Skocz do zawartości

Excalibur

Użytkownik
  • Zawartość

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Excalibur

  1. Excalibur

    Potencjometr ilości paliwa (zesp.cylin.1)

    I wszystko jasne. Usterka jest tylko na gazie. Jutro mam umówioną wizytę na regulację gazu a dziś wymieniłem olej, wkład filtra i filtr powietrza (nadszedł już czas). Zobaczymy jak się będzie zachowywał po regulacji.
  2. Excalibur

    Potencjometr ilości paliwa (zesp.cylin.1)

    Trafiłeś. Stało się to na gazie a dokładniej sytuacja wyglądała tak, że po wyjechaniu z ronda na długiej prostej na III biegu wyprzedzałem jakiegoś emeryta i podciągnąłem obroty trochę wyżej niż zwykle po czym wrzuciłem czwórkę. Jakieś 5-10 sekund później zaświeciła się kontrolka. Czasem zdarzało się, że na zimnym silniku, dojeżdżając do skrzyżowania i wrzucając w ostatniej fazie hamowania luz również zgasł. Było to jednak dość rzadkie. W chwili obecnej TO COŚ jest odłączone (!) Przynajmniej tak matuli w serwisie powiedzieli. Gdzie szukać tego cholerstwa? Przepływomierz znalazłem bo i ciężko nie znaleźć http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/wink.gif Zastanawiam się jednak czy jest sens go wyjmować i czyścić - doradźcie. Może dodatkowo reset komputera i faktycznie regulacja gazu wystarczy? Na gazie był odczuwalnie słabszy niż na benzynie, może więc gaz jest ustawiony "na ubogo" ?
  3. Witam. Któregoś dnia podczas jazdy (a właściwie dynamicznego wyprzedzania) zaświeciła się kontrolka od błędów. Diagnostyka wykazała: Wykryto kod błędu Potencjometr ilości paliwa (zesp.cylin. 1) P0170 Wadliwe funkcjonowanie Błąd bieżący Czy ten potencjometr to przepływomierz? Gdzie go szukać? Jakie są realne szanse na naprawę/wyczyszczenie? Pacjent to Agila 1.2 Z12XE zatruta sekwencyjnym gazem BRC.
  4. Miałeś dokładnie to co ja mam teraz. Możesz podsunąć środek którego użyłeś, co dokładnie smarowałeś i po jakim czasie to zgrzytanie ustąpiło?
  5. Jak powinno się prawidłowo ustawić te "samoregulatory"? Czyściłem dziś wszystko i przed montażem skręciłem je aby mieć łatwiej przy montażu. Teraz efekt jest taki że przy hamowaniu łapie w połowie a ręczny zniknął.
  6. Witam ponownie. Od dłuższego czasu podczas hamowania z okolic tylnych kół dobiega nieprzyjemne chrumkanie. Nie mam tego jak nagrać więc tylko opiszę. Otóż, nie jest to dźwięk jednostajny typu HRRRRRRRRRRRRRRR tylko HRR HRR HRR. Ta przerwa jest zależna od prędkości jazdy. Powyżej 80km/h jest tak mała, że tego nie słychać. Natomiast przy zatrzymywaniu auto do 0km/h słychać jak stopniowo się wydłuża. HRR HRR HRRRR HRRRRRRR HRRRRRRRRRRR. Przerwa między chrumknięciami również. Do czego doszedłem na pewno i co zrobiłem: - wyczyściłem bębny z całego syfu, oczyściłem z rdzy i pyłu - nie stwierdziłem żadnych rantów na bębnach więc założyłem, że jeszcze są ok - obejrzałem i dokładnie oczyściłem okładziny hamulcowe - mają około 4mm i są bardzo równo scierane - NIE ZWRÓCIŁEM uwagi na stan sprężyn trzymających szczęki ale gdyby coś było z nimi nie tak to jestem pewny, że bym to zauważył - chrumkanie ma miejsce TYLKO podczas jazdy do przodu - nie słychać żadnych dziwnych dźwięków z okolic łożysk, nie szumią Ręce mi opadają - co poradzicie? Gdzie łapy wkładać? Miał już ktoś taką przypadłość? Na forum jest parę tematów podobnych ale nigdzie owe dźwięki nie są opisane więc daruję sobie smarowanie elementów gumowych zawieszenia gdyż jak pisałem sprawa dotyczy ewidentnie któregoś koła.
  7. Dzięki. Zara pójdę to oblookać to ewentualnie fotkę dla potomnych zrobię. [ Dodano: Sro Maj 19, 2010 18:19 ] Czujnika jeszcze nie zmieniłem - czekam aż dojedzie. Doszła natomiast nowa przypadłość a dla Was może wskazówka. Na zimnym silniku kontrolka się nigdy nie zaświeca. Zapala się tuż po przekroczeniu 80 stopni na wskaźniku. Czy jeśli czujnik byłby dupnięty to czy przypadkiem nie powinien świrować w pełnym zakresie temperatur? Olej to półsyntetyk Mobil 1 więc nie powinien zmieniać swoich właściwości tak jak mineralny Elf w moim Polonezie. Drugie pytanie - przy jakiej temperaturze powinien się załączać wentylator chłodnicy? Czy Wy też tak macie, że w okolicy 88 stopni leci mały obłoczek pary z okolic chłodnicy? Jak myślicie? [ Dodano: Sro Maj 19, 2010 18:56 ] I jeszcze jedno - czujnik jest cały w oleju. Po wyjęciu z niego wtyczki umazany olejem był nawet styk wewnątrz. Chyba sprawa jest jednoznaczna
  8. Podepnę się pod temat. Jako, że Agila ma tragiczny dostęp do osprzętu (ciasno jak diabli) a ja wychowałem się na Polonezie, tak proszę o wskazówkę. Mam kanał, komplet narzędzi - gdzie szukać tego czujnika? Lepiej od góry czy z kanału? Czy można po wymontowaniu jakoś go sprawdzić? Pytam ponieważ dziś w trakcie jazdy zaświeciła się owa kontrolka od smarowania i zaświeca się zawsze na wolnych obrotach - po dodaniu gazu gaśnie. Jakoś do domu się dokulałem dodając gazu na światłach i na postoju ale tak nie może być. Temperatura silnika była czały czas w normie. Prócz dyskoteki z kontrolką innych objawów nie widzę. Auto to Agila 1.2 16V + LPG sekwencja BRC rocznik 2002 przebieg ok 160kkm [ Dodano: Pon Maj 17, 2010 12:31 ] No i pytanie zasadnicze: jaka jest szansa, że to czujnik a nie pompa oleju? Jak wyglada sprawa z awaryjnością tych podzespołów?
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.