Skocz do zawartości

Robi444444

Użytkownik
  • Zawartość

    8
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Robi444444

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Astra II
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. Robi444444

    opel astra g 1.6 16v 74kw 101km check engine

    Tak zrobię i dam informację. Dzięki narazie ale będę informował o stanie.
  2. Robi444444

    opel astra g 1.6 16v 74kw 101km check engine

    Dzięki za podpowiedź. Możliwe że tak się skończy ale na chwilę obecną check nie pali może będzie ok. Jak coś to się odezwę.
  3. Robi444444

    opel astra g 1.6 16v 74kw 101km check engine

    Remont polegał na : szlif tulei, nowe tłoki i pierścienie, panewki, nowy rozrząd, głowica planowanie wymiana wszystkiego oprócz zaworów, całe uszczelnienie silnika i chyba nowe wałki rozrządu ale to dopiero mogę potwierdzić później.
  4. Robi444444

    opel astra g 1.6 16v 74kw 101km check engine

    Cześć. Auto wróciło od mechanika i powiedział że katalizator jest zapchany. Następnie wymienił trzy opcje 1/ wymiana katalizatora - ale drogo 2/ przelać (płynem stosowanym do filtrów cząstek stałych tzw. dpf ) 3/ wyjazd na trasę przegonić auto obroty 3 - 3.5 tyś i może da radę przeczyścić. Tej trzeciej opcji trochę się boje bo silnik po remoncie kapitalnym więc nie wiem czy można tak ostro go pogonić. Zapytam też o olej po remoncie mechanik zalał go Castrolem pełny syntetyk CASTROL MAGNATEC 5W-40 C3 pytanie czy to odpowiedni olej po remoncie gdyż są osoby które mówią że na początku powinien być mineralny a później półsyntetyk lub pełny syntetyk. Ponadto czy castrol to odpowiedni olej a może np. Liqui Moly (ale drogi czy warto?). Jak na razie przejechałem na tym castrolu ok 600km nie ubywa choć auto na dotarciu. A po przyjeździe od mechanika drugi dzień i na chwile obecną check się nie zapalił.
  5. Robi444444

    opel astra g 1.6 16v 74kw 101km check engine

    Tak zrobię. Najpierw podjadę do mechanika aby błędy wykazywał później dotankuje i pogonie auto po trasie zobaczę co będzie. Martwi mnie to podwyższone ciśnienie na kolektorów ssącym. Tak czy siak jutro podjadę do mechanika. Po nim napisze co ustalił. Duże dzięki za pomoc ale bądźmy w kontakcie.
  6. Robi444444

    opel astra g 1.6 16v 74kw 101km check engine

    Może to trochę źle napisałem jak w samochodzie przełączone jest na Pb nic nie piszczy jest ok jedynie dźwiękiem sygnalizuje w sytuacji braku gazu lub gdy jest wyłączony na desce przełącznikiem Pb - benzyna to po odpaleniu po chwili piszczy i po kilku sekundach się wyłącza. Ale dodatkowo chodzi mi czy podczas pomiarów kompem to trzeba jakoś wyłączać pracę silnika na Pb poprzez wyjęcie np. Bezpiecznika czy tylko przełączyć na włączniku w desce i to wystarczy. Ponadto czy jeśli zawór egr się nie domyka to może mieć wpływ na katalizator i sondę lambda? Bo kody błędów to 0400 Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR 0420 Sprawność katalizatora (rząd cylindrów 1) za mała oraz złe parametry sondy lambda drugiej
  7. Robi444444

