Skocz do zawartości

Dariusz Makos

Użytkownik
  • Zawartość

    12
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Dariusz Makos

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Dolnyśląsk
  • Model
    Opel Meriva A
  • Silnik
    1,7CDTI
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. Zakupiona przez lakiernika w sklepie w Szczytnej (woj. dolnośląskie - droga krajowa nr 8 w kier na Kudowę Zdrój) niestety nie znam nazwy sklepu, wiem ze Lakiernik tam się zaopatruje więc zrobili mu taką cenę - wcześniej szukałem na własną rękę i od 160zł - do 200zł. Widać teraz jak na dłoni jaką marżę nakładają sklepy i hurtownie motoryzacyjne. Ale jak wcześniejszym wpisie, jakość plastiku jest odczuwalna w wadzę i elastyczności, jednak zamiennik spisuje się doskonale.
  2. Szanowni Państwo, zakupiłem do mojej merivy 2004 diesel 1,7 CDTI nowy zamiennik - kosztował mnie 100zł + malowanie - sprzedawca, dopytywał mnie o rodzaj silnika, więc musi być różnica. Kolejny raz Adam 1954 ma rację Dodam, iż jakość plastiku zamiennika jest gorszej jakości (wydaje się delikatniejszy) ale pasował doskonale, mocowania halogenów, atrapy itd. Po malowaniu (odcień z klapki baku) wygląda znakomicie i nie odbiega od reszty elementów karoserii, ale tu zasługa lakiernika. Dodatkowo zakupiłem nowy zamiennik lampy, tu też w jednym wypadku zastosowane rozwiązanie odbiega od wyrobów producenta Valeo (te w zamienniku jest bardziej toporne) - reszta pasuje dobrze, materiały z jakich wykonana jest lampa są słabszej jakości od lampy Valeo, ale jakość zamiennika jest zupełnie wystarczająca. PS wycinanie otworów bym odradzał, bez specjalistycznych narzędzi i umiejętności, trudno będzie uzyskać ładny efekt. Ale to akurat moja skromna opinia.
  3. Dariusz Makos

    Dym przy uruchamianiu silnika

    Witam, chciałbym się podłączyć pod temat, u mnie tj. Meriva 2004 1,7 CDTI 100km (na blacie ponad 270 000km - nie mam żadnej historii auta, a poruszam się nim od lutego), sytuacja przy starcie silnika jest identyczna jak we wcześniejszym opisie - pojawia się dym, który następnie znika - zazwyczaj po nocy. Ostatnio zobaczyłem też kilka kropel oleju, mechanik po umyciu silnika, stwierdził że cieknie z okolic silnika/ skrzyni biegów i od razu marzy mu się, żeby dobrać się do dwumasy czyt. dobrać się do mojego portfela - faktem jest, że Meriva po wciśnięciu gazu reaguje z opóźnieniem. Zastanawiam się czy wystarczy wymiana uszczelniacza ? Czy muszę majstrować już przy sprzęgle ?
  4. Szanowni Użytkownicy, miałem ostatnio kolizję i w mojej Merivie roztrzaskał się zderzak (Meriva 2004 kolor Z21B 1,7 Diesel). Jestem zaskoczony tym jak trudno znaleźć do niej przedni zderzak. Mam pytanie dot. właśnie otworów na halogeny - czy ktoś już praktykował taki zabieg, jakich narzędzi najlepiej do tego użyć, jaki był efekt końcowy itd ? Kolejne pytanie czy silnik auta tj diesel czy benzyna ma wpływ na rodzaj zderzaka ? Widuję w ogłoszeniach info że zderzak pochodzi np z diesla. Serdecznie dziękuję za informację. Szanowny Donie, miałem ostatnio kolizję i w mojej Merivie roztrzaskał się zderzak (Meriva 2004 kolor Z21B 1,7 Diesel). Jestem zaskoczony tym jak trudno znaleźć do niej przedni zderzak. Mam pytanie dot. właśnie otworów na halogeny - czy ktoś już praktykował taki zabieg, jakich narzędzi najlepiej do tego użyć, jaki był efekt końcowy itd ? Kolejne pytanie czy silnik auta tj diesel czy benzyna ma wpływ na rodzaj zderzaka ? Widuję w ogłoszeniach info że zderzak pochodzi np z diesla. Serdecznie dziękuję za informację.
  5. Dariusz Makos

    Wymiana poziomu czujnika paliwa Meriva 1.7cdti

    Aktualnie Adamie, porzucam myśli o przekaźniku - w niedziele miałem starcie z Fordem Fiestą Meriva ma roztrzaskany zderzak, rozbitą lampę, porysowany błotnik i maskę. Poduszki nie strzeliły, ale pojawiła się kontrolka poduszek na desce. Zrobiłem kilka fotografii - kompletuje części, będzie mały scrypt z naprawy i montażu tych części. Pozdrawiam. PS komunikat o przekaźniku nie posiada kodu. Faktem jest, że pojawiały się kody błędów wcześniej zaczynające się na "U" ale po wykasowaniu nie wracały.
  6. Dariusz Makos

    Wymiana poziomu czujnika paliwa Meriva 1.7cdti

    Przekaźnik miał opór, sprawdzał to fachowiec biegał z miernikiem i niby wszystko ok. Popatrzę jutro z rana i dam znać - dzięki za pomoc.
  7. Dariusz Makos

