Skocz do zawartości

loloslol

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1

O loloslol

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Rzeszów
  • Model
    Opel Astra III
  • Silnik
    Z16XER
  • Nadwozie
    HB
  • Posiadasz LPG
    TAK

Ostatnie wizyty

730 wyświetleń profilu
  1. Witam, Po wizycie u mechanika wszystko jasne, okazało się że kończą się klocki a dźwięk pochodzi z sygnalizatora zużycia klocka.
  2. Witam, Czy ktoś może podpowiedzieć jaka może być przyczyna następującego zjawiska: Podejrzane jest serwo. W trakcie jazdy z komory silnika - gdzieś w okolicy kierownicy dochodzi dziwny świst przypominający dźwięk wydawany przez niedomykającą się spłuczkę - takie metaliczne syczenie. Zauważyłem, że syczenie pojawia się po przekroczeniu około 30km/h, na wolnych obrotach ten dźwięk nie występuje. Również podczas dodawania gazu na postoju dźwięki się nie pojawiają. podczas jazdy nie ma znaczenia, czy się przyśpiesza czy hamuje silnikiem - świst cały czas występuje. W chwili gdy naciskam hamulec zmienia się częstotliwość syczenia - staje się bardziej piskliwy proporcjonalnie do naciskania pedału hamulca, czyli czym bardziej hamuję tym bardziej piskliwie syczy - porównując do spłuczki jakby się domykał zawór. Zaobserwowałem też, że lekkie kręcenie kierownicą (lewo-prawo) również powoduje zmiany dźwięku syczenia, ale w dużo mniejszym stopniu niż podczas naciskania hamulca. Czy spotkał się może ktoś z podobnym zjawiskiem i ewentualnie może podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny? Dodam, że hamulec działa idealnie, siła hamowania ok, pedał nie zapada się, w ostatnim czasie nic nie było grzebane w układzie, syczenie pojawiło się dziś - nagle. początkowo występowało co parę sekund i trwało podobnie. Aktualnie syczy praktycznie cały czas po przekroczeniu 30km/h, czasami - raz na kilka minut przestaje na kilka sekund, ale trudno to zaniknięcie syczenia powiązać z czymkolwiek w sensie dodawania gazu czy też hamowania silnikiem. Z góry dzięki za wszelkie sugestie
  3. Witam Wszystkich, Czy udało się komuś może zerknąć na pomiar temperatury w testmodzie? Chodzi o osiągane maksimum oraz do jakiej wartości spada temperatura po otwarciu termostatu?
  4. Dzięki za link, widziałem ten materiał już wcześniej ale nadal nie mam pewności co do poprawnej temperatury pracy mojego silnika. Idąc za wskazówkami z materiału wideo mój termostat otwiera się za wcześnie, stąd też prośba do Forumowiczów posiadających Z16XER o sprawdzenie zachowania temperatury w testmodzie, pozwoli mi to odnieść moje parametry do innych.
  5. Dzięki za sugestię, przerabiałem już autko z identyczną regulacją zaworów i gazem, istotnie jest to temat newralgiczny i z pewnością wiążący się z koniecznością częstrzej weryfikacji luzów na wylocie, między innymi stąd prośba o weryfikację temperatury otwarcia termostatu, jeśli parametry pracy silnika są poprawne, a skład mieszanki prawidłowy z zaworami nie powinno się nic złego dziać. Na szczęście znalazłem odpowiedniego gazownika, nie jest tanio, ale solidnie i fachowo.
  6. Witam Wszystkich, To mój pierwszy post na tym forum, ostatnio stałem się posiadaczem Astry H 1,6 115KM Z16XER z 2009 roku. W najbliższym czasie do auta zostanie założona instalacja gazowa, przed montażem umówiłem się z gazownikiem w celu sprawdzenia parametrów. Gazownik stwierdził, że chłodnica jest nienaturalnie ciepła i kazał sprawdzić poprawność działania termostatu. Termostat według danych producenta powinien się otwierać przy 105 stopni. Poczytałem trochę na forum i różnie ludzie mówią o tej temperaturze. Włączyłem u siebie tryb serwisowy i sprawdziłem na kilku trasach oraz na postoju, generalnie temperatura wzrasta płynnie do ok 97 stopni po czym spada do ok 88 stopni i ponownie wzrasta do ok 97 i spada do 88 i tak cyklicznie. Widać stąd, że termostat jako taki pracuje, natomiast niepokoi mnie trochę temperatura otwarcia, która różni się o kilka stopni od zadeklarowanej przez producenta. Chciałbym poprosić posiadaczy autek z motorem Z16XER o sprawdzenie w trybie serwisowym jak się zmienia u Was temperatura? Jest to dla mnie o tyle istotne, że mając różne doświadczenia z instalacjami gazowymi wiem, że aby możliwe było precyzyjne zestrojenie instalacji konieczne jest poprawne działanie silnika na benzynie, a temperatura pracy silnika jak wiadomo jest kluczowym parametrem. Z góry dzięki za wsparcie.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.