnik tak pracuje inni że te rozrządy są wadliwe i po jakimś czasie zaczynają hałasować, jednak nikt nie pisze konkretnie co w tym rozrządzie jest wadliwe. Wymieniają zębatki, łańcuszki (bo niby uderzają o obudowę rozrządu), ślizgi. Po głębszym przysłuchaniu się - faktycznie - ten dźwięk dochodzi od strony rozrządu, ale dopiero po porządnym rozgrzaniu się silnika - po prostu pracuje jak diesel. Ja sobie jednak dałem już spokój, bo nie uśmiecha mi się wywalić ponad 700zł na kompletny rozrząd. Kiedyś może jak będę miał czas to zajrzę do niego. Jest może ktoś, kto miał już doświadczenia z rozrządem w tym silniku? OT: Zastanawiam się czemu ktoś usunął z mojego pierwszego postu część o rolce napinacza? Wydaj mi się, że już gdzieś pisałem o tym rozrządzie to co wyżej ale nie wiem gdzie
  4. Nie sądzę. Wcześniej moja corsa pracowała na Mobil 1, gdy przyszedł czas wymiany oleju wlałem Shell Helix półsyntetyk 10W40 (za punkty V-Power ). Ja osobiście nie słyszę różnicy. Mój tato również nie. Pozwolę sobie na mały offtopic Na to nie wpadłem. Z drugiej jednak strony procedura powinna być tak opracowana, że wymiana rolki to wymiana rolki bez zabawy w ściąganie różnych innych rzeczy. W innych autach jest to lepiej przemyślane (np. napinacz na mimośrodzie)
  5. Może ja coś DODAm od siebie - również w swoim silniku X10XE słyszę łożysko ale bardziej takie grzechotanie niż gwizd. Wymieniłem rolkę napinacza bo myślałem że to ona - fakt należała się jej już wymiana, ale po zmontowaniu nadal słychać taki szmer - grzechotanie. Obstawiam alternator. Czy wymiana łożyska w alternatorze nastręcza jakichś specjalnych trudności? Co do zamykania maski - pierwsza myśl - także uderzenie powietrza, ale druga myśl - przecież komora silnika nie jest zamknięta - jest przez nią swobodny przelot powietrza. Może od wstrząsu po prostu przepustnica się przymyka? Takie moje są domysły - chociaż na mechanice znam się o niebo gorzej niż na elektryce
  6. A ja z innej strony - jakiego koloru masz płyn do spryskiwaczy? Bo w mojej corsie także zbierał się tam płyn, po jakimś czasie doszedłem do tego, że kapie z dyszy spryskiwacza szyby (przecieka przez plastikowy koreczek od spodu maski). Może to po prostu płyn do spryskiwaczy tak jak w moim przypadku
  7. Wsuwasz po prostu konektorek na ten wystający grzybek Ale nie od góry tylko od boku grzybka i przodem konektora. Nie wiem jak to inaczej wytłumaczyć
  8. Pozwolę sobie dołączyć się do dyskusji. Z tego co wiem złącze OBD1 ma 10 pinów a OBD2 16 pinów. Jestem w posiadaniu Corsy B X10XE z 1998 roku i również mam złącze OBD2 co mnie trochę dziwi, bo wszędzie piszą, że powinno być 10 pinowe OBD1. Chcę kupić interfejs diagnostyczny do mojego autka, ale teraz w końcu zgłupiałem. Zaglądając pod pokrywę bezpieczników widzę złącze OBD2 (16 pinów). Nie chciałbym wyrzucić kasy w błoto. Mogę prosić jakiegoś specjalistę o opinię?
  9. grezur

    biegi corsa B

    Nie wiem dokładnie co mam przez to rozumieć? Wybacz jestem bardziej obeznany w elektryce niż mechanice. Podczas jazdy nic szczególnego nie słychać oprócz niekulturalnej pracy słynnego 3-cylindrowca no i szumu raczej pochodzącego od opon. Uniosłem przód auta, wrzuciłem 3 i puściłem sprzęgło - koła się kręciły a w skrzyni nic nie szumiało. Jak wszedłem pod samochód i poszarpałem za element nad którym na rysunku jest część nr 6 to tam był dość spory luz - to całe chwieje się na boki. Tylko musiałbym sobie wydrukować ten schemat i jeszcze raz zajrzeć pod auto bo nie do końca pamiętam jak to wszystko wyglądało. Czy na rysunku element pod częścią nr 6 to ten sam co między częściami 11,12,13 ? Bo na rysunku różnią się trochę od siebie.