    Wymiana poziomu czujnika paliwa Meriva 1.7cdti

    Podpowiedz Adamie, które dokładnie styki masz na myśli ?
  8. Dariusz Makos

    Wymiana poziomu czujnika paliwa Meriva 1.7cdti

    Dokładnie, jak Opcomie - normalnie pokazywało - sam nie mam pojęcia, jak to możliwe () Martwi mnie tylko ten przekaźnik - sprawdzony i jest ok, ale komunikat wciąż się pokazuje. Co do pływaka, to ktoś spaprał robotę ułamał element mocowania pływaka.
  9. Dariusz Makos

    Wymiana poziomu czujnika paliwa Meriva 1.7cdti

    Szanowni Państwo, serdeczne podziękowania dla użytkowników Adam 1954 i Hiacynt - wszelkie wasze rady okazały się niezwykle cenne - problem zlokalizowano. Wskaźnik poziomu nie działał ponieważ spadł pływak - niestety, ktoś wtykał już paluchy w tej sprawie i uchwyt do pływaka został uszkodzony, ale i z tym problemem sobie poradziłem. Kilka rad mam dla wszystkich, którzy będą chcieli zmagać się z dostępem do baku MERIVY 1,7 CDTI. 1) śruby od mocowania foteli tj elementów tylnej kanapy są piekielnie trudne do odkręcenia, dlatego lepiej sobie odpuścić. Ja przekonałem się, że wystarczy odkręcić tylko środkową część kanapy z mocowań, powstała w ten sposób przestrzeń daję swobodny dostęp do baku i odpada potrzeba zmagania się z śrubami na podłodze. 2) pierwsza plastikowa czarna klapa (pierwsza po odsunięciu wykładziny i otuliny) nie jest odkręcana (tzn nie jest na gwincie) więc nie ma sensu nią kręcić (co ja usilnie robiłem) wystarczy podważyć płaskim śrubokrętem. 3)wtyczka i dwa przewody na ostatnim deklu (biały) odchodzą dość trudno, ale można z nimi sobie dać radę - dekiel jest zabezpieczony stalową opaską, troszkę trzeba się pogimnastykować (klucz 7 albo mała grzechotka) bo miejsca jest tam tyle, co na parkingu pod Lidlem w dniu otwarcia. Dodatkowa rada w otworze w podłodze, jest małe nacięcie, nie wiem czy fabryczne, kombinerkami można nagiąć blachę, dzięki temu zyskamy kilka cm ruchu 4) warto pamiętać o porządku, żeby nie zabrudzić podłogi i żeby nieczystości nie trafiły do baku 5) w samym baku dokładnie przy mocowaniu pływaka są dwie blaszki, na które trzeba uważać, jeżeli się je przesunie (co zrobiłem) przestaje działać wskaźnik paliwa na desce rozdzielczej Do tematu podepnę kilka zdjęć, niestety z wnętrza baku brak fotografii - zapomniałem zrobić : SMILE : Jeżeli są pytania, proszę pisać.
  10. Dariusz Makos

    Wymiana poziomu czujnika paliwa Meriva 1.7cdti

    OK, działam z przekaźnikiem. Dam znać jakie dało to rezultaty.
  11. Dariusz Makos

    Wymiana poziomu czujnika paliwa Meriva 1.7cdti

    Dziękuję Bardzo, zabieram się za rozkręcanie baku i już na początku problem ze śrubami, jak u Pana w temacie Serdecznie Pozdrawiam. Witam, jeżeli chodzi o opcję z wypięciem licznika, to tego nie przerabiałem - zapewne żeby dotrzeć do niego trzeba będzie rozmontować deskę ? Wcześniej nie miałem odpowiednich narzędzi, żeby sprawdzić. Był u mnie właśnie szpec, twierdzi że ws bezpieczników i przekaźnika jest ok - pozostaje więc pytanie dlaczego pojawia się komunikat - widziałem na youtube że problem może być na przewodach dochodzących do przekaźników, ale szpec też to wykluczył. Miałbym jeszcze jedno pytanie, możliwe że na podpiętym komputerze wskazana ilość paliwa jest poprawna, a jakiś element przy baku nie działa prawidłowo pływak, czujnik ?
  12. Dariusz Makos

    Wymiana poziomu czujnika paliwa Meriva 1.7cdti

    Szanowny Panie Hiacynt - mój debiut na forum, dzięki za szczegółowy opis, widzę że jest z tym jednak trochę roboty, czego chce za wszelką cenę uniknąć. Również cieszę się z posiadania Mery 1,7 cdti 100KM 2004 (na OPCOM mam napisane że to 2005 rocznik) - moja radość niestety jest mocno ograniczona, z powodu braku wiedzy podczas jazdy dotyczącej ilości paliwa. Mój wskaźnik leży w bezruchu, a kontrolka rezerwy bezustannie razi w oczy (tj mruga). Obawiam się, że będę musiał dotrzeć do baku - jednak aktualnie podpinam OPCOM 2012 i wyświetla mi się komunikat FUEL PUMP RELAY - dotyczący przekaźnika pompy paliwa, zastanawiam się czy może mieć to związek z wskaźnikiem paliwa - liczę na ten przekaźnik, bo na podpiętym komputerze stan baku wynosi 28litrów co zgadzało by się z moją ostanią wizytą na Orlenie, wydaje mi się, że skoro stan paliwa się zgadza, to pływak najwyraźniej działa bez zarzutu. Proszę o informację, czy istnieje powiązanie dot. w/w przekaźnika, a wskaźnikiem poziomu paliwa na desce rozdzielczej (przypomną że na podpiętym OPCOM w komuterze pokazuje właściwą ilość tj 28litrów). Serdecznie pozdrawiam.
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.