    opel astra g 1.6 16v 74kw 101km check engine

    dzięki będę w poniedziałek u mechanika do mu przekaże informację i jednocześnie jak będę mógł to podam pomiary na forum. Dodam że auto ma instalację gazową ktoś powiedział aby odłączyć ją przed pomiarami i to najlepiej wyjąć bezpiecznik. Nie wiem czy instalacja ma to wpływ. dodatkowo jest w aucie przy desce taki przełącznik włączenia i wyłączenia jazdy na gazie. jednak gdy go przełączę na tylko benzynę to po chwili piszczy sygnalizator (chyba ma za zadanie informować że nie ma gazu lub że jest tylko przełączony na benzynę). dzięki będę w poniedziałek u mechanika do mu przekaże informację i jednocześnie jak będę mógł to podam pomiary na forum. Dodam że auto ma instalację gazową ktoś powiedział aby odłączyć ją przed pomiarami i to najlepiej wyjąć bezpiecznik. Nie wiem czy instalacja ma to wpływ. dodatkowo jest w aucie przy desce taki przełącznik włączenia i wyłączenia jazdy na gazie. jednak gdy go przełączę na tylko benzynę to po chwili piszczy sygnalizator (chyba ma za zadanie informować że nie ma gazu lub że jest tylko przełączony na benzynę).
  8. Witam wszystkich. Na samym początku chcę napisać iż jestem nowy na ty forum więc za niedociągnięcia lub błędy przepraszam. Chciałbym opisać problem mojej astry w miarę dość dokładnie a mianowicie : W 2016r zapaliła mi się tzw. kontrolka check engine silnik gasł, falował. Będąc u mechanika po podłączeniu kompa wykazało że padnięty egr więc go zaślepił i było ok na jakiś czas. W miedzy czasie dalszej jazdy zaobserwowałem wzrost kopcenia a z zapachu wynikało że pali olej. Kontrola oleju wykazała że spala dużo gdzie w między czasie zaczął nierówno pracować silnik. Nie palił na trzecim tłoku a olej brał jak smok jednym słowem padł silnik. W tym czasie ponownie zapaliła sie kontrolka check engine po ponownym badaniu kompem egr. Więc kupiłem nowy słabej raczej firmy MAXGEAR. Jednak check nie zgasł. Podjąłem decyzje o remoncie kapitalnym silnika (głowica, szlif tulei, nowe tłoki, pierścienie, panewki, cały rozrząd inne elementy). I teraz co się dzieje: Mechanik zrobił remont silnika a następnie jak pojechałem po odbiór auto chodziło super żadnych objawów więc pojechałem od niego do cpn bo było mało benzyny a na gazie miałem jakiś czas nie jeździć. Po tankowaniu po około 5km zapaliła się kontrolka check engine a silnik zaczął nierówno pracować nawet czasami gasł. Palił benzyny więcej. Poinformowałem mechanika który był trochę zdziwiony bo mówił że auto chodziło cały dzień i było ok. Ale nakazał podjechać i po podłączeniu kompa pokazało błędy zawór egr, p0400 i p0420. Ponadto było dość duże ciśnienie na kolektorze ssącym 320 350 a jak mówił powinno być ok 250. Z tego wynikało że jest coś z urządzeniami : 1. sonda lambda (druga) 2. zawór egr 3. katalizator Ponownie po wykasowaniu błędów silnik pracował nierówno. W domu sam wykręciłem ten w sumie nowy zawór, jak się okazało był bardzo zabrudzony i z tego powodu nie domknięty. Ale po jego zamontowaniu silnik zaczął prawidłowo pracować i spalanie paliwa było ok jednak ponownie zapaliła się kontrolka check engine. Na kompie ponownie wykazało błędy egr, p400, p420 po skasowaniu na wolnych obrotach auto nic nie wykazało, Więc wracając do domu po przejechaniu znów ok 15km zapala się check engine (błędy te same) Zaznaczam że ogólnie auto chodzi dobrze nic się poza tym nie dzieje spalanie raczej jest ok silnik pracuje równo, odpala super na zimnym i ciepły. Po ustaleniu z mechanikiem mam ponownie auto do niego zaprowadzić. Teraz mam do was prośbę co może być powodem tego że zapala się kontrolka check engine. Dodam do tego, że jak silnik już padł to jeszcze jeździłem jakiś czas a palił na trzy cylindry a ktoś napisał że przez to mógł paść katalizator dlatego sonda źle pokazuje. Dodatkowo jest jakieś lewe powietrze bo duże ciśnienie na kolektorze ssącym. Nie mniej jednak jak by mógł mi ktoś pomóc.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.