  10. grezur

    biegi corsa B

    Witam, pozwolicie że dołączę się do dyskusji . W mojej Corsie wymieniłem ten bolec (10PLN w ASO) fakt stary był już lekko podtarty. Następnie dokonałem regulacji biegów (poluzowanie metalowej obejmy pod autem i zablokowanie lewarka w pozycji luz w linii biegów 1-2) sprawdziłem także tą gumową kostkę - jest w porządku. Jednak po wymianie nie czuję żadnej różnicy. Być może mój problem jest innej natury - ja mam problem z wbijaniem 1 przy ruszaniu na zimnym silniku. Wtedy zawsze wrzucam najpierw R (zawsze ze zgrzytnięciem) i wtedy wrzucę 1 jak w nówce. Jednak gdy znów wrzucę luz, PUSZCZĘ SPRZĘGŁO to znowu nie mogę wbić 1. Wtedy znowu sprzęgło, wsteczny i bez puszczania sprzęgła przez luz na 1 (gdybym puścił sprzęgło znów bym nie mógł wbić 1). Problem mój jednak występuje tylko na zimnym silniku. Po przekroczeniu około 60-70 stopni jest OK. Dlatego zwątpiłem że może to być problem z elementami plastikowymi, skoro praca skrzyni jest zależna od temperatury silnika. Olej w skrzyni wykluczam, bo był wymieniany 3 000 km temu - przy okazji małej stłuczki, gdy zaczął wyciekać ze skrzyni. Dodam jeszcze, że problem z biegami występował już przed stłuczką.
  11. Po mojej instrukcji naprawy EPS obiecałem instrukcję zaślepienia zaworu EGR - a więc jest w całej okazałości Troszkę mi zeszło ale to wszystko przez ciągły brak czasu. Opiszę procedurę zaślepienia zaworu EGR w silniku 1.0 12V (X10XE) w Oplu Corsie 1998. Objawy opisywane przez użytkowników: auto traci moc przy przyspieszaniu, spala więcej paliwa, nierówno pracuje, zapala się kontrolka check engine, problem z odpalaniem. Potrzebny sprzęt: - silikon uszczelniający odporny na temp. do 300 st C. - szczypce uniwersalne - źródło światła - klucz oczkowy 8 jeśli nie to zwykła 8, najlepiej mała - klucz (chyba 13, nie pamiętam - zakładam że każdy kto się zabiera do pracy ma jakiś minimalny zestaw kluczy) do odkręcenia śrub blachy trzymającej wiązki przewodów i trzymających skrzynię z blokiem silnika - pół butelki na płyn chłodniczy i miska która go pomieści (płyn trzeba przelewać "na raty" ze względu na ciężki dostęp) - środek do czyszczenia sadz i osadów, jeśli nie to CIF lub coś podobnego - jeśli zaślepiamy zawór, to kawałek (min. 110 x 70mm) blaszki nierdzewnej (może być miedziana) max 0,5mm grubości (ja zastosowałem 0,25mm) - źródło zasilania +12V 1. Wypinamy wszystkie wiązki które będą nam przeszkadzały w dostępie do zaworu (sonda lambda, czujnik wstecznego, listwa zapłonowa, zawór EGR) 2. Wykręcamy 2 śruby trzymające skrzynię z blokiem silnika i przytrzymujące blachę na wiązki przewodów (na zdjęciu wskazane na niebiesko) 3. Zdejmujemy metalową obejmę trzymającą wąż na końcówce zaworu 4. Po zdjęciu węża klinujemy go w pozycji pionowej a z końcówki zaworu spuszczamy płyn chłodniczy. (Odkręcamy korek zbiornika płynu chłodniczego, jeśli tego nie zrobimy prawdopodobnym jest, że będzie kapać po kropelce xD) 5. Odkręcamy śruby trzymające zawór EGR przy bloku silnika (na zdjęciu wskazane na czerwono) 6. Starej uszczelki nie wyrzucamy, tylko oczyszczamy i zachowujemy! 7. Teraz bierzemy np. transformator akumulatorowy i na 2 skrajne piny zaworu podajemy napięcie 12V. Trzpień zaznaczony na rysunku prawdopodobnie nie będzie się poruszał. 8. Przystępujemy do czyszczenia kanałów zaworu i próbujemy rozruszać trzpień (na 100% się da, tylko cierpliwości) można się posłużyć śrubokrętem. Gdy podamy 12V trzpień powinien wysuwać się na ok 1cm od pozycji normalnej. 9. Oczyszczamy drobnym papierem ściernym powierzchnię bloku silnika gdzie był zamocowany zawór EGR. 10.1. Jeśli nie chcemy zaślepiać zaworu (problem na pewno powróci) po prostu wykorzystujemy starą uszczelkę i silikon temperaturowy. 10.2. Jeśli chcemy zaślepić zawór aby mieć spokój do końca życia (naszego albo auta xD), odrysowujemy kształt starej uszczelki na kawałku blaszki, pamiętając o tym, że chcemy go zaślepić, czyli wycinamy tylko otwór na płyn chłodniczy pomijając otwory kanałów ssących spaliny (jak na zdjęciu). 12. Po wycięciu nowej uszczelki nakładamy na jej obie strony (albo na zawór i drugą stronę uszczelki - jak kto woli) silikonu uszczelniającego i przykręcamy zawór z powrotem do bloku silnika. 13. Przykręcamy śruby trzymające blachę przytrzymującą wiązki przewodów i blok silnika ze skrzynią biegów. 14. Podłączamy wszystkie wiązki i zalewamy płyn chłodniczy. Prawdopodobnym jest że nie wejdzie nam od razu całość (w moim przypadku tak było), uruchamiamy silnik - układ powinien się odpowietrzyć. Czekamy do załączenia się wentylatora. Jeśli tak się nie stanie (jak w moim przypadku) to: 15. Wykręcamy czujnik temperatury z bloczku zaworu EGR (złota końcówka do której podłączamy jeden kabelek) i dmuchając w zbiornik z płynem chłodniczym przedmuchujemy układ do momentu w którym otworem po czujniku zacznie się wylewać płyn. Wtedy wkręcamy czujnik i czekamy do załączenia się wentylatora (oczywiście jeśli jest odpowiednio ciepło). Jeśli nie to po prostu powinna nam wejść taka ilość płynu jaką spuściliśmy. Jeśli coś nam zostało to znaczy że układ jest nadal zapowietrzony. W moim przypadku po tych operacjach komputer nie wyświetlał checka, silnik zaczął szybciej odpalać, lepiej trzymać obroty, palić mniej benzyny, no i przestał tracić moc przy przyspieszaniu. UWAGA! Pamiętajmy o kontrolowaniu miejsca przeprowadzonych robót (uszczelka) na pojawianie się wycieków płynu chłodniczego. Niestety w moim przypadku pojawił się wyciek po 2 dniach, i musiałem na nowo uszczelniać uszczelkę. Od naprawy minęło 9 miesięcy i jeżdżę do tej pory bez wycieków a silnik pracuje płynniej, pali mniej i nie traci mocy. Jeśli wykonacie pracę wg. moich instrukcji powinno być wszystko w porządku, jednak nie biorę odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia które można spowodować przez nieumiejętną naprawę. Copyright: grezur. Zezwalam na kopiowanie i rozpowszechnianie tekstu w niezmienionej formie, za podaniem autora i źródła.
  12. Tak jest, o to mi właśnie chodziło Jest to TA część. Po prostu zaczął mnie irytować dźwięk podskakującej półki na nierównościach, a nie miałem nic czym mógłbym ten element zastąpić. Wielkie dzięki
  13. Chyba jednak nie. Nie chodzi mi o obicie tapicerskie (czy jak to się tam nazywa) tylko mały plasticzek o wymiarach gdzieś 6 cm dł, 2cm szer. Pod nim widać łączenie uszczelki szyby bagażnika - tzn. spotykają się pod nim 2 końce uszczelki . Nie wiem jak to jeszcze dokładniej opisać xD. Jak mamy takie wgłębienie na samym brzegu półki bagażnika to ten plastik trafia akurat w to wgłębienie. A na klapie bagażnika jest przy samej dolnej krawędzi szyby.
  14. Właśnie gdzieś w bagażniku go zgubiłem najprawdopodobniej wpadł w koło zapasowe muszę dokładnie poszukać, mogę zrobić zdjęcie miejsca gdzie jest on mocowany ale jutro bo troszkę nie bardzo mam ochotę na zewnątrz wyłazić po dzisiejszej nocy xD i przy tej temperaturze . Domyślam się, że przejęzyczenie, ale wolę się upewnić żeby innych nie wprowadzać w błąd chodzi o pokrywę bagażnika a nie 'maskę'
